Jump to content
Sign in to follow this  
sprite

Valva P.C.V.

Recommended Posts

Da, aceea.

Share this post


Link to post

@tolin_afc

Intr-un post mai vechi spui:

<<Am pus un filtru decantor de benzina (de dacie sau altceva) pe iesire din capacul distributiei si din el am plecat cu furtunul (scurtat, fara cot) de legatura la valva PCV si la tubul de aer... Din pacate, "instalatia" mea era o improvizatie la care a trebuit sa renunt. Acum am facut rost de furtun flexibil, T-u, coliere speciale (8mm) care imi permit sa fac un lucru solid si un suport pentru filtru.>>

Ai refacut instalatia asta?

Edited by gomez99

Share this post


Link to post

Am refacut-o, dar am constatat ca filtrul decantor este prea mic sau nu asigura debitul necesar si am renuntat la el.

Share this post


Link to post

Ma batea si pe mine gindul sa instalez un filtru suplimentar de benzina, mai la vedere, si ziceam ca asta era o solutie intersanta.

Edited by gomez99

Share this post


Link to post

Solutia incercata de mine n-are legatura cu benzina, eu doream sa filtrez gazul de la ventilarea carterului, sa nu mai murdaresc valva si galeria cu mizeria scoasa din motor. Daca tu vrei un filtru suplimentar pe benzina poti folosi filtre de linie de benzina (gasesti peste tot, ieftin) care se intercaleaza usor pe furtun cu diametrul interior de 6 mm.

Share this post


Link to post

Am inteles asta, da ma gindeam sa vad cum ai facut suportul, poate le puneam pe amindoua unul linga altul.

Edited by gomez99

Share this post


Link to post

Filtrul decantor avea suport, ma prindeam cu el de un surub. Filtrul linie de benzina n-are nevoie, e mic, usor (plastic) si se monteaza pe furtunul de alimentare.

Share this post


Link to post

Am schimbat valva PCV cu 1200 KM in urma. Parca am observat o imbunatatire la frana de motor (ridic piciorul in treapta a II-a de pe acceleratie si nu mai da in nas, sau nu cum dadea inainte). Dar o problema care a survenit acum cateva zile: garnitura capacului chiuloasei (culbutori) a cedat in cateva locuri si scapa ulei. Eu parca zic ca ar fi o legatura intre valva PCV si asta, din cate am citit eu pe aici pe forum, dar este o parere de om fara experienta in mecanica auto.

Daca se poate sa ma lamuriti si pe mine daca este vreo legatura, raman dator... Nu de alta: schimb garnitura, dar parca nu as vrea ca peste 1200 Km sa am aceeasi problema.

Share this post


Link to post

In capacul de la culbutori exista o "sicana" la iesirea spre stut. Poate s-a infundat aceea. Garnitura de la capac este foarte ieftina 3-5 lei, merita schimbata, mai ales ca dupa 5 ani e bine sa verifici si jocul la culbutori.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salut,

 

Asa cum am promis revin cu o poza care arata constructia valvei PCV de la Matiz.

Mentiune: modelul nu este precis din punct de vedere al dimensiunilor (as fi pierdut prea mult timp).

Pe scurt: ceea ce se vede maro in poza este piesa centrala (metalica), iar piesa alba arata ca o saiba (tot metalica). Piesa maro se deplaseaza in functionare spre arcul conic din stanga.

 

Sper sa va fie de folos.

Numai bine.

post-4899-1171036535_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Din desen lipseste o bila (deplasata de arcul scurt), iar capatul pistonului este triunghiular, cu varfurile rotunjite. Gazul circula prin spatiul dintre triunghiul (piston) inscris in cerc (cilindru), printre spirele arcului si prin spatiul dintre axul pistonului si gaura de la saiba. Prin faptul ca, piesa mobila se sprijina doar in arc si in varfurile rotujite de la piston, axul acestuia este liber la capatul opus si freaca de saiba. In timp, axul pistonului se uzeaza si fie se blocheaza, fie permite trecerea unei cantitati mai mari de gaz. Arcul scurt si bila ar trebui sa limiteze jocul transversal al axului sau valva ar trebui montata vertical pentru a limita jocul gravitational.

Share this post


Link to post

Salve,

 

am o problema destul de antipatica cu tremuratul la relanti al matizului. Din cate am aflat de relanti se ocupa senzorul (am fost in service am pus unul nou si face la fel) si o anume valva PCV. Exista aceasta valva si pe matizul euro 3???

Share this post


Link to post

Tolin,

 

Crede-ma pe cuvant ca nu are nici o bila!!!!!!

Valva dupa care s-a facut desenul a fost cumparata din magazin, desfacuta chiar de mine (am fost extrem de atent sa nu pierd vreun component) iar apoi am facut desenul.

Si este a doua pe care o desfac si nu are bila!!!

Despre bila...nu stiu nimic!!

 

Numai bine.

Edited by Gizmo

Share this post


Link to post

Te cred, dar unele au, tot cumparate din comert.

Share this post


Link to post
Te cred, dar unele au, tot cumparate din comert.

 

 

Ups #-o !! Nasoala faza. Hai ca mi-ai spus ceva nou!!!!

Share this post


Link to post

Salut

Am schimbat sambata valva PCV la masinuta mea si pare a fi mult mai bine !Motorul nu mai pierde din turatie la ralanti ci sta foarte cuminte la aprox 800-900 rot/min . La pornirea la rece socul electronic imi tine motorul la 1500 rot/min. si dupa 10-20 sec incepe sa scada lin fara sincope pana la aprox 1000 si abia mai tarziu in trafic se stabilizeaza pe la 800-900 .Deocamdata sunt multumit de comportarea motorului acum .

Precizez ca dupa ce am montat-o imediat am facut si procedura Idle Learn ! :D

Problema este ca am observat o ezitare a motorului la acceleratie pe care o avea si inainte de schimbarea valvei si vad ca nu s-a remediat nici acum . In mers la acceleratii line nu face nici o problema , dar scoasa din viteza si accelerat brusc are o ezitare evidenta dupa care incepe sa-i creasca progresiv si satisfacator turatia .

De la ce poate fi ?

PS . Am postat acum aproape o saptamana niste intrebari referitoare la simptomele dinaintea schimbarii valvei pcv . Problemele mele au fost grupate sub o denumire generica : Probleme motor .

Am postat la Probleme tehnice Tico -Matiz si tot in aceeasi zi dupa ce au inceput sa-mi soseasca si posibilele rezolvari , topicul deschis de mine a disparut .Iremediabil pt ca nu l-am mai putut gasi sub nici o forma . Unele din raspunsurile care incepusera sa apara erau foarte promitatoare .

De ce mi-a fost sters/ mutat ?! acest topic fara ca macar sa fiu atentionat sau sa mi se indice intr-un fel unde se afla ??? :-?

Share this post


Link to post
... De la ce poate fi ?

Bujii ? Capac delco ?

Share this post


Link to post

O intrebare de 100 de puncte!

Adresata celor ce schimba intr-o veselie "valva minune" denumita si PCV.

- Este normal sa ajunga ulei in interiorul valvei? ulei, abur de ulei, vapori de ulei? nu stiu exact.

:-?

De ce? - pai unele miroseau a fum/ulei ars si erau doar afumate rau,

- altele "pline" de ulei, desi tot 2.7 L aveam la baza!

 

Cu mentiunea: o valva tinuta maxim 10.000 km, desi uzual la un schimb de ulei = o valva.

Share this post


Link to post

PYF vreau sa-ti spun ca eu am luat masina SH cand avea 29kkm si eu am mai mers cu ea 17kkm in 1 an si 2 luni .Eu unul abia acum schimb pt prima data aceasta valva pacatoasa .Nu stiu daca a schimbat-o vreodata fostul proprietar . Sincer m-a tinut poate mai mult decat pe multi care se plangeau aici pe forum.

SI acum sincer la banii astia :14,5 Ron merita schimbata si la 10kkm decat sa te lase in drum cand ti-e lumea mai draga ! :D

Share this post


Link to post

Multumesc de raspuns! ... insa ... de schimbat o schimb destul de des...maxim 10.000km, de cumparat o iau mult mai ieftin decat valoarea data ... oricum nu banii aduc fericirea :(

 

Intrebarea ramane daca se umple sau nu de ulei...oarecum/intr-un fel?

 

Tolin'e...apropo de desenul in sectiune ... am faramat si eu una si este absolut identic continutul cu desenul de mai sus... BILA...nexam! si cand am cumparat-o avea eticheta/cod de la "mama" ei.

Share this post


Link to post

Pyf , o intrebare : spunea-i ca valva asta o iei mult mai ieftin !E o chestie de principiu caci dif la piesulica asta nu poate fi majora si nici nu te imbogatesti din dif de pret ...

De unde iei tu piesele de matiz de obicei ? Eu le iau de la un magazin din Dr Taberei ( de la bucla ) si simt ca ar avea preturi mari ...Asadar un raspuns de al tau + pretul de la valva asta ca sa-mi fac o parere de diferente ar fi binevenit ... :) >-

Merci !

Share this post


Link to post
"piesulica asta"

 

 

"piesulica" interesant...se vede influenta feminina :-> b-(

 

In ceea ce priveste pretul si locatia, sper sa nu se supere cineva si sa ma trimita la comanda SEARCH, pot sa-ti spun ca am gasit-o si cu peste 200.000 la reprezentante cica, dar si cu 90.000-100.000 pe la magazine mai ... de cartier, ex: strazi cum sunt... ritmului, pantelimon, calea grivitei, iuliu maniu, pasaj muncii/m bravu...samd apropo de search.

preturile au "diferente relative" de la simplu la dublu...10 ron...15 ron la tine...20 ron la altii, insa ele "exista" si ne ocupa tot timpul/forumul!

Edited by PYF

Share this post


Link to post

Apropo ca am observat de mult dar n-am dat mare importanta : eu nu sunt o ,, membra'' asa cum scrie eronat :-? , ci un ,,membru'' al acestui forum , in toata regula !

Rog moderatorii sa schimbe chestia asta pt ca oamenii pot intra la banuieli !

Deci sunt barbat care mai are putzin si trece de prima tineretze ! :D

Share this post


Link to post

Buna seara si bine v-am gasit dragii mei...am cumparat un matiz acu' 2 luni(mi-am vindut bmw-ul de 200 de cai ajunsesem la faliment cu consumu' si am zis:what da hell)care a inceput sa merga groaznic dupa freo' 3 saptamini si de atunci pina acu' m-am chinuit sa ii dau de cap dupa cum urmeaza schimbat:

-bujii luat de la mag. de daewoo bosh 50 ron 3 buc :) tot aiurea mergea,

-schimbat fise tot aiurea mergea,

-m-am dus la un mecanic incercat de la radacini care cu ocazia asta m-am convins ca e pilaf desi lucreaza de 8 ani daewoo ca s-a invirtit vreo 60 de min in jurul masinii ba cu testerul pe ea,ba cu spray-uri...dastea

CONCLUZIE era jegoasa aia de valva PCV,am schimbat-oo si totul a revenit la normal :dizzy:

Dupa inca 3 sapt. mergea mai rau ca prima oara :dizzy: si din in ce mai rau,m-am tot gindit,invirtiti in jurul cozii si am ajuns la concluzia ca e ceva pe aprindere asa ca am dat jos capacul de la delco si :-? stupoare :o vaselina la greu in capacul delco,curatzat bibilit si acu merge de 2 ori mai bine ca prima oara

CONCLUZIE mai verificati si capacul delco din cind in cind sa nu aiba depuneri in interior

Share this post


Link to post

In primul rand , Alex sa stapanesti sanatos Matizul . Nu vreau sa ma gandesc cum a fost trecerea asta la tine de la 200cp la 50cp...dar ma rog !Eu care-l am pe Maty de vreo 1an 1/2 mai simt nevoia unui BMW dar numai pt o luna cred .

Cat depre valva asta ...am schimbat-o si eu acum o luna cu procedura Idle learn ( ca la carte facute :D ) si minunea a tinut cred ca aprox ..2 sapt timp in care motorul a mers brici .Acum a inceput sa faca aprox la fel , nu chiar ca inainte insa oricum are sincope !Mai ramane capacul delco + bujiile neaparat caci are niste Champion , care dupa estimarile mele au trecut lejer de 30k km .Insa vrea si ulei si filtru si alte probleme ale vietii curente ...bani bani bani :wallbanger:

Nu vreau sa-ti stric ziua dar stii ca pt Matiz : NGK BPR5EY-11 rules , urmate de Chamion( imi scapa codul acum ) .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...