Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Aveo/Kalos - Impresii

Recommended Posts

Chevrolet face ce fac toti: din distributie si din ECM imping cuplul mai sus in turatie si rezulta o putere mai mare, dar si o masina ce trebuie condusa intr-un stil mai sporty. Sub 2800-3000 rpm motoarele respecta normele de poluare, bla, bla, bla si peste incep sa se simta. Deci, ele sunt neatractive pentru cineva venit de pe motoarele vechi sau Diesel. Oricum, imbunatatirile tehnologice se vad la consumul de drum lung, unde consumul scade in perfecta corelatie cu procentul de carbon emis.

Share this post


Link to post

Adica cei cu 94cp ar putea si ei impinge mototrul la 101cp?Si din asta sa rezulte un consum mai mic?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ma indoiesc ca e doar un chip tuning. Tolin a zis: "din distributie si din ECM imping cuplul mai sus in turatie si rezulta o putere mai mare", deci pe langa resoftare trebuie modificata si distributia si asta ma indoiesc ca este la indemana oricui in garajul personal.

Share this post


Link to post

Ca tot suntem la impresii, pe mine miercuri m-a impresionat profund de prost aveo-ul care a binevoit sa aprinda becul "engine-check".

Dupa o vizita in service de doua zile concluzia a fost ca e din cauza benzinei... ca am pus eu benzina proasta... ma indoiesc pentru ca folosesc benzina din putine locuri si la celelalte masini n-am avut probleme neam.

Voi ati patit asa ceva?

Share this post


Link to post

Aprinderea check-ului la Kalos/ Aveo e, din păcate, mai mult decât o impresie.

Spor la citit aici!

Share this post


Link to post

Salut! Revin si eu cu o parere dupa inca 6000 km parcursi! Sunt pe undeva la aproximativ 3000 km de Romania unde se conduce pe partea stanga , km astia i-am parcurs in 3 zile! In Romania am scos un consum de 6.5% ( Calarasi - Arad ) 10 ore de c ondus si am reusit un consum de 6% mediu in astia 3000 de km! Cu stabilitatea am avut ceva probleme prin Austria , in rest sa comportat destul de bine confort, consum foarte bun, la banii astia e cea mai buna alegere. :lavolan:

Share this post


Link to post

post-24825-1254757311_thumb.jpg

Sper ca ai sa ne spui dupa ce iti ridici masina daca intr-adevar a fost pompa de benzina sau doar s-a crezut asta.

 

Nu e pompa de benzina...masinile astea chiar au probeme, nu pornesc din anumite motive...decat dupa resetarea calculatorului (scoaterea bornei de la baterie), se stiu problemele care le au cu supapele si cu depunerea calaminei, in special la motoarele 1,4 (94 cp)...daca dati search pe forumuri de la noi...inclusiv si pe cele din SUA..o sa gasiti, nu are rost sa detliez..injectoarele la fel, sunt varza,iar ca dovada, in service-urile chevrolet pe panoul cu preturi de service...veti gasi mare si lat "Curatare injectoare in baie cu ultrasunete = pretzul". Sa mai pomenesc de problemele la ambreiaj...multi dintre voi care aveti Aveo si Spark, probabil si la alte modele...sunt sigur ca auziti acel "harsait", un zgomot ca de frecare metal pe metal cand tineti pedala calcata, adica dupa aprox 10.000 de km se duce rulmentul de presiune. Sa continui...? Probabil ca-i dezamagesc pe detinatorii sau viitorii posesori de dric, pardon..."Chevrolet". Articulatiile sunt groaznice, majoritatea telescoapelor cedeaza in 30.000 km (atatia am eu acum in bord), masina e barca, amortizoarele sunt duse, troncane si scartaie din toate incheieturile si...NU, nu a fost folosita pe taxi ci..ca masina personala, muncesc ca sa o platesc, fiind in leasing, deci am toate motivele sa am grija de ea si sa nu-mi bat joc de banii mei. Am uitat sa specific la inceput...sunt FOARTE FERICITUL unui Chevy Aveo sedan fabricat in 2007. UPS...am spus 2007? Masina arata ca una din...2001, un singur strat de vopsea (metalizata ce-i drept..) se zgarie la cea mai mica atingere sau pietricica minuscula luata de pe soselele patriei...doamne fereste sa se rezeme vre-un copiash pe ea...Bun...Scumpa mea bijuterie cu care am fost binecuvantat de catre General Mortus...sau era Motors parca... e iarasi in service pt ca IAR nu mai porneste...si pentru schimbarea sfantului rulment de presiune. Acum, sigur se vor gasi carcotasi sau "mandrii posesori" de chevroet care ma vor contrazice in multe privinte...dar ca argument, atasez si o copie a cartii de service. In caz ca nu reusesc...dati-mi un PM si v-o trimit pe e-mail. Sorry ca am cam deviat de la subiect si ca sunt cam off-topic cum spuneti voi pe aici, dar trebuia sa-mi astern si eu pasul pe undeva :)

Edited by Mircea
Data viitoare cand mai postezi aiurea, iei si warn!

Share this post


Link to post

Salut,

 

@chevy_owner

In 90% din chestiile pe care le-ai enuntat mai sus, cele serioase, nu alea cu General Mortus, s.a.m.d., sunt de acord cu tine.

Concret, si eu am 38-39k km si tot asa: rulment ambreiaj dus inca din primii 10000, inca neschimbat, telescoape spate naspa, roti mici, etc., 4 perechi de discuri de frana schimbate in 20k km, etc.

Nu sunt multi cu probleme cu injectoarele, din cate am citit pe aici, deci nu are rost sa faci caz de asta.

 

Insa, eu vroiam sa postez pentru altceva si anume, vroiam sa spun ca Aveoutul meu merge extraordinar de bine, de cand mi-am schimbat uleiul si mi-am pus 5W30GM (ca pana acuma numai 10W40 mi-or pus bajetii), filtrele (aer+polen), etc.

Sincer, merge atat de tare, ca deabia fac fata franele :) . Trage a 2-a, 3-a si a 4-a de rupe strada. Nu plec bine din loc, 80-100 la ora, ca sa nu mai zic in afara cum merge. Trage la 160-170 parca as avea 120.

Sta super rotund la relanti, nu tremura nimic, nu se aude nimic straniu. (bine, am bagat vaselina siliconata (cu kila :uff: ) la bucsele din fata, si peste tot la usi, portbagaj, etc.) Totul se inchide/deschide super lejer.

 

Nu stiu daca uleiul e cel care face ca masina sa sune asa frumos si sa mearga asa fain, dar ma bucur ca mi-am pus din asta care trebuie. De acuma nu mai ii las pe baieti sa-mi bage 10W40 care era negru in 3500 km. Asta are cam tot atata si e ca cel de bucatarie de fin si curat (si nu am mers deloc, chiar deloc incet).

 

Numai bine,

Adi C.

Share this post


Link to post
Am uitat sa specific la inceput...sunt FOARTE FERICITUL unui Chevy Aveo sedan fabricat in 2007. UPS...am spus 2007?

 

Pentru cei mai circotasi de pe aici, asa cum am spus si undeva mai sus, iti trebuie si un pic de noroc in toate.

Din iunie pina acum am "detonat amestec" in 7k km, si pot sa spun ca e jos cu palaria masina. Asta am vrut, atit am avut si cind o fi de mai bine om vedea. Pina atunci sint realist de problemele care pot sa apara la acest pret-calitate.

Share this post


Link to post

Salut!

Revin cu impresii dupa ce am schimbat benzina asa cum mi-au recomandat cei de la service. Acum folosesc doar efix sau alto101 de la rompetrol si masina recunosc ca merge mai bine, nu mai da in nas deloc la schimbarea vitezelor si pare mai nervoasa, atat de nervoasa cat poate fi o masina cu un motor de 94cp. Impresia pe care mi-o face acum e mai buna ca in trecut in ce priveste motorul, in functionare nu se mai aude asa galagios ca inainte sub 3000rpm si se simte mai legat, restul nu s-a schimbat adica scartzaielile si chitaiturile, dar acestea nu ma deranjaza.

Share this post


Link to post

A mea zdrangane pe drum pietruit de zici ca-i caruta. In rest- ok, motorul se comporta f bine. Uleiul folosit - doar 5w30. Trebuie sa ii pun pe fata alte gume - nu stiu daca sa ii pun de vara sau de iarna- ambele au riduri destul de "consistente"- dat fiind ca vine acusi iarna, le-as pune pe cele de iarna, ca sa nu mai dau 50 lei sa le schimb din nou.

Share this post


Link to post

Draga lucian...

Profilul cauciucului poate fi la fel dar cauciucul de iarna ramane moale (vezi, e bine sa fie moale cateodata!) la temperaturi scazute si asigura o aderente mult mai buna. Mergi obligatoriu pe cauciucurile de iarna!

Share this post


Link to post

Aveo in comparatie cu suzuki sx4 este masina, aveo are un super confort, este eleganta, are stabilitate, din punct de vedere tehnic nu exista termen de comparatie, ce sa mai este super masina.

 

Concluzie: de buna ce era aveo si performanta eu am vandut-o si mi-am luat un jeg de sx4, o masina de tot rahatul.

 

 

Share this post


Link to post

Cred ca ironiile la adresa unor masini nu isi au locul pe un forum unde ar trebui sa se impartaseasca pareri obiective si sfaturi tehnice si nu sa ne dam mari cu noile sau vechile masini.

 

Legat de Aveo-ul HB 1.2 16V cumparat fix acum un an al cumnatei: O masina cu un pret cinstit, care a tinut la jumuleala aplicata de o femeie incepator si care merge la fel ca in prima zi. Cum nu isi permite mai mult, i-a pus numai benzina Petrom de 95 si l-a folosit in general in afara Bucuresti-ului. A mers numai 6000km intr-un an, dar repet, este incepatoare.

 

A fost condusa batraneste (schimbat la turatii joase) si cu balbele inevitabile ale unui incepator: schimbat 5->2 in loc de 5->4, plecat de pe loc cu a 3-a, condus cu frana de mana trasa etc. In afara de protestele masinii care apara la astfel de evenimente, masina merge foarte bine si nu da semne ca peste 4000km va ajunge la service pt schimbarea rulmentului de presiune. Poate intr-adevar au fost si loturi proaste, dar nu trebuie sa generalizam.

 

Cand masina a mai scapat si pe mana mea, turometrul a vazut de multe ori zona rosie, iar motorasul de 1.2 zbarnaie ca turbatul si evacuarea te imbie s-o calci mai tare. Eu o compar cu o albinuta iritata, fata de Nubirica care este o barca cu un motor cat de cat mai serios si fata de Lacetti care este lenesa dar cu un design exterior foarte reusit.

 

Ce nu a observat nimeni (sau nu am vazut eu) este ca greutatea masinii este bine distribuita (60%fata,40%spate). Daca veti ridica capota, veti vedea ca motorul este impins mult in spate tocmai pentru a echilibra masina. Ampatamentul mic si cauciucurile de 185/R14 o fac o masina stabila. Eu am condus-o cu viteza (>120kmh) pe drumuri sinuoase si am ramas placut impresionat de comportamentul masinii. Repet, toate observatiile sunt facute pentru pretul platit.

 

Motorul de 1.2V este de provenienta Opel (cred ca de pe Corsa D) si spre deosebire de cel vechi are distributie pe lant, ceea ce te scapa de bataie de cap.

 

Vopseaua nu mi se pare atat de slab calitativ cum se spune, insa masina de care vorbesc are vopsea rosie mata, iar cele cu probleme am vazut ca o au metalizata. A fost spalata aproape exclusiv la tara cu buretele si galeata, iar eu i-am aplicat de 2 ori pe an ceara de protectie. Nu au aparut decat zgarieturi superficiale datorita spalarii, dar acre au disparut complet la o polishare de intretinere (cu mana).

 

Minusurile sunt clare pentru o masina din clasa ei de pret: imbinari nu tocmai fericite la interior, materiale ieftine pe usi, insonorizare slaba, boxele foarte slabe, spatiul insuficient pentru picioare, pedalele prea apropiate.

 

Ca o concluzie, din cand in cand mi se face dor de Aveo si daca am drum pe la cumnata, imi face mare placere sa il alerg putin. Este o masina foarte placuta la condus si care iti arata ca si cu bani putini poti sa iti o masina buna. Dupa parerea mea Aveo sedan pierde din atuurile hatchbackului, avand o alta distributie a maselor, fiind mai greu si cu un aspect batranesc.

Share this post


Link to post

Dupa parerea mea cei de la GM ar trebui sa tina niste cursuri de condus pt masinile cu motor de 1.2 (in special). Foarte multi conduc subturat, parca le e lene sa schimbe vitezele si sa apese pe acceleratie. Viteza se schimba la MINIM 3500 rpm...Eu sint foarte multumit de ce poate motorasul meu...si am si gpl. Merge lejer cu 130-140...singurele limitari sunt soselele prost proiectate de la noi (cu serpentine)...dar si acolo se vede ca masina este stabila pt ca poti sa iei curbe cu viteza mare.

Edited by rich1974

Share this post


Link to post
... singurele limitari sunt soselele prost proiectate de la noi (cu serpentine)...

Care limitari ? Daca rulezi cu minim 3.500 rpm, n-ai vreo problema, din contra, cureti motorul de depunerile din urban de-l faci bec.

Share this post


Link to post

Chiar, care limitari?

 

O sa adaug impresii ca raspuns la comentariile colegului de mai sus fata de calitatea sunetului in aveo. Varianta pe care o conduc eu, 1.4 16V, cu sistem audio cu 6 difuzoare mi se pare teribil de bun pentru un sistem care vine direct din fabrica.

Poate ca varianta de sonorizare pusa pe 1.2 o fi mai slaba calitativ dar eu cred ca la nivelul acestei masini calitatea sunetului este excelenta inauntru. Parerea mea :)

Dintre toate cele la aceasta masina, pentru mine cel mai rau lucru mi se par anvelopele de fabrica, aceste Hankook 186/55 R15 cu care este echipata a mea mi se par de toata jena odata ce se face mazga si ceva umezeala pe jos. Abia-astept sa merg in week-end sa-mi schimb anvelopele cu un set nou, de iarna sa nu-mi mai fie teama ca ma prinde iarna cu cele din fabrica si n-am neam de aderenta.

 

Cam atat deocamdata, am de mers la service sa repar o lovitura in aripa stanga spate primita de la un meserias biciclist, care mi-a indoit tabla de toata frumusetea, sunt curios cat ma va costa.

Va voi tine la curent!

Share this post


Link to post

Nu cred ca e vorba de mototrizare, ci de variante de dotare. Cumnata-mea are varianta standard de 4 boxe, iar varianta de echipare este a doua sau a treia de la cele de baza (nu stiu exact). Spre exemplu la Lacetti sistemul de sunet din dotarea standard este foarte bun calitativ: atat bas-ul cat si inaltele se aud excelent pentru un sistem audio low-end. La Aveo-ul de baza se aude cam ca boxele de duzina din Vitan. Asta si pentru ca locul de montare al difuzoarelor este mic si in consecinta difuzoarele sunt mici, deci fara ceva de calitate se aude slab si cu distorsiuni.

 

Probabilla variantele de dotare superioare se aude mai bine.

Share this post


Link to post

ptr fumatori:

cum ati rezolvat cu iluminatul scrumierei/brichetei?

daca la bricheta mai merge prin pipaiala, la scrumiera nu prea ma incanta asta (nu sunt numai fumatoare cele din din dreapta) :)

primul impul a fost sa cumpar un prelungitor/multiplicator de bricheta iluminat sau cum s o numi, dar pretul mi s a parut cam piperat (30ron) plus ca arata cam de kko

alternativa ar fi de montat niste leduri in partea de sub scrumiera (e loc destul si lumina cred ca ar fi suficienta), dar de unde sa iau curent?

va rog nu ma trimiteti la tutorialul cu desfacut/bricolat scrumiera/bricheta ca il stiu

post-22754-125879915501_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Solutia e simpla si sanatoasa, renunta la fumat dar mai ales in masina...eu din principiu nu fumez in masina, e un spatiu mult prea mic sa-ti bati joc si de altii!

Share this post


Link to post

Daca tii geamul tau deschis maaaxim 2 cm, tot fumul e tras automat afara, cel de langa sau din spatele tau nu va simti nimic. Testat de mine. Bine asta presupune sa tii tigara cu mana cea mai apropiata de geam si sa sufli fumul spre aceeasi directie. Garantat nu va mirosi in masina, decat daca stai pe loc cu ea.

Share this post


Link to post

ptr fumatori:

cum ati rezolvat cu iluminatul scrumierei/brichetei?

...

 

 

Vezi ca AB rezolvase problema cu iluminarea unei scrumiere. Puesese niste LED-uri in capac alimentate de la baterii puse undeva sub scrumiera.

Share this post


Link to post

:scarpin: AB?

nu i nici un user ab aici dupa lista membrilor

poti te rog sa fi mai specific?

Vezi ca AB rezolvase problema cu iluminarea unei scrumiere. Puesese niste LED-uri in capac alimentate de la baterii puse undeva sub scrumiera.

Share this post


Link to post

Help.. As vrea sa imi spuneti daca ati mai patit asa ceva. Am un Aveo 1.4 automat din 2007 cu 30,000 km la bord. La 10,000 bateau discurile de frana in draci...le-am schimbat in garantie, impreuna cu placutele (astea nu au fost pe garantie), la 20,000 aceeasi poveste. Acum am 30,000 si patesc acelasi lucru...s-au ovalizat discurile si iar trebuie schimbate. Oare asa e normal ? Nu prea cred. In plus nu merg si nu franez violent, nu fortez masina in nici un fel...chiar nu stiu ce sa mai zic... Mersi de un raspuns si o sugestie...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...