Jump to content
Sign in to follow this  
nrares

Dacia Duster

Recommended Posts

Ii inteleg ... au fost preocupati cu remedierea problemelor la frine :mrgreen:

Share this post


Link to post

Orice ati spune voi, daca Duster-ul va mosteni fiabilitatea Logan eu zic ca va avea succes. Oricum foarte putini sunt cei ce isi iau SUV ca sa ii monteze cabestan sa se traga de vreun copac, sau sa alunece pe noroi sa se franeze in vreo piatra, cum se face la un offroad adevarat (de unde masina iese cu tabla franjuri, oricum), asa ca nu va conta prea mult decat tractiunea 4x4, sa poti merge decent pe ulitele desfundate de la tara.

Cat despre fiabilitatea la dci...recunosc, sunt masini care n-au probleme, care au peste suta de mii de km, sunt masini la care am schimbat injectoare la 15 mii de km si am scos mizerie din filtre de ne-am speriat, dar sunt si masini la care a picat motorul cu totul, faze gen incalecat cuzineti pe arborele cotit. Mai sunt masini la care au picat contactoare la pedala de frana (numai cine a lucrat la Reno stie ca nenorocitul ala de buton e legat la calculatorul de injectie), altele la care au picat turbine, care au schimbat bujii de preincalzire la 70 de mii de km, etc. Si au mai fost foarte multe masini care, cand a dat frigul, au refuzat sa mai porneasca deoarece a inghetat motorina in filtru.

Ca sunt si oameni care nu stiu sa mearga sau sa intretina respectivele motoare, sunt de acord, insa sustin cu tarie ca sunt motoare mult mai firave decat benzinarele si ca trebuie menajate cat de cat. Eu fix din acest motiv am ales benzinarul, ca sa nu deschid capota decat ca sa pun lichid de parbriz. La noi la service, 90% din masinile ce intra la testerul de diagnoza sunt masini cu motoare diesel, rareori are nevoie un benzinar de tester.

Share this post


Link to post

M`am intalnit cu baietii care testau masina in offroad la Nucsoara, Arges si m`am dat si eu putin cu ea in offroad.

Concluzii:

Foarte puturoasa masina! Nu foarte confortabila, deci se cam zdruncina masina in offroad. Calitatea nu foarte buna, dar nici proasta...te cam simti intro masina ceva mai scumpicica decat Logan sau Sanderica. Am avut placerea de a o testa in conditii serioase de offroad, adica pe drum forestier din ala sanatos, atata doar ca nu m`a lasat prin padure unde este mult mai nasol.

/ ansamblu, eu o consider o masina reusita pentru Dacia, la motorizarile ei, ajunge din urma masini mult mai cunoscute ( gen land rover freelander, samurai, vitara ). Daca le`ar fi pus fraierii un 2.2 dci (150 cp) ( copie de pe laguna 2) si cuplu sanatos :> . ar fi fost o masina cu care sa te mandresti peste tot

 

abia astept ziua portilor deschise s`o vad si pe strada daca se infige

Edited by andreiorga

Share this post


Link to post

[...] ajunge din urma masini mult mai cunoscute ( gen land rover freelander, samurai, vitara ). Daca le`ar fi pus fraierii un 2.2 dci (150 cp) ( copie de pe laguna 2) si cuplu sanatos :> . ar fi fost o masina cu care sa te mandresti peste tot

Masina este ok si va fi un succes, dar sa o compari cu Freelanderul atata vreme cat stim clar ca Duster este bazat pe platforma Logan este cel putin exgerat. In legatura cu a doua parte a afirmatiei tale retinuta de mine, daca fraierii puneau motorul ala pe Duster crestea pretul cu vreo 4-5k Euro (parerea mea). Plus ca aveau mai mult de modificat sasiul fata, deci iar costuri aiurea pentru un SUV(eu as zice crossover) low-cost. Cine vrea putere si 4x4 isi ia alta masina ...

Share this post


Link to post

Eu n`am auzit nimic cum ca Dusterul ar fi "copilasul" Loganului. Stiu ca Dusterul are o platforma mai simpla de la Nissan X-Trail, redimensionata si mai simplificata (ca pt. romani).

Sunt de acord cu modificarea sasiului, dar...totusi 4-5...nu cred.

Si oricum...daca iti iei masina de offroad renunti la multe optionalte ( gen AC, geamuri spate, proiectoare )

Share this post


Link to post

Duster nu e facut pe platforma nissan qasqai?

Share this post


Link to post

Ce zice Dacia:

 

"Dacia Duster este dezvoltată pe platforma Logan, cu o punte faţă de tip pseudo Mac Pherson cu braţe triunghiulare.

La versiunea 4x4, puntea spate este multibraţ de tip Mac Pherson."

 

 

Orice masina e un compromis.

Si frumoasa, si desteapta, si puternica, sa consume si sa coste putin, eu n-am vazut.

 

Dar sunt unele aspecte care ma deranjeaza.

Am vazut intr-un articol cum ca vitezele maxime atinse sunt foarte mici, 164 km/h pentru 1.6 4x2, de exemplu.

Pe urma am gasit explicatia, masina are un Cx de 0.42, destul de mult pentru segmentul ei.

Nu prea e indicata dupa 90 km/h, pentru cei care tin la consum.

 

Edited by Hassel

Share this post


Link to post

Aha, n-am stiut chestiunea.

Oricum, daca nu le iese pasenta cu franele, o sa se cheme Dacia Buster, editie nelimitata Discobery.

Share this post


Link to post

Ca platforma, practic, masina asta este facuta pe platforma de Nissan Micra.

Share this post


Link to post

Platforma o fi de Micra dar sistemul de tractiune e de la Qashqai.Am vazut-o si eu live si arat mai bine decat in poze. Culoarea ai cognac i se potiveste bine, mai bine decat rosul de la "Duster One" :) >- . Oricum la banii astia e optiune demna de luat in seama. La 17k euro gasesti o compacta mediu dotata cu motor diesel. La Duster ai o masina decenta, cu motor relativ bun si , poate cel mai important in Ro, cu garda la sol de 21 cm. Mai ramane de vazut fiabilitatea, dar vazand pedigreeul nu cred ca va avea probleme majore. Un pic de off-topic: am mers cu un Nissan qashqai cu 20kkm la bord si troncannea tare placa de la portbagaj. La Duster o avea acelasi sistem cu placa sau o fi rulou?

Share this post


Link to post

Oricum la banii astia e optiune demna de luat in seama. La 17k euro gasesti o compacta mediu dotata cu motor diesel.

 

17.000 de euro este varianta 1.5 105 Cp 4x4 full, fara pachetul piele.

 

 

Eu as mai lua in calcul o varianta :

 

Suzuki SX4 2.0 DDIS 135 Cp, 320 Nm 4x4 18.200 euro

 

Si in afara de motor mai are in plus: airbag-uri cortina, AC automat, Cruise control, oglinzi laterale electrice si incalzite, sistem de pronire keyless, comenzi auio pe volan,..... etc etc

 

Fac 1200 euro 30 Cp in plus si toate celelalte + aspect, finisaje, tabla, tren de rulare...etc ?

 

Poate ca da, poate ca nu, dar nu-l mai vad pe Duster cu un avantaj la pret, dimpotriva.

Share this post


Link to post

Diferenta este ca SX4 e un Break, iar Duster un cross-over.

Share this post


Link to post

La Duster daca dai sa cureti parbrizul nu pornesc stergatoarele automat, trebuie sa dai tu in sus de maneta. Radeau astia si prin evz de chestia asta si de faptul ca varianta 4x2 nu a urcat un delusor.

Share this post


Link to post

SX4 e o un break 4x4 sau, hai fie, crossover mic, pe cand Dusterul se invarte mai pe sus. Emai mare, are alta garda la sol, portbagaj mai mare si motor mai mic cu taxe mai mici, consum decent. Or fi alte finisaje in Suzuki si alte dotari, dar sa ne gandim iti sunt toate necesare?

Motorul e 1.5 DCI 110 cp.

Prin aceeasi clasa nu prea are concurenta, cel putin financiar

Share this post


Link to post

Azi am vazut si eu primul Duster pe sosea. Arata binisor live, doar ca farurile alea nu prea au legatura cu imaginea de brand a firmei.

Share this post


Link to post

SX4 e o un break 4x4 sau, hai fie, crossover mic, pe cand Dusterul se invarte mai pe sus.

 

Da SX4 e un Crossover iar Duster un SUV.

 

Tu ai zis mai sus ca ar fi nevoie de 21 cm garda pentru gropile din Ro, eu am zis ca sunt suficienti si 19 cm. ;)

 

Multi isi cumpara SUV, zic ei, pentru o protectie mai mare.

 

Sunt tare curios cum o sa se descurce la Euro Ncap, 5 stele n-are cum sa primeasca, ramane sa vedem daca vor fi 4 sau 3.

Share this post


Link to post

Da SX4 e un Crossover iar Duster un SUV...

Eu vreau sa vad sportivitatea din titulatura de SUV. Pana atunci, e un ARO 10 modernizat.

Share this post


Link to post

Si off-road este tot un sport.

Pentru pasionati.

Share this post


Link to post

Fost, vazut, testat!

Varianta testata era laureate 1,5 DCI 85CP,4x2. Nu aveau 1,5 110CP, 4x4.

Incep prin ce am vazu t si nu mi-a placut: capitonajul la hayon e mai putin decat cel de la matiz- doar ce acopera mecanismul stergatorului, la portbagaj e un pseudo-rulou cu 3 pozitii neretactabil(mai bine decat la Qashqai), ornamentele de pe usi si bord (doar la laureate, la restul nu exista) vin colorate doar in maro-cognac. Ok daca si masina e cognac dar aiurea daca e alta culoare. Alt minus e amplasarea tampita a rotii de rezerva-sub masina. Alt minus sistemul de franare doar cu tamburi pe spate @-) . Oare chiar asa de mare sa fie diferenta la discuri? Scuturile alea gri-satinat sunt un plastic penal ce nici macar nu are marginile taite ca lumea- nu merita ca optional.Minus-Volan reglabil numai sus-jos, si vizibilitatea scazuta in spate. Tot ca minus e si sitemul usor ciudat de rabatare a banchetei.

Plusuri: pozitia mai inalta la volan si destul de comfotabila, cu vedere buna in fata. Loc suficient in spate chiar cu scaunul tras la maximum in spate. Frumoase sunt si ceasrile (logan +usoara influenta Audi A6).

Dupa ce am pornit motorul se observa ca e imediat mai bine antifonat decat loganul. In mers se amortizeaza bine gurile de canal (suspensie moale). Trage frumos mai ales peste 2000rpm. Franeaza binisor.

Cam atat pentru un drive test scurt.

Share this post


Link to post

Ca fapt divers, am facut azi test cu noul Nissan Qashqai. Scazand 3 cupoane si un discount facut de dealer, varianta 1.6 16v 115CP 4x2 + pachet jante aliaj si controlul stabilitatii = fix 15.000EUR. Mi-au convenit dotarile si faptul ca reviziile se fac la 2 ani (sau 30.000KM) si costa 400RON.

 

Pe drumul catre casa, am oprit curios si la un dealer Dacia. De 15.000 EUR pot lua Duster 1.6 16v 105CP 4x4 ceva mai dotat la interior decat Qashqai. Impresia generala lasata de Duster a fost bunicica. Nu am facut test drive cu Duster dar am privit-o cu mare atentie. Am remarcat ca motorul suna OK iar masina pare bine antifonata (incomparabil totusi cu nissan). M-au deranjat finisarile evident proaste si oarecum aspectul general al masinii (aici e relativ, e vb si de gusturi). Din pacate dealer-ul nu a putut sa-mi zica costul aproximativ al unei revizii, motivand ca nu stie dar ca "nu e mare". Dupa ce am inspectat si firele de praf interior/exterior am tras concluzia: n-as da banii! E un pas inainte, dar mai e mult pana departe.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Eu as zice ca un pas in lateral, asa cum a fost si in cazul MCV sau Sandero.

 

Pasul inainte se pare ca se mai lasa asteptat.

Share this post


Link to post

De 15.000 EUR pot lua Duster 1.6 16v 105CP 4x4 ceva mai dotat la interior decat Qashqai.

Pentru corectitudinea comparatiei, nu uita sa scazi si aici cele 3 cupoane.

Share this post


Link to post

Da, corect... cu 3 cupoane cumparate, pretul ar ajunge undeva la minim 13500 pentru varianta pe care o vazusem eu. Sincer, tot nu mi se pare ca si-ar face banii. Recunosc ca vine mai dotata decat Qashqai si este 4x4, dar nu... nu face banii. Ca sa ma puteti intelege mai bine, mergeti la reprezentanta si uitati-va indeaproape la ea. Dupa ce am aruncat un ochi la Nissan, mi se pare chiar dubios individul care ar da 13,14,15 mii pe un Duster, si retin si faptul ca Qashqai nu m-a impresionat extraordinar de mult.

Edited by fry

Share this post


Link to post

Eu as zice ca un pas in lateral, asa cum a fost si in cazul MCV sau Sandero.

 

Pasul inainte se pare ca se mai lasa asteptat.

Fabricatia pentru prima data a unui suv /4x4/off-road la Colibasi nu-ti pare a fi un pas inainte?

Un pas in lateral in dezvoltarea unei masini imi pare a fi un face-lift pe cand aici si Sandero si Duster-ul sunt masini noi!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...