Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Aveo/Kalos - Impresii

Recommended Posts

salut...am aveo..este al meu ,dar sa schimbi rulment de presiune.discuri de frana,clapeta acceleratie(auzi aici.. da reset ori idle ori curata clapeta in fiecare luna ca este de vina benzina s-au nu mai stie ala sa mearga cu masina-merge subturat),ceasurile in bord o iau razna ,scartaie,troncane parca este caruta,,,,am doi prieteni cu aveo de 1,4..11000km si 14000km..au schimbat rulmentul de presiune luna trecuta,la servici altul nu ii mai intra in mansarier--de fapt nici la mine nu intra daca nu calc ambreajul de doua ori,parca este raba--bordul troncane,etc.etc.etc.etc..si astea in numai 25000km...trebuie sa recunoastem ca nu este o masina reusita la capitolul motorizare,cutie si suspensie decat caroseria si asta la aspect ca vopseaua sare si daca da o musca in ea la 120 km\h...in luna aprilie am fost cu un coleg sa cumpere un aveo pt ca nu are carnet..a luat un aveo 1,2\16v l-am dus acasa si a doua zii m-a sunat ca nu mai porneste si ceasurile au luato razna..a venit ACR-ul ca nu mai vin cei de la reprezentanta ,au contract cu ei,au pus alta baterie si hai la service--problema,,puntea de diode dusa,masina a mers pe baterie pana sa descarcat...si spunem ca este buna...si tolin sa facem un calcul-5 prieteni-5 aveo-toate cu probleme-si cozile de la service...mai sunt marci cu probleme dar sa incepi sa schimbi piesele dupa nici 10000km...

Share this post


Link to post

Probabil ca, cei care n-au ceva de reclamat sunt niste norocosi, din fericire, ei sunt majoritatea.

 

Ieri am coborat dealul in spatele unui nenorocos, becurile de la frana au stat aprinse continuu, de sus pana jos, pret de 1km ! Intamplandu-se acest lucru la ora cand majoritatea mergea la servici, probabil ca o astfel de exploatare este zilnica, o data la dus, a doua oara la intors. Parcarile sunt pline zilnic de nenorocosi care invart rotile la maxim, pe loc, inainte sa miste masina. Precis ca, in tot acest timp, au pedala de ambreaj la podea.

Share this post


Link to post

salut..sunt multi soferi care nu exploateaza masina cum trebuie,dar,sunt altii cu foarte multa experienta...problema este a pieselor care sunt de slaba calitate..de ce majoritetea celor care schimba piesele cauta alte marci-uleiuri,filtre ,discuri,kituri ambreaj,curele etc...odata cu schimbarea firmei DAEWOO in CHEVROLET calitatea pieselor este jalnica...un chevrolet din 2007 ca al meu nu se compara cu un cielo din 1996 din toate punctele de vedere..singurul punct forte este aspectul...spun asta din experienta..dupa 20 de ani de activitate in domeniu pot sa spun acest lucru...vreau sa vad masina mea cum v-a arata dupa 14 ani de mers in Romania..

Share this post


Link to post

Pai ca sa afli compara o cobra de 30 de ani cu un 133 de 10 ani si cu un c de 5 ani... Ai sa ajungi la o concluzie dezamagitoare, si anume ca nicio marca nu mai fabrica masini care sa te tine o viata, masinile sunt consumabile...

Share this post


Link to post

Singura chestie misto de pe Kalos este motorul (cel de 1,4 16V),

In rest cu regret o spun, fiabilitatea lasa de dorit.

 

Sergiu, eu zic ca motorul de 8V este mai fasnet si inca de la 2500 +, cel de 16V trebuie trezit pe la 3200 rpm

Despre fiabilitate as spune ca fiecare masina este perfecta dar depinde de 2 parametri, cine o conduce si cine o intretine. Iar ca interactiune intre cei doi, daca primul nu-l controleaza pe cel din urma, you may spell : dezastru.

Faptul ca te plangi dupa 25 000km nu este relevant in a pune + intre toate Kaloasele. Si ca sa-ti aduc un argument, vezi comportamentul visinei putrede a lui MCojo si cel al dovlecelului de care ma despart maine cu acte. Au avut aceleasi mici probleme care cu atentie si interes pentru studierea solutiilor recomandate de cei avizati, au fost depasite spre satisfactia ambilor posesori. E drept ca nu a fost usor, (stim sloganul 40000000.gif ), dar satisfactia este pe masura. drive.gif

Atentie si la amanunte, sunt foarte importante chiar deloc neglijabile.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Eu la cat am dat pe kalos nu am de ce sa ma plang :) , i-am schimbat discurile de frana+placutele, uleiul, filtrele + distributia pentru ca avea ceva ani nu si km, in rest masina merge excelent, nu bate nimic, nu am zgomote prin bord, nu scartaie bucsele. Pot sa spun ca motorul in 16v e mai rapid ca demaraj si mai fasnet la deal fata de 8v si parca pleaca mai usor de pe loc, comparatie facuta de mine impreuna cu un prieten care are kalut din 2005 1.4 8v cu 120kkm in bord. Posibil ca primele kalosuri aparute sa fie mai fiabile decat aveo. Oricum pentru mine kalosul hatch e un matiz ceva mai mare :D

Share this post


Link to post

si tolin sa facem un calcul-5 prieteni-5 aveo-toate cu probleme-si cozile de la service...

La asta deja s-a răspuns.. vezi mai jos citatul

cand masina aceasta a fost produsa in 300.000 de exemplare pe an timp de 7 ani, poti sa-mi arati 1000 de nemultumiti, ca nu reprezinta ceva.

 

salut..sunt multi soferi care nu exploateaza masina cum trebuie,dar,sunt altii cu foarte multa experienta...

auzi aici.. da reset ori idle ori curata clapeta in fiecare luna ca este de vina benzina s-au nu mai stie ala sa mearga cu masina-merge subturat

Şi mulţi care consideră că e inutilă informarea şi adaptatarea la nou în aceeaşi măsură în care apreciază caracterul experienţei ca fiind unul strict pozitiv.

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Daca ar fi sa alegi o masina dupa parerea "forumistilor" ai face o mare greseala.

Nu spun ca informatia continuta in posturi e inafara problemei sau rautacioasa si n-ar contine o anumita "valoare" statistica dar informatia musai trebuie filtrata.

De asemenea e o mare diferenta intre o masina noua si una second.

O stiu din proprie experienta.

Pana la urma prima impresie conteaza si...banii pe care esti dispui sa-i cheltuiheadbang2.gif deoarece masina personala e pura cheltuiala din momentul achizitiei.

Sa va spun ceva: daca ar fi sa-mi aleg acum masina citind zecile de forumuri dedicate (de la chevy pana la reno si logan trecand prin skoda etc.) va spun sigur ca mi-as lua...bicicleta.

Dar nu e cazul40000000.gif asa ca o sa-mi iau una machina novedrive.gif (cel mai probabil chevy drunk.gif ).

Nu dati cu bolovani daca am fost off topic.

  • Like 2

Share this post


Link to post

apropo de soferii cu experienta...am vazut destui meseriasi batrani care merg cu viteza a 5-a la 60 km/h...asa ca...experienta este irelevanta. poti sa conduci prost si dupa 30 de ani de soferie.

 

foarte important la aveo...mergeti incet pe drumuri proaste. suspensia e ferma si masina preia socuri puternice. asta e realitatea.

 

masina mea are aproape 55 000 km si sunt multumit de ea. nu troncane bordul sau alte zgomote aiurea. si merg destul pe drumuri denivelate...dar merg incet. merg km intregi cu viteza a 2-a...deci, rabdare si tutun. asta e tara in care traim!

 

placutele de frana arata foarte bine fiindca folosesc frana de motor.

 

pana la urma...stilul corect de condus tine mai mult de pasinea de a conduce decat de experienta!

Share this post


Link to post

apropo de soferii cu experienta...am vazut destui meseriasi batrani care merg cu viteza a 5-a la 60 km/h...asa ca...experienta este irelevanta. poti sa conduci prost si dupa 30 de ani de soferie.

Eu trec intr-a 5-a de la 45km/h, direct dintr-a 2-a. Ma incadrez perfect in categoria de mai sus.

 

PS nu incercati la alte motoare, doar la cel de 1,2L este posibil.

 

pana la urma...stilul corect de condus tine mai mult de pasinea de a conduce decat de experienta!

La condus este ca la femei, ori ai o dotare nativa, ori ti-ai insusit bine miscarile de la inceput.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

ma uit cu uimire cum, pe drumuri foarte denivelate, in timp ce eu merg cu a 2-a la 35-40 km/h...niste asi ai volanului ma depasesc in tromba cu 70-80...trageti singuri concluziile!

 

sau altceva...pentru a mai scurta un drum cu cativa km, multi prefera sa mearga pe drumuri pietruite...ei cred ca fac economie. eu prefer sa merg pe asfalt, chiar daca fac ceva km in plus. daca sunt nevoit sa merg pe drum pietruit, merg in viteza intaia cu 10 km/h...chiar daca imi ia ceva timp, ma simt bine la bordul masinii mele fiindca am masina americana. (construita dupa filosofia americana, sa nu-mi sara lumea in cap!)

Share this post


Link to post

Daca vorbim de impresii sa mentionez si eu ca in aproape 35.000 km/3 ani de exploatare nu m-a lasat niciodata in drum, iar singura piesa schimbata e rulmentul de presiune la care se adauga butonul de AC caruia i se exfoliase ornamentul nichelat asta in conditiile in care masina nu a cunoscut nicio minima intretinere suplimentara in afara de reviziile periodice...greieras am unul modest care a aparut la inceput undeva in dreapta bordului iar singura actiune preventiva a fost indepartarea electroventilatorului de radiator, operatiune solicitata de mine la prima revizie. Practic in toata aceasta perioada nu am auzit niciun trancanit, scartit sau mai stiu eu ce anomalie cu exceptia usorului fasit la actionarea ambreiajului si a greierasului de care am mentionat, singura pana a fost de cauciuc dar din fericire si aceea cu posibilitatea remedierii fara a ramane in drum, fiind o dezumflare partiala ce se facea simtita a 2 a zi. Per total satisfacut de masina, chiar foarte multumit dupa circuitul european de anul trecut, indeplinindu-mi pretentiile in ceea ce priveste puterea si consumul, trebuie mentionat ca initial am avut in plan achizitia unei masini pe gaz sau diesel, daca ma tine si in urmatorii 3 ani tot asa chiar nu pot sa am pretentii mai mari...nu de alta insa un amic in 2 ani de exploatare a unui WW Passat nou nout a avut 2 probleme majore care l-au lasat in drum, una dintre ele fiind pompa de alimentare, l-a achizitionat cu vreo 28.000 si l-a dat cu 17.000 euro. Practic in diferenta de pret a intrat, valoarea de nou a Aveoului meu care e drept ca prin deducerea de TVA m-a costat aproximativ 9000 euro. Anul asta vreau sa urc stacheta in Alpi de la 2211metri la 2770metri am speranta ca isi va face si de data asta datoria sud-coreeanca mea!

P.S. Si ca sa va demonstrez ce interesat am fost de partea tehnica a masinii in acesti 3 ani, unde e IAC-ul ala ca sa solicit si eu o curatare la revizia de luna viitoare? :D

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Eu trec intr-a 5-a de la 45km/h, direct dintr-a 2-a.

 

PS nu incercati la alte motoare, doar la cel de 1,2L este posibil.

 

Maitre te contrazic... merge la fel de bine si pe 1.4 8V!

Share this post


Link to post

@mcojo > compenseaza ECM-ul singur caderea de turatie de la 1200 la 1500 daca lasi acceleratia in pace dupa ce ai schimbat ?

Share this post


Link to post

Nu compenseaza, dar pot eu sa accelerez in a-5-a de la 1200 fara a se simti ca e subturata.

Share this post


Link to post

m-a luat curatatul ac-ului cu bionet si am gasit un interupator pe brida de obstructioneaza accesul la filtrul de polen

este pentru lampa absenta de la torpedou?

mersi

Share this post


Link to post

Nu am mai postat de mult pe acest forum pt ca intre timp am schimbat marca masinii.La impresii generale pot spune doar ca am condus Kalos 1.4 16V si am fost dezamagit de masina,poate si pt faptul ca a fost prima mea masina personala si cred ca am avut asteptari prea mari de la ea.

 

1. Motorul gurmand...am ajuns la concluzia ca oricum ai conduce-o cam tot acolo consuma,idiferent ca schimbi la 3500 sau la 2500 rpm.Am tunat-o, i-am infundat EGR-ul,mi-m schimbat stilul de condus , pentru ce? Ca sa obtin in conditii de stres(un ochi pe turometru,celalalt la trafic o mana mereu pe schimbator) un consum de putin sub 9 in urban si putin sub 6 in afara(asta cu modificarile aduse la masina).Cand in conditii normale ia cam 11 si ceva in oras si peste 7 in afara.

2.Motorul e de conceptie veche(cel putin cel de 1.4 16v) cu raport de compresie mic,randament mic,cutie de viteze foarte lunga(foarte prost etajata) unde mai pui ca masina are o aerodinamica precara(ca sa nu zic de autobuz) si sunt indeplinite toate conditiile pentru consumuri mari atat urban cat si extraurban.

3. Unde s-a mai pomenit ca masini din 2004+ sa aiba switch de benzina intre 90 si 95,e clar ca masina nu a fost gandita pentru europeni ci mai mult pentru tarile din lumea a 3-a si aici desigur si pretul mai mic decat al concurentei...trageti singuri concluziile.

4. Ca lucruri bune nu am avut probleme majore cu masina,nu m-a lasat in drum,pare destul de fiabila pentru drumurile din Romania.

 

Acum conduc un Ford Focus 1.4 16V de 80CP,desi masina are 1300 kg nu-ti vine sa crezi cum merge cu un motor cu adevarat bine gandit.Multi ar zice ca ar fi motorul subdimensionat pentru greutatea masinii, dar trage dupa parerea mea mea mai bine decat cel de kalos , are cutia de viteze de exceptie,aerodinamica foarte buna si uite asa are consumul de cam de 8-9% in oras si intre 5-6% in afara.Asta in conditiile in care nu ma stresez,nu ma gandesc la consum,nu schimb la anumite turatii...intr-un cuvant am regasit placerea de a conduce.

 

Acestea sunt concluziile mele,poate in ultimii ani au mai schimbat ceva cei de la GM ceva la masinile si motoarele acestor masini(desi peste tot pe forum vad probleme cu consumurile la cam toate tipurile de masini GM precum si alte probleme de fiabilitate).Poate ma grabesc sa generalizez,dar marca GM niciodata nu cred ca a fost printre marcile cu masini care sa aiba consumuri mici.(cand zic GM ma refer de sigur la GM-DAT,la OPEL parca lucrurile stau mai bine)

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Foarte bine punctat entaro.

La capitolul,consum,aerodinamica si fiabilitate, masina sta destul de prost.

Si pt mine este o dezamagire masina...Daca as fi luat-o noua mi-ar fi parut rau dupa bani

Share this post


Link to post

Nu pentru ca am masina din aceasta gama si o apar, dar pina acum totul este OK, 16k km.

Consum afara anul trecut Cluj-Constanta si inapoi, 5,7 si 5,9

Consum mixt facut de vreo 2 ori 6,7 si 7

In oras 8-9 si nu merg stresat de schimb de viteze sau turometru, merg cum imi permite traficul.

 

Deci, unii, poate... chiar sint ei o problema pentru aceasta masina.

Share this post


Link to post

 

Acum conduc un Ford Focus 1.4 16V de 80CP,desi masina are 1300 kg nu-ti vine sa crezi cum merge cu un motor cu adevarat bine gandit.Multi ar zice ca ar fi motorul subdimensionat pentru greutatea masinii, dar trage dupa parerea mea mea mai bine decat cel de kalos , are cutia de viteze de exceptie,aerodinamica foarte buna si uite asa are consumul de cam de 8-9% in oras si intre 5-6% in afara.Asta in conditiile in care nu ma stresez,nu ma gandesc la consum,nu schimb la anumite turatii...intr-un cuvant am regasit placerea de a conduce.

 

Entaro @ Nu iti contest opiniile despre Kalos 16V , fiecare cu masina lui si pretentiile de la ea, dar sa vii sa ne scoti ochii cu Fordul Focus care bate fiecare centimetru din Kalos mi se pare o adevarata lipsa de respect pentru masina koreana , chiar si de 8300 E CIP. Ca sa amplific , dupa opinia ta acest sentiment de repulsie fata de ce a insemnat Kalos-ul pentru mine pe durata a 6 ani si 176 000 km, ar trebui sa exclam la limita unui infarct ce tare este noua mea Skoda Superb 1.8 TSI 160 CP, cu care mi-am inlocuit fosta masina. Si in continuare sa enumar ce lipseste de la Kalos si are Skoda, in diferenta de 13000 E. E corect oare?

Eu le consider episoade separate cu bucuriile si nemultumirile fiecareia dintre masini si care nu se pot compara decat sub aspect nostalgic si mai putin al performantelor atat de supraevaluate pentru Ford si minimalizate pentru Kalos. 66000000.gif

 

Nu-i asa Sergiu, mai adauga acum "bine punctat"... daca poti!45000000.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post

Safari iti transmit eu, bine punctat! Ce naiba comparatia e intre Kalos de 1,4 16v 94cp si Focus 1,4 16v 80cp...a pune fata in fata "un consum de putin sub 9 in urban si putin sub 6 in afara" cu "consumul de cam de 8-9% in oras si intre 5-6% in afara" e chiar fara rost! Despre celelalte se poate discuta parerea mea ca dupa ce lasi un Kalos "care nu m-a lasat in drum" ca sa fii pe deplin nemultumit de ce ai condus deja trebuie sa urci la o clasa superioara, nicidecum asemanatoare!

Edited by starsteel
  • Like 2

Share this post


Link to post

eu cred ca motorul de pe aveo (1.4 16v 100CP model 2009 am eu) e dezavantajat in mare parte de cutia de viteza in comportamentul dinamic. nu a fost gandit ca o masina sport...deci ce pretentii sa am de el ? normal ca daca vrei cuplu (maxim fiind la 4200rpm) si putere atunci creste si consumul peste cel indicat de producator. eu sunt genul de conducator auto care schimba pe la 3500-4000rpm ...dar incerc sa nu uit la consum . bine ca nu am computer de bord :) factorul psihologic cred ca era mai intens.Sunt curios cum se va comporta motorul 1.4 16v turbo 138CP de pe AveoRS , CruzeRS :)

Share this post


Link to post

Sa zicem ca Aveo RS @ 138 de cai e mai sport decat orice Aveo de pe piata, dar Cruze RS cum zici tu @ 138 de cai...nu pare a fi RS.Poate cu unul peste 150 hp s-ar putea vorbi de rs,atlfel nu prea vad cum.

Share this post


Link to post

daca e sa ne uitam la concurenta care ofera la modelele RS >200CP atunci da ai dreptate e f putin 138CP

Share this post


Link to post

Entaro @ Nu iti contest opiniile despre Kalos 16V , fiecare cu masina lui si pretentiile de la ea, dar sa vii sa ne scoti ochii cu Fordul Focus care bate fiecare centimetru din Kalos mi se pare o adevarata lipsa de respect pentru masina koreana , chiar si de 8300 E CIP. Ca sa amplific , dupa opinia ta acest sentiment de repulsie fata de ce a insemnat Kalos-ul pentru mine pe durata a 6 ani si 176 000 km, ar trebui sa exclam la limita unui infarct ce tare este noua mea Skoda Superb 1.8 TSI 160 CP, cu care mi-am inlocuit fosta masina. Si in continuare sa enumar ce lipseste de la Kalos si are Skoda, in diferenta de 13000 E. E corect oare?

Eu le consider episoade separate cu bucuriile si nemultumirile fiecareia dintre masini si care nu se pot compara decat sub aspect nostalgic si mai putin al performantelor atat de supraevaluate pentru Ford si minimalizate pentru Kalos. 66000000.gif

 

Nu-i asa Sergiu, mai adauga acum "bine punctat"... daca poti!45000000.gif

 

In primul rand am punctat exact acolo unde un kalos este varza(nu am zis nimic de faptul ca Fordul are EBD(poate are si kalos o forma primordiala de asa ceva care oricum nu-si face treaba ca la FOrd),8 airbag-uri si cortina pentru cap,tinuta de drum ireprosabila,suspensie independenta pe toate rotile,BC si multe altele).AM punctat exact unde trebuie motor conceput prost,cutie si mai proasta,aerodinama de kkt,consum mai mare decat s-au asteptat cei mai multi.Cand citesti ceva incearca sa intelegi si nu doar ce iti convine tie si da fordul e in alta categorie de pret,dar ma refeream strict la aerodinamica si grupul moto-propulsor(de asta am si facut comparatia ca e tot un 1.4 16V iar spre dezamagirea ta tu nu ai cum sa faci comparatie cu 1.8 tsi)

 

Iar tie " starsteel" pot sa iti zic ca e focus e o clasa superioara,din aceiasi clasa la ford e fiesta care o conduc de asemena (1.4 tdci) , fiind diesel nu vreau sa fac comparatii si nici sa te fac sa plangi in ceea ce priveste consumul(mie imi ia urban mai putin decat iti ia tie extraurban) :)

Edited by entaro79

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...