Jump to content
Sign in to follow this  
iuzar

Dacia Logan (fosta X90)

Recommended Posts

ce te miri? au facut o noua oferta.

pana la urma, nu-ti place, nu manca :P

 

economie de piata...

ei urmaresc sa maximizeze profitul, nu sa vanda ieftin.

Share this post


Link to post

Monopol, de aia isi permit.

Share this post


Link to post

Monopol nu exista cat timp pe piata au acces si alti ofertanti...eu cred ca vor sa tempereze vinzarile de Logan si sa promoveze mai agresiv vinzarile la celelalte marci Reno...

Edited by sebian

Share this post


Link to post

Domnul auditor.. sunt segmente diferite de piata.

Fin diferite, dar diferite :)

Share this post


Link to post

Bogdan, dar unde ai vazut tu ca am zis eu ca este "masina sportiva", nu am fost de acord ca o calca toti in picioare, in rest ai dreptate.Eu unul nu cred ca o sa iasa dci cu 80cp, cel putin anul asta.

Share this post


Link to post

LOGAN - o editie cu adevarat limitata

 

Vestea ca ruta Bucuresti-Budapesta si retur urma sa o fac intr-un Logan m-a umplut de o curiozitate aparte. O distanta atat de mare intr-un Logan nu mai facusem si, din cate stiu, nici un drive-test nu s-a derulat pe aproape 2000 de kilometri.

 

Aveam la dispozitie timp sa descopar ce face masina cu mai multi laudatori decat critici, masina care a starnit pasiunea romanilor mai mult decat oricare dintre modelele anterioare ale uzinei de la Colibasi. Mi-am imaginat - si asa au si stat lucrurile - ca voi trece prin toate situatiile care te ajuta sa te prinzi de capacitatile masinii.

 

Motor. Dupa o plecare cu "start lansat" pe Bucuresti-Pitesti am avut primele surprize. Desi aveam sub capota un motor pe benzina de 1,6l, am trait experienta unei masini care nu trage. Nu vorbesc aici despre nevoia de a depasi recorduri de viteza, ci despre comportamentul la viteza ridicata.

 

Ca sa obtii un 150 km/h aveai nevoie de aproape 3.500 - 4.000 de turatii, ceea ce mi s-a parut cam aiurea. Tinuta chinuita la viteza constanta, vibratii diverse si zgomote suspecte razbateau in habitaclu... astfel incat nu aveai decat solutia sa o lasi mai moale. Oricum, la 140km/h si 3.500 rpm, computerul te avertiza constant de un consum (instantaneu) de aproape 8 litri.

 

 

 

 

Consumul mediu pe cei 2.500 de kilometri cati s-au strans in final a fost peste 8 l/100, ceea ce mi se pare cam mult (nu stiu daca sare cineva sa ma contrazica).

 

 

 

 

 

Putere. Cred ca am depasit, in urma acestei experiente, momentul in care credeam ce scrie in talonul masinilor. Stiam ca ma bazez pe un motor de 1,6l, care insa nu a facut nici macar o singura data dovada celor 90 de cai. Spre exemplu - unul care m-a socat de tot - venind de la Brasov, la urcarea catre Predeal am "pierdut" treptele pe rand...

 

A 5-a a iesit destul de repede din discutie, a 4-a a mai tinut ceva, a 3-a s-a "fumat" cvasiinstantaneu, asa ca nu mi-a ramas decat sa urc toata panta cu treapta a doua... Ceea ce e frustrant, stimati telespectatori! Adica, daca fac un calcul. Dau niste bani pe o masina noua, dar primesc una care nu are aceasta calitate. Imi da cu virgula aici.

 

Stabilitate. Un capitol dezbatut indelung, de la lansare pana la testul elanului. Si nu am incercat nici pe departe vreun elan sau ceva... Nu ma contrazic cu inginerii care au formule matematice pentru stabilitate. Spun doar ca senzatia permanenta in curbe este aceea ca urmeaza sa te rostogolesti. Si nu merg mai departe.

 

Interior. Ei bine, aici e capitolul forte al Loganului, cum toata lumea stie. Nu mai pomenesc faptul ca 4-5 oameni se simt in largul lor in masina, indiferent de lungimea drumului. Pentru o masina sub 10.000 de euro are un interior chiar reusit. Are chiar si un reglaj lombar in scaunul soferului - foarte util dupa cateva ore la volan.

 

Destul de neplacuta, insa, este pozitionarea scrumierei, dar asta se inscrie in curentul mondial de descurajare a fumatului. E ascunsa dupa schimbator si daca nu vrei sa iti dezlipesti ochii de pe sosea nu ai nici o sansa sa dai scrumul unde trebuie.

 

Portbagaj. In ciuda nemultumirii pe care ne-a transmis-o un posesor de Logan care nu a reusit sa bage un televizor de dimenisuni normale inauntru, va putem confirma ca bagajele de vacanta pentru cinci persoane intra fara mari probleme in Logan. Si nu comentez mai mult, pentru ca s-a batut apa in piua pe tema asta destul. Oricum, loc este cat China!

 

+/-. Una peste alta, Loganul si-a facut datoria. Prin urmare Loganul poate sa plece. Si chiar asa a fost, masina testata fiind pusa la dispozitie de catre Prima Ren a Car. Concuzia e ca Loganul isi merita fix banii. Isi face treaba in sensul ca te duce si te aduce. Numai sa nu ii ceri lucruri spectaculoase. Nu-i cere demaraj si nici viteza. Nici stabilitate. Cere-i spatiu, cere-i 100-110 la ora.

 

Si ti le va da. Si o sa isi mai dea trei lucruri la care eu nu ma asteptam: o cutie de viteze superOK (frantuzeasca, deh!), lumina din faruri cat cuprinde (bat luminile cat toata Campia Panonica) si ... o luneta perfect uscata indiferent cat ploua! Asta chiar m-a dat pe spate. Turna cu galeata si luneta era iasca! N-am inteles de ce, dar cred ca e rodul intamplarii.

 

Masina testata

Dacia Logan Preference

Motor: 1,6 l

Combustibil: benzina

Putere: 90CP

ABS: nu

Airbag: 2

Aer conditionat: da

Proiectoare: da

Jante aliaj: nu

 

Pret aproximativ:

7.500 EUR

 

Autor: Autrelian Tudorache

Sursa: 4Cars

Share this post


Link to post

Pe lgn Preference nu exista proiectoare si nici aer conditionat, omul nu prea stie ce a testat, in mod sigur a mers cu Laureate, este parerea lui si trebuie sa o respectam,la unele puncte sint de acord cu el la altele nu impartasesc aceeasi parere,nici nu spune citi km are masina testata de el.

Share this post


Link to post

Oare ce ne-am mai face fara ziaristii astia priceputi? :lavolan:

Share this post


Link to post

140km/h ~ 3500RPM. 99% dintre masinile pe benzina cu motoare pana in 2L sunt pe aici cu turatia. Nu vad ce l-a deranjat asa de tare. Io la nubira, la 4000rmp am 138km/h, calculati plecand de la rapoartele de demultiplicare si circumferinta pneului.

Ceva imi spune ca tipul e amator.

Share this post


Link to post

Eu cred ca avea scurt la luneta.

Share this post


Link to post

@zet Apropo de cele 3 lucruri care te-au impresionat. Cutia de viteze ok, cum zici tu, nu ma bag, sincer preferam maneta mai scurta, dar in schimb lumina cat campia panoniei este din cauza ca farurile:

 

1) Nu au capacelul de plastic in varful becului cum ar fi normal zic eu la faza scurta dar fie, nu toate masinile au asa ceva.

 

2) Sunt foarte prost reglate pe faza scurta, personal nu am vazut decat cateva reglate bine (deci se poate si fara capacelul mai sus mentionat) iar restul le recunosc de la 300 m dupa felul cum imi "ranesc" ochii atunci cand trec pe langa mine.

 

In ceea ce priveste luneta curata e un lucru foarte frumos, si la mine tot asa e si sincer cred ca e la fel la orice masina cat de cat mai aerodinamica, cu mentiunea ca iarna cand maerg mai tare de 40 km/h ninsoarea nu se lipeste nici de parbriz ci trece pe deasupra masinii, un lucru cu adevarat bestial (proprietarii de espero stiu) lucru probabil intalnit de asemenea la alte masini.

 

@mr ai dreptate eu la 150 am aproape 4000 de ture, domnul s-o fi speriat de zgomotul care se auzea in cabina ceea ce denota izolatie fonica proasta zic eu.

 

later edit: la 150 cred totusi ca am vre-o 4000 si bine de ture, :D ramane sa vad ca nu mai stiu.

 

In rest sunt de acord, cat dai atata face nu?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Deja cresterea pretului la LGN mi-se pare nesimtire ...anul 2006 a fost anuntat ca an al ofertelor auto pentru Romania ...iar cei de la Colibasi au inteles asta exact pe dos :o

 

Corect... pana si Cielo se vinde cu 500euro mai ieftin in perioada asta! Dar piata isi spune cuvantul. Vanzari bune inseamna ca pretul e corect si ... "de ce sa nu fortam noi putin nota?" zise seful Dacia (by Renault). Pe de alta parte sunt sigur ca nu prea le ies calculele facute la lansare, cursul euro fiind in stagnare sau chiar coborare. Iar salariul lui nea Gigi si cheltuielile cu energia sunt in lei, si sunt in crestere!

Share this post


Link to post

Este economie de piata asa ca toti trebuie sa-si vinda marfa dar nu prea vad cum cei de la Colibasi o sa o faca in continuare cu aceste preturi si calitatea indoelnica a materialelor folosite ...cind s-o face 3.3RON/1Euro ...oare cu cit va creste loganul facut cu "lei grei" .

Share this post


Link to post

Vom trai si vom vedea.Dar sa-mi aratati si mie prostul ala care atunci cand vinde un produs "fara numar",tinde sa-l ieftineasca!Dimpotriva,creste pretul.Cand vor incepe insa sa scada drastic vanzarile,vor avea de unde sa ieftineasca si tot nu vor iesi in pierdere.

Share this post


Link to post

Tu ai luat-o pe urma lui And, Osirus, numai lui i se parea normal sa plateasca mult pe un lucru care nu-i neaparat sa functioneze bine si sa tina ceva vreme.

Share this post


Link to post

Eu m-am referit strict la automobile.Si apropo ce inseamna mult?Ai idee cat costa in lei(ca in ei se face plata nu in euro)un logan,varianta cea mai scumpa,fara vopsea metalizata si fara garantie extinsa,prin septembrie 2004?Ai idee cat costa aceeasi masina,tot in lei,acum?

Share this post


Link to post

@Osirus ...tu hai sa fim realisti ...sa nu vorbim vorbe ...toate firmele din lumea asta vind masini ...milioane per model cum e cazul lui VW cu modelul Golf ...nu citeva sute de mii cum e cazul lui Logan ...si la acest model nu am vazut decit scumpiri iar la Golf numai ieftiniri ...tu chiar esti atit de naiv si crezi ca numai Loganul se vinde bine si altceva nu ...pentru un Tuareg stai si 3 luni sa astepti si se vinde ca painea calda si costa cit 10 Loganuri ...si tot mai apare o promotie la Tuareg si nu numai ...la fel si la 206 si la alte masini .

Aveo este cel mai bun exemplu sunt foarte multe cereri ...astepti chiar si 3 saptamani sau chiar mai mult si e la promotie si chiar are un pret foarte bun ...deci ideea cu hai sa scumpim marfa ca si asa se cauta nu e valabila in lumea auto unde cistigul mare este la milioane de bucati si sute de miliane de repere ca piese de schimb ...acolo se fac bani ...nu ca vinzi 100.ooo Loganuri pe an ...asta e vax pentru o firma care se respecta ...dar o mandrie pentru Dacia ...care NU este pe drumul cel bun .

Share this post


Link to post

Tocmai,sa fim realisti!Ca se asteapta 2-3 saptamani,o luna pentru o masina straina,este adevarat!Dar eu nu cred ca e coada la tuareg =)) !Aberatie mai mare nu am auzit.Oare avem asa de multa lume cu bani multi in tara,de au inceput sa se faca cozi la masini si mai ales la astea scumpe?

Repet intrebarea mea!Aveti idee ce diferenta in lei este la plata unui logan ambition(fara vopsea metalizata si garantie extinsa)intre septemrie 2004 si aprilie 2005?

Promotiile se fac atunci cand nu prea vanzi si vrei sa atragi clientii!

Share this post


Link to post

350-400 euro

Au fost doua scumpiri din cate stiu eu.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Eu nu cred ca au negociat contracte cu furnizorii si salariile mai mari din firma intr-o valuta asa de nesigura ca leul, ci in euro, deci acest motiv de scumpire e fals.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Stati cuminti, ca de la anul va costa cat aia din Franta si nu va mai intreba nimeni de ce. Teapa a luat Romania ca a dat fabrica unor mincinosi pe promisiunea ca vor face o masina de 5000 euro, lucru care nu s-a petrecut vreodata. Cine-i crede ca Renault castiga doar 390 euro sau ce alta minciuna au tras din pretul actual ? Poate ca acesta era profitul calculat la valoarea promisa. Oricum, mai mult de 5.000 de euro nu face masina asta, bine au promovat-o ca o alternativa la un SH, sa cari apa* pe sosele noastre.

 

* a cara apa in limbaj automobilistic inseamna a merge atat de incet incat sa n-o versi.

Share this post


Link to post

sunt atat de multe promotii la masinile straine pentru ca au alta politica..aceea de a incerca sa vinzi cat mai multe masini pe o piata unde concurenta este foarte mare. Politica Renault este de a baga cat mai multi bani in buzunar. Si eu zic ca in curand o sa inceapa sa scada vanzarile la dacia logan tocmai din acest motiv. si sa stii ca la touareg e greu de spus coada! dar asa e astepti cateva luni pentru un touareg pt. ca nr. de masini care trebuiau fabricate pt. Romania a fost mai mic decat cererea!! s-a mai intamplat si cu golf 4,passatul anterior! intotdeauna se fac niste estimari inainte de lansarea unui model pe piata. Si nemtii au fost surprinsi de volumul mare de vanzari!iar Renault dupa cum bine spune Tolin ne-au pacalit... va luam fabrica si facem la 5000 masina! Teapza... acu o sa ajunga la cat costa in Franta si sa vedem atunci cum vor scadea vanzarile la Logan. Lumea deja se uita la alte masini pt. ca au de unde alege chiar si pt. Logan. vezi Aveo, Accent.

Share this post


Link to post

Eu indraznesc sa spun ca si Cielo si Nubira, inca sunt in grafic.

Share this post


Link to post

Miercuri dimineata am plecat cu un logan 1.4 laureate 13.000km la bord (de la serviciu) spre Timisoara de la Brasov. Eram singur in masina deci masina usoara. Vreau sa va spun ca la 120 la ora zgomotul interior este dublu poate chiar mai sus fata de cielo. Am prins drum destul de aglomerat, de la sibiu o gramada de tiruri si la 120-130 masina se comporta execrabil daca bate vantul daca mai trece si un tir ai impresia ca te vei duce in lateral mult, e super naspa chestia asta.

Cutia de viteze este super faina (timoneria de fapt) intra foarte fain in viteza, tinuta de drum buna daca nu bate vantul si nu trece un tir pe langa tine la viteza de peste 120km/h. Suspensiile sunt f bune, nu simti gropile ca intr-un cielo. in rest se stie, plasticele nasoale, ieftine, dar in schimb nu scartaie nimic inauntru, comenzile f naoale puse (ergonomie 0) oglinzile la fel. Farurie sunt bune, lumina emisa e peste cielo.

La intoarcere am plecat pe la 4 dupa masa (vineri) tot drumul a plouat, in portbagaj am avut 125 kg, s-a simtit la stabilitate, masina o cunosteam destul de bine dupa drumul facut cu cateva zile inainte, cauciucurie le aveam noi (vredenstein, sau cum se scrie, de iarna) asa ca i-am dat in gura, chiar cu ploaie, va spun ca am ramas impresionat de tinuta de drum (in afara de chestia cu vantul si tirul), curbele le ia super daca ai o turatie ridicata (3500) si accelerezi se duce bine, am luat curbe destul de stranse cu 100km/h pe ploaie fara subvirare supravirare, dar turata. motorul peste 3500 ture trage destul de bine, cutia e buna, va spun ca tot drumul m-au depasit vreo 2 (unu cu un landrover si unul cu un audi (parca), in rest nimeni nu mi-a stat in cale (e drept ca nu au vrut ei) deci am tras de ea cat am putut in limita sigurantei. Peste 140 la ora deja e sport extrem cu aceasta masina, zici ca zboara dupa sosea, si daca trece unul cu o masina mica pe langa tine se simte cum isi ia sborul.

Eu zic ca masina merita banii dar cu conditia ca tabla sa fie buna (sa nu rugineasca dupa 2 ani) si sa nu mergi cu peste 140 la ora (nu e o masina de autostrada) si piesele de schimb sa fie mai ieftine ca dupa ce iese din garantie...

Edited by EXE

Share this post


Link to post

Si cum in Romania nu prea sunt autostrazi e numai buna :) ) . Ai surprins foarte bine tinuta de drum a loganului. Eu unul ma impac mult mai bine cu ea in oras decat cand ies la drum lung, zgomotul ma omoara!

Si ultima faza cu loganul, aveam o mica bataie la roata dreapta si am fost la dealer unde spre surpinderea mea au fost foarte amabili si dupa 3 ore de cautari au ajuns la concluzia ca bratul e de vina, asa ca mi-au schimbat bratul pe garantie fara sa comenteze absolut nimic.. nu stiu daca era defect tot bratul sau ca au vrut sa-si traga si ei niste piese dar e cam aiurea la o masina cu aprox 10 000 km sa ii schimbi bratul. Partea buna e ca sunetul a disparut complet.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...