Jump to content
Sign in to follow this  
SORAN

Accidente... vazute sau suferite

Recommended Posts

Bogdan Chireac/Adevarul/ProTV... e pe politica externa.

Edited by Vijelia

Share this post


Link to post
E un agarici de la ProTv care are o emisiune duminica...

I s-a intors "pupatul" in coor ?

Share this post


Link to post
Imi pare rau de cele patite, si eu am avut un ghinion asemanator cu Dacia, m-a lovit un bou cu un cielo in spate la o trecere, dar ala macar nu a mai apucat sa franeze, m-a luat din plin. Pe mine m-a costat 20 milioane reparatia (tot spatele - aripi, portbagaj, scut rezervor, rezervor, toba, gatul de lebada si ce mai e prin spate fara luneta) iar asigurarea mi-a dat 18 mil, pt o dacie din 87 totusi, tu cred ca vei obtine mai mult la cielo. Oricum, e bine ca voi sunteti OK, restul ... e cum e :) Bafta multa !

 

 

Am fost mai devreme la Autonet sa imi faca constatarea. Mi s-a explicat ca or sa imi dea undeva spre 31 de mil. Explicatia era ceva de genul: "totul se calculeaza la valoarea de catalog a masinii care, la cielo asta, este de 7500 de euro; plafonul de despagubire se obtine retinand 85% gradul de uzura si valoarea reziduala" (valoare care nu stiu din ce se retine/calculeaza, dar mi-au zis ca e undeva la 20%).

 

Oricum este un pic mai mult decat cele 16 mil de care amintea Costel. S-ar putea sa fi suplimentat plafonul.

 

@cpop Cred ca exista, dar il folosesc doar ei intern; sau, poate nu exista pentru ca se calculeaza relativ usor. Trebuie doar sa ai catalogul cu valorile si formulele dupa care calculeaza ei.

 

Noroc

Share this post


Link to post

ANEXA Nr. 1

la norme

 

Criteriu pentru stabilirea uzurii în cazul pagubelor produse la autovehicule

 

Art. 1. - (1) Pentru stabilirea valorii autovehiculelor la data producerii evenimentului asigurat, din valoarea de nou a acestora se scade uzura.

(2) Uzura se calculeaza prin aplicarea unui coeficient de uzura asupra valorii de nou a autovehiculului la data producerii evenimentului asigurat.

(3) Coeficientul de uzura se stabileste în functie de gradul de întrebuintare (parcurs) a autovehiculului, exprimat în kilometri, precum si de vechimea în exploatare, exprimata în unitati de timp (ani), diferentiata pe categorii de autovehicule, potrivit tabelelor coeficientilor de uzura nr. 1 si 2.

(4) Pentru stabilirea coeficientului de uzura a unui autovehicul sunt necesare:

a) data introducerii în exploatare de nou a autovehiculului respectiv, mentionata în documentele de identificare a acestuia (carte de identitate, certificat de înmatriculare etc.) sau, în lipsa, anul de fabricatie de pe placa de origine a autovehiculului;

b) parcursul în kilometri realizat de autovehiculul respectiv de la data introducerii lui în exploatare de nou si pâna la data producerii evenimentului asigurat.

Art. 2. - (1) Pentru autovehiculele la care se cunosc datele mentionate la art. 1 alin. (4), pentru stabilirea coeficientului de uzura a autovehiculului avariat se cauta în tabelul coeficientilor de uzura linia corespunzatoare vechimii în exploatare (în ani) si coloana corespunzatoare starii de întretinere medie (determinata pentru un parcurs mediu anual de 10.000 km), la intersectia carora se va gasi coeficientul de uzura respectiv.

(2) În cazul în care exista diferente între parcursul real si cel rezultat utilizându-se media anuala, coeficientul corespunzator starii de întretinere medie se va corecta cu 0,6% pentru fiecare 1.000 km*), fara a putea depasi coeficientii corespunzatori starilor de întretinere buna sau satisfacatoare.

__________

*) Corectia se va face prin adunare, daca parcursul real este mai mare de 10.000 km/an, ori prin scadere, daca este mai mic.

 

Art. 3. - (1) Pentru autovehiculele la care nu se cunoaste parcursul (km) realizat pâna la data producerii evenimentului asigurat sau acesta nu este în concordanta cu starea tehnica a autovehiculului respectiv, coeficientul de uzura a autovehiculului avariat se stabileste în functie de vechimea în exploatare si starea de întretinere a acestuia, prevazute în tabelele coeficientilor de uzura nr. 1 si 2.

(2) Starea de întretinere a unui autovehicul se clasifica în: buna, medie si satisfacatoare.

(3) Stabilirea starii de întretinere a autovehiculului se face potrivit starii acestuia dinainte de producerea evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos:

a) stare de întretinere buna

Autovehiculul prezinta: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti; vopseaua intacta, fara exfolieri sau urme aparente de rugina a tablei; tapiteria fara pete, urme de uzura prematura sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, fara sa prezinte uzuri accentuate pe flancuri ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul fara scurgeri de ulei pe partile laterale sau pe capotajele interioare ale spatiului afectat acestuia;

b) stare de întretinere medie

Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie sau capacelor de roti pâna la 10 dm2 însumat pe întreaga suprafata exterioara; degradari ale vopselei în ceea ce priveste luciul, cu urme de rugina aparenta pe o suprafata totala pâna la 10 dm2, cu exfolieri pe o suprafata totala pâna la 0,5 cm2 sau orice alte zgârieturi; pete pe tapiteria scaunelor;

c) stare de întretinere satisfacatoare

Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti mai mari de 10 dm2 însumat pe întreaga suprafata exterioara; degradari ale vopselei, pierderea totala a luciului, cu exfolieri pe o suprafata totala mai mare de 0,5 cm2, cu urme pronuntate de rugina aparenta si zgârieturi; tapiteria deteriorata si murdara; cauciucurile uzate neuniform, cu accentuari pe unul dintre flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul cu urme de ulei pe partile superioare si laterale ca urmare a scurgerilor la capacul distributiei, al chiulasei sau pe lânga garniturile de etansare; joc mare la volanul directiei.

(4) Cunoscând data introducerii în exploatare de nou si starea sa de întretinere justificata tehnic, pentru stabilirea coeficientului de uzura a autovehiculului avariat se cauta în tabelul coeficientilor de uzura linia orizontala corespunzatoare vechimii în exploatare (în ani) a acestuia si se stabileste un coeficient de uzura cuprins între cei corespunzatori starii de întretinere buna si satisfacatoare.

Art. 4. - (1) Pentru autovehiculele care aveau executate înainte de data producerii evenimentului asigurat reparatii curente, inclusiv înlocuiri ale partilor componente sau ale pieselor originale, pentru mentinerea starii tehnice corespunzatoare a autovehiculului stabilirea coeficientului de uzura se face pe baza relatiei:

Ur = U x K,

în care:

Ur = coeficientul de uzura recalculat a autovehiculului;

U = coeficientul de uzura rezultat din tabelele coeficientilor de uzura, în baza datelor mentionate mai sus;

 

K = coeficientul de corectie a uzurii * (A-a)/A

în care:

A = valoarea de nou a autovehiculului avariat;

a = costul total al reparatiilor curente, inclusiv al înlocuirilor de parti componente sau de piese originale executate înainte de data producerii evenimentului asigurat, exclusiv cele efectuate ca urmare a unor accidente sau a unor defecte de fabricatie, pentru mentinerea sau îmbunatatirea starii tehnice corespunzatoare a autovehiculului, în baza documentatiilor privind costul efectiv al acestora.

(2) Nu se pot lua în calcul coeficienti de uzura inferiori coeficientilor minimali sau superiori celor maximali, pentru vechimea în exploatare, parcursul realizat si starea de întretinere a autovehiculului avariat, prevazuti în tabelele coeficientilor de uzura nr. 1 si 2.

 

coef. de uzura auto de 10 ani:

62% stare de intretinere buna

75% medie

85% satisfacatoare

 

Asta e Legea si normele lor interne nu pot fi mai restrictive decat legea.

@exode: Poate poti discuta cu ei sa treaca stare de intretinere mai buna decat "satisfacatorul" care ti l-au dat. Se iau in considerare si reparatiile la autoturism (daca nu au fost efectuate in urma unor evenimente "finantate" de asigurari). Epava ramane la tine... (scuze, nu am vrut sa sune asa)

Edited by cpop

Share this post


Link to post

Deci la cat se ridica evaluarea reparatiei?

Ma indoiesc sincer ca acea lege se aplica asa cum este. Sau ca pun la valoare mai mica uzura. Daca vedeai masina inainte de lovire, avea calificativ cel putin "bine". Totul se aplica la valoarea facturata, care era in USD in 1996, plus grilele lor GATA FACUTE.

Ma bucur ca ai un plafon mai mare. Sper sa-ti ajunga. La ce service te-au trimis? Te-au anuntat ca poti sa alegi?

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Stiu ca pot sa aleg, am ales s-o fac la Autonet. Nu stiu inca cat ma ajunge, o sa aflu pe miercuri (sunt mai mult ca sigur ca nu o sa ajunga plafonul). Am pornit negocierile cu nenea care m-a lovit. Vedem ce-o iesi...

Edited by exode

Share this post


Link to post

"Circulând în jurul orei 19.30, pe strada Mihail Kogălniceanu cu un autoturism Daewoo Matiz, orădeanul P.M.D. (38 ani) a ignorat indicatorul „Oprire la intersecţie” din intersecţia cu strada Mihai Viteazul, acroşând un autoturism Opel Astra condus regulamentar de orădeanul P.A.V. (24 ani). În urma coliziunii, orădeanca F.M. (38 ani), pasageră în Matiz, a avut nevoie de îngrijiri medicale, fiind însă acum înafara oricărui pericol."

 

(Sursa Bihor Online)

post-3527-1154526442_thumb.jpg

post-3527-1154526474_thumb.jpg

post-3527-1154526487_thumb.jpg

post-3527-1154526502_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Tinand cont ca pasagera din Matiz a fost cea care a necesit ingrijiri medicale, tind sa cred ca nu purta centura de siguranta (chiar daca statea in dreapta fata, sau in spate), din moment ce Matizul e lovit in stanga fata. Ar fi interesant de vazut o poza cu Astra-ul. Presupun ca s-au lovit colţ în colţ, dupa cum strâmbă din nas Matizul (stanga-fata Matiz, dreapta-fata Astra).

Share this post


Link to post

Mai da' tare-i supozitorul asta mai frate!!!

Share this post


Link to post

Opelul ala arata ca Esperache al meu dupa ce s-a urcat Pathfinderu' peste el... Si sigur nu avea centura. Obicei prost si periculos...

 

Cu stima,

Costel

Share this post


Link to post

Mi-au zis ai mei ca au vazut un Cielo cu numar de Galati facut praf pe valea prahovei, la Posada, lovit de un microbuz. Stie cineva ceva?

Share this post


Link to post

Pot sa confirm ca supozitorul e tare. Marti mi-am luat-o de la un incepator cu Dacie strabuna...

Am avut accident m-a lovit un pifan ( sapte zile de carnet proaspat) care iesea din straduta secundara din drepta - cu viraj la stanga, de unde veneam eu... (dacistu fara prioritate si fara sa se asigure - ca sa-i fac pe plac lui Mircea) in momentul in care eu iesisem in depasire (aveam 2- 3 masini care stateau pe loc in fata mea restul coloanei plecase de mult). Ce a rezultat...

Lovitura la viteza mica coltul la Matiz cu coltul de la Dacie: Matizul usor sifonat:indoit capota si varful aripii putin, bara zgariata si plasticul galben la semnal plesnit. Dacie cu bara + far sparte, tabla rupta in fata pana la lonjeron (cred ca era si putrezita rau) radiatorul infundat in elice, si faza cea mai tare s-a rupt suportul de la alternator + fulie sparta b-(

Mi s-a parut nedrept ca mi-a suspendat si mie permisul fiindca am depasit in zona indicatorului depasire interzisa!!! X( Ca politaiul nu-l intereseaza ca masinile din fata nu se urneau de pe loc...ci eu trebuia sa astept sa-si repare aia motoarele sau sa se intoarca de la birt...sau eu stiu ce naiba faceau daciotii acolo...

Asa ca nu e suficient sa fii atent in trafic daca vine ghinionul ... roaga-te sa nu ai (aiba) viteza... eu am avut noroc recunosc! Eu abia pornisem din loc iar pustanul batut in cap iesea cu viraj stanga in DN2 (Poarta Alba)

Deci grija mare pe drumul spre mare este nenorocire...am vazut multe masini facute varza...

Edited by lucian14

Share this post


Link to post

Lucian, imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat.. NB aliniat 1, litera g.

 

Art. 231. - (1) Permisul de conducere se retine de catre politie o data cu constatarea faptei, potrivit art. 98 lit. d) din ordonanta de urgenta, in urmatoarele cazuri:

 

a) conducerea unui autovehicul sau tramvai sub influenta bauturilor alcoolice sau a substantelor ori produselor stupefiante sau medicamentelor cu efecte similare acestora, daca este constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice certificate;

 

b) conducerea vehiculului cu defectiuni tehnice grave la sistemul de franare sau la mecanismul de directie, daca sunt constatate de politie impreuna cu specialistii institutiilor abilitate;

 

c) depasirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv si pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatata, potrivit legii, cu mijloace tehnice certificate;

 

d) nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferata prevazute la art. 170 alin. (1) lit. a) si b) din prezentul ;

 

e) nerespectarea semnalelor politistilor la trecerea coloanelor oficiale sau intercalarea ori atasarea la o astfel de coloana;

 

f) neoprirea la semnalul regulamentar al politistului, in scopul sustragerii de la control, daca a fost necesara urmarirea pentru oprire;

 

g) nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului, a regulilor privind prioritatea de trecere ori a celor de depasire, daca prin aceasta s-a produs un accident.

 

h) neanuntarea si/sau neprezentarea la unitatea de politie competenta, in 48 de ore de la implicarea intr-un accident, daca acesta a avut ca urmare pagube materiale.

 

(2) O data cu retinerea permisului de conducere, titularului i se elibereaza o dovada inlocuitoare cu drept de circulatie pentru o perioada de 15 zile, cu exceptia cazurilor prevazute la alin. (1) lit. a), b), e), f) si h), cand aceasta e elibereaza fara drept de circulatie.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Se poate spune ca am incalcat regula depasirii, dupa cum am si precizat, dar: nu a fost o depasire voluntara ...ci am pornit in depasirea unui vehicul care stationa, deja neregulamentar, pe partea carosabila...Tinand cont ca restul coloanei, din fata, plecase de multicel si deja din spate alte masini deja efectuau depasirea noastra (noi fiind blocati de desteptul din fata) nu avea sens sa astept ziua de maine pana se trezea din visare masina care tinea coloana in spate. De fapt din cauza unora ca ei stam cateodata in coloana ca idiotii.

Poate nu-i mai pornea motorul sau poate omul plecase sa-si cumpere ziare...cat precizeaza la lege ca trebuie sa astepti in aceste cazuri? am vazut ca-ti place sa dai citate din legea circulatiei :-?

Share this post


Link to post

Daca erai dincolo de ocean, solutionarea cauzei tale intr-un proces era cat se poate de rapida.

Share this post


Link to post

Adica ma impuscau direct ...? sau doar ma luau la bulane?

Share this post


Link to post

Nu,adica se uitau la cine a provocat accidentul de fapt, la cei care erau stationati.La noi din nefericire nu conteaza ca un bou face un lucru neregulamentar si tu din cauza lui ca sa treci trebuie sa faci alta .La noi conteaza ce faci tu si atat!

Politaii nu numai ca dovedesc ca au ochelari de cal, ba chiar pluseaza!

Edited by negoctav

Share this post


Link to post

Cred ca nu e o ora de cand s-a intamplat.

Cobor eu de la Viva pe faleza, astept sa intru pe faleza spre stanga, intru in final si merg la vale pe banda 2. In oglinda vad cum se apropie vijelios un Fiat Dobblo alb putin mai vechi. Eu continuam sa accelerez, mergand pe banda 2. Cretinul cu Dobblo se baga pe banda 1, mizand pe faptul ca voi incetini sa-i fac eu loc. Pe banda 1 insa era un trailer tractat de un tractor, camion, nu mai stiu exact, nevermid. Boul isi da seama ca nu are cum sa ma depaseasca prin dreapta, pune frana violenta de-i scransesc rotile, eu trag putin stanga intrand putin pe contrasens iar boul intra cu farul din dreapta in fundul trailerului. Am auzit foarte clar zgomotul de plastic strivit de dupa scartaitul rotilor. Mi-am reluat drumul in continuare pe banda mea, fara sa opresc. N-am mai apucat sa vad decat ca Fiatul nu mai avea farul dreapta la locul lui. Mentionez ca accidentul s-a petrecut la mai bine de 200 de metri de la momentul in care am intrat pe drum, iar Fiatul a avut, inainte de intersectia de unde am intrat eu, buline in asfalt la o trecere de pietoni. Deci nici nu se pune problema ca am intrat in intersectie fara sa ma asigur.

Imi pare rau ca si-a lovit masina, dar sper sa-i fie invatatura de minte, ca nu toti sunt fraieri sa-i faca loc.

Share this post


Link to post

Yea, right. Sofer de duba (sau papuc dupa caz) cu creierul cat o nuca. Nu se invata minte pentru ca nu au capacitatea de a face asta.

O sa faca fix la fel cand o sa se suie data viitoare la volan.

Edited by hawkeye

Share this post


Link to post

Pana se va sui data viitoare la volan trebuie sa stea la politie, sa plateasca amenda pentru neadaptarea vitezei (noroc ca nu ma duc si eu sa declar ca depasea neregulamentar :D ) , apoi la casco, apoi la service sa constate masina, apoi sa astepte pana vin piesele, programarea, si abia apoi se va putea sui la volan.

Si eventuale explicatii date sefului pentru masina.

Are noroc ala ca mai putea circula cu masina, din ce mi s-a parut mie.

Asa ca, poate ii va ramane ceva in creier.

Share this post


Link to post

Aia se cheama devansare si nu e deloc neregulamentara :P

Share this post


Link to post

A aparut si expresia asta in legea circulatiei...sunt complet depasit ! :D

Share this post


Link to post

:) ) Da. Manevra prin care un autovehicul trece de alt vehicul aflat in mers in aceiasi directie dar pe alta banda poarta numele de devansare. Daca nu treci de axul drumului nu e depasire ;)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...