Jump to content
Sign in to follow this  
Nu_stiu_totul

Vine iarna...

Recommended Posts

... nu prea vezi guma de iarna in V si deci nu ar disipa apa ...

Toate anvelopele mele de iarna de pina acum (inclusiv cele pe care le voi monta in curind) au fost si sint in V. Cu astea (ma refer la profilul V) am mers intotdeauna SUPER pe ploaie sau pe zapada din aia aproape complet topita. Degaja apa super bine. Vara nu m-as risca sa merg cu ele ...

Share this post


Link to post

Daca esti precaut pe plaie torentiala si la trecerea prin balti e OK si vara.

Singura problema de nerezolvat este uzura mult mai accentuata pe timp de vara.

Iar daca ai ocazia sa ajungi des in zone noroioase nu vei regreta ca ai anvelope de iarna.

De fapt destinatia lor este "mud & snow". :thumbl:

 

 

Decât dacă e în stare solidă. :)

 

Se comprima superb in stare gazoasa, dar nu ne intereseaza. > :)

Share this post


Link to post

Lasand la o parte ca se uzeaza mai repede... vara la viteza mare, masina franeaza mult mai prost cu anvelope de iarna. Am patit-o pe autostrada la o franare violenta de pe la 170 pana la ~100 la ora si mi-au tremurat putin toate cele pana am redus. ABS-ul a intrat f repede, am lasat jumatate din anvelope pe carosabil si frana p...

 

In plus in crube la viteza mare mi se pare ca masina se inclina mai mult, e mai putin stabila cu anvelope de iarna.

 

Legat de stabilitatea mai proasta cu anvelope de iarna, initial am crezut ca e doar o impresie... ca poate am luat eu anvelope mai proaste la Lacetti, dar observ ca si la Aygo s-a modificat in minus stabilitatea si la asta chiar nu m-am zgarcit la anvelope.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post
Sa inteleg ca asta ar trebui sa fie o veste buna ?! E o veste buna oare ca se inchid (sau isi limiteaza productia) fabricile romanesti ?!

 

 

Deh, eu vorbeam de Matiz > :)

 

Btw: e legal sa mergi cu 170, fie chiar si pe autostrada? > :) Nu e nevoie sa raspunzi, asa sunt eu, rautacios. :P

Share this post


Link to post

Aha, atata timp cat nu esti prins. :)

Share this post


Link to post

Vine iarna, bine-mi pare ... ca de aseara mi-am pus Vredestein-urile la treaba, pentru al doilea sezon.

Imi dati voie sa ma repet, iarna trecuta "m-au scos" cu bine din toate situatiile, le-am luat citind recomandarile de pe forum si nu regret nici un leu.

Drumuri deszapezite va doresc si drive safe, stiti vorba aia "iarna nu-i..."

Share this post


Link to post

Acum ~ 3 ani scriam:

Iarna 2005 -2006 a inceput devreme :(

A inceput si calvarul meu...

Am dat chederele cu glicerina boraxata am uns mecanismele usilor cu WD40 si dimineata n-am putut deschide usile din fata ...

Tija ingheata (se sudeaza de usa) si nu o poti ridica.

 

 

Sunt nervos si imi vine sa vand Cielo ... si asta patesc de 3 ierni...

 

Cred ca sunt un fraier... trebuie sa cedezi primului impuls #-o

 

Sigur v-am plictisit de povestea mea care se repeta iarna de iarna...

Sigur ceva nu-i in regula cu mecanismele de la usile masinii mele de pe fata...

 

Nu stiu ce? N-am gasit niciun mester bun. Au facut economie romanasii nostrii si n-au pus ceva garnituri ?

E cea mai mare problema pe care o am cu Cielo si ma dispera ... deci va rog sa ma ajutati !

 

Se potrivesc broaste de Kadet? Nu mai am nicio idee...

 

PS

Deci fenomenul nu se manifesta la Cielo corean la Matiz ... si eu nu l-am mai intalnit la alte masini (Renault, VW,Ford etc.)

Stie cineva ce-i de facut ?

Share this post


Link to post

Si eu sunt interesat de o solutie care chiar sa mearga.

Acelasi lucru il patesc in fiecare an.

Share this post


Link to post

Vestea buna e ca nu sunt eu dus cu pluta .

Vestea proasta e ca nu-mi explic ce blocheaza descuierea din tamburuse. Am studiat parghiile (ce-i drept pe vreme frumoasa) si nu vad unde se pot lipi prin inghet. Am dat cu WD40 si la -7 C deja am patit-o si e a doua oara "iarna" asta.

 

Daca gasesc o use de Cielo 95-96 desfacuta o sa fac comparatie.

 

Nu stiu de ce s-a mutat toicul de la probleme tehnice Cielo.

E chiar o problema tehnica sa nu poti intra in masina ta!

Cred ca-i o greseala de proiectare sau executie.

Cum se corecteaza este o enigma ?

Share this post


Link to post

asta cu pneurile de iarna e un mit. nu am apucat sa le schimb inca dar pot sa spun ca pana acum nu am avut nici o problema cu cele de vara. masina se tine bine pe asfalt chiar la viteza mare (130-140), franarea e buna, nu aluneca, nu pierde aderenta (la viteza mare) - cand franez la viteza mica aluneca e adverat pe asfalt umed. tin minte ca pe vremuri cand avea tata o dacioara amarata trageam de niste cauciucuri care cred ca erau de vara si mergeam si vara si iarna pe troiene cu ele si ne descurcam.

Share this post


Link to post

Nu vreau sa te superi pe mine dar mi se pare o tampenie sa spui ca nu sunt utile cauciucurile de iarna.Pe ud intr-adevar nu sunt ca cele de vara dar pe zapada sau chiar atunci cand e frig au mult mai multa aderenta.

Share this post


Link to post
asta cu pneurile de iarna e un mit. nu am apucat sa le schimb inca dar pot sa spun ca pana acum nu am avut nici o problema cu cele de vara. masina se tine bine pe asfalt chiar la viteza mare (130-140), franarea e buna, nu aluneca, nu pierde aderenta (la viteza mare) - cand franez la viteza mica aluneca e adverat pe asfalt umed. tin minte ca pe vremuri cand avea tata o dacioara amarata trageam de niste cauciucuri care cred ca erau de vara si mergeam si vara si iarna pe troiene cu ele si ne descurcam.

Cand nu ajungi la struguri zici ca sunt acri. Daca ai fi mers cu anvelope de iarna prin troiene ai fi vazut ca poti sa concediezi lopata din portbagaj si sa nici nu ma cobori din masina daca o impotmolesti, in extremis. La bicaz am impotmolit masina in zapada de 7-8 centimetri cu anvelopele de vara, de a trebuit sa o imping, daca aveam gume de iarna ma durea undeva.

Share this post


Link to post
asta cu pneurile de iarna e un mit. nu am apucat sa le schimb inca dar pot sa spun ca pana acum nu am avut nici o problema cu cele de vara. masina se tine bine pe asfalt chiar la viteza mare (130-140), franarea e buna, nu aluneca, nu pierde aderenta (la viteza mare) - cand franez la viteza mica aluneca e adverat pe asfalt umed. tin minte ca pe vremuri cand avea tata o dacioara amarata trageam de niste cauciucuri care cred ca erau de vara si mergeam si vara si iarna pe troiene cu ele si ne descurcam.

 

Asa-i cand traim in "sahara".

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Omu vorbea de anvelope reesapate nu de Dunlop, GoodYear sau Nokian . :D

Share this post


Link to post
asta cu pneurile de iarna e un mit.

E un mit pana iei pomul.

Luni a trebuit sa astept pe cineva 15 minute intr-o parcare din Miercurea Ciuc. Toate masinile pana la cazaturile de dacii aveau gume de iarna. M-am rotit pe acolo sa vad poate gasesc una sa n-aiba, n-am gasit. Zi-le la aia ca e un mit.

Share this post


Link to post

Ce fraieri sintem astia 90-95% care cred inca in povesti cu barza si ... a, cum sa uit, in mitul anvelopelor de iarna ... Ce fraieri sint astia din vest unde esti OBLIGAT sa circuli iarna cu anvelope corespunzatoare si unde asigurarile sint absolvite de plata daunelor, daca masina nu este echipata cu anvelope de iarna si este implicata intr-un accident ... Ce de fraieri ...

Share this post


Link to post
asta cu pneurile de iarna e un mit. nu am apucat sa le schimb inca dar pot sa spun ca pana acum nu am avut nici o problema cu cele de vara. masina se tine bine pe asfalt chiar la viteza mare (130-140), franarea e buna, nu aluneca, nu pierde aderenta (la viteza mare) - cand franez la viteza mica aluneca e adverat pe asfalt umed. tin minte ca pe vremuri cand avea tata o dacioara amarata trageam de niste cauciucuri care cred ca erau de vara si mergeam si vara si iarna pe troiene cu ele si ne descurcam.

Nu vrei tu să nu mai încerci teste de viteză mare sau de frânare de la viteză mare, pe timp de iarnă, cu cauciucuri de vară, pe drumurile publice? :mda:

Asiguratorii nemţi de proşti nu îţi dau nici un bănuţ, în caz de accident, iarna, dacă ai maşina echipată cu anvelope de vară sau allseasons.

L.E. Scriam în acelaşi timp cu Salex :)

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Mai ales Matizul...Se tine bine tare...Titus...

Share this post


Link to post
Asiguratorii nemţi de proşti nu îţi dau nici un bănuţ, în caz de accident, iarna, dacă ai maşina echipată cu anvelope de vară sau allseasons.

L.E. Scriam în acelaşi timp cu Salex :)

Wrong, atata timp cat prin all-season se intelege si pentru iarna (e fulgul desenat pe ele) sunt acceptate si alea.

Share this post


Link to post

Ce fraier sunt si eu ca ma zbat sa gasesc niste jante de tabla sa le incalt cu gume de iarna... O cheltuiala absolut inutila, Mda. Si daca is asa de bune gumele de vara in anotimpul rece- de ce puii mei nu puteam intra in curte si patinam ma matza pe sticla? Titus- nu mai emite teorii fanteziste... Nu te mai increde in Pinochio.

Share this post


Link to post

O fi patit-o si el ... Acu' citiva ani a reusit sa se propteasca o Toyota in fundul meu pe un polei de zile mari. Eu am reusit sa opresc in siguranta in timp ce el, aflat la o distanta destul de mare in spatele meu, NU a oprit decit in bara mea. Omul a fost extrem de pasnic, isi facea cruce si nu pricepea cum un Daewoo a frinat fara probleme in timp ce lui nu i-a tinut frina. Cind i-am aratat anvelopele mele de iarna si pe ale lui de vara, usor uzate, si-a mai facut o cruce mare : "Nu credeam dom'le sa conteze asa de mult". Din fericire pentru mine, nu am patit absolut nimic in vreme ce el a ramas fara un far, capota, grila si un pic din aripa dreapta ... Mitul dracului, ce sa zic ... vorba Esperatului, mit mit, pina iei pomul in brate :( .

 

A, ca drumuri pline de zapada si polei se gasesc efectiv doar citeva zile pe an, asta e alta poveste. Prefer insa sa ma pregatesc pentru ce-i mai rau :)

Share this post


Link to post

Eu asa am patit asta iarna...de am avut 2 luni masina putin mai scurta de spate dupa ce unul cu solentza a ramas infipt in mine ... motivul... evident, cauciucuri de iarna, ciuciu si combinat cu linia de tramvai care l-a furat si aruncat in mine(eu parcat in fatza blocului) a iesit povestea de mai sus...pacat ca am ramas perplex in fatza tabloului de iarna, zugravit de ala cu solentza :( . In fine cred eu ca aia care au facut anvelope de iarna si de vara nu le-au facut degeaba... asa ca atentie la neatentie..

Share this post


Link to post

Ma credeti sau nu, io-te ca exista unu` care literalmente a franat cu piciorul, apropo de ce zicea stimabilul Closhcutza.

Plecasem din Iasi acum vreo 4 ani, iarna, dupa ce innoptasem intr-un camin de fete :D si ma indreptam dimineata devreme spre casa, la Roman. Nu ninsese deloc pana atunci si nici cauciucuri de iarna nu imi cumparasem inca. In noaptea respectiva a nins ca la balamuc iar bineinteles autoritatile fusesera prinse, ca de obicei, pe picior gresit.

Am ajuns la penultima panta inainte de orasul meu, undeva dupa Targu Frumos, la Strunga- pentru bastinasi.

Coloana de masini care asteptau nu stiu ce in loc sa urce dealul. Depasesc usor coloana care statea si ma pomenesc la jumatatea dealului, unde am oprit in spatele unei Nubire verzi. Nu as fi oprit, clar, dar de sus coborau altii balanganindu-se usor...pe jos era STICLA , de aia se formase coloana aia de masini la urcare, nu puteau sa urce.

Dupa ce trec aia la vale, Nubira din fata porneste si se tot duce la deal fara nici o greata, incerc si eu...pauza...pierd aderenta, incep sa alunec usor LA VALE ...m-am cam kkt pe mine, avand in vedere ca in spatele meu era o gasca intreaga de masini.. Ma rog, nu am putut controla deloc masina care aluneca spre un passat din spate. Am deschis portiera si mi-am infipt hotarat cracul cu bocanc in sosea, in ideea ca ca voi incetini alunecarea. Ridicol, nu? Evident ca eram ca un Fred Flinstone panicat, si ...nu am reusit sa fac mai nimic, decat ca masina s-a pus perpendicular pe sosea alunecand de-a latul...eram varza de frica. Cracul meu in gheata a actionat doar ca o carma, atata tot. Viteza de alunecare evident ca era foarte mica, 2-3 km / h, dar...masina era efectiv incontrolabila, indiferent ce am incercat ( marche-arriere, 1, virare si accelerare usoara, etc) . Norocul a venit de la ceilalti care asteptau in coloana, mult in spatele meu. Au sarit din masini cativa insi si au oprit caderea masinii cu propriile maini si au repus-o pe traiectorie, dupa care m-au impins pana am reusit sa prind ceva aderenta si am scapat.

Ala cu Nubira sigur avea caucioace de iarna noi, de a putut urca pe sticla aia. Evident ca mi-am cumparat cat am putut de repede caucioace de iarna si am invatat lectia.

Share this post


Link to post

S-a mutat tot ce era offtopic la caterinca... Va rugam reveniti la subiect!

Share this post


Link to post

Astia ca Titus nu merita bagati in seama ca sa fiu elegant.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...