Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Valva P.C.V.

Recommended Posts

Cantitatea de combustibil injectata la ralanti este constanta in masura in care temperatura motorului este constanta, deci raportul de amestec este variabil. Altfel, lasa valva PCV asa cum a conceput-o producatorul, rolul ei este altul. Pentru reglarea turatie de ralanti se foloseste alta valva (IAC). Functionarea corecta a ei si un IDLE LEARN finalizat corect rezolva problema. Dupa 10 ani, este de presupus ca IAC-ul nu mai functioneaza cum trebuie. In plus, mizeria acumulata in jurul clapetei si a valvei IAC strica datele problemei.

 

Am sa caut sa o schimb, dar tot am sa o disec pe aia veche sa vada ochiul meu cum sta treaba. Trebuie sa ma ocup si de IAC dar mai intai am o rotula la bieleta de directie care e pe lista prioritatilor. A-pro-pos nu sti cam la ce pret se gasesc rotulele? Si inca ceva , parca tu scriai undeva ca la reset ECM(parca),se aude IAC-ul, am retinut bine?

Share this post


Link to post

De 2x NU.

Share this post


Link to post
Din desen lipseste o bila (deplasata de arcul scurt), iar capatul pistonului este triunghiular, cu varfurile rotunjite. Gazul circula prin spatiul dintre triunghiul (piston) inscris in cerc (cilindru), printre spirele arcului si prin spatiul dintre axul pistonului si gaura de la saiba. Prin faptul ca, piesa mobila se sprijina doar in arc si in varfurile rotujite de la piston, axul acestuia este liber la capatul opus si freaca de saiba. In timp, axul pistonului se uzeaza si fie se blocheaza, fie permite trecerea unei cantitati mai mari de gaz. Arcul scurt si bila ar trebui sa limiteze jocul transversal al axului sau valva ar trebui montata vertical pentru a limita jocul gravitational.

 

 

Nu are bila. Am invatat si la mecanica fluidelor ca in cazul unei sfere se schimba datele problemei , apar alte forte. Abureala!!! Glumeam dar sa sti ca am facut pana la urma o valva din metal care se desface in doua,i-am bagat o bila ,un arculet si o saiba cu gaura calibrata (la mine cu un orificiu de 2,2mm se comporta super motorul)si cand am suflat surpriza!! debit prea mic.Am inlocuit bila de metal cu un cilindru i-am facut iar proba si de data asta a mers. Am desfacut iar valva si am refacut testul fara arc dar pe verticala. Cu bila trebuie sa sufli dublu(ca presiune).Am crezut ca din cauza greutatii si am pus bila peste cilindru si surpriza,am suflat un pic mai tare decat numai cu cilindru dar mult mai usor decit cu bila.Deci pana la urma s-ar putea sa nu aiba bila nici una,cel putin la matiz. Tot nu m-a lasat inima sa o disec pe prima pana nu fac testul suprem(700 km) sa vad diferenta la drum lung si asta peste o saptamana. Am sa comunic rezultatele chiar de ar fi genul :nu faceti asa ca mine.

Share this post


Link to post

La nubira 1 exista aceasta valva pcv ?

Edited by ovi2806

Share this post


Link to post

Am 33000 km si am cumparat din Iasi o valva PCV la 16 lei. Nu am probleme cu motorul, consumul e obisnuit si nu stiu daca sa schimb valva, sau sa mai astept.

Share this post


Link to post

Schimba valva nu are ce rau sa-i faca.Dupa schimbarea valvei dai si un reset + idle learn.

Share this post


Link to post
La nubira 1 exista aceasta valva pcv ?

stie careva?

Share this post


Link to post
... Glumeam dar sa sti ca am facut pana la urma o valva din metal care se desface in doua,i-am bagat o bila ,un arculet si o saiba cu gaura calibrata (la mine cu un orificiu de 2,2mm se comporta super motorul) ...

Rolul valvei este de-a elimina in admisie, nu in aer liber, a presiunii gazelor acumulate in carter. Deci, ce este bine pentru motor se poate monitoriza prin aceasta presiune si nu dupa cum se comporta motorul. Nici nu stiu cate marimi ar intra in aceasta larga categorie. Cert este ca functionarea corecta a valvei se observa, fara aparatura, la decelerare, accelerezi in treapta a II-a si ridici piciorul brusc, motorul nu trebuie sa "dea in nas", deci, valva asigura cantitatea minima de aer (gaze) pentru tranzitia de la un regim la opusul lui. Pe alta parte, debitul de gaze din cacrcasa superioara a motorului depinde de gradul lui de uzura la diverse etansari. De cele mai multe ori, prin remedierea lor motorul se comporta super in raport de cazul in care acele gaze sunt returnate in el pe calea aerului.

 

Daaaa, in mod experimental, se poate construi o valva cu o carcasa demontabila si din cand in cand sa inlocuiesti componentele uzate (am facut si eu asa ceva), dar asta in conditiile in care nu gasesti valva in comert sau pretul lor n-ar fi mic, deloc stimulator. Dar cel mai sanatos lucru este sa se renunte la returul in admisie a gazelor acestea si eliminarea lor in atmosfera prin intermediul unui filtru adecvat. Exista asa ceva, un filtru lavabil aflat la capatul unui furtun de cauciuc cu orificiul de 9 mm, adica exact ce trebuie, mai pui un colier mic si gata treaba. Deci, la pretul a doua valve se scapa de o problema, dar in cazul acesta este nevoie de intretinere periodica, lucru ce nu avantajeaza pe cineva care nu vrea sa stie de asta. Producatorii de motoare merg pe cresterea duratei dintre doua revizii, cerinta fireasca a majoritatii utilizatorilor. Altfel, "cine face si desface, are zilnic ce face "!

Share this post


Link to post
Rolul valvei este de-a elimina in admisie, nu in aer liber, a presiunii gazelor acumulate in carter. Deci, ce este bine pentru motor se poate monitoriza prin aceasta presiune si nu dupa cum se comporta motorul. Nici nu stiu cate marimi ar intra in aceasta larga categorie. Cert este ca functionarea corecta a valvei se observa, fara aparatura, la decelerare, accelerezi in treapta a II-a si ridici piciorul brusc, motorul nu trebuie sa "dea in nas", deci, valva asigura cantitatea minima de aer (gaze) pentru tranzitia de la un regim la opusul lui. Pe alta parte, debitul de gaze din cacrcasa superioara a motorului depinde de gradul lui de uzura la diverse etansari. De cele mai multe ori, prin remedierea lor motorul se comporta super in raport de cazul in care acele gaze sunt returnate in el pe calea aerului.

 

Daaaa, in mod experimental, se poate construi o valva cu o carcasa demontabila si din cand in cand sa inlocuiesti componentele uzate (am facut si eu asa ceva), dar asta in conditiile in care nu gasesti valva in comert sau pretul lor n-ar fi mic, deloc stimulator. Dar cel mai sanatos lucru este sa se renunte la returul in admisie a gazelor acestea si eliminarea lor in atmosfera prin intermediul unui filtru adecvat. Exista asa ceva, un filtru lavabil aflat la capatul unui furtun de cauciuc cu orificiul de 9 mm, adica exact ce trebuie, mai pui un colier mic si gata treaba. Deci, la pretul a doua valve se scapa de o problema, dar in cazul acesta este nevoie de intretinere periodica, lucru ce nu avantajeaza pe cineva care nu vrea sa stie de asta. Producatorii de motoare merg pe cresterea duratei dintre doua revizii, cerinta fireasca a majoritatii utilizatorilor. Altfel, "cine face si desface, are zilnic ce face "!

Am tot oscilat intre a-mi lua una noua sau sa raman cu aia facuta si cand m-am decis pana la urma sa iau una noua (ca precautie) am constatat ca in vreo 2 locuri nu au auzit de asa ceva iar in alte 2 locuri aducea doar pe comanda. Decat sa comand si sa nu o nimeresc buna am ramas pe cea facuta. Am mai probat-o pe alt matiz si se comporta bine asa ca pana cedeaza asta ma folosesc de ea. Legat de ce ai scris cu filtrul lavabil,ar mai ramane problema datului in nas in treapta a 2-a,ca aici gazele din carter nu cred ca au vre-un rol,ci mai degraba orificiul ramas liber (sau astupat)de la admisie .

  • Like 1

Share this post


Link to post

Intrebare: Supapa asta PCV la ce ajuta...si cum influenteaza mersul motorului? si mai ales de unde stiu cand ar trebui schimbata?

Share this post


Link to post

Supapa (valva) PCV permite absorbirea gazelor acumulate in carter, impreuna cu aer proaspat, catre galeria de admisie a motorului, spre a fi consumate. Gradul sau de deschidere este invers in raport cu... turatia motorului. Deasemenea, nu permite trecerea gazelor in sens invers.

Supapa sau furtune infundate : relanti neregulat, redus, cu opriri. Pierderi de ulei. Ulei in filtrul de aer. Depuneri mizerie in motor.

Furtunul rupt = aer fals : relanti neregulat sau mare, sau cu opriri.

  • Like 1

Share this post


Link to post

salut,

am si eu o problema cu matizul meu, imi moare motorul cand scot din viteza sau apas ambreiajul, precizez ca am schimbat senzorul de turatie la service , nu a mai facut o perioada insa acum a devenit chiar enervant de 6-7 ori pe zi. la service nu apare nici o eroare pe tester.

sa ii curat iac-ul sau sau sa cumpar valva p.c.v???dupa care sa fac un idle learn.

multumesc mult si scuze daca nu am citit oate topicurile

  • Like 1

Share this post


Link to post

Supapa (valva) PCV permite absorbirea gazelor acumulate in carter, impreuna cu aer proaspat, catre galeria de admisie a motorului, spre a fi consumate. Gradul sau de deschidere este invers in raport cu... turatia motorului. Deasemenea, nu permite trecerea gazelor in sens invers.

Supapa sau furtune infundate : relanti neregulat, redus, cu opriri. Pierderi de ulei. Ulei in filtrul de aer. Depuneri mizerie in motor.

Furtunul rupt = aer fals : relanti neregulat sau mare, sau cu opriri.

 

Ai zis bine in legatura cu aceasta valva PCV dar pot intreb de ce totusi am gasit furtunele si traseul acestora infundat cu Ulei si un fel de praf ?

Share this post


Link to post

am gasit furtunele si traseul acestora infundat cu Ulei si un fel de praf ?

Daca excludem admisia de praf din atmosfera pe ramura de aer care vine de la filtru, sa stii ca am vazut la un Matiz in Service, sub capacul chiulasei, niste depuneri insemnate de consistenta tare, date de mersul cu uleiuri proaste. La inlaturare se spargeau in jdemii de particole... Poate astea or fi... Si sa stii ca de obicei si in galeria de admisie e mocirla.

Share this post


Link to post

Am schimbat azi valva PCV si spre uimirea mea din ea a curs putina apa!!!(nu era benzina sau alt lichid...era sigur apa) si o crema bej ca margarina topita (sau culoarea cafelei cu lapte). Am mai schimbat de nenumarate ori valva pana acum dar niciodata nu am patit asa.

1-De unde apa si de unde crema bej?

2-noua valva zdrangane la relanti din cauza unui arc din ea care are un joc. E normal? Am testat supapa si functioneaza; adica printr-o parte trece aer, iar prin cealalta nu.

 

 

 

Share this post


Link to post

Salut tuturor ,

Am un Tico de la job si de ceva vreme m-am apucat sa-l readuc intr-o forma cat mai ok ( acum are vreo 36.000km) dar e din 95' si multi ani a facut doar cateva sute de km pe an , cu intretinere ZERO ...headscratch.gif

Problema mea a fost consumul care este de 7,7->7,9 % indiferent ca-i vara si merge cu AC sau iarna...headbang2.gif

Am ajuns sa schimb si valva PCV chiar sambata trecuta si pot sa confirm ca schimbarea produsa este in bine , adica motorul merge mai lin si pare sa traga mai sustinut. Acum nu sunt in masura sa spun ceva despre consum pt ca n-am facut decat vreo 50km prin Bucuresti si cu o zi inainte schimbasem si setul de fise cu altul original. Cred ca undeva s-a strecurat o problema pt ca deja am vreo 90km si ma apropii vertiginos de mijlocul litrometrului ( care la acest Tico indica fix 11,5L benzina consumati) iar inainte de valva PCV si setul de fise acolo eram abia la 150km. Ambele piese schimbate ( ca de altfel tot ce-am schimbat pe la el ) sunt noi , luate de la reprezentanta Craiova SA din Bucuresti.

Ca sa fiu impacat voi pune inapoi setul vechi de fise si voi urmari consumul.

De asemenea pt c-am citit chiar tot topicul asta ( deci mi-am facut constiincios temele ok.gif ) urmeaza sa caut un filtru decantor din sticla si sa-l intercalez fix la iesire pe traseul gazelor de carter.

 

Din cate stiu eu la masina mea asta-i prima schimbare a acelei piese ( valva PCV) si cu toate acestea nu parea chiar praf , dar asta-i doar la inspectia vizuala , mecanic in interior n-am desfacut-o. Vazand ca pe topicul acesta unii au scris ca li s-a parut mai bine s-o puna inapoi , am avut precautia sa n-o arunc , dac-o fi cazul pot reface situatia initiala.

 

 

Share this post


Link to post

Am o Nubira 2 din 2006 si vreau sa cumpar o valva PCV si peste tot pe unde am intrebat nu stie cinemi ce este, nici macar la reprezentanta.

Ma poate ajuta cineva cu un cod

 

Multumesc

Share this post


Link to post

Pai, nici nu e de mirare ca nu gasesti, pentru ca:

 

#1 - esti pe un topic din sectiunea Tico si Matiz

#2 - daca ai fi cautat, ai fi aflat ca Nubira nu are valva PCV.

Share this post


Link to post

Am facut intre timp mai bine de 1000km cu valva PCV schimbata si pot sa spun ca la mine se simte o schimbare in bine in ceea ce priveste dinamica masinii ( se arunca mai bine , are mai mult suflu ) dar NU s-a modificat consumul , adica tot in jurul lui 8% se invarte in Bucuresti. Simultan cu schimbarea valvei PCV mi-am facut si-un condensator ( filtru pt gazele de carter ) si pot spune ca si acesta a contribuit la un mers mai fin si mai sprinten al motorului , dar nici dupa montarea lui n-am observat vreo scadere a consumului.

Oricum s-ar putea sa se aplice vorba unui prieten care sublinia ca daca in momentul actual merge asa de sprinten probabil c-o calc mai cu placere. Perfect adevarat : acum de cand am schimbat valva PCV si-am pus condensatorul o calc , nu ma incurc iar consumul de 8% am ajuns sa-l consider OK la urma -urmelor. Probabil ca daca a-s merge mai bland cu ea s-ar putea sa-i micsorez "apetitul" de benzina , dar de cele mai multe ori ma grabesc si ... se vede la consum !

Share this post


Link to post

Salut, am venit dupa un drum mai lung (700 km), si la intare in Buc intr-o coada imensa am observat ca in momentul in care scoteam masina din viteza motorul parca o lua razna, se tureaza cateva secunde de zici ca sare in aer. Face destul de des acum mai ales dupa ce se incalzeste motorul. Aveti idee ce ar putea fi? Cineva spunea ca e aceasta valva PCV. Va multumesc

Share this post


Link to post

A mai patit cineva sa nu poata sa mai scoata valva PCV de la locul ei? La mine parca furtunele s-au "sudat" pe corpul supapei, am tras cat am putut de ele si nu vrea sa iasa nici unul. Stie cineva vreo smecherie care sa ma ajute sa o scot de acolo fara sa trebuiasca sa schimb furtunele?

Share this post


Link to post

Scoate furtunul din corpul galerie de admisie si din capacul la culbutori, apoi scoti supapa prin rasucire.

Share this post


Link to post

A mai patit cineva sa nu poata sa mai scoata valva PCV de la locul ei? La mine parca furtunele s-au "sudat" pe corpul supapei, am tras cat am putut de ele si nu vrea sa iasa nici unul. Stie cineva vreo smecherie care sa ma ajute sa o scot de acolo fara sa trebuiasca sa schimb furtunele?

 

si eu am schimbat valva pcv ,insa o constatare vizuala imi spune ca tre sa schimb acele furtunase ,sunt toate crapate si uzate.

furtunasul care vine de la culbutori deja s-a labartat si am pus un colier acolo, ca sa mai tina o perioada pina o sa schimb acele furtunase.

concluzia trebuiesc schimbate furtunasele ,stiu ca se gasesc cam greu ,dar eu am facut deja comanda la magazinul meu de piese pentru matty.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...