Jump to content
Sign in to follow this  
andreib

Aer conditionat pentru casa

Recommended Posts

L-ai lăsat pornit suficient de mult? La prima pornire "pe cald", după ce a mers "pe rece", are nevoie de un timp de... "inversiune". Poate fi vorba şi de câteva minute, funcţie de marcă.

Share this post


Link to post

L-am lasat cam 20 de minute pe heat, 28 de grade,degeaba.

O sa incerc sa maresc timpul,desi anul trecut pe vremea asta ii trebuiau cam 7 minute.

Share this post


Link to post

Dacă n-a plecat în 20 de minute... "du-l la doctor". Sau, mai bine, adu doctorul la el, că în perioada asta nu sunt aşa ocupaţi. :)

Share this post


Link to post

Ai mai pierdut din freon. Pe rece nu se simte acest lucru dar pe cald da.

Share this post


Link to post

Poate nu face fata,ca daca ingheata unitatea exterioara trebuie s-o dezghete,deci baga mai putin aer cald

Share this post


Link to post

Ai mai pierdut din freon. Pe rece nu se simte acest lucru dar pe cald da.

La mine, cind aveam sistemul cu buba, se manifesta exact invers. Adica, cu freon putin, baga ceva caldura insa nici vorba de racoare. Comportamentul asta mi se pare normal, explicabil si prin diametrul mai mare al conductei de tur fata de retur.

 

Lipsa de freon din instalatie (sau presiunea scazuta) se poate determina foarte usor fara a apela la un specialist. Se porneste aparatul pe frig si se lasa pornit vreme de 5-10 minute. Daca se observa inghetarea robinetului conductei de tur (de la unitatea externa) => lipsa freon (sau presiune scazuta). O cantitate foarte mica de freon duce la inghetarea instalatiei din split si, de asemenea, provoaca un suierat mai mult decit notabil.

 

O presiune scazuta in sistem in timpul functionarii poate fi provocata si de strangularea unei conducte.

Share this post


Link to post

DA, asa e ! Daca ai freon putin face gheata inaintru pe conducte in split.Eu n-am stiut pana asta vara si am mers cu el asa si am distrus motorul deoarece isi face racirea la motor cu freon.Motor nou 252 euro si am preferat sa iau un aparat nou.La magazin am returnat pa cel vechi(se ocupa ei de transport nou-vechi) si am primit discount 150 ron.Nu trebuie sa fie aceeasi marca.

Share this post


Link to post

Aerul meu conditionat de casa de mega-ultra-super-renumita firma dinamic nu mai baga suficient flux de aer... Ventilatorul pare sa se invarta usor la mana deci nu e gripat doar ca merge mult mai incet (pe toate treptele).

Si am revergorat mega aerul conditionat: un condensator stricat 4.5 ron, meseriasul 40 ron. Daikin mai are de asteptat :) )

Share this post


Link to post

Unitatea mea interioara ( din camera) lasa sa curga din cand in cand cate o picatura de apa printre grilele dispersoare. E normal ? - instalatia e noua, are cateva luni. De functionat, functioneaza ireprosabil.

( cea exterioara elimina apa in mod normal, fara probleme)

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Furtunul care elimina condens tot de la unitatea interioara vine. Cea exterioara elimina condens doar cand e dat pe cald aparatul, si ar trebui sa aiba si ea un al doilea stut pe care meseriasii nu il mai monteaza de lene, in schimb, pe cel de la unitatea interioara de regula il "scot" tot pe la cea exterioara, de aici confuzia .

 

Deci daca da cu apa pe la fante e o problema cu pozitionarea (panta) furtunului de condens sau e infundat pe traseu.

 

In alta ordine de idei, in sfarsit am si eu aparat de aer conditionat functional :banana:

E un Nordstar+ cu R410 de 12.000 si imi raceste tot holul si dormitorul. Foarte silentios si ieftin si meseriasii il lauda cum ca ar avea compresor japonez :) .

Share this post


Link to post

Unitatea mea interioara ( din camera) lasa sa curga din cand in cand cate o picatura de apa printre grilele dispersoare.

Daca nu este rezultatul furtunului de condens (nu este strins bine?), sindromul respectiv pe care-l descrii seamana cu cel care inseamna 'freon putin' in sistem.

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Deja freon putin dupa vreo 3 luni de functionare? Ar fi culmea.

Sa-mi bag nasul atunci la furtunul ala de condens sa vedem cat de bine o fi strans.

Share this post


Link to post

Nu e neaparat de cat de bine e strans... Vezi sa nu fie vreun cot/ridicatura pe traseu, condensul strans nu are presiune si nu poate ,,urca" vreun cot, trebuie sa aiba cadere continua.

Share this post


Link to post

Si la mine,se scurgea condensu din split,solutia,simplu,desfacut cateva suruburi,scos carcasa exterioara,si tava pentru colectare condens,si chinuit 20 min,sa atasez furtunu de scurgere pe stut de la tava.

 

Cine se confrunta cu aceasta problema,sigur e de la scurgere,ori e infundata,ori a sarit/nu e atasat furtunu de scurgere,la tavitza pentru condens.

 

Englishman,la tine se formeaza condens pe tava de colectare a condensului,ciudat,vezi sa nu fie pusa corect tava,si sa se scurga de pe radiator,parca asa se numeste,eu l-am vizionat cum functioneaza si fara carcasa :mrgreen: ,conductele de cupru, sunt umede,chiar curge condens de pe ele in tava,si radiatoru e umed,dar are pozitia,astfel incat sa curga tot in tava.

Share this post


Link to post

@andreib, conform principiul vaselor comunicante ro*g*h, ridicatura nu ar trebui sa influenteze decat daca e mai sus decat aparatul in sine.

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Juxt, insa nu teoria ci practica ne pune bete-n roate adeseori... Teava de scurgere a condensului, mai ales in cazul cand are cativa metri, trebuie sa nu aiba 'burti'/ridicaturi pe traseu ci sa fie intinsa, cu o panta de minim 25/30 de grade. La AC-ul din apartament aveam distanta dintre unitatea exterioara si cea interioara de 5 m la o diferenta de nivel intre ele de 1m si mi s-a intamplat sa curga condens in casa; am observat ca furtunul de scurgere era plin de apa, insa avea o usoara curbura, pana nu l-am intins perfect nu a refulat corect.

Share this post


Link to post

Si eu am patit exact aceeasi problema. Rezolvarea a fost aceeasi ca in cazul lui Wolfman.

Share this post


Link to post

Deci uneori practica omoara teoria :D

Share this post


Link to post

Nu chiar, daca iei in calcul tensiunea superficiala, greutatea coloanei de lichid, etc. se demonstreaza usor.

Share this post


Link to post

Asta daca ai avea furtune capilare...

 

Un prieten sugereaza folosirea aspiratorului la capatul dinspre exterior. Cica in timpul iernii mai intra mizerie acolo.

Share this post


Link to post

Vrei sa spui ca tensiunea superficiala variaza invers proportional cu diametrul tubului, insa tot trebuie luata in calcul. Tuburile de scurgere condens sunt destul de subtiri (10-12 mm diametru) si gofrate, ceea ce mareste mult suprafata de contact cu lichidul la cativa metri de traseu.

Share this post


Link to post

12 mm e cam mare pentru a bloca apa prin tensiune superficiala.

Share this post


Link to post

In practica asta se intampla: daca ai o ridicatura pe traseu curge condensul din unitatea interna (sunt patit).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Se da un aparat de AC portabil Alaska MAC 12010 (stau in chirie si nu pot sa gauresc peretii) de 12000 btu.

Il pornesc eu frumos, merge, baga aer rece, problema e ca dupa fix 10 minute se opreste compresorul si ramane functionand doar in regim de ventilator, indiferent de ce temperatura ii dau sa scoata. Daca vreau sa il mut din nou sa bage aer rece, nu ma lasa decat dupa cateva minute si trebuie sa-l repornesc si sa ma joc putin pe la setari.

N-are cine stie ce setari, din pacate manualul nu il mai gasesc, pe net nici atat (bine ca altfel se gasesc toate tampeniile), nu vad ce setare ar putea sa aiba de se opreste exact la acest interval.

Any idea?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...