rm.popa Posted October 5, 2010 L-ai lăsat pornit suficient de mult? La prima pornire "pe cald", după ce a mers "pe rece", are nevoie de un timp de... "inversiune". Poate fi vorba şi de câteva minute, funcţie de marcă. Share this post Link to post
Miste_R Posted October 5, 2010 L-am lasat cam 20 de minute pe heat, 28 de grade,degeaba. O sa incerc sa maresc timpul,desi anul trecut pe vremea asta ii trebuiau cam 7 minute. Share this post Link to post
rm.popa Posted October 5, 2010 Dacă n-a plecat în 20 de minute... "du-l la doctor". Sau, mai bine, adu doctorul la el, că în perioada asta nu sunt aşa ocupaţi. Share this post Link to post
MCojo Posted October 5, 2010 Ai mai pierdut din freon. Pe rece nu se simte acest lucru dar pe cald da. Share this post Link to post
Dr.L Posted October 8, 2010 Poate nu face fata,ca daca ingheata unitatea exterioara trebuie s-o dezghete,deci baga mai putin aer cald Share this post Link to post
Salex Posted October 8, 2010 Ai mai pierdut din freon. Pe rece nu se simte acest lucru dar pe cald da. La mine, cind aveam sistemul cu buba, se manifesta exact invers. Adica, cu freon putin, baga ceva caldura insa nici vorba de racoare. Comportamentul asta mi se pare normal, explicabil si prin diametrul mai mare al conductei de tur fata de retur. Lipsa de freon din instalatie (sau presiunea scazuta) se poate determina foarte usor fara a apela la un specialist. Se porneste aparatul pe frig si se lasa pornit vreme de 5-10 minute. Daca se observa inghetarea robinetului conductei de tur (de la unitatea externa) => lipsa freon (sau presiune scazuta). O cantitate foarte mica de freon duce la inghetarea instalatiei din split si, de asemenea, provoaca un suierat mai mult decit notabil. O presiune scazuta in sistem in timpul functionarii poate fi provocata si de strangularea unei conducte. Share this post Link to post
DGT Posted October 9, 2010 DA, asa e ! Daca ai freon putin face gheata inaintru pe conducte in split.Eu n-am stiut pana asta vara si am mers cu el asa si am distrus motorul deoarece isi face racirea la motor cu freon.Motor nou 252 euro si am preferat sa iau un aparat nou.La magazin am returnat pa cel vechi(se ocupa ei de transport nou-vechi) si am primit discount 150 ron.Nu trebuie sa fie aceeasi marca. Share this post Link to post
andreib Posted April 27, 2011 Aerul meu conditionat de casa de mega-ultra-super-renumita firma dinamic nu mai baga suficient flux de aer... Ventilatorul pare sa se invarta usor la mana deci nu e gripat doar ca merge mult mai incet (pe toate treptele). Si am revergorat mega aerul conditionat: un condensator stricat 4.5 ron, meseriasul 40 ron. Daikin mai are de asteptat ) Share this post Link to post
Englishman Posted July 14, 2011 (edited) Unitatea mea interioara ( din camera) lasa sa curga din cand in cand cate o picatura de apa printre grilele dispersoare. E normal ? - instalatia e noua, are cateva luni. De functionat, functioneaza ireprosabil. ( cea exterioara elimina apa in mod normal, fara probleme) Edited July 14, 2011 by Englishman Share this post Link to post
Dj_Dark Posted July 14, 2011 Furtunul care elimina condens tot de la unitatea interioara vine. Cea exterioara elimina condens doar cand e dat pe cald aparatul, si ar trebui sa aiba si ea un al doilea stut pe care meseriasii nu il mai monteaza de lene, in schimb, pe cel de la unitatea interioara de regula il "scot" tot pe la cea exterioara, de aici confuzia . Deci daca da cu apa pe la fante e o problema cu pozitionarea (panta) furtunului de condens sau e infundat pe traseu. In alta ordine de idei, in sfarsit am si eu aparat de aer conditionat functional E un Nordstar+ cu R410 de 12.000 si imi raceste tot holul si dormitorul. Foarte silentios si ieftin si meseriasii il lauda cum ca ar avea compresor japonez . Share this post Link to post
hitman Posted July 14, 2011 (edited) Unitatea mea interioara ( din camera) lasa sa curga din cand in cand cate o picatura de apa printre grilele dispersoare. Daca nu este rezultatul furtunului de condens (nu este strins bine?), sindromul respectiv pe care-l descrii seamana cu cel care inseamna 'freon putin' in sistem. Edited July 14, 2011 by hitman Share this post Link to post
Englishman Posted July 14, 2011 Deja freon putin dupa vreo 3 luni de functionare? Ar fi culmea. Sa-mi bag nasul atunci la furtunul ala de condens sa vedem cat de bine o fi strans. Share this post Link to post
andreib Posted July 14, 2011 Nu e neaparat de cat de bine e strans... Vezi sa nu fie vreun cot/ridicatura pe traseu, condensul strans nu are presiune si nu poate ,,urca" vreun cot, trebuie sa aiba cadere continua. Share this post Link to post
ZDN Posted July 14, 2011 Si la mine,se scurgea condensu din split,solutia,simplu,desfacut cateva suruburi,scos carcasa exterioara,si tava pentru colectare condens,si chinuit 20 min,sa atasez furtunu de scurgere pe stut de la tava. Cine se confrunta cu aceasta problema,sigur e de la scurgere,ori e infundata,ori a sarit/nu e atasat furtunu de scurgere,la tavitza pentru condens. Englishman,la tine se formeaza condens pe tava de colectare a condensului,ciudat,vezi sa nu fie pusa corect tava,si sa se scurga de pe radiator,parca asa se numeste,eu l-am vizionat cum functioneaza si fara carcasa ,conductele de cupru, sunt umede,chiar curge condens de pe ele in tava,si radiatoru e umed,dar are pozitia,astfel incat sa curga tot in tava. Share this post Link to post
Zmeul cel rau Posted July 14, 2011 (edited) @andreib, conform principiul vaselor comunicante ro*g*h, ridicatura nu ar trebui sa influenteze decat daca e mai sus decat aparatul in sine. Edited July 14, 2011 by Zmeul cel rau Share this post Link to post
Wolfman Posted July 14, 2011 Juxt, insa nu teoria ci practica ne pune bete-n roate adeseori... Teava de scurgere a condensului, mai ales in cazul cand are cativa metri, trebuie sa nu aiba 'burti'/ridicaturi pe traseu ci sa fie intinsa, cu o panta de minim 25/30 de grade. La AC-ul din apartament aveam distanta dintre unitatea exterioara si cea interioara de 5 m la o diferenta de nivel intre ele de 1m si mi s-a intamplat sa curga condens in casa; am observat ca furtunul de scurgere era plin de apa, insa avea o usoara curbura, pana nu l-am intins perfect nu a refulat corect. Share this post Link to post
Julius Posted July 14, 2011 Si eu am patit exact aceeasi problema. Rezolvarea a fost aceeasi ca in cazul lui Wolfman. Share this post Link to post
Wolfman Posted July 15, 2011 Nu chiar, daca iei in calcul tensiunea superficiala, greutatea coloanei de lichid, etc. se demonstreaza usor. Share this post Link to post
Zmeul cel rau Posted July 15, 2011 Asta daca ai avea furtune capilare... Un prieten sugereaza folosirea aspiratorului la capatul dinspre exterior. Cica in timpul iernii mai intra mizerie acolo. Share this post Link to post
Wolfman Posted July 15, 2011 Vrei sa spui ca tensiunea superficiala variaza invers proportional cu diametrul tubului, insa tot trebuie luata in calcul. Tuburile de scurgere condens sunt destul de subtiri (10-12 mm diametru) si gofrate, ceea ce mareste mult suprafata de contact cu lichidul la cativa metri de traseu. Share this post Link to post
Zmeul cel rau Posted July 15, 2011 12 mm e cam mare pentru a bloca apa prin tensiune superficiala. Share this post Link to post
andreib Posted July 16, 2011 (edited) In practica asta se intampla: daca ai o ridicatura pe traseu curge condensul din unitatea interna (sunt patit). Edited July 16, 2011 by andreib Share this post Link to post
laurentziu83 Posted July 17, 2011 Se da un aparat de AC portabil Alaska MAC 12010 (stau in chirie si nu pot sa gauresc peretii) de 12000 btu. Il pornesc eu frumos, merge, baga aer rece, problema e ca dupa fix 10 minute se opreste compresorul si ramane functionand doar in regim de ventilator, indiferent de ce temperatura ii dau sa scoata. Daca vreau sa il mut din nou sa bage aer rece, nu ma lasa decat dupa cateva minute si trebuie sa-l repornesc si sa ma joc putin pe la setari. N-are cine stie ce setari, din pacate manualul nu il mai gasesc, pe net nici atat (bine ca altfel se gasesc toate tampeniile), nu vad ce setare ar putea sa aiba de se opreste exact la acest interval. Any idea? Share this post Link to post