Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Valva P.C.V.

Recommended Posts

Am schimbat de curand valva P.C.V..Imediat dupa schimbare am facut testul ( in treapta a-2-a de viteza pe la 40 km/h am ridicat brusc piciorul de pe pedala de acceleratie si nu m-a mai aruncat in nas ci a franat lent ) si era ok. Acum cand fac frana de motor ma smuceste si nu franeaza lent. Nu am mers decat maxim 500 km cu valva noua; e posibil sa se fi defectat ? In rest totul este ok, motorul merge rotund, trage bine, e ca nou. E posibil sa fie de la altceva?

Share this post


Link to post

Cand am schimbat valva pcv am avut aceeasi impresie: frana de motor lina. Apoi s-a schimbat ceva in comportamentul masinii.La o verificare vizuala am observat ca-mi iesise furtunasul care intra in stanga jos in galerie. Ca paranteza, fac frana de motor si de la 100km/h in treapta 3, si nu da in nas ci scade lin.

Share this post


Link to post

M-am gandit si eu la fisuri la furtunase insa le-am verificat si sunt in ordine, eu m-am gandit ca ar putea fi si alte cauze pentru smucire a franei de motor.

 

 

Share this post


Link to post

Schimba valva cu aia veche.Vezi daca mai face.Daca nu, inseamna ca valva asta noua e proasta.

Share this post


Link to post

La fel facea si valva veche si oricum nu o mai am pe cea veche pentru ca am sectionat-o sa vad cum functioneaza, cum si cat era uzata.

 

 

Share this post


Link to post

Nu asta e problema, o valva p.c.v. este in jur de 16 lei, nu e un capat de tara. Eu ma tem sa nu fie altceva la mijloc.

Share this post


Link to post

Am si eu o problema - am mai scris si aici http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/2208-socul-automat-tico/page__st__260 - legat de valva P.C.V. - ideea este asa cu ea montata bine motorul meu merge execrabil la relanti, acum din necunostinta de cauza am montat o invers, si motorul merge perfect (foarte rotund) ba chia a scazut si consumul, mentionez ca valva este buna (dupa parerea mea), inchide foarte bine intr un sens si lasa sa treaca aerul in alt sens (inchide in sensul in care aerul circula de la partea mov spre partea neagra), este posibil sa fie valva totusi defecta sau problema mea este in alta parte si ce s ar putea intampla daca o lasa asa adica montata invers? Multumesc

Share this post


Link to post

Valva P.C.V. la un capat trebuie sa dea voie la tot aerul sa treaca si la unul numai cate un pic ( cel putin asa face la mine, si am mai luat una care tot asa face ). Cealalta uzata pe care am avut-o avea aceleasi simtome pe care le prezinti tu, adica nu dadea voie la un capat sa treaca deloc aer.

Share this post


Link to post

Valva P.C.V. la un capat trebuie sa dea voie la tot aerul sa treaca si la unul numai cate un pic ( cel putin asa face la mine, si am mai luat una care tot asa face ). Cealalta uzata pe care am avut-o avea aceleasi simtome pe care le prezinti tu, adica nu dadea voie la un capat sa treaca deloc aer.

Adica cea uzata era intr-adevar supapa (valva).

  • Like 2

Share this post


Link to post

A cumparat cineva de curand acea valva, le ce pret si de unde?

Share this post


Link to post

Adica cea uzata era intr-adevar supapa (valva).

Sa inteleg ca cele 2 valve pe care le am sunt bune de aruncat ? Citisem intr-o explicatie mai veche de a ta ca e bine sa lase un pic de aer sa treaca pentru a scapa de presiunea din galeria de admisie in momentul ridicarii piciorului de pe acceleratie, sau am inteles gresit ?

Share this post


Link to post

Am facut testul la valvele noi ( cum scrie in manual ) si am observat urmatoarele : in sensul indicat din manual trece aerul foarte bine , iar in sensul invers cu cat incep sa cresc presiunea cu atat se opreste aerul care trece prin valva, pana la un moment dat cand se blocheaza si nu mai da aerului voie sa treaca.

Share this post


Link to post

Valva PCV de pe motorul de Matiz este aproape identica la interior cu cea descrisa in documentul urmator:

PCV.PDF

 

Asadar si prin urmare, comportarea ei este identica cu descrierea din fisierul atasat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Desi masina merge bine, nu gatuie la decelerare, relantiul sta, am decis sa o schimb.. Masina are 42 de mii si nu a fost schimbata pana acum. Singura "problema" era ca zornaia uneori la relanti.

 

Am gasit valva la king auto, 20 de lei. Au reactionat la valva "negru-mov" :) Am ales din 3 valve, iar la doua dintre ele puteai sufla aproape la fel din ambele sensuri..

 

Dupa schimbare, masina merge la fel (am mers doar cativa km..), dar nu mai zornaie.. Valva cea veche inchide bine, am curatat-o cu WD 40 si parca inchide chiar un pic mai bine decat cea noua.. am mai pus-o odata dupa curatare insa tot zornaie..

 

Valva cea noua am unso cu WD 40 in loc de alt lubrifiant si urmeaza sa fac un idle learn...

 

Regards!

Share this post


Link to post

Daca valva veche functiona bine si daca valva noua functioneaza la fel, atunci ce rost are ? Dupa mine, n-a aparut o schimbare majora.

Share this post


Link to post

Am ales din 3 valve, iar la doua dintre ele puteai sufla aproape la fel din ambele sensuri..

Uite de asta nu sunt bune alea din pungi sigilate, nu le poti proba. Si eu am cautat ceva pana am gasit una care sa inchida perfect sensul dinspre clapeta. Daca pui valva buna si scoti restrictorul de aer ( dupa care faci un reset la e.c.m. + invatare de turatie la ralanti ) nici nu mai simti cand faci frana de motor.

 

P.S. Aia care zornaie nu e buna.

Share this post


Link to post

Eu tocmai ce m-am ocupat putin de valva asta minune:

1. Datul jos este foarte usor dar trebuie sa fii atent la furtune.

2. Concluzie personala - folosesti un ulei prost si o sa suferi mult timp: valva mea PCV avea inauntru o naclaiala de ulei negru cum numai aral-ul ce-l foloseam anul trecut mai era.

3. Am bagat WD40 la greu pe ambele parti si am lasat-o putin la "inmuiat" pe un ziar.

4. Am rulat niste bucati de hartie igienica sul si am curatat prin ambele puncte de acces ale valvei cat mai bine. Primele bucati de hartie au iesit mai mult negre :(

5. Am verificat functionalitatea valvei prin metoda "sufla pana simti ca nu mai poti" :) ) : intr-o parte circula liber, in partea ailalta lasa sa treaca doar foarte foarte putin aer.

6. Montat la loc.

 

Nota bene: si la mine zornaie valva data jos si pana acum masina dadea in nas la frana de motor in a 2 a, o sa revin dupa amiaza sau diseara cu eventuale impresii legate de efectul curatarii.

 

L.E. La pornirea la rece, incercata adineaori, motorul pare sa se tureze putin mai mult si a devenit o idee mai stabil (nu mai vibreaza ca inainte). Voi vedea si in mers dupa - amiaza daca binevoieste sa franeze lin in frana de motor.

 

Si o intrebare pentru @Tolin: o curatare frecventa (5000 de km) nu poate prelungi viata P.C.V.-ului nu de alta dar se pare ca ce se gaseste in comert e de proasta calitate.

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Daca valva veche functiona bine si daca valva noua functioneaza la fel, atunci ce rost are ? Dupa mine, n-a aparut o schimbare majora.

 

Ai auzit de efectul placebo?

Share this post


Link to post

Se discuta despre rostul unei noi proceduri de Idle Learning.

Share this post


Link to post

... Voi vedea si in mers dupa - amiaza daca binevoieste sa franeze lin in frana de motor.

 

Si o intrebare pentru @Tolin: o curatare frecventa (5000 de km) nu poate prelungi viata P.C.V.-ului nu de alta dar se pare ca ce se gaseste in comert e de proasta calitate.

 

Mda, dupa curatare se simte ca merge mai bine, dar nu cu mult, cel mai probabil se va lasa cu schimbare mai ales ca valva mea PCV nu inchide complet.

Intrebarea pentru maestru ramane...

Share this post


Link to post

Pe kalos am valva originala si o curat & ung la intrarea si la iesirea din sezonul rece sau invers.

Share this post


Link to post

WD40 este suficient sau este nevoie si de alt tratament?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...