Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Valva P.C.V.

Recommended Posts

Mdha avea Ngk pe dinsa dar erau piezishe deja in electrod la magazin la Gara dastea BOsh mi-a dat cu un singur electrod ...

Share this post


Link to post

:mda:

Salutare.

Am cumparat o valva noua PCV si am schimbat-o(am luat-o de la magazinul de pe Vacaresti 240)cu 10ron.(in pungulita la fel ca cea prezentata mai sus)

Am schimbat-o cand motorul era rece.

Am resetat ECM ca sa o ia de la capat cu noua valva...dar... nu porneste decat daca tin piciorul apasat pe ecceleratie(ca la dacie....).

O tin turata 60 de secunde dupa care iau incet piciorul de pe acceleratie si ruleaza(frumos si sigur).

In trafic(cu motorul cald)cand vreau sa schimb vitezele si pun piciorul pe ambreiaj... MOARE MOTORUL.(ASTA CU NOUA VALVA)

Dupa ce moare.. porneste greu(tot cu piciorul pe acceleratie)ca sa o ajut.

Am pus VALVA VECHE si porneste la cheie ca de obicei(dar la relanti ramane TURATA!!!si dupa cateva minute oscileaza in turatii).

Cu VALVA NOUA ruleaza foarte frumos la relanti si merge rotund si silentios dar (repet) mopare dupa ce iau piciorul de pe acceleratie cu motorul cald si NU PORNESTE.

CONCLUZIE:

1:NU E VALVA NOUA BUNA(DESI NU MAI DA IN NAS IN VITEZA A DOUA ASA DE MULT CUM FACEA CU VALVA VECHE)

2:ECM nu invatza nimic dupa RESETARE (incercata ca la carte)IDLE LEARN

 

Specificatii: Nu am umblat la IAC,bujiile sunt noi,fisele sunt noi,filtrele(benzina,ulei,aer)sunt noi.

Share this post


Link to post

Iata o idee de "tuning" pentru valva PCV:

-"teu" economizor de dacie (se scoate capacul, rondela si arcul si se mareste un pic gaura calibrata)

-racord (furtun) de cauciuc cu cot, special pentru acel teu

-furtun cu diuza (cumparat fara diuza aia) de dacie

-furtun de benzina dacie

-filtru cu pahar decantor din plastic

-coliere.

Se face montajul ca in fotografia atasata, avand grija sa se taie/scurteze racordurile de cauciuc pentru a incadra filtrul (are capacul rosu in poza) in spatiul respectiv din dreapta motorului.

Efect?

Inca nu stiu... Sper sa mai scap de vaporii de ulei care ajung la valva PCV si care ii pot modifica functionarea. Cred ca asta e motivul pentru care unora le merge bine o vreme dupa schimbarea valvei si apoi nu.

Stiam totusi ca exista la unele masini straine filtre speciale care separa gazele de carter de vaporii de ulei. Aveti idee de asta? As cumpara si monta un filtru din ala dedicat, dar nu stiu cum sa cer, iar vanzatorii vor codul...

Succes!

post-6669-1175200422_thumb.jpg

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Ar fi cazul numai incerci asemenea experimente.Valva PCV are alt rol decit cel pe care l-ai inteles tu.

Valva PCV se curata sau se inlocuieste periodic iar cand nivelul de vapori de ulei este prea mare se segmenteaza motorul .

Share this post


Link to post

ovi_jer, multumesc pentru sfat.

Sa speram ca motorul nu are nevoie de segmentare..., are doar 60mii km... Ii voi verifica compresia in curand. Cam cat ar trebui sa fie?

Ce pericol ma paste daca folosesc configuratia din poza? Nu stiu daca s-a inteles foarte bine ce am facut eu acolo.

Rolul valvei PCV este cumva altul decat cel descris in atasamentul asta?

post-6669-1175283241_thumb.jpg

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Zilele trecute am facut putina curatenie prin compartimentul motor si de curiozitate am demontat si valva PCV din furtunele ei. Am incercat-o sufland cu gura pe la ambele capete (pe rand, bineinteles). Intr-un sens aerul iese fara nicio opreliste, iar pe celalalt iese un firicel subtire de aer (nu tot, dar iese). Din ce am citit pe acest topic, am inteles ca, incercata in acest fel, valva trebuie sa fie unidirectionala. Dar nu-s deplin lamurit, e normal sa iasa putin aer si in celalat sens? In functionare nu scoate zgomote ascutite.

ps: la magazinele de specialitate nu pot incerca nicio valva deoarece sunt in pungute sigilate. Masina are 11.100km acum.

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Se poate comanda de undeva aceasta valva? Am cautat in 2 orase pana acum si nu am reusit sa fac rost de ea. De fiecare data cand intrebam se uitau ciudat la mine. La Slobozia mi-au zis ca o aduc numai pe comanda ca nu au mai avut cereri X( .

 

Va rog mult daca ma puteti ajuta.

Share this post


Link to post

Daca nu stiau despre ce e vorba, trebuia sa le spui "valva negru cu mov". Parola asta de obicei merge. :)

Daca nu gasesti la tine in oras, poate te ajuta vreun forumist de prin apropiere si iti trimite una prin posta.

Intrebare: de ce esti atat de hotarat sa o schimbi?

Share this post


Link to post

I-am zis si negru cu mov si atunci s-au cam luminat la fata, da mi-au zis ca au decat de Damas.

Vreau sa o schimb pt ca la viteze mici imi da in nas. Am incercat sa o curat cu degripant si 20-30Km merge superb, apoi revine la starea initiala.

Share this post


Link to post

Si aia de Damas ce are, n-are aceleasi dimensiuni ?

Share this post


Link to post

Nu stiu, imi zicea ca e alta culoare si nu am mai insistat..

Sper cand m-oi duce la Bucuresti sa gasesc, partea proasta ca nu prea cunosc orasul si nici nu am timp mult de umblat.

Am vazut un magazin pe langa politehnica o sa incerc acolo sa vedem poate s-or pricepe oamenii.

Share this post


Link to post
... Vreau sa o schimb pt ca la viteze mici imi da in nas. Am incercat sa o curat cu degripant si 20-30Km merge superb, apoi revine la starea initiala ...

Incearca intai o procedura de Idle Learn. Apoi, nu mai folosi degripant la curatat, solutia aceea ataca materialul si compromiti piesele. Pentru curatat sa folosesti Carb-cleaner sau echivalent. Iar valva PCV este bine s-o ungi cu ulei de mecanism.

Share this post


Link to post

Am facut idle learn si combinat cu scoaterea acelui restrictor mi s-a imbunatatit relantiul, adica nu mai tremura deloc, zici ca are 4 cilindrii. Sper sa gasesc sa inlocuiesc acea nenorocire de valva cat mai curand.

 

LE: Ce fel de ulei te referi cand zici ulei de mecanism? Un ulei fin?

Edited by wappi

Share this post


Link to post

Ulei fin, daca zici tu. El se cheama "ulei pentru mecanisme fine", de ex. masini e cusut, arme ...

Share this post


Link to post

De cateva zile am observat ca la temperatura normala de functionare ( cand se incalzeste motorul ) cand deschid usa dreapta fata trepideaza rau ( mers la relanti ) daca accelerez un pic nu mai trepideaza. Am curatat acum 2 saptamani iac-ul,galeria de admisie si clapeta,furtunul de la filtrul de aer pana in galerie,restrictorul estre scos cam de 2 luni filtrul de aer este schimbat..benzina este din acelasi loc si aceeiasi calitate ( luk oil co95 ) sa fie valva asta de vina? masina are 40 mii km si nu am schimbat aceea valva . Tin sa mentionez ca trepideaza si scaunul din dreapta...cand am scos restrictorul nu mai dardaia de loc. Din ce cauza dardaie asa?

Share this post


Link to post

Gata stiu despre ce ulei este vorba. Urmatoarea data cand o sa o curat voi folosii metoda descrisa de tine: o bag putin in solutie de carburator (decarburol e bun?) apoi o un cu putin ulei fin. E corect?

 

Catre: bishnitzarul, eu am rezolvat dardaiala cu un reset. Procedora o gasesti aici

Share this post


Link to post
... Din ce cauza dardaie asa? ...

Aer insuficient.

 

@wappi > supapa poti s-o ungi oricand, operatiunea dureaza cat ai spune tac-pac.

Share this post


Link to post

pai si care este motivul ? de ce nu are aer suficient? eu nu am umblat la nimic

Share this post


Link to post

Si eu am observat de ceva vreme incoace ca daca iau picioru de pe acceleratie masina da in nas. Valva asta minune e de cand masina si anume 43k km. tre sa imi fac timp sa citesc topicul acesta si ma apuc sa o caut prin motor...

Share this post


Link to post
... eu nu am umblat la nimic ...

... umbla uzura, se sedimenteaza depunerile ...

Share this post


Link to post

Auziti: valva aceasta nu se poate elibera din circuit, tras un furtun pana jos cum au daciile? Nu este acelasi principiu?

Share this post


Link to post
... umbla uzura, se sedimenteaza depunerile ...

 

Depunerile pe ce? de unde depuneri? ce pot sa fac in cazul asta ? ieri am schimbat uleiul la motor de fiecare data aplic si spalarea motorului ( ieri dupa golire mi-am aruncat un ochi in motor cu ajutorul unei lanterne..era f curat nu era nici un fel de depunere)

Share this post


Link to post

Valva PCV este una dintre primele masuri anti-poluare, asa ca sistemul daciot este una dintre metodele de sinucidere lenta incercate de romani. Si apoi, pe unde sa -si mai traga motorul aer la o decelerare (clapeta inchisa) ?

Share this post


Link to post

Eu am schimbat valva PCV la 50.000 km (4 ani). Nu mai retin pretul, in orice caz, o suma modica, avand in vedere ca s-a schimbat foarte mult in bine comportamentul motorului.

Am schimbat si furtunasul de cauciuc care pleaca de la ea catre galeria de admisie. Era crapat in mai multe locuri.

Vanzatorul nu a priceput despre ce este vorba nici cand i-am spus denumirea, nici dupa descriere. A fost nevoie sa-l scot afara sa se uite la masina ca sa inteleaga. :wallbanger: Asta in privinta valvei, ca de furtunas nu a dat prin magazin nici dupa o jumatate de ora de cautari. In schimb a gasit un furtunas de acelasi diametru care avea, pe langa cot si un teu. L-am cumparat pe acela, i-am retezat partea cu teul si a ramas exact cum trebuie.

 

L.E.: Nu chiar imediat, dar la cateva zile, am executat si reset ecm & idle learn.

Edited by RaZoR-07

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...