Jump to content
Sign in to follow this  
laurentziu83

Oltcit....

Recommended Posts

Pai, la racirea cu aer este rau sa mergi incet sau sa stai mult la ralanti.

Acolo de fapt consuma si mult. In afara, chiar si cand avea 12 ani, consuma ca 6,5%. 7 si ceva consuma cand ma dadeam la ea.

 

@rm.popa: Oltciturile cu carburator monocorp erau(sunt) modificate de catre proprietarii lor nu foarte inspirati.

 

RM am avut eu: diferenta era ca pe fata aveam discuri simple (dar montate pe roata) iar frana de mana era pe rotile din spate.

Share this post


Link to post

La varsta majoratului am primit cadou, fosta masina a familiei Citroen Visa (motor 2 CV) fabricata in '78, iar in prealabil muncisem la ea aproape 2 ani in care am refacut absolut totul la ea(tablarie, motor, amortizoare, vopsit etc.).

Masina a fost in familie din 1991 iar eu am condus-o din 2001 pana in septembrie 2006.Prin 1996 a mai cumparat una identica, neinmatriculabila de pe care am folosit piesele.

In motor nu mai stiu de cate ori s-a umblat , insa ajunsesem in ultimul timp sa-l dau jos singur si chiar la performanta de a-l si monta la loc, fara sa-mi ramana vreun surub.

Sunt membri pe forum care stiu masina si pot confirma cele relatate.

Share this post


Link to post
inca din copilarie eram convins ca Specialul e...mai special decat fratii sai...se pare ca nu e asa.

 

Specialul avea "aprindere electronica integrala" ;)

Share this post


Link to post
..

 

sau fabricat si variantele RN, RT,RM, pickup si furgoneta. A mai existat un prototip cu patru usi, denumit Oltina si un prototip cabrio cu motor de 1600 (citroen visa)

RN nu a existat.

RM= Oltcit romanesc cu discuri de frana de dacie la roata (also known ass Roman Modernizat), frane de cacao comparativ cu modelele frantuzesti

RT= Oltcit romanesc cu discuri de frana de dacie la roata si tamburi de frana la rotile din spate, tot de dacie (si pompa de frana parca)

Oltcit Club 11 CS pickup cu motor de 1129

Oltcit Club 12 CS "furgoneta" cu motor de 1299

Cutiile de viteza de la CS-uri au fost modificate pentru a ajuta la transportul de marfuri (si tot de la CS se pot pune barele de torsiune pentru o suspensie de cart, doar barele de torsiune de spate).

 

Prototipele (Oltina a fost vazuta curand de un craiovean...):

post-16112-1225312699_thumb.jpgpost-16112-1225312724_thumb.jpg

post-16112-1225312766_thumb.jpgpost-16112-1225312779_thumb.jpg

post-16112-1225312824_thumb.jpgpost-16112-1225312842_thumb.jpg

post-16112-1225312880_thumb.jpg

 

Mai era un prototip gen jeep, cand gasesc pozele le pun...

Edited by Dumitru Cristian

Share this post


Link to post

Asta? Nu e de uzina.

post-6878-1225313486_thumb.jpg

post-6878-1225313549_thumb.jpg

Share this post


Link to post

=)) =)) Ala de uzina??!! =)) Nu. ala e facut de cineva... caroserie de Oltcit pe sasiu de Aro 10 parca.

Asta e facut de Citroen

post-16112-1225314470_thumb.jpgpost-16112-1225314482_thumb.jpg

 

Asta e cel facut in actiune:

Felicitari proprietarului!!

Share this post


Link to post
RM= Oltcit romanesc cu discuri de frana de dacie la roata (also known ass Roman Modernizat), frane de cacao

Romanian modified poate, cunoscut ca cel mai prost model de Oltcit, doar era modificat.

Edited by kornelush

Share this post


Link to post

Popular RM insemna Rusinea Muncii :D

Share this post


Link to post

Eu stiam de Ras de Masina... :D

Share this post


Link to post

11 RM aka 11 Repere Modificate :P

Share this post


Link to post

Acum am aflat ca RM venea de fapt de la Romanesc Modificat si RT de la Romanesc Total.

 

 

Un articol la care am scris si eu, din pacate inca nu a fost corectat, editat...

 

Istoric

S.C. AUTOMOBILE CRAIOVA S.A.

 

Societatea Comerciala provine din Societatea Mixtă OLTCIT S.A., care s-a infiintat prin decretul 424/1976, ca investiţie nouă, în anul 1976.

Sediul principal:Localitatea Craiova, jud. Dolj,Strada Caracal,Nr. 119, Cod Postal 200748

 

Oltcit Craiova a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile comuniste şi producătorul francez de automobile Citroën. Avand o suprafata de 350.000 m2, aproape 7.000 de angajati, unii dintre ei fiind scoliti in Franta la Citroen si tinuti in continuare sub vederea Citroen la inceput, cu o capacitate maxima de productie de 130.000 masini pe an.

Astfel, in 1977 la Craiova începe construcţia unei fabrici moderne pentru construcţia unui automobil de dimensiuni mici.

 

În anul 1981 începe producţia de automobile „OLTCIT” pentru piaţa internă şi pentru piaţa externă, fiind numit CITROEN AXEL in unele tari vestice, numele OLTCIT provenind din „OLTENIA – CITROEN”. Chiar si sigla reprezenta cele doua denumiri, O-ul venind de la Oltenia iar V-ul intors de la Citroen.

Variantele accesibile in Romania pana in 1989 fiind:

-Oltcit SPECIAL, motor de 652 cmc (Citroen VISA) in 2 cilindrii, boxer.

-Oltcit CLUB, motor de 1156 cmc in 4 cilindrii, boxer

In tarile vestice toate modelele fiind deja pe piata, in afara de Oltcit Special, el fiind exclusiv destinat Romaniei.

Pana in anul 1987 toate piesele si subansamblurile erau aduse din Franta, ele fiind doar ansamblate in Romania. Importurile au continuat dar ele erau destinate masinilor pentru export.

In anul 1987 a inceput productia romaneasca de piese, caroserii, subansambluri, calitatea scazand mult in favoarea pretului materialelor. Totodata doua modele noi aparand DOAR pe piata Romaneasca, ele fiind:

OLDA (Oltcit-Dacia), el a fost facut cu motorul si cutia de viteze de Dacia 1300 puse pe caroseria de Oltcit dar aceasta combinatie s-a dovedit a fi imposibil sa lucreze ca o singura masinarie. Unele idei de la acest prototip au fost puse in aplicare la modelele RM, RT.

 

-Oltcit Club 11 RM, la baza fiind Oltcit CLUB dar cu sistemul de franare fata fiind de Dacie, la roata, frana de mana fiind la rotile din spate, jante de Dacie, pompa de frana ramanand cea de Club.

 

-Oltcit Club 11 RT, la baza deasemenea Oltcit CLUB dar cu sistemul de frana intregral de Dacia, inclusiv pompa, jante de Dacie

După 1989, producţia continuă sub numele de Oltcit aparand si in Romania modelele Club 11 RL, Club 12 TRS, Club 12 CS (el fiind un prototip inca din 198, spoilerele de plastic si bandourile facand furori in acele vremuri, până în 1994, când numele este schimbat în Oltena (totodată este modificată şi sigla avand interdictie de a fi numit in continuare Oltcit si de a purta sigla mult cunoscuta); producţia acestor versiuni a continuat până la semnarea contractului cu compania Daewoo, când are loc o altă preschimbare a numelui din Oltena în Rodae(ROmania + DAewoo).

In 1995 productia este oprita dar nu inainte ca Oltcit sa lanseze cateva prototipuri cum ar fi:

Oltina, Oltcit cu 5 usi, jante de Dacie (probabil sistem de franare Dacia), stopuri intoarse, etc.

In ultimii ani de productie uzina pierdea in medie la fiecare masina creata aproximativ 1.000 - 1.500 dolari.

Oltcit cabrio, un Oltcit decapotabil, cu prelata manuala care de asemenea nu a intrat niciodata in procutie din cauza ca nu a putut fi omologat, structura caroseriei fiind afectata prin eliminarea plafonului. Acest model ar fi avut sistemul de franare de Oltcit.

 

Automobilele au fost destinate exportului în tari ca: Franţa, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria

 

În anul 1994 societatea a constituit, împreună cu grupul sud-coreean DAEWOO Heavy Industry (ulterior DWMC), societatea comercială RODAE AUTOMOBILE S.A. (ulterior S.C. Daewoo Automobile România S.A. – DWAR), la care S.C. Automobile Craiova S.A. (ACSA) a deţinut 49% din acţiuni.

Constituirea societăţii DWAR a avut o serie de consecinţe generate de împărţirea patrimoniului astfel:

S.C. Automobile Craiova S.A. a rămas fără halele de producţie, spaţii de depozitare, corp administrativ;

Terenul în suprafaţă de 109,1421 ha a rămas în proprietatea lui S.C. Automobile Craiova S.A. şi a fost pus la dispoziţia DWAR (actual Ford România), prin contract de închiriere;

Utilajele neaportate, specifice fabricaţiei de autoturisme OLTCIT au fost casate în proporţie de 68%, restul fiind vândute, transferate sau reutilizate pentru producţia de piese schimb OLTENA;

S.C. Automobile Craiova S.A. a rămas cu obligativitatea asigurării pieselor de schimb pentru parcul existent de autoturisme (circa 93.000 în ţară şi 117.00 în străinătate), pentru o perioadă minimă de 10 ani.

 

În noiembrie 1994, Daewoo a înfiinţat o linie de producţie în România, devenind cel mai important investitor străin al ţării, prin înfiinţarea unei societăţi mixte, creată de Automobile Craiova şi grupul sud-coreean Daewoo. Această fabrică, cu un nivel egal cu cele vestice, a fost construită pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an.

 

Dupa spusele lui Gilles Colboc si Jean François Ruchaud in excelenta-i carte „Les Citroen du monde” in anii 1980, producatorul Chrysler a cerut grupului PSA ca le caute un automobil mic, de tehnologie noua care sa o distribuie in USA si Canada. Chrysler a fost pus in legatura cu Oltcit Romania, iar o delegatie Americana a vizitat uzina de la Craiova unde au fost uimiti sa descopere acea uzina ultra-moderna, mult mai moderna decat orice companie producatoare de masini in America. Craiovenii de la Oltcit au hotarat sa adapteze Oltcitul cerintelor Americii de Nord in privinta emisiilor de noxe dar au intampinat mari dificultati in realizarea acestui lucru din motorul boxer. Un prototip a fost dotat cu un sistem de injectie monopunct marca Magneti Morelli si un catalizator, dar a esuat din nou testelor Americane.

Share this post


Link to post

Am condus si eu oltcit intre 1998 si 2003 (cand am trecut la volvo 244) si consider ca a fost o masina foarte buna pentru vremea ei. conceptual este o masina foarte reusita, ca filosofie. Calitatea fabricatiei si a pieselor lasa mult de dorit! (elementele de suspensie se uzau foarte repede) dar cel mai slab punct al acestei masini il reprezenta motorul foarte gurmand si putin fiabil. daca ar fi avut pe ea un motor cu injectie si cred ca daca s-ar fi folosit uleiuri sintetice actuale alta ar fi fost situatia.

eu chiar am avut un accident cu acea masina din motive tehnice. mi-a iesit un pivot (din rotula, nu din brat) si am intrat pe contrasens unde am lovit un parapet. pivotul era montat recent. norocul meu a fost ca drumul nu era aglomerat si nu m-a luvit nimic de pe contrasens, altfel, nu mai apucam astazi sa va scriu experienta asta!

Share this post


Link to post

Si eu mai am si Oltcit(12 TRS,'95, cinci trepte).Am avut si alte olticanii, dar asta-i ultima, achizitionata in 2001.Nu am avut mari necazuri cu el pana acum dar nici kilometri exagerat de multi nu am facut.L-am luat la 19 k km si acum are 63 k km.O masina reusita , in general, as spune, cu rezerva lipsei cronice de fiabilitate a componentelor romanesti.

 

Da-i, ad-o acasa fara pic de racire, nevasta-mea nu mai voia sa urce in masina ca eram un criminal...

 

Chiar esti, sa stii!Era cat pe-aci sa mor de ras! =))

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

@Dumitru Cristian, americanii au vrut motor cu racire pe lichid si nu s-a putut adapta unul de la Citroen. In consecinta au importat masina low-cost si de mic litraj ce nu a avut succes la vanzare de la Zastava respectiv YUGO.

Share this post


Link to post

Despre Oltcit pot spune ca se poate incadra cu brio,la RABLA TUTUROR TIMPURILOR !!!

Share this post


Link to post

Ryco, nu stiu si nu cred ca ai avut Oltcit vreodata sau sa fi mers cu unul in stare buna... (ne referim la timpurile lor), asa ca mai bine taci si vezi-ti de "limuzina" ta. lasa Oltcitul. Faptul ca au devenit, la unii proprietari in stare jalnica, asta e istoria, asa se intampla...

Ca fapt divers, si pe Nubira o pot da la Rabla si de fapt orice Daewoo mai vechi. In cativa ani se va rade de "matizul" tau si cu gura, cealalta... Nu-ti face griji!

Share this post


Link to post

=)) troll de forestiere :D .Ce po' sa zic, mi-a placut oltcitul.Am facut "scoala" pe unul , la doi ani de la permis .Mergeam incet , rar a vazut 90km/h.Am vrut sa-mi cumpar si eu unul , dar nu renta la consum .

Share this post


Link to post

E, cine o avea reglata bine ii consuma putin! 7,5 in afara si 8-10 in oras! Am avut unu pregatit de mine in fabrica, in 199o l-am cumparat.11RL. II pusesem bord de Franta , centuri pretensionate, lampa harta. Si avea motor de 11oo dar ii pusesem cutie de Franta cu 5 trepte de TRS si aprindere electronica de Franta eliminand platina . Scoteam la drum lung si 6,8 cu el. Buna masina! Si cutiile de Franta in 4 trepte erau bune,nu aveau sirenajul astora romanesti. Aveau marsarierul invers alea. In 45 de minute ii dedeam motorul singur jos si il puneam inapoi. Ca sa dai motorul jos la Oltcit trebuia desfacuta toata fata!

Share this post


Link to post

Interesant, taica-miu si cu bunica-miu s-au chinuit 2 dupa-amieze la curte prin 1995 sa dea jos fata la motor ca sa schimbe axa cu came pe stanga, pentru ca anul urmator sa crape cea pe dreapta.Deh, ulei prost, subturare, etc.

Intr-adevar n-a stiut tatal meu ce e ala sirenaj, avand cutie frantuzeasca cu marche-arriere-ul in locul treptei a 5-a.

Multi zic de Oltcit ca a fost o masina proasta, insa sunt sigur ca un Oltcit frantuzesc cu piese frantuzesti de la mama lui, daca ar fi sa-l am nou acuma, sa-i pun ulei Total 15w40 si sa-i schimb consumabilele cum scrie la carte, nu mi-ar fi facut nici o problema si as fi mers 200 de mii de km fara probleme cu el.

Oltcit-ul a fost omorat de piesele romanesti de slaba calitate care picau ca mustele, la fel cum picau pe dacii. Sunt absolut sigur ca, daca as fi avut acum un Oltcit cu piese frantuzesti pe el, nou sa fie (nu condus de vreun prost), s-ar fi multumit doar cu ulei Total 15w40 schimbat la timp impreuna cu filtrul de ulei, la fel si filtrul de aer, si n-as fi avut batai de cap si nici probleme cu el.

Dar daca ii pui ulei ceausist mai mult vaselina decat ulei, schimbi la 2000 de ture ca sa consume putin (o laie, ca nu faceai nici o economie), si ratia lunara de benzina e mica, eventual te mai si bagi in carburator sa-l faci "economic" (desi mai rau faci, un amestec sarac nu inseamna niciodata consum mic), ai platini romanesti care se impusca rapid, normal ca vei obtine o gioarsa de masina la care bat axele cu came pana ajunge motorul sa nu mai poata depasi 90 la ora, care consuma de sparge, de care nu esti sigur ca porneste in fiecare dimineata si de care nu esti sigur ca vei ajunge la destinatie si pe care il vei segmenta la 50 de mii de km. Ce zic eu aici nu sunt inventii, ci chiar au fost patite de tatal meu, care a avut Oltcit-ul de noi din aprilie 1986 si l-a folosit 77 de mii de km pana in septembrie 1998, cand a fost tras pe dreapta, de unde a fost vandut in februarie 2004. A schimbat primul arbore cu came la 30 de mii de km, al doilea la 50 de mii de km, al treilea pe la 60 de mii de km, a schimbat nenumarati pivoti inferiori si superiori si capete de bara si apoi cauciucuri, ca pe vremuri bracajul se facea la numaratul spirelor la bieletele de directie, rareori gaseai o rampa de bracaj buna.

Share this post


Link to post

Pivoti n-am schimbat niciodata la el. Erau mai buni decat cei de Dacie. In schimb rotule am schimbat cu duiumu pana am aflat o solutie salvatoare. Bucsi de SKODA . N-aveau moarte! Problema motoarelor de Oltcit erau temperaturile ridicate la care lucrau ! Nu rezistau simeringurile si oringurile romanesti! Avea radiator de racire a uleiului. Cine putea sa faca rost de Franta era OK. Se foloseau multe piese frantuzesti la masinile lucrate pentru export. Inclusiv bielele si partile componente ale ambielajului brute erau frantuzesti.Se prelucrau mai usor si mai exact decat cele turnate la Pitesti. Dupa cum stiti arborele cotit la Oltcit era facut din bucati si ansamblat la cald impreuna cu bielele ce se prelucrau separat.O tehnologie foarte moderna la vremea ei. Axele cu came erau facute de o linie complet robotizata de la italieni. COMAU se numea. Daca aveai axe din materie bruta de Franta nu picau niciodata.

Share this post


Link to post

In primul rand, salut userii, in special pe iuliu m si pe Dumitru Cristian.

Am observat "dezbaterea" voastra despre Oltcit si am observat si unele... scapari .

In anii '70, in Romania se voia producerea unui autoturism de clasa mica si mic litraj. Asa ca, statul roman incheie o conventie cu firma Citroen pt preluarea licentei pt un astfel de autoturism.

Initial, a fost prezentat modelul Citroen Visa:

 

http://www.motoweb.p...visa_1983_1.jpg

http://www.motoweb.p...isa_1983_2d.jpg

 

dar romanii au obiectat ca deja producem un autoturism cu 4 usi - Dacia - si ca s-ar dori unul in 2 usi. Astfel, Romania a cumparat brevetul Citroen Axel impreuna cu o tzeapa.

Daca privim un Oltcit si un Visa, observam, pe langa asemanare ca forma, faptul ca Visa are un design putin mai invechit decat Oltcit-ul. Acest Visa a fost echipat cu suspensia pe bare de torsiune, cu cele 3 motoare boxer racite cu aer: Special - 2 cilindri in 4 timpi, 635 cm3 - motor de Citroen 2CV cu cilindree majorata, Club 11 - 2 cilindri in 4 timpi -motor de Citroen 11GS si Club 12 TRS - 4 cilindri in 4 timpi 1299 cm3 (initial de 1222 cm3)- motor de Citroen GSA si cu franele preluate tot de la Citroen 12 GSA. Citroen Axel (Oltcit), in schimb, era echipat cu suspensie tip semi-McPherson si cu o gama de motoare pe benzina si motorina montate transversal.

Firma Citroen, proaspat preluata de Peugeot, cam cocheta cu falimentul in acea perioada, asa ca au profitat de ocazie si au schimbat pur si simplu partile mecanice intre cele 2 autoturisme. Adica tzeapa. Francezii au produs Visa cu mecanica moderna, iar romanii Axel cu mecanica invechita.

 

-Citroenul Visa, cel original cu platforma mecanica ajunsa pe Oltcit, isi trage originile din Proiectul Y, o masina deosebit de fiabila in teste. (nu mai gasesc poza).

In 1977 incepe la Craiova constructia uneia din cele mai moderne uzine auto din Europa si, in 1981 (parca), apare pe piata Oltcit Special, cel cu motor de 635 cm3. Masini foarte fiabile, practic fara probleme, iar in 1983 apare si Oltcit Club, cu motor in 4 cilindri de 1129 cm3. Masinile in cauza sunt cu piese 100% frantuzesti, doar asamblate in Romania.

Problemele apar in 1986, ultimul an in care autoturismele Oltcit mai beneficiaza de piese frantuzesti. Craiova acuza Citroen ca furnizeaza piesele la pret de piese de schimb -scumpe-. In replica, Citroen acuza Craiova de nereguli la montaj si de unele plangeri la calitatea pieselor de interior ale autoturismelor exportate. Contractul de livrare piese si subansambluri se incheie.

Craiova incepe productia cu piese 100% romanesti. Se renunta la modelul Special si se comercializeaza doar modelul Oltcit Club, devenit Oltcit Club11 si, mai tarziu, Oltcit Club 11 R.

In pararel, se fac incercari pt a implementa mecanica de Dacia 1300 pe Oltcit. Incercarile de a implementa motorul Dacia esueaza. Pe modelul Club 11 RT se implementeaza sistemul de franare Dacia -pompa de frana, etrierele fata, tamburii spate, fuzetele si discurile de frana Dacia. Deasemenea, se modifica si transmisia astfel: se monteaza arbori si diferentiali de Dacia in cutiile de viteze de Oltcit, iar planetarele de Dacia sunt adaptate ca lungime. -din cauza unghiului mai mare de bracaj, planetarele cedeaza foarte repede-

Urmeaza alta gaselnita tipic romaneasca: Club 11 RM: pe fata raman fuzetele si etrierele Dacia, iar pe spate se revine la fuzeta cu disc de franare tip Oltcit. Este preluat sistemul de frana de mana frantuzesc si adaptat pe etrierele spate astfel: etrierelor de Oltcit li se adauga urechi pt placutele de frana de mana si se dau 2 gauri in etrier pt prinderea parghiilor de actionare. Sistemul este un esec total, cablurile nefiind gandite cum trebuie.

Mai mult, se recurge la alte porcarii: se renunta la pompa de frana Dacia cu 3 conducte, se revine la pompa model frantuzesc, dar se intersecteaza un distribuitor care are rolul de a echilibra presiunea intre circuite in caz de avarie. Acest distribuitor a fost inutil, nu a functionat.

Dupa 1992, s-a renuntat la modelele RT si RM, modelele comercializate fiind Club 11 devenit Club 11 RL - motor 1129 cm3 / 4 trepte si Oltcit Club 12 TRS - 1299 cm3 / 5 trepte si aprindere modulara (fara platini). S-a produs si Club 12 CS, un Oltcit "papuc".

Dupa o lunga agonie, in care fabrica a supravietuit datorita subventiilor de la stat pt ca autoturismele Oltcit, ca si Dacia sau ARO, se vindeau in pierdere, productia Oltcit a incetat in 1995.

 

Problemele Oltcit-ului (exceptand 11RT si 11 RM) au fost, in mare, din vina mecanicilor si a utilizatorilor. Romanul, shurubaret de felul lui, n-a putut intelege urmatoarele:

1. nu-ti bagi tu nasu-n carburator, te duci si-l reglezi pe banc;

2. nu alimenta doar cu 3 litri, ca-ti trage pompa toate gunoaiele din rezervor;

3. nu monta furtune de Dacia, ca nu-s bune, crapa de la temperatura si iei foc - de Dacia montau toti;

4.nu monta filtru de benzina dupa pompa de alimentare ca iei foc - ghici unde-l monta romanu??

 

Problema cu apa la delco:

Aceasta problema aparea doar la motoarele de Club - in 4 cilindri - motorul de Special - 2 cilindri neavand aceasta problema. Motorul de Club este preluat de pe Citroen GSA, acest GSa avand suspensie hidraulica. Cu GSA, daca dadeai de balta, inaltai masina din suspensie si n-aveai probleme. La Oltcit, lipseste aceasta posibilitate. Intr-adevar, o neglijenta cam mare din partea constructorului francez. Acest inconvenient se elimina astfel: se bandajeaza delco-ul sub capac cu scotch de hartie, peste delco se trage o manusa de menaj din cauciuc si se fixeaza cu un soricel. Manusa trebuie asezata pe acel bandaj de hartie, nu pe metalul delco-ului, altfel se topeste.

 

Au mai fost loturi de Club 11 RM cu axe cu came slab tratate - le puteati auzi tzacanind ca diesel-ul pe strazi.

 

Alta mare problema - lipsa mecanicilor specializati. Aici va dau un mic exemplu:

Vine tata de la Craiova cu un Club 11 RT. Dupa cateva zile, se-ncingeau rotile pe fata. Mers la garantie, schimbat pompa de frana, facut la fel. A schimbat TREI pompe si problema a persistat. Pana si-a dat tata seama ca pedala nu revenea complet si tinea pompa apasata...

 

Am si astazi acel Oltcit, intre timp l-am transformat in 12 TRS cu unele modificari. Il folosesc aproape zilnic, niciodata n-am avut probleme, exceptand cateva pene de prost - lene sa schimb sonda litrometrica- si buba cu bujiile Sinterom. Sincer, chiar n-am de ce sa ma plang. O masina robusta si usor de condus.

 

Au mai fost loturi de Club 11 RM cu axe cu came slab tratate - le puteati auzi tzacanind ca diesel-ul pe strazi.

 

post-26365-126427255863_thumb.jpg

post-26365-126427257022_thumb.jpg

post-26365-126427258098_thumb.jpg

post-26365-126427258693_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Inainte de a veni Cielo in familie, tatal meu a avut un Oltcit Club 11, varianta frantuzeasca , fabricat in 1986, cutie in 4 trepte, care din pacate in 2003 a ajuns la REMAT 20000000.gif , in urma unor probleme tehnice si anume cedasera lonjeroanele care tineau cutia de viteze . Masina era foarte fiabila , chiar aprob ce spune colegul dupa forum mai sus , ca toti mecanicii care reparau Dacii ziceau ca e dificil de reparat pentru ca nu se asemana motorul cu cel de Dacie si neavand habar bagau tot felul de improvizatii. Acum cativa ani de lauda un maestru mecanic , om scolit in Dacia 1300 , ca el reusea sa demonteze axa cu came la un Oltcit intr-o zi (chiar nu exagerez) pe cand tatal meu facea asta intr-o ora ( el invatand sa-l repare dupa manualul masinii ). Tin sa mentionez ca si dupa 14 ani masina aia tot atingea viteza maxima declarata in talon, dupa mine Oltcitul parca era cu o clasa mai sus decat masina poporului, usor de intretinut , fara multe batai de cap (doar cea cu delco-ul cand se trecea prin balti mai mari), avea discurile de frana ventialte pe fata langa cutia de viteze , discuri pline spate la vreme aceea era o tehnologie destul de noua , si nu consuma asa de mult. Masina facuse cam 500.000 km

Edited by George2005

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...