Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Oltcit....

Recommended Posts

mai putin in prezent... si din ce in ce mai putine...

Share this post


Link to post

Adevarul este ca unii au inceput sa faca pasi inainte iar ceilalti inapoi...Mai e mult insa pana sa fie la acelasi nivel. :D

 

Si acum, dac-ar trebui sa aleg intre o dacie si un Oltcit din acelasi an as alege Oltcitul; tocmai a vandut cumnata-miu unul anul trcut cu 7,5 mil ROL, cu inca 5 mil il faceam gigea daca ar fi fost cazul.

Share this post


Link to post
Avea depusi vreo 60.000 lei si astepta sa-i vina rindul la Dacia, cind a auzit ca Oltcitul s-ar da mai repede. A mai pus repede vreo 15 mii si l-a luat!

Si taica-miu tot asa astepta dacie, eventual mai trebuia sa te inscrii pe liste cine stie pe unde prin alt oras, etc. Dup-aia nush ce s-a intamplat pe la inceputul lui '86 ca s-a trezit ca poate sa si-l ia in 2 saptamani. In nici 2 saptamani era taica-miu cu canistra de 10 litri mascata intr-o cutie de carton in tren in drum spre Craiova. Pe 26 martie 02321 DJ era acasa, chel, fara dezaburire luneta, stergator, tetiere, semnalizari laterale, tableta portbagaj, antena radio, manere sus, de suport cass nu mai vorbesc, ca oricum nu ne-a trebuit vreo 10 ani, nika, bricheta a fost un lux ca era prezenta. Asa se dadeau atunci si lumea zicea mersi si de-atata.

Dar la Craiova se facea calitate, nene, cand te-apuci sa desfaci bordul ramai prost cand vezi grija pentru finisare si in cate suruburi e prins si cu cata grija. Elementele de dezaburire, plasticele adica, la calitate sunt mult mai bune decat ce am eu acum, nu exista ca sa nu mearga pana la capat de cursa, etc. Inauntru nu scartaia nimica, nene, nici chiar dupa 12 ani in care am si carat un purcel in portbagaj vreo 75 de km, de nu mai stiu cate ori am pus 100 de kg peste sarcina maxima pe el, am pus saci de porumb sau de struguri si cand mergeam la tara aveam un sector de drum de vreo 20 de km de zgura. Acu la reno deja imi scartaie nush ce dracu la portiera si nu prea a vazut drumuri grele. Sa vezi o masina de-acum peste 10 ani si sa o compari cu Oltcit-ul de-acu 20 de ani si ai sa vezi care arata mai bine.

Da, se faceau MASINI la Craiova, dar din pacate romanu-i prost si invidios si mecanicul care repara dacia inainte nu suporta sa vada ca oltcitul e mai bine lucrat asa ca lucra ca si la Dacia, cu sarma si carpa sau strangea aiurea suruburile. Iar Oltcit-ul nu e o masina cu care sa fii neglijent, cum mai merge la Dacia. Daca nu ti-ai facut treaba calumea cand l-ai depanat si daca i-ai mai si pus piese proaste atunci e normal sa te lase in drum. De fapt nu masina e proasta, ci cei ce se baga sa le repare, oltcit-urile sunt mult prea complexe pentru cele 8 clase ale mecanicilor.

@Wolfman: problema la Oltcit era consumul, ca si eu la fel as fi ales, dar racirea cu aer nu permite consum mic.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Dacie 1300 - 1982, Rosu 27, a costat 72.000 lei. Luata de la Bacau de tata. Asta fost pretul din fabrica. A mai costa 5000 lei si o damigeana de 50L vin de Pietroasa. Lot cica refuzat la export. Modelul cu 4 ochisori si centuri de siguranta. Batranica merge si azi pe drumurile patriei. Zilele trecute l-au oprit agaricii sa ii faca testul de noxe. Basca l-a trecut. Pana si batranul a ramas uimit.

 

Dacie 1310 - Alb 13, 86.000lei. N-am mai apucat sa o ia ca a venit Revolutia. Pe 23 Martie 1990 a venit instiintarea sa se duca sa o ridice. Numai ca din cauza a nustiuce probleme cu importul de pigmenti erau numai Galben. S-a certat tata vreo 2 ore cu aia la telefon ca o vrea Alb 13. I-au spus ca vine saptamana viitoare. In aprilie pretul a crescut. N-a mai luat-o niciodata. Cu banii si-a cumparat un televizor color Daewoo 51cm (cu colturi drepte :D ) in toamna 1993. TVul macar merge si azi. Nu-i mai pomenesc ca si acum se oftica! > :)

Share this post


Link to post
Era mai ieftin si mai bun. Cand depuneai 70.000 la CEC pentru o Dacie, se punea 50.000 pentru un Oltcit. Cu cat se lua cash din fabrica stiu doar la Dacie (94-110 mii).

Dacie 1310 Break T X( 4 viteze) noua cu asteptarea de 3 ani de rigoare cumparata in octombrie 1989 cu (parca) 88.000 lei.( sursa -tatal meu) bine am mers si eu la Pitesti sa o iau cu el , nu puteam rata ocazia .

Dacia 1300 Berlina clasica in 1977 cumparata cu 73.000 lei dupa circa 2 ani si jumatate de asteptare.

Share this post


Link to post

Am avut si eu un Oltcit din '86 luat in 92 cu 1000 $ si 60000km. I-am facut motorul pe la 65000 din 1100 la 1300, axe cu came sportive, segmenti Goetze, cilindri nitrurati, pus cutie Franta 5 trepte (astea in Bucuresti la service-ul unchiului meu - actualmente in Noua Zeelanda). Am dat-o prin 96 cu 125000 km si nu manca ulei deloc. Am vazut-o zilele trecute prin oras, am vorbit cu al treilea proprietar de cand am dat-o. Are 210000 km, are acelasi motor, nesegmentat @-) , i-a refacut numai caroseria, pe ici pe colo si a revopsita. Oricum arata beton, si a ramas iubirea vietii mele :X . Am vrut sa o recumpar dar nu a vrut omu nici pe 1500 euro :wallbanger: . Nici o alta masina nu s-a mai "lipit" asa de mine. poate doar Nubira o va face :D

Edited by gonty

Share this post


Link to post
... Nici o alta masina nu s-a mai "lipit" asa de mine. poate doar Nubira o va face :D

Aiurea!

Nu-i echipa ca Rapidu'

Si masina ca Ol'citu' !!!

:banana:

Share this post


Link to post
Aiurea!

Nu-i echipa ca Rapidu'

Si masina ca Ol'citu' !!!

:banana:

 

Fiecare are o dragoste dintai. Dupa aia, restul care vin nu mai conteaza asa de mult (sper sa nu m-auda nevasta > :) ) Dupa acea masina, au urmat, in ordine, Tico, Ford Escort si Mitsubishi Eclipse (astea doua cat am fost in USA) si acum SRN. Asta ca sa nu credeti ca nu am mai avut masina dupa ce am dat-o :P . Inca o data, nici una din cele care au urmat nu s-au lipit asa de mine cum s-a lipit acel Oltcit. Dintre toate, cea pe care am injurat-o cel mai mult a fost Mitsubishi X( . Cate probleme mi-a facut in cele 2 luni de convietuire! :wallbanger: Ea a fost cea care m-a facut sa nu am curaj sa mai iau un Second Hand. Asta este!

Share this post


Link to post

de mine s-a lipit dacia, sau eu de ea.. o data cred, ca nu o spalasem de vreo 3-4 luni

 

pe drequ, ce sa te atasezi .. cand vrei s-o schimbi?

nu mi-e dor nici de dacie nici de altceva (prima, a 2-a .. a n-a :) si poate sa ma auda cine-o vrea :) )

ca nu-s nostalgic de felul meu

Share this post


Link to post

Mie mi-e dor de matiz, ca sugea mai putin saracu', acu e condus de o gagica si cand am vazut odorizantu' de la rompetrol la oglinda mi-a picat fata. Mi-e mila de el, ca nu i-a placut rompetrol niciodata.

Share this post


Link to post

Am (inca) doua Oltcit-uri: RM ridicat in 15dec.89 de fostul proprietar si un R din 94.

De departe pot afirma ca RM-ul este peste multe masini. Pastrand proportiile. Poate am avut si bafta...

Asa cum afirma si florinzanc, masinuta asta a ajuns pe unde nici nu ganditi. A carat ca o furgoneta, a alergat cu 120-130 pana in ultima clipa (inainte de a incepe o asazisa reparatie capitala pe care inca nu am finalizat-o dar nu renunt).

Am alergat-o 160k km din total 210k. Fara sa schimb setul motor! Fara consum de ulei. Pierderi periodice pe la cate unul din cele 48 de simeringuri :) ). A vazut o segmentare (moft) la 120k si obisnuitele reparatii inevitabile. Numar pe degete momentele in care nu a vrut sa porneasca. Consumul sarea la 13% urban cand neglijam intretinerea aprinderii/carburatiei. Recordul a fost de 17% pe un viscol cumplit.

 

Raman la parerea ca Oltcit-ul nu a prins din cauza mentalitatii "Dacia": hai sa-i mai dau putin aer/benzina; las' ca am eu o galeata de ulei excelent, uite ce vascos este, etc. Nu a fost o masina pe care sa o repari la semafor!

Nu am avut probleme cu ea pt. ca i-am dat tot timpul ceea ce era mai bun (ulei Castrol15W40; bujii Bosch 4 electrozi; Fise frantuzesti de la raposatul Paneuro Trading; carburatie doar la Carfil pe stand; Loctite original pe simeringuri, gume Michelin noi noute s.a.m.d.) Dar i-am si cerut si mi-a oferit.

 

Mi-e dor de ea pentru libertatea pe care mi-a oferit-o. Nu imi pasa unde trebuie sa ajung cu ea. Porneam fara a sta prea mult pe ganduri. In primii 2 ani faceam 30k/an! Categoric a fost o masina care te lasa doar la capat de cursa!

 

Haideti sa recunoastem ca daca am fi avut grija de Oltcit asa cum avem grija de masinile "straine" s-ar fi vorbit acum in alti termeni despre el. Pot insira muuulte gafe de intretinere care au condus la aceasta perceptie.

Edited by DIO

Share this post


Link to post

NU stiu ce sa zic !E adevarat Oltcit a fost o super masina insa racirea aia pe aer a distrus-o ...Caci de aici i s-a tras consumul ala de Chevrolet Impala!!!

Share this post


Link to post

Nu sunt de acord. Au distrus-o mecanicii si soferii care sufereau de boala jiglerului. Canta spunea despre un reglaj ca tre' facut doar in fabrica si la mine nu a existat mecanic, oricat de experimentat, care sa nu isi fi infipt surubelnita in el pana sa apuc eu sa-i dau peste dejte.

Share this post


Link to post

DIO,

 

"raposatul Paneuro Trading"

 

a murit Paneuro ? cind ? de ce ?

Share this post


Link to post

Sper ca nu am gresit, dar a fost un scandal lung cu leasing-ul facut de ei anul trecut la Piaggio si atunci am auzit ca si-au inchis portile si ar fi mutat activele pe alta societate. Cert este ca magazinul din Mosilor nu mai exista.

Daca gresesc le cer scuze.

Share this post


Link to post
... Si eu l-am folosit ceva ca off-road si a fost ok desi a ramas intr-un sant in care Oltcitul nu a ramas

 

Afost o intamplare.Tu consideri Oltcitul masina? [-X

Edited by tolin
Citam poze din postul anterior

Share this post


Link to post
Afost o intamplare.Tu consideri Oltcitul masina? [-X

 

:o fftopic: Ha ha. DA consider Oltcitul o masina buna, ba chiar foarte buna oricum mai avansata la unele chestii ca matizu'.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post
:o fftopic: Ha ha. DA consider Oltcitul o masina buna, ba chiar foarte buna oricum mai avansata la unele chestii ca matizu'.

 

Mai avansata este la consum.Adica vreo 15 litri la suta.Oltcitul a fost o masina proasta si la nivelul anilor 80 dar sa o compari cu Matizul este chiar o tampenie curata. =))

Share this post


Link to post

Pe ce te bazezi când spui asta? Pe motor, suspensie, frâne, confort?

Am avut si Matiz si Oltcit si crede-mă cand iti zic ca are dreptate Cristian. Trecerea de la Oltcit la Matiz nu a însemnat decat "mai curata si mai noua" dar "mai cutie de tabla", mai ales ca pe Matiz nu am avut AC. Daca ar fi fost sa compar masinile de noi...

 

Este ca nu ai văzut decăt nişte rable trecute prin mâinile a 10 proprietari si 30 de mecanici de Dacie?

 

Si ca sa fiu on topic: suspensia independenta ii permitea sa ramana la orizontala chiar in cele mai grele conditii.

Share this post


Link to post
Mai avansata este la consum.Adica vreo 15 litri la suta.Oltcitul a fost o masina proasta si la nivelul anilor 80 dar sa o compari cu Matizul este chiar o tampenie curata. =))

 

:o fftopic:

Parol! Oltcitul SPECIAL consuma mai putin ca Matizu' (si teoretic si in realitate).

Are foarte mare dreptate Zmeul cel rau, e decat mai nou si mai curat in rest...

Nu intru in detalii tehnice foarte amanuntine dar macar Oltcitul are limitator de frana pe spate, suspensie independenta fata/spate, discuri frana dublu ventilate fata/pline spate care isi fac treaba foarte bine, o suspensie comfortabila fata de cea a matizului.

Share this post


Link to post

Am avut Dacia 1300,Oltcit si acum Matiz,toate cumparate de noi.Oltcitul se caracteriza prin urmatoarele :Consum foarte mare,pierderi frecvente de ulei prin diferite puncte ale motorului,motor zgomotos pentru ca axele cu came se duceau foarte repede, miros de ulei ars in habitaclu cand porneai caldura,sistemul de racire cu aer deficitar si multe alte inconveniente.De fapt cu toata penuria de masini care era pana in 89 Oltcitul tot nu a avut succes la noi.

Share this post


Link to post
De fapt cu toata penuria de masini care era pana in 89 Oltcitul tot nu a avut succes la noi.

 

Succes comparând cu ce? Să fim serioşi, a avut destul de mult succes, iar pentru timpul ei a fost o maşină extrem de performantă şi reuşită.

I s-a dus vestea că e "naşpa", că...deh... nu puteai merge cu ea în stilul daciot... sau puteai dar consecinţele sunt enumerate de tine în postul anterior!

Share this post


Link to post

Singura data cand a pierdut ulei prin alt loc decat prin teava de esapament a fost cand au montat mecanicii ceva gresit. Asta si mirosul de ulei ars in habitaclu ma face sa cred ca al tau avea deja o istorie lunga cand te-ai suit in el. De fapt in proportie de 90% stiu si ce problema avea de se comporta asa.

 

Cum adica "sistemul de racire cu aer deficitar"? Adica iti fierbea antigelul? :mrgreen:

Share this post


Link to post

Stati bre asa ca nu pricep si ma faceti sa cred ca tata a fost neinspirat cand si-a luat Dacie in loc de Oltcit acum jdemii de ani. Cum adica discuri pline pe spate? Cum adica suspensie independenta?? Suspensia...ma rog, greu, dar accept, dar ...DISCURI PE SPATE?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...