Jump to content
Sign in to follow this  
Nu_stiu_totul

Vine iarna...

Recommended Posts

Fara suparare, dar aici sint total de acord cu postul anterior. E drept ca exista utilizatori care ii trateaza pe noii veniti cu superioritate insa de aici si pina la a accepta sfaturi si idei vis-a-vis de condusul pe timp de iarna de la un incepator care, cel mai probabil, nu a condus in conditii de iarna ... e cam mult ! Atit in ceea priveste pregatirea masinii pentru iarna cit si pentru maniera de condus. Poate multi am mers ca pasageri cu un sofer bun si am apreciat ca e simplu ce si cum face, dar de aici si pina la a ajunge soferi buni e cale lunga. Sint oameni pe forum care au trecut fara incidente prin zeci de ierni, eu le recomand incepatorilor sa tina cont de sfatul lor. Asta de acum e cea de-a 15-a iarna pentru mine (sper ca voi putea spune la sfirsitul ei ca am 15 ierni la activ fara incidente :) ) dar tot nu o tratez cu superficialitate. Experientele legate de comportamentul masinii pe timp de iarna, cu anvelope uzate, cu frine dezechilibrate sau cu tras brusc frina de mina, etc. le-am facut in locuri necirculate, tocmai pentru invata fara a pune in pericol pe cineva (sau chiar pe mine insumi). Derapajele controlate, controlul volanului cind deja masina a pierdut aderenta, frina de motor, accelerare, etc se invata in timp, prin practica, nu prin privitul la altul ... Altfel, ma indoiesc ca la aparitia unei situatii noi si periculoase, un sofer fara experienta are instinctul si reactiile adecvate. Accidente se pot intimpla oricui pina la urma, insa prea mor multi tineri (sau ajung in stare grava la urgente) in ultima vreme ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Conteaza pe unde mergi cu masina, ca sa iti cumperi sau nu cauciucuri de iarna.. In anotimpul asta, eu nu parasesc judetul Iasi si pana acum nu am vazut zapada pe strada; strada e mai tot timpul umeda. Intr-o singura zi, temperatura a fost scazuta si drumarii au dat imediat cu nisip pentru a preveni formarea poleiului. In schimb, lanturile nu-mi lipsesc din portbagaj.

Share this post


Link to post

E o conceptie total gresita asta cu conteaza pe unde mergi din mai multe motive:

 

1) E de ajuns sa fie zapada o saptamana pe an in care tu ma pui pe mine in pericol in oras cu gumele de vara. Fie ca sunt pieton si ma calci pe trecere fie ca opresc la stop si tu ma vizitezi in portbagaj.

2) Daca pe jos e zapada si tu te blochezi intre blocuri cand vrei sa iesi de pe alei si eu stau ca boul in spatele tau si intarzii la birou iar nu imi convine.

 

Chiar nu inteleg e atat de mare o investietie de cateva sute de lei pentru siguranta ta cat si a celorlalti? Plus ca o faci odata la cativa ani. Nu mai vorbim de confortul oferit...

 

Ii rog pe cei care nu au condus masina cu gume de iarna sa nu se mai bage in discutie.

Share this post


Link to post

Eu unu` abia astept niste zapada sa-mi pun caucioacele la lucru, pe bune ! Nu-mi prea place o faza, in schimb, astazi am pus o frana mai naspa si fiind doar ud pe jos m-am cam dus sanie...mda, avantaje si dezavantaje. Pe langa tangajul lateral in curbe mult mai accentuat fata de gumele de vara + aluminiu.

Serios, nu m-as incumeta cu astea de iarna la viteza mare pe ud, tocmai de aia de vreo 2 luni mai mult de 130/h nu a vazut masina. Cred ca pe vremea asta tot alea de vara ar fi mai bune, mai ales ca e doar apa pe jos si temperaturi sub 7 grade nu prea sunt prin tara.

 

Ma enerveaza iarna asta...pai asta e iarna, domne? Daca o tine tot asa, imi scot rotile de vara si cu asta basta. Le uzez de-am boulea pe astea de iarna si mi-e mila de ele, ca-s si noi, a dracului...de 13 ani de cand am carnet asta mi se pare cea mai de cacao iarna, cea mai blanda si cea mai calda si chiar sufar din cauza asta caci iubesc gerul si zapada pana la jumatea rotilor.

 

Imi aduc aminte de o iarna adevarata, cu multi ani in urma, cand un drum judetean era inchis circulatiei iar un ditamai semnul de "interzis" trona, blocand drumul. Trebuia totusi sa ajung la Piatra Neamt orice ar fi fost...asa ca am pornit cu SN pe care nu aveam caucioace de iarna, cu zapada pana la jumatea rotii si...spre propria mea surpridere, am ajuns..Nu am avut curaj deloc sa opresc nici pt o secunda si i-am dat bice, serpuind si alunecand continuu. :uff: Normal ca m-a mancat in fund, dar ador situatiile riscante :D . Habar nu am cum am ajuns cu roti de vara, poate a fost si varsta de vina...adrenalina... Ideea e ca daca ramaneam impotmolit, nici dracu nu mai venea dupa mine sa ma scoata...poate doar freza. Interesant e ca la intoarcere, tot pe acolo am luat-o, evident, la fel de blocat era drumul cu exceptia unui autobuz curajos in spatele caruia am stat muuulta vreme...Am mai povestit asta undeva,dar..ma rog. Ce credeti ca am vrut sa fac? sa depasesc autobuzul, normal !!!! b-( cu toate ca singurele urme erau ale mele din din dimineata respectiva, la dus, si ale autobuzului in spatele caruia mergeam. Booon. Eram cu a treia constant, bag a doua, accelerez usor sa nu o iau aiurea, ma bag langa autobuz, pe propriile mele amprente de dimineata si accelerez lin...As fi reusit cu siguranta sa-l depasesc, dar...vartejul de zapada format pe laterala autobuzului mi-a venit brusc pe parbriz...vizibilitate zero, la juma de metru lateral de autobuz...nu am atins frana deloc, am luat picioarele de pe pedale, am tinut drept de volan si am astepta sa vad ce dracu se intampla...cum eram singuri pe sosea, nu-mi faceam griji ca ar veni din fata cineva, insa ma gandeam unde ma voi opri. Si intr-un final, m-am oprit destul de brusc. Ma infipsesem intr-un troia maret de pe marginea drumului atat de bine incat nu am putut sa ies decat prin portbagaj, dupa ce am facut zadarnice eforturi prin care mi-am chinuit ambreiajul inutil. Am iesit ca soarecele prin spate si m-am pus sa contemplez frumusetea fundului Novei. Ala nu era troian, era de fapt un perete de zapada adunat de cine stie cand. Daca in el se gasea un copac, ceva...cam nasol ar fi fost momentul. Ma rog, intru tot prin portbagaj ( apropo, daca aveam Cielo, ce naiba faceam? :scarpin: ) si dupa ce omor ambreiajul cum trebuie, reusesc sa ies, cu toate ca ma vedeam deja facand un foc de tabara si vanand iepuri de camp vreo 2 zile pe acolo.

 

Ehe...ce vremuri...aveam vreo 20 si ceva de ani numa`....

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Nici ale mele nu sunt ok cand e cald afara. Nu mai zic de curbe mai ales ca am trecut de la 17 la 15 deci talon mare. In schimb noaptea pe frig se schimba situatia.

Share this post


Link to post

Conduc de 9 ani si inca nu am lovit nici o masina si nici nu am fost lovit.

Prefer ca in saptamana aceea, in care este zapada, sa circul prudent, sa pastrez distanta evitand astfel manevrele bruste.

Si la nevoie instalez lanturile, care costa cateva zeci de lei si investitia e tot pe cativa ani, la iernile de pe la noi.

Consider cauciucurile de iarna necesare, chiar obligatorii, pentru femei, incepatori si soferi "catastrofa".

Share this post


Link to post

Aici gresesti...sper sa nu ajungi sa vezi si de ce, dar cu siguranta gresesti amarnic.

 

Consider cauciucurile de iarna necesare, chiar obligatorii, pentru femei, incepatori si soferi "catastrofa".

 

 

Sa-mi spui si mie cum urci o panta ca aia de la Strunga ( cred ca stii despre ce vorbesc) fara caucioace de iarna, atunci cand ninge si nu e dat cu nimic pe jos. Sa vezi atunci ce te ajuta experienta...

Share this post


Link to post

Cu lanturi. Am urcat o astfel de panta iarna trecuta si parca era uscata soseaua, datorita lanturilor.

Share this post


Link to post

Si cum romanul nu se educa decat sub imperiul fricii astept cu drag sa se introduca si la noi obligativitatea cauciucurilor de iarna.

Share this post


Link to post

Poti sa dovedesti ca in alte tari a fost altfel? Te-a lovit si pe tine proteveala?

Share this post


Link to post

In tarile nordice cred ca e oportuna obligativitatea cauciucurilor de iarna.

De cativa ani, iarna nu ne mai viziteaza. In situatia in care dl. Boc ar fi actionar la o fima care produce cauciucuri de iarna, as crede "oportuna" aceasta eventuala decizie.

Share this post


Link to post

Scuze. Am inceput mesajul cu o idee tampita. Chiar nu sunt adeptul frazei in cauza. E un cliseu care aparent s-a intiparit si in memoria mea fara ca eu sa vreau.

 

Revenind... reformulez:

 

Astept cu drag sa se introduca si la noi obligativitatea cauciucurilor de iarna.

Share this post


Link to post
Consider cauciucurile de iarna necesare, chiar obligatorii, pentru femei, incepatori si soferi "catastrofa".

 

Da mai pilotule, si eu sunt unul dintre catastrofele alea care au mai stat in trafic din cauza unor meseriasi care au ramas ca niste asi ai sofatului in zapada si asteptau pe cineva sa-i impinga in timp ce umpleau aerul curat de iarna cu putoarea de ambreiaj.

Si inca ceva, cei care sustineti ca nu e nevoie, aveti bunul simt si spuneti si daca ati condus vreodata pe zapada cu anvelope de iarna sau nu.

Share this post


Link to post

Am spus, si o repet. Daca ai lanturi la roti, nu blochezi pe nimeni. In situatii extreme, lanturile in Y sunt mai eficiente decat cauciucurile de iarna.

Share this post


Link to post

Desi nu are foarte mare legatura cu titlul topicului as mai aduaga ceva. Printre alte pasiuni de-ale mele se numara si pescuitul. Cu toate ca nu ajung niciodata in situatia de "slick" (nici cu anvelopele de iarna, nici cu cele de vara) vreau sa va spun ca acolo unde ma bag fara nici un stres cu cauciucele de iarna pe teren semi-uscat + iarba (primavara pe linga balti, pe cimpuri, etc), cu anvelopele de vara nici nu-mi permit sa imi imaginez ca pot trece. Pe un forum dedicat pescuitului sportiv, un alt pescar isi depana o experienta urita petrecuta cu un Logan cu cauciuce de vara, pe malul baltii Pupaza. Omul se jura ca a chinuit ambreiajul o ora si a fost imposibl sa treaca de o anumita zona, motiv pentru care a ocolit vreo 5km. Culmea dracului, in ziua respectiva am trecut fix pe acolo fara nici o greata, efectiv nu am derapat DELOC. L-am vazut pe cetateanul respectiv pe malul baltii, dar am schimbat citeva impresii pe forum. Singura diferenta certa intre noi a fost reprezentata de anvelope, ale mele erau M+S, ale lui All-Season ... Mai am multe de povestit din colaborarea mea f. buna cu anelopele de iarna, insa mai pastram pentru cind s-or mai infierbinta spiritele ;)

Share this post


Link to post

Chiar cred ca nu o sa fie nimeni blocat pana se monteaza lanturile la roti. Iar atunci cand mergi pe un drum judeteam e foarte comod sa pui lanturile atunci cand apare necesitatea si sa le dai jos dupa aceea, asta daca nu e prea tarziu...

Astept cu nerabdarea aceleasi legi ca in Germania si Austria si functionarea asigurarilor dupa acelasi principiu ca acolo in periada aceasta a anului.

Share this post


Link to post

Iarna trecuta am folosit lanturile intr-o singura zi. Iarna asta inca nu le-am scos din cutie; sper ca nu va fi nevoie de ele.

Pentru o zi pe an, merita sa faci efortul, pe un drum judetean, de a le monta si demonta. E mai comod, decat sa ai bataia de cap, grija rotilor de schimb...

Share this post


Link to post

Cjiar nu pricep cum poate cineva sa pretinda ca lanturile sunt echivalente cu a avea anvelope de iarna. Pai ce faci stai toata ziua sa montezi/demontezi lanturile in functie de prognoza meteo ? sau faci ca ala din reclama de la teveu si mergi cu lanturile pe asfalt ? Eu am pus pe fata anvelopele de iarna acu vreo luna si le dau jos cand s-o incalzi.

Share this post


Link to post

Eu unul am de multi ani lanturi (cred ca sint 4 sau 5 ani) timp in care NU LE-AM FOLOSIT niciodata, nu le-am scos din cutie! Desi am intrat in zapezi de 30cm (vezi drumul dintre Zarnesti si Plaiul Foii, nedezapezit, zapada afinata), cauciucele de iarna si-au facut pina acum din plin datoria. Si eu sper sa nu fie nevoie de ele sau de lanturi, dar nu le-am pus niciodata pe ele inaintea mea ... Adica nu o sa "le menajez" iarna daca nu se anunta multa zapada si/sau polei. Cind pleci la un drum de 1000-1500km e imposibil sa prevezi ce te asteapta, asa ca prefer sa fiu pregatit pentru cea mai nasoala situatie ce poate sa apara.

Share this post


Link to post

Bine spus; pe fata. Care dintre voi, cei care doriti ca legislatia noastra sa fie la fel ca in Austria, aveti cauciucuri de iarna pe toate cele 4 roti?

In caz contrar, nu ati fi in legalitate.

 

Nu fac drumuri mai lungi de 100-200 km. Cum am spus, in cazul meu nu e necesara achizitionarea unor roti de rezerva.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Eu da :P

Share this post


Link to post
Bine spus; pe fata. Care dintre voi, cei care doriti ca legislatia noastra sa fie la fel ca in Austria, aveti cauciucuri de iarna pe toate cele 4 roti?

In caz contrar, nu ati fi in legalitate.

 

@robertinoo, am de ani de zile anvelope de iarna pe toate rotile, si nu doar eu, sa fii sigur ca sunt multi.

 

Uite parerea mea absolut sincera, ca nu mai stau sa explic pentru ce sunt lanturile si pentru ce sunt anvelopele de iarna: m-am saturat de toti sarantocii astia (cu duhul) care nu au bani sa treaca strada si sustin niste ineptii doar pentru ca ei nu isi permit. Am vazut destui care spun ca ei nu conduc iarna si nu au nevoie, au plecat dimineata la munca pe uscat, a nins peste zi si evident au iesit apoi pe strada, asa ca asemenea justificari puerile nu pot convinge nici o baba senila.

Share this post


Link to post

Poate ca cineva care lasa masina acasa atunci cand ninge sau e lapovita si merge doar cand e uscat nu vede utilitatea cauciucurilor de iarna, restul care fac suficienti kilometri si tin si la siguranta altora nu numai a lor le vad utilitatea.

Nu pot sa ma exprim in cuvinte ce fericit am fost cand am prins o lapovita puternica si carosabil acoperit cu o pelicula subtire de zapada flescaita pe E85, parca in ianuarie anul curent si am fost nevoit sa merg in coloana care se misca cu 40-50km/h datorita celor multi care considera cauciucul de iarna un moft sau un lux sau o inutilitate totala si care bineinteles ca mergeau pe ambele benzi. Dupa ce mai depaseam cate un dop mergeam lejer in limite de siguranta cu 80 iar cand calcam frana nu ma apucau palpitatiile pentru simplul fapt ca aveam cauciucuri de iarna.

L.E.: Si la masina anterioara si la cea de acum am cauciucuri de iarna pe toate rotile.

Edited by yir

Share this post


Link to post
Am spus, si o repet. Daca ai lanturi la roti, nu blochezi pe nimeni. In situatii extreme, lanturile in Y sunt mai eficiente decat cauciucurile de iarna.

 

 

Nu ii blochezi nici alea 10-15 minute in care ii tii in spatele tau pana iti pui tu lanturile?

Share this post


Link to post

Indiferent de vreme, masinile care le-am avut si-au facut treaba. Prefer sa merg cu 50 ,60 in loc de 80 km/ora atunci cand e zapada pe strada. Daca e prea multa, apelez la planul B; deja il cunoasteti.

Si eu m-am saturat de cei care se cred atot-stiutori, dar la volan sunt, intr-adevar, niste catastrofe; indiferent ca au sau nu cauciucuri potrivite, provoaca accidente si pe asfalt uscat.

 

Anticipezi miscarea, si le montezi din timp , intr-o parcare de exemplu.

Edited by robertinoo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...