Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Oltcit....

Recommended Posts

Da English man! Oltcitul are pe spate discuri de frana pline cu diametrul 208 mm si etrierii cu 2 pistonase de 30 mm.

Pe fata discuri de frana dublu ventilate de 270 mm cu 2 pistonase pe etrier de 45 mm.

Voila si o poza asa mai.. murdara

 

post-16112-1225277861_thumb.jpg

 

 

Suspensia spate independenta, 2 brate + 2 bare de torsiune (barele sunt de 2 tipuri, astea normale de 17,5 mm de Oltcit "normal" sau de Oltcit PAPUC de 20 si care fac o suspensie de cart!!!)

(scuzati rugina... e in curs de reconditionare)

 

post-16112-1225277861_thumb.jpg

post-16112-1225278155_thumb.jpg

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Da, Oltcit-ul avea discuri pe spate. Si avea si suspensie independenta. Si fugea de dracii o gaseau, cu o stabilitate de invidiat (datorita suspensiei si a faptului ca avea ecartamente diferite fata/spate), era rigida datorita caroseriei in 3 usi si foarte confortabila la interior.

Share this post


Link to post

Incredibil. Pe bune. Imi dau abia acum seama ca era mult ahead of its time...

Share this post


Link to post

Eu inca mai plang dupa al meu...de fapt al lui fratemeu...pe care l-am "imprumutat" cam 1 an de zile prin Bucuresti si tara... :)

Edited by VFX

Share this post


Link to post

Era misto rau modul de amplasare al discurilor fata :D

Share this post


Link to post

Nu am inteles niciodata de ce s-au chinuit frantujii sa puna placutele de frina de pe fata acolo unde le-au pus. Recunosc ca, pe undeva, daca ignoram spatiul extrem de mic de sub capota, placutele se schimba cu un risc/efort mai mic, nu ai nevoie de cric, etc. Dezavantajul mare - din punctul meu de vedere - il reprezinta suprasolicitarea planetarelor. Cu toate astea, nu am auzit nici un posesor de Oltcit sa se plinga de planetare.

Share this post


Link to post

Planetarele la Oltcit erau long long long life :) Erau cu bile, nu cu tripoda clasica ca la Dacie.

Pozitionarea acolo era facuta pentru a scadea socul asupra planetarelo la franele puternice folosind si frana de motor (frana direct cutia) In plus, puteau fi inspectate si schimbate usor, iar ventilarea lor se facea mult mai bine.

Share this post


Link to post

Da ciudat mod de a amplasa discurile de frana ,eu am vazut Oltcit care a luat foc din cauza asta ! :dizzy:

Share this post


Link to post

De la discurile de frana??!! Nu prea cred... multi pun filtru de benzina dupa pompa de benzina si de aia iau foc multe oltcituri... dar nu de la discurile de frana...

Pozitia e foarte buna, discurile sunt aerisite, se usureaza suspensia fata, nu mai e nevoie de racorduri flexibile, etrierii sunt fooarte aprope de pompa de frana... se schimba orice de la frana foarte usor... discurile nu prea se uda cand ploua afara... Si se pot pune discuri foarte mari (sunt mai mari ca discurile de frana de Nubira). Cu planetarele nu e problema, foarte rar se duc capetele dar nu prea din cauza franei.

 

 

Mircea de ce vorbesti la trecut despre Oltcit?? :) )

Share this post


Link to post

A avut un etrier blocat stanga fata ,a mers pana s-a inrosit discul cred ca i-a cazut ceva pe el (vreo carpa ) ! Nu se intampla asa ceva daca era amplasat pe fuzeta !

Am condus un 1.3 5 trepte cu aprindere electronica adus din Belgia in anii 90 ,m-a surprins calitatea executiei si prestatia ,masina functiona ireprosabil cu toate ca era rupta si neintretinuta ! Solutiile tehnice nu erau revolutionare in fond Oltcitul era un Citroen 2CV (cu solutii de anii 50 ) cu ceva tabla si plastic mai mult !

Share this post


Link to post

Am condus prin 95 sau 96 o Oltena. Nouă, cu carburator dublu-corp.

Numai că habar n-am avut ce e sub capotă.

Aşa că i-am dat în goarnă ca lumea. Eram 5 inşi în maşină + 1 dulap (soldat) de bucătărie deasupra. Şi sub 120-130 la drum liber n-am lăsat-o.

Am ajuns în Bucureşti şi am rămas cu ea pe podul Grant.

Convinşi fiind că e o "problemă tehnică" ne-am apucat să desfacem carburatorul, "că poate s-o fi îndundat vreun jiclor, ceva".

Am demontat ceva la el până să ne dăm seama că eram în pana prostului, la care nu ne gândisem nici în ruptul capului.

Aşa că l-am montat la loc (pare-mi-se că am rămas şi cu ceva piese de schimb...).

Noroc cu un taximetrist care ne-a dat o sticlă de benzină (singurul taximetrist căruia nu pot decât să-i mulţumesc), "că ne-a văzut cu număr de provincie", că altfel...

 

Aşa că legenda Oltcitului care haleşte mult cred că e direct legată de variantele de Oltena cu carburator dublu-corp, care într-adevăr, haleau înfiorător la băgatul piciorului...

Edited by rm.popa

Share this post


Link to post

@rm.popa, Oltcit-ul ala nu avea si sonda de nivel la benzina, si bec de nivel scazut? Totusi?

 

 

Afost o intamplare.Tu consideri Oltcitul masina? [-X

Si tu esti un daciot d-ala care se uita de sus la Oltcit? In 98 cand ne-am luat dacia 1310 si am vazut ce cotiga e fata de Oltcit-ul din 1986 am cam regretat, dar asta a fost.

Oltcit-ul l-am luat in stare buna din fabrica si a mers foarte bine cativa ani, pana au intrat pe fir uleiul prost de motor si mecanicii si mai prosti sa-l surubareasca. Un Oltcit nou in care se toarna ulei bun de la bun inceput nu va avea probleme cu motorul. La Dacie, orice ulei ii pui, il va hali. Dacia a venit din fabrica cu probleme la etanseitate (ploua in ea de a treia zi), apoi a ramas in drum la 600 de km, cum a dat iarna a inceput sa huruie ventilatorul, etc. La Oltcit cred ca si acum ar mai fi mers totul brici pe ea (nu mai merg ca e la Remat demult). Daca ar fi primit din fabrica tratamentul pe care il primesc masinile care vin la mine la service doar la revizie, ar fi mers mult si bine fara belele. Dar cum erau alte vremuri...

 

La dacii imi "placea" ca, desi toti se laudau ca sunt foarte bune masinile si ca nu au probleme cu ele, toti stiau sa le demonteze pana la cuzineti. Cum mama ciorilor? Pai daca ai cea mai buna masina, nici becurile nu ar trebui sa stii sa le schimbi.

Stati bre asa ca nu pricep si ma faceti sa cred ca tata a fost neinspirat cand si-a luat Dacie in loc de Oltcit acum jdemii de ani. Cum adica discuri pline pe spate? Cum adica suspensie independenta?? Suspensia...ma rog, greu, dar accept, dar ...DISCURI PE SPATE?

 

Da, avea discuri pe spate. :)

 

A avut un etrier blocat stanga fata ,a mers pana s-a inrosit discul cred ca i-a cazut ceva pe el (vreo carpa ) ! Nu se intampla asa ceva daca era amplasat pe fuzeta !

Si ce cauta carpa acolo? Sa se stearga sobolanii la k*r cu ea?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
@rm.popa, Oltcit-ul ala nu avea si sonda de nivel la benzina, si bec de nivel scazut? Totusi?

Sondă evident că avea, şi probabil şi bec. Dar, ştiind că alimentasem cu vreo 100 de km. înainte cu benzină cu destul mai multă decât ar fi fost nevoie până la destinaţie (nu mai ştiu litrajul, e destulă vreme de atunci), nici prin cap nu mi-a trecut (până la un moment dat) că asta ar putea fi "problema". Plus că eram şi în primul an de şofat şi p...lea a observat becuri aprinse "aiurea" prin bord...

Măcar pot să spun că am desfăcut (şi refăcut) la viaţa mea şi un "dublu-corp".

Că pana prostului n-a fost singura. Am mai servit câteva în studenţie, cu Dacia, dar de fiecare dată am avut în portbagaj rezerva de 2l. :lavolan:

Share this post


Link to post

Montarea franelor langa diferential si nu pe portfuzeta face ca masa suspensiei (per roata) sa fie mai mica si astfel, avand o greutate mai mica, socurile sunt absorbite mai bine, imbunatatindu-se astfel manevrabilitatea masinii, franele si cum am mai spus, absorbirea socurilor ... Astfel, toti baietii care isi pun pe masini anvelope mai mari, mai late si mai grele afecteaza in mod negativ performantele masinii ... Bine, acest lucru se mai compenseaza cu jantele din aliaj usor, dar ca idee, o suspensie mai grea decat cea iesita din fabrica face mai mult rau masinii ... so, inca un + pentru Oltcit ...

 

P.S Hummerul are astfel de frane, dar asta datorita transmisiei diferita care ii permite ca axa sa fie pozitionata mai sus decat centrul rotii ...

Share this post


Link to post

Am si eu 2 intrebari, de om care nu a calcat in viata lui intr-un oltcit:

- la ralanti prelungit(mers de bucuresti)/mers la viteza mai mare si apoi dat de un ambuteiaj, masina nu are probleme cu racirea motorului?

- cum se face incalzirea habitaclului iarna, avand in vedere ca nu are antigel?

Share this post


Link to post

Cu racitul cam e problema... se cam incinge. Toate astea se rezolva cu kitu de mai jos care costa ~200 euro si nu vei mai avea nici o problema de supraincalzire, orice i-ai face (se poate face si home-made desigur dar asta e facut pentru Citroen GSA care are acelasi motor, decat sa-l pui la motor in maxim 2 ore):

post-16112-1225303333_thumb.jpg

 

Incalzirea in habitaclu, fiind boxer are 2 tevi pana intr-un Y de unde vine o singura teava. Pe cele 2 tevi sunt facute niste suporturi si de acolo niste burdufi care duc caldura de la esapament in aeroterma si de acolo in habitaclu. Cum esapamentul se incalzeste oricum, vei avea caldura cacalau.

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

am avut 2 oltcituri club si special, si am fost foarte multumit de ele ( special avea computer de bord)

Solutiile tehnice nu erau revolutionare in fond Oltcitul era un Citroen 2CV (cu solutii de anii 50 ) cu ceva tabla si plastic mai mult !

 

Pe ce te bazezi in afirmatia asta? pentru ca aveau motorizare boxter? Si Porsche are...

 

@closchkutza, racirea se face cu turbosuflanta, iar incalzirea de la tevile de esapament (in maxim 1-2 minute aveam caldura)

Eu nu am avut niciodata geamurile aburite in oltcit, pe cand in dacie...

 

Cristian acela nu e radiatorul de ulei? Oltcit club si Special il aveau din fabrica

Edited by naylui

Share this post


Link to post
Eu nu am avut niciodata geamurile aburite in oltcit, pecand in dacie...

O nouă dovadă (ca şi cum mai era nevoie) că Dacia e mai comodă decât Oltcitul pentru... aburit geamurile.

Oricum, e bine că le-ai aburit măcar la Dacie... =))

Share this post


Link to post
...

 

Cristian acela nu e radiatorul de ulei? Oltcit club si Special il aveau din fabrica

 

Ba da e radiator de ulei dar Oltcitul cu motor de 1129 si 1299 are radiator de ulei din asta:

post-16112-1225304478_thumb.jpg

 

si e montat sus, sub admisie (langa carburici dar mai jos) si nu rasceste cine stie ce, cel putin nu in caldurile noastre...

post-16112-1225304959_thumb.jpg

La special are radiator din asta montat chiar aici in fata chiar in spatele turbosuflantei:

post-16112-1225304816_thumb.jpg

 

Kitul ala suplimentar este pentru Oltcitele cu motoare de 1129 si 1299 (Specialul se raceste foarte bine).

Share this post


Link to post

http://www.oltcit.ro

 

Sper sa nu supar pe nimeni cu acest link, vreau sa vedeti pagina cu performante si descriere masina... viteza maxima pt Oltcit-ul Special este de ...121km/h la aproape 6000 RPM . 0-100km/h in...28 secunde...Deh, e vorba doar de 34 de caluti ... Celelalte versiuni stau mult mai bine, am observat. Ciudat, inca din copilarie eram convins ca Specialul e...mai special decat fratii sai...se pare ca nu e asa.

 

Tot respectul pentru masinuta, dealtfel.

 

A, nu dati click cu mouse-ul, doar ...stationati cu el pe thread-ul dorit, altfel nu se deschide nici o pagina.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Cristian eu nu am avut probleme cu racirea si le-am forjat destul. Singura problema (la club-1129cmc) era cu ungerea culbutorilor.

 

@ Englishman Special era o varianta low cost cu motor de 600cmc .

Share this post


Link to post
... eu nu am avut probleme cu racirea si le-am forjat destul ...

Pai, la racirea cu aer este rau sa mergi incet sau sa stai mult la ralanti.

Share this post


Link to post
... in fond Oltcitul era un Citroen 2CV (cu solutii de anii 50 ) cu ceva tabla si plastic mai mult !

Mai exact Citroen Axel, daca nu ma insel :) . Citroen 2 CV (da da, chiar asta) are un amic si inca ii functioneaza foarte bine.

Share this post


Link to post

Da e Citroen AXEL. Oltcit Special are motor de Citroen VISA. Si Oltciturile "normale" au motoare de Citroen GS/GSA.

Share this post


Link to post

Citroen Axel era denumirea Oltcitului pentru export.

...Axel 12 TRS - type aimed for export (1,299 cc and 5 speeds gearbox). Differs from the other versions through performances and endowments.

 

Citroen 2 CV a fost o masina revolutionara la vremea ei si...super ieftina(de fapt asta a fost motivul succesului), cred ca asta a fost prima masina low cost .

 

sau fabricat si variantele RN, RT,RM, pickup si furgoneta. A mai existat un prototip cu patru usi, denumit Oltina si un prototip cabrio cu motor de 1600 (citroen visa)

Edited by naylui

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...