Jump to content

4scorpion

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

About 4scorpion

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Dacia
  • Model
    Nova GTi
  • An
    2000
  • Nr. Inmatr.
    TM-..-...
  1. Am montat alternatorul azi la pranz. Este OK , dar va ramane pe masina scurt timp , pt ca 50A nu-mi sunt suficienti din pacate. Mufele de pe el sunt cele marcate in poza cu IG adica ignition ( + luat de dupa contact ) si L adica Light ( cu + luat prin becul "Incarcare Baterie" din bord ) Alternatorul incarca aproximativ 14,2Vcc la relanti pe masina mea actuala ( o Dacia Nova GTi 1.6L ) iar cu toti consumatorii porniti ( faruri faza mica , ELV de 29A , incalzirea lunetei, aeroterma la maxim ) scade treptat pana la 13,8Vcc . Deci am legat firele bine si totul este OK.
  2. Pe schema din manualul de Tico , imi apare foarte clar ca ambele fire , atat IG cat si L se leaga la + prin contact , cu diferenta ca IG se leaga direct iar L se leaga prin becul martor din bord. Nu prea vad de unde apare pe unul + , pt ca se vor lega la + ?! Oricum mi-am luat curaj si-l leg dupa cum cred eu ca-i corect adica pinul de langa carcasa care in schema este WL 0.5 adica Alb cu dunga albastra va fi L , iar din interior , de langa degajarea aceea a mufei , care este pe schema BW 1.25 adica negru cu dunga alba , va fi IG.
  3. Salut , am aceeasi problema : nu stiu ce fire se leaga la cei 2 papuci incercuiti cu rosu in poza de mai sus ! Am cautat pe forum pret de cateva ore , m-am uitat in manualul Tico-ului si-n cel de Espero si tot n-a devenit mai clara problema pt ca langa borne nu scrie nimic. in schema un fir este notat L si unul IG. Am inteles ca cel notat cu L este Light adica becul din bord care indica incarcarea. Evident celalalt va fi IG , adica contact cu linia de + prin contact . Intrebarea la care m-am blocat este care-i unul si care-i celalalt ? Ca acum un timp am aflat ca poti arde un alternator cu releu incorporat daca-i pui invers cele 2 fire !!! Si nu ma risc nici in gluma pt ca alternatorul este nou. Si am o nevoie disperata de el pe alta masina... de aia n-am mufa cu firele in pozitia corecta , eu voi pune papuci pe cele 2 lamele. In urma privitului pe alternator si scheme imi reiese ca papucul cel mai de la margine este L (Light ) iar papucul de la interior , de langa clema mufei ar fi IG ( Ignition ). Poate cineva sa-mi confirme sau sa-mi infirme banuiala ?
  4. Kinetix , unde ai gasit pagina la care faci referire aici : aly, uite o pagina din manualul de Tico, privitor la verificarea incarcarii. Alternatorul de Dacie sigur nu intra in locul celui original care e mult mai mic in diametru. Nu am verificat niciodata releul regulator de tensiune de Tico, dar daca e de tipul clasic cu 2 "fire" si unul de masa, cred ca se poate inlocui cu unul de Dacie. Attached thumbnail(s) Am si eu 2 versiuni de manual pt Tico , una in romana de vreo 6MB si una in engleza separata pe capitole , care-i identica ca informatie cu cea Ro , dar care are vreo 86MB. Nu de alta dar informatia ta legata de variatia tensiunii debitate de alternator cu temperatura lui , imi da o gramada de raspunsuri si idei interesante despre cum se poate trece instant orice test de incarcare pt validarea garantiei bateriei. Am testat ieri in parcare si se pare ca : la un motor RECE ( cat sa tii mana pe el, probabil 35-40C ) incarcarea arata celebrele valori optime : fara sarcina si putin turat 14,6 Vcc iar cu consumatori porniti ( doar farurile si aeroterma pe viteza 3 ) arata cam 14,2 Vcc. Asa ca luni ma duc la aia cu bateria , las masina cam la 50-100m de firma lor , apoi ma duc in zona si-mi rezolv (din pacate pe jos....) alte treburi de firma, urmand sa ma intorc transpirat si incalzit vreo 2-3 ore mai tarziu , bag masina cu motorul RECE in service , se mira ala c-am rezolvat-o de vineri pana luni , eu ii cant melodia cu datul interesului si schimbatul releului de incarcare... apoi ca un roman adevarat plec cu hartia blestemata stampilata ! Daca nu am cum sa modific cu un efort modic ce-a facut coreeanul ( japonezul...) si daca pagina asta nu exista la ei s-o consulte dintr-o baza de date si sa inteleaga ca incarcarea face ce poate , tampit a fost ala de-a facut proiectul asa , atunci cautam o cale ocolitoare. Si asta mi se pare de nota 10 ca usurinta. Acum fiecare decide pt el , eu nu indemn categoric pe nimeni sa ignore tensiunea mai mica decat e cazul cu care incarca Tico-ul dupa ce se incalzeste. Dar eu cel putin , tin cont ca bateria anterioara a tinut vreo 3 ani , ca asta-i mai mare ( 40Ah in loc de 35Ah) si consider ca pot lasa pe moment lucrurile asa. Multumesc direct tuturor celor care au postat pe acest forum si care mi-au dat multe parti din informatia necesara si-n special lui Kinetix pt "pagina buclucasa si salvatoare"
  5. Azi la pranz am luat o Varta Blue Dynamic de 40Ah si 330A curent de pornire. A fost 245lei cu bateria veche la schimb. Am fost la service-ul firmei respective sa-mi verifice incarcarea si sa-mi dea garantia. Aici avem o problema : tensiunea maxima de incarcare 13,70Vcc si minima 13,40Vcc. Minima a fost cu farurile aprinse , si ventilatorul pornit pe treapta 3 + AC. Daca-i trecea aluia prin cap sa pornesc si stergatoarele ( ca tot ploua afara ) si incalzirea lunetei cred ca mai cobora tensiunea un pic. Am primit revenire , daca vreau sa-mi dea garantie la baterie. Asa ca acum caut solutii de reparat / inlocuit releul regulator de tensiune de pe Tico. La Reprezentanta in Bucuresti nu-l mai au de ani buni... iar un alternator este 422lei ! Vad eu ce inteleg de pe forum , ca acum asta fac citesc si bag la cap, si poate o rezolv mai ieftin !
  6. Am verificat la un importator local ( Bucuresti) si-am gasit Varta Blue Dynamic cod :540 126 033 , 40Ah, 330A start ,borne subtiri, cu 245lei cu bateria veche la schimb. Maine ma duc s-o iau si-o montez.
  7. Salut , am si eu o nelamurire : ieri la pranz m-am dus sa pornesc Tico-ul din parcare , bag cheia si nimic , se auzea un fel de bazait de releu sub bord prin zona ceasurilor... belesc ochii mari de tot ( pe principiul asta nu mi se poate intampla cu masina asta....) si insist cu rezultate zero. Am mers 20.000km cu masina asta intr-un an , i-am lasat si farurile aprinse vara trecuta de-am descarcat bateria ( am incarcat-o si start din prima) , am mers toata iarna asta nenorocita cu minusurile ei ... ce dracu , poate sa cada bateria de la o zi la alta ? Bateria care este pe masina este o ZAP VECTER de 35Ah si 280A de 3 ani pe care am primit-o gata pusa pe masina , am luat-o in casa si avea peste 13V pe multimetru si pe incarcator s-a sus cam in 15-20 minute in zona lui 14V unde am decuplat incarcarea. Are ochi magic si era verde complet si clar, acum o scutur si din cand in cand se face alb becul "magic" , acum pun o intrebare de copil mic : masina asta , Tico, are probleme electrice specifice , adica cade releul de pornire sau de duce dracu vreo piesa cu regularitate si poate cauza scurturi pe sistemul electric ? Intreb asta pt ca am masini de multi ani si niciodata in viata mea nu mi s-a intamplat sa-mi cada o baterie de pe o zi pe alta , de fapt de seara pana a doua zi la pranz , adica in vreo 14 ore ! Toate bateriile anterioare pe celelalte masini dadeau o serie de simptome clasice (demaror mai "lenes"...) sau atipice (oprita ca si cum nu mai avea curent , pornit impins , functionat dupa aceea alte saptamani fara umbra de ezitare apoi reluat faza...) dar niciuna n-a crapat fara preaviz ! Acum ma duc cu ruleta la masina sa vad ce spatiu pot acapara sub capota poate pt o baterie de capacitate mai mare , eventual cu borne groase ca le micsorez cu cutterul de le sar fulgii. Ca o paranteza : pe Oltcit (cu alternator de 40Ah) mi-am pus o baterie Varta 70Ah AGM cu gel, a costat o galagie de bani , dar masina porneste linistita si dupa 2 luni de nefolosire si-n timpul asta tine si alarma si inchiderea centralizata , iar odata , acum 2 ierni , m-a scos dintr-o balta in care mi s-a oprit motorul, doar din demaror... deci sunt pt bateria supradimensionata fata de cea OEM. Acum caut pe net Varta sau Bosch cat mai mari ca si Ah care sa incapa in spatiul Tico-ului. Va tin la curent .
  8. Am mers vreo 15.000km cu Debica Passio 155/80 R13 ( pe un Oltcit... ) puse de noi, cand am dat masina erau inca impecabile ca profil . Comparand cu Kumho KW7400 de iarna tot 155/80 R13, puse tot noi pe aceeasi masina => alea s-au echilibrat imediat cu MULT MAI PUTINI PLUMBI pe aceleasi jante + masina se comporta net superior pe asfalt , chiar cand a venit si vremea calda si-am intrat cu pneurile de iarna in zona verii... Pe Tico am mers vreo 8.000km anul trecut cu Kumho PowerStar 758 155/70 R12 noi ( modelul de prima echipare ) si-am trecut asta iarna dupa ninsoarea de Craciun din Bucuresti pe-un set nou de iarna =>Hankook I*Cept 145/70 R12, si acum de cand merg inca pe cald cu pneurile de iarna iarasi am vazut unele diferente ... Culmea e ca nu-mi vine sa le schimb , dar ma mint ca alea de vara vor merge mai bine... nu? Parerea mea este ca sunt diferente MARI intre cauciucuri atat in ceea ce priveste brandul cat si intre modele acestuia. Am pus Debica noi pe masina si dupa parerea mea sunt niste pneuri mediocre care au clar probleme de manufactura pt ca altfel nu se explica vibratiile care apareau pe la 130km/h si diferenta de plumbi necesara pe aceleasi jante fata de setul Kumhoo de iarna care la 140km/h nu scutura nici cat Debica la 90-100km/h... Eu personal am sters aceasta marca din optiunile mele. Pe al doilea Oltcit luat chiar vara trecuta am avut Pirelli P600 pe fata si Goodyear UltraGrip 5 pe spate. Am mers cu el doar pe vreme buna , dar si asa pot afirma ca aderenta pneurilor Pirelli de pe fata era extraordinara , cand ma infigeam in frane parca deschideam parasuta de franare Din pacate sunt pneuri vechi care au crapaturi desi uzura este de max 20-30% , varsta lor isi spune cuvantul si acum cochetam cu cateva variante de pneuri noi : Fulda EcoControl vs Goodyear DuraGrip vs Bridgestone 330 Evo si dimensiunile sunt din clasa Matiz , de aceea mi-am permis sa postez aici , no ofence Care le-ati incercat , postati cateva impresii va rog.
  9. Pai sa incepem cu inceputul : am un cumnat inginer de proiect motor la Ford in Detroit , USA ! Conduce un colectiv de ingineri care se ocupa de un motor care se va monta pe un model Ford in 2012! Alte modele : alte echipe . Iti cam dai seama ca suntem de Sarbatori si-n concedii 3 barbati la masa + nevasta-mea care-i mai interesata de masini decat noi ( de multe ori...) si discutam multe lucruri publice si mai putin publice despre motoare si ULEIURI & stuff ! Discutiile intra finut si-n zonele mai confidentiale despre parametrii motoarelor noi si mai ales cum se obtin acestia ( n-ati vrea sa stiti ce manarii se fac si ce tepe ne luam cu modelel noi...). Nu pot comenta public prea multe , dar ca o concluzie pe fata se poate spune sa-ti bagi ce vrei tu in motor cu conditia sa respecti sau sa depasesti minimul cerut de sistemul de ungere al motorului , marca este aleasa din considerente foarte motivate financiar de catre constructor si intotdeuna uleiul livrat in motor este CEL CARE INDEPLINESTE SPECIFICATIILE MINIME CERUTE , NICI UN MM IN PLUS ! Asta-i informatie din interior , restul sunt vorbe pe forumuri , sorry , dar realitatea nu-i asa de roz , pt ca asta-i sistemul : scopul este sa faca bani , nu bine ! Nu mai luati de bun tot ce mesteca aia prin reprezentante : scopul este sa va vanda ce produse au ei cu adaos mai mare , ca de motoarele voastre li se rupe atat la figurat cat si la propriu ! Am lucrat o perioada pt unul dintre cei mai mari importatori moto din Romania si asistam si la discutiile din conducere si pot spune ca peste tot e la fel , mai ales ca unii din stafful acelei firme veneau din firmele altor importatori mari ( veniti la salariu mai mare ... nu ?) si aveau fix aceasta atitudine ! Interesant, nu ? In consecinta pun in motor sau CV fix cat imi permit financiar , adica daca acum ca am bani de stricat pot pune un 75W90 sintetic in cutie , atunci asta pun , daca data viitoare nu voi avea decat de-un 75W80 mineral , atunci asta va fii cu constiinta faptului ca am pus ceva mai slab si va merge ceva mai prost ,dar macar am facut alegerea cu mana mea !
  10. Multumesc pt bucatica de PDF cu detalii CV , asa m-am lamurit si eu cat ulei am in CV manuala cu 5 trepte. Ca prin manualul de utilizare este trecuta doar varianta de CV automata care are 4 L de ulei. Tocmai mi-am comandat 3 L de ulei Full Syntetic GL5 de la Liqui Moly si-i primesc cam pe saptamana viitoare cand am programat si schimbul de ulei la cutiuta. Ulei de motor ii bag tot Liqui Moli Longtime HT 5W30 API SM/CF cu care a mai facut 10.000km mixt , Bucuresti + A2... cu uleiul din cutie a facut 20.000km si 3 ani... si merge ok inca dar din bun-simt ma gandesc sa-l schimb , ca-i pacat sa-mi bat joc de masinuta !
  11. Am facut intre timp mai bine de 1000km cu valva PCV schimbata si pot sa spun ca la mine se simte o schimbare in bine in ceea ce priveste dinamica masinii ( se arunca mai bine , are mai mult suflu ) dar NU s-a modificat consumul , adica tot in jurul lui 8% se invarte in Bucuresti. Simultan cu schimbarea valvei PCV mi-am facut si-un condensator ( filtru pt gazele de carter ) si pot spune ca si acesta a contribuit la un mers mai fin si mai sprinten al motorului , dar nici dupa montarea lui n-am observat vreo scadere a consumului. Oricum s-ar putea sa se aplice vorba unui prieten care sublinia ca daca in momentul actual merge asa de sprinten probabil c-o calc mai cu placere. Perfect adevarat : acum de cand am schimbat valva PCV si-am pus condensatorul o calc , nu ma incurc iar consumul de 8% am ajuns sa-l consider OK la urma -urmelor. Probabil ca daca a-s merge mai bland cu ea s-ar putea sa-i micsorez "apetitul" de benzina , dar de cele mai multe ori ma grabesc si ... se vede la consum !
  12. Salut tuturor , Am un Tico de la job si de ceva vreme m-am apucat sa-l readuc intr-o forma cat mai ok ( acum are vreo 36.000km) dar e din 95' si multi ani a facut doar cateva sute de km pe an , cu intretinere ZERO ... Problema mea a fost consumul care este de 7,7->7,9 % indiferent ca-i vara si merge cu AC sau iarna... Am ajuns sa schimb si valva PCV chiar sambata trecuta si pot sa confirm ca schimbarea produsa este in bine , adica motorul merge mai lin si pare sa traga mai sustinut. Acum nu sunt in masura sa spun ceva despre consum pt ca n-am facut decat vreo 50km prin Bucuresti si cu o zi inainte schimbasem si setul de fise cu altul original. Cred ca undeva s-a strecurat o problema pt ca deja am vreo 90km si ma apropii vertiginos de mijlocul litrometrului ( care la acest Tico indica fix 11,5L benzina consumati) iar inainte de valva PCV si setul de fise acolo eram abia la 150km. Ambele piese schimbate ( ca de altfel tot ce-am schimbat pe la el ) sunt noi , luate de la reprezentanta Craiova SA din Bucuresti. Ca sa fiu impacat voi pune inapoi setul vechi de fise si voi urmari consumul. De asemenea pt c-am citit chiar tot topicul asta ( deci mi-am facut constiincios temele ) urmeaza sa caut un filtru decantor din sticla si sa-l intercalez fix la iesire pe traseul gazelor de carter. Din cate stiu eu la masina mea asta-i prima schimbare a acelei piese ( valva PCV) si cu toate acestea nu parea chiar praf , dar asta-i doar la inspectia vizuala , mecanic in interior n-am desfacut-o. Vazand ca pe topicul acesta unii au scris ca li s-a parut mai bine s-o puna inapoi , am avut precautia sa n-o arunc , dac-o fi cazul pot reface situatia initiala.
 

×
×
  • Create New...