Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

Numarul 3 - este garnitura din cauciuc

4- luleaua

6- bobina

7,8 si 10 sint suruburi

Share this post


Link to post

Multumesc ,imi lipsesc luleaua,garnitura si posibil bobina.Sa vad pe unde le mai gasesc.

Share this post


Link to post

Bobina este acea (in partea aia) unde este pozitionat surubul nr.8, nr.6 din imagine este doar bufa/firele bobinei.

Share this post


Link to post

Atentie!!!! Cand le pui pe toate la locul lor si...strangi suruburile capacului, sa o feci "delicat" fiindca suruburile originale sunt slabe si se pot rupe! Poate rezulta o mare durere de cap. Succes!

Share this post


Link to post

Multumesc.Am reusit sa il repar singur dupa ce am facut rost de tot ce imi lipsea.M-am cam incurcat la lulea(sunt doua modele) si la pozitionarea fiselor,da i-am dat de cap pana la urma.Un lucru pozitiv e ca se pare ca a disparut autoaprinderea.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Am un Tico SX din '98 caruia nu-i mai merge aeroterma.

 

Prima problema aparuta a fost in vara, cand prin Alba Iulia mi s-a oprit aerul conditionat (doar ventilatorul, motorul inca era turat). Pt ca eram pe fuga (sa ajung in bucuresti) am oprit la un service de "colt de bloc" si acolo un baiat mi-a dtat un bobarnac in partea neagra de sub controalele aerotermei si a pornit ventilatorul.

 

Acum 3 saptamani mi s-a intamplat acelasi lucru insa nu mai era vorba de aer conditionat, doar de aeroterma. am aplicat acelasi tratament (bobarnac peste partea neagra, a pornit).

 

Problema deranjanta este abia acum cand nu mai porneste nici sa ma rog de el.

 

Rugamintea mea este daca puteti sa-mi spuneti care ar fi problema (motorasul, carbunii, contactele), sau sa ma indrumati catre un service unde sa pot sa am incredere ca nu ma jecmanesc respectiv sa-mi inlocuiasca toata aeroterma care am inteles ca e pe la vreo 3 mil, pt niste contacte sarite sau carbuni dusi.

 

Sunt din Bucuresti si gropile m-au afectat si pe mine, in consecinta daca stiti un service care sa ma ajute si cu alte probleme, legate de rotile din spate, etc.

Share this post


Link to post

Periile uzate sau una din ele blocata in locas ,probabil tot din cauza uzurii ! Motorasul mai are inseriata o rezistenta (ce pe care se realizeaza treptele de vit mica ) dar nu cred ca e de acolo ! 99% uzura periilor !

Share this post


Link to post

Si asta presupune o operatiune lunga si costisitoare sau as putea scapa usor?!

Share this post


Link to post

Am rezolvat aeroterma cu 10 lei in service-ul daewoo de la lacul morii. Foarte rapizi baietii in depistarea problemei!

Share this post


Link to post

Am urmatoarea problema:

Azi mi s-a intamplat dupa multa vreme sa nu imi mai functioneze semnalizarea stanga fata (toate celelalte lampi lumineaza)

Sunt suta la suta sigur ca e un scurt pe traseu (undeva intre lampa de semnalizare din stanga si lampa din fata) deoarece releul cupleaza si decupleaza rapid

Data trecuta cand am patit-o (acu vreun an) am curatat contactele de la mufa din spatele lampii si a mers ok.

Acum nu a mai vrut si pace ceea ce inseamna ca problema e pe traseu iar ce am facut data trecuta a fost doar pura coincidenta

Am citit cartea de service si am identificat firul pe care il banuiesc cu problema ei bine aici vine nelamurirea.

Am vazut ca din mufa X20 pleaca un fir verde cu dunga rosie de 0,5 catre lampa laterala si lampa fata stanga si ca la un moment dat se face un fel de priza sau separatie ceva nenotata in nici un fel. Intrebarea mea este daca acel fir se duce din bec in bec, se face imbinarea pe traseu sau pleaca doua fire din mufa susmentionata?

Daca conexiunea e pe traseu are cineva idee pe unde anume? Eu banuiesc ca ar trebui sa se faca in spatele lampii lateral stanga si daca e asa poate cineva sa imi spuna cum se demonteaza ca sa nu invat stricand-o.

Va mmultumesc anticipat si sper sa nu supar pe cineva dar chiar nu am gasit nimic suficient de relevant despre acest subiect prin topicuri.

Share this post


Link to post

Verifica intii becul si contactele acestuia. Mai vezi daca ai tensiune la becul respectiv.

Share this post


Link to post

Nu am curent la bec, becul e functional (l-am verificat) iar celelalte clipesc mult mai repede decat normal

... exact acelasi lucru l-am patit data trecuta. si dupa ce si-a reveni au inceput sa clipeasca normal.

eu banuiesc ca e un scurt pe traseul de cablu.

Share this post


Link to post

eu banuiesc ca e un scurt pe traseul de cablu.

 

Posibil. Masa este, ai verificat?

Share this post


Link to post

Este si masa .. pe masurate .. de fapt am masurat intre + si caroserie si exact acelasi rezultat(0V) singurul lucru pe care nu l-am facut este sa scot mufa X20 si becul din lampa laterala si sa masor rezistenta sa ma asigur daca e sau nu scurt ... important insa este sa imi spuna careva cum se scoate lampa aia din lateral caci nu vreau sa o distrug invatand.

Share this post


Link to post

La tico daca pierzi masa,iti semnalizeaza pe pozitie.E chiar haios.Verifica si acest lucru.La mine masa e prinsa undeva pe langa farul stang

Share this post


Link to post

Fratilor cred ca sunt cam .. nu stiu cum sa zic ... dar sunt ... mi-am dat seama abia acum dupa ce mi-am dat seama ca am uitat sa fac o masuratoare.

La cum se manifesta sigur circuitul e intrerupt ... deja rad de unu singur sper intradevar sa fie intrerupt doar firul de masa.

Daca era scurt trebuia sa se arda macar o siguranta ... phuiiii ... maine la prima ora duc sa remediez problema

Share this post


Link to post

Bineinteles ca asa a fost .. problema a fost din fasungul becului care cand facea cand nu facea contact cu firul de masa ... daca masuram unde trebuie si cum trebuie din prima nu ma mai lamentam pe aici .. oricum daca tot am patit-o eu ... va zic si voua ... se pare ca lampile astea de semnalizare (deh eu am inlocuit-o pe cea veche sparta cu una noua) sunt foarte prost facute ... adica lipiturile sunt de toata jena si in timp oxideaza ... in concluzie am demontat lampa am cositorit bine firul pe fasung si acum e totul ok.

Cei care m-au sfatuit m-au sfatuit de bine .. trebuie sa ascult

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare .Nudemult am intrat in posesia unui tico din 99 si am o problema (mai multe da una mai inportanta 10000001.gif ) cand o pornesc se aude de parca nu este destul curent so porneasca, am incercat cu alta baterie de aceasi amperaj , tot asa facea. am pus o baterie de 55Amperi a pornit mai bine. dupa o saptamana de stationat in garaj (cu bateria lui )am incercat so pornesc si abia o invartit electromotorul , nu a pornit.am masurat si imi arata 12.25 V culoare de pe indicatorula bateriei e verde.. deci i ok teoretic.Voi ce parere aveti , voltajul sa fie ok dar amperajul slab?

Inca o intrebare interesanta .Am scos playerul din locasul lui sa leg antena si cand ma uit inauntru vad 2 fire neizolate.Am demontat complet playerul si am gasit pana la urma 4 fire neizolate si nu stiu de unde or putea fi.erau undeva legate ca erau curatate de izolatie si lasate asa.provin din legatura de cabluri unde este conectat reglajur pentru faruri si inca cateva fire care merg presusun,la becurile care ilumineaza reglajele de la ventilatie.Mi-o ramas 2 fire albastre un fir rosu si unu rosu cu dunga neagra. oare ce ar putea fi? ceva legat de radioul care era din fabrica in masina?M-am uitat in manualele de reparatii tico da nu am gasit nimica(poate nu eram destul de atent )

Atasez o poza poate ajuta! multumesc

tn_2017ed7b62224b2bed2d8d12973edc8a.jpg

tn_ea486d8250d135647df81a86bb25dbf1.jpg

Share this post


Link to post

Iti functioneaza toti consumatorii ? Pune un aparat de mas pe fire si vezi ce ai pe ele(masoara prima data fata de masa poate ai tensiune dupa aceea masoara rezistiv intre ele ) ,poate sunt de la difuzoare nefolosite cel d-inaintea ta poate a facut modificari,ce model de Tico ai ?

Share this post


Link to post

@ToPser

Difuzoarele din bord is scoase din functiune (nu am mai masurat/verificat firele ca am inghetat la garaj) masina daca am vazut bine era de vanzare si pe forum de pankrator.(eu l-am ajutat la majoritatea modificarilor facute pe masina asa ca imi mai amintesc cate ceva din ce am mesterit pe ea.. da de firele astea nu stiu nimica)

Revenind la subiect , oare ce poate fi problema cu curentul?

Share this post


Link to post

Incarca bateria pe redresor!

Si e posibil sa ai si legaturi proaste intre baterie si electromotor

Share this post


Link to post

Revin cu rezultate ! cele 4 fire erau de la difuzoarele din bord redface.gif iar problema cu bateria e clara. baterie moarta.m-am uitat dupa una noua, am gasit de la rombat mai multe modele ... dar nu stiu care sa aleg. dupa model de masina mi-o dat Rombat Pilot de 34Ah sau 35... da de banii aia mi-asi cumpara ceva de 44Ah + ies mai ieftin cum ar fi.. un cyclon/calciu .is bune bateriile astea?astea erau cele mai ieftine rolleyes.gif

Edited by fishy86

Share this post


Link to post

Buna seara!Stiu ca poate parea putin cam ciudat sa fie si o fata pe aici,mai ales ca am vazut ca barbatii sunt cei mai priceputi in ale mecanicii,chiar daca femeile nu recunosc ca ei se pricep mai bine la masini(unele sunt exceptii,cand ii aleg pe cei cu masini tari :-))Am si eu o mica problema,am un daewoo cielo si atunci cand semnalizez stanga-dreapta sau invers se pornesc stergatorile.Ce credeti ca are,un sfat e intodeauna folositor.Multumesc.

Share this post


Link to post

Ticolino a pornit perfect pana acum, niciun semn. Am schimbat blocul de lumini datorita manetei care s-a rupt si releul de semnalizare. In rest nimic. Acum a aparut o problema aparuta pe neasteptate: dau la cheie si nu mai invarte absolut deloc electromotorul. Se aprind la bord becurile rosii, farurile se aprind, semnalizarea functioneaza, dau la cheie se aud niste caraituri si ...nimic.

 

Ca sa o pornesc a trebuit sa iau curent de la o alta masina. Daca o opresc nu mai porneste. Am observat ca in mers, cand semnalizez, stopul de frana din partea opusa becului care semnalizeaza, semnalizeaza si el putin sesizabil in acelasi ritm.

Share this post


Link to post

Rezolvat! Bateria noua Varta de 3 luni cumparata, avea un element in scurt.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...