Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

@ DR L,masa de sub volan este conectata dupa ce la montajul initial,la parinderea luminii nu functiona deloc,iar siguranta de protectie ca playeru-ului se ardea,asta dupa ce tot initial ne montand masa,antena era folosita ca masa...m-ar ajuta daca cunoaste cineva un electrician auto in sibiu,sa merg cu ea acolo,nu mai am nervi de teste si nu vreau surprize cand plec cu ea la drumuri mai lungi

Share this post


Link to post

EVITATI improvizatiile in instalatia electrica. Sunt cel mai sigur mod de a ajunge la incendiu!

  • Like 1

Share this post


Link to post

@espn -e ceva dubios la tine,sigur e o legatura sau mai multe aiurea

Intr-adevar,daca nu le ai cu partea electrica,apeleaza la cineva cu experienta,altfel e pericol de incendiu!

 

Share this post


Link to post

mda,desfacut/curatat toata "masele" gasite,borne baterie...imbunatatire la pornire se vede,dar simptomele raman aceleasi...masurat tensiuni,13,6V,atata pe direct cat si prin mufa...deja am ramas in pana idei :) )

Edited by espn

Share this post


Link to post

Ceasul meu de la Tico a luat-o razna de vreo cateva saptamani. Daca atunci cand opresc motorul e la o anumita ora, cand pornesc masina dupa un timp oarecare merge in continuare de la ora la care a ramas in momentul opririi motorului. Daca-l pun la ora exacta si merg cu masina 2-3 ore merge OK. Ceasul este original de Tico, este montat corect (firul de memorie la plus baterie si cel de afisaj la plus accesorii). Daca ar fi intrerupt firul de memorie n-ar trebui s-o ia de la 0:00 atunci cand pornesc masina?

Share this post


Link to post

Buna,sunt un nou proprietar de Tico,studiez de ceva timp forumul dedicat dar nu gasesc ceva informatie concreta referitor la dezasamblarea electromotorului de pe motor,este ceva dar vaga.Alternatorul l-am desfacut deci am vazut ca nu-i usor,stiu in mare ca si electromotorul e destul de dificil de dat jos.Dar de dat jos cu mana lui l-a dat cineva?Cum a procedat?Pe la tutoriale zicea cineva ca ar trebui dat jos si alternatorul,asa este?

Nu am zis de ce vreau sa fac asta:de fiecare data cand dau cheie se misca greu demarorul,uneori dupa ceva ezitari incepe sa invarta ceva mai repede,alteori imi omoara pur si simplu bateria,ma rog nu de tot,dar dureaza pana se porneste.Bateria este noua,incarcarea zic eu e bunicica,la relanti fara consumatori am 14,1-14,2,cu aproape toti consumatorii am 13,8-13,9 tot la relanti,nu am alarma nu am casetofon legat.Faptul ca uneori demarorul e mai vioi alteori abia se taraie ma duce cu gandul la probleme ale acestuia dar lucrand pe sub masina si vazand cam cat de inghesuit e spatiul am o oarecare jena sa il desfac,dar n-am ce face,de aceea apelez la colegii forumisti care au facut asta sa dea ceva sfaturi,detalii,ordinea desfacerii,cam ce cedeaza pe la demaror si ar trebui schimbat,in fine,cam tot ce ar trebui sa stiu si sa nu fiu luat pri surprindere.

Fiind problema electrica am postat aici,sper sa nu fi gresit,iar daca am comis-o rog adminii sa fie ingaduitori,pentru ca sunt constient ca e o chestiune oarecum combinata,electro-tehnica.O zi buna va doresc tuturor.

Share this post


Link to post

Pai ai putea sa faci ca-n tutorialul ala. E plin de explicatii si poze

Share this post


Link to post

@gn_ro curata prima data bornele la baterie. Si pe interiorul lor. Dupa ce sunt curatate BINE si stranse bine , :thumbl: se mai mentine problema , abia atunci umbli la electromotor.

 

Bornele le curatasem, dar tot asa se comporta. Am povestit mai jos prin ce am trecut ca sa rezolv problema.

 

Am demontat sfarsitul asta de saptamana jumatate de masina, dupa ce am asezat-o peste o groapa si am scos demarorul fara sa umblu la carburator, n-am vrut sa dereglez ceva, masina mai are si GPL, singurul lucru a fost sa scot bateria ca sa avem acces la un surub de la electromotor, cu o cheie inelara flexibila.

Dupa ce l-am dat jos, l-am desfacut si am recositorit contactele de la solenoid, am schimbat carbunii cu un set nou, desi cei vechi erau cam trei-sferturi, l-am testat pe o baterie, mergea ok. L-am instalat pe masina si dupa ce am pus si suportul de motor inapoi, m-am gandit sa-i facem un test... surpriza: nu mergea, facea la fel. (Am uitat sa zic ca am notat cum erau toate piesele si le-am remontat identic.)

Dat jos a doua oara, am refacut toate lipiturile la rotor, testat, merge ok. Am verificat apoi conexiunile la masa si la plus si l-am repus pe masina, doar intr-un surub. Incerc sa dau la cheie, da sa plece, dupa care iar acelasi comportament.

 

A treia oara, dat jos si incercam sa vedem cum trebuie sa functioneze si de ce nu o face. Plus avea pe 2 dintre carbuni, ar fi trebuit sa aibe masa pe ceilalti doi. Masa trebuia sa intre pe undeva... prin capac, care era murdar, iar locul de contact pe aluminiu era cam pe jumatate topit. Am curatat foarte bine capacul, l-am pilit sa fie lucios :) am remontat demaror-ul cu capacul rotit la 180 grade, am pus demaror-ul pe masina, am dat la cheie si surpriza, rotea motorul mai repede decat inainte de a "muri".

 

Am refacut legaturile de masa la galerie in fata si am adaugat o masa sub electromotor (gasisem un papuc rupt acolo) si am legat firul direct de la borna bateriei.

 

Am montat totul inapoi si seara am avut inca o surpriza: farurile se aprind acum cu o lumina alba, nu mai este galbuie cum era anterior, concluzia: o legatura buna la masa ajuta intotdeauna.

 

Edit: Am uitat sa precizez ca nu am demontat alternatorul, iar ordinea de demontare a fost:

 

1. demontare bara fata (3 suruburi in fata si cate 2 in lateral)

2. demontare scut mic motor, sub suport prindere motor

3. cric sub cutia de viteze, la imbinare cu motorul

4. scoatere suruburi din spate de la suport motor

5. desurubare cele 2 suruburi din fata de la suport motor

6. demontare cauciuc motor din fata (cel cu 2 tepuse)

7. demontare galerie (2 suruburi) din toba intermediara

8. scoatere toba intermediara (dupa ce se desface si din cea finala)

9. demontare cele 3 + 2 suruburi din suportul prins in blocul motor

10. scoatere suport motor

11. demontare borna plus si suruburi demaror

12. scoatere demaror

Edited by gn_ro

Share this post


Link to post

Off topic: interesanta metoda lui gn_ro de a da demarorul jos fara a desface alternatorul, dar parca dupa ce am studiat link-ul postat de Dr.L e mai complicata,cel putin asa vad eu lucrurile,nu credeti?

Share this post


Link to post

Cum deschizi capota,deasupra farurilor,in cardrul ala de tabla o sa vezi cate 2 gauri la fiecare far. In gaura vei vedea o rotita. Bagi surubelnita in gaura si impingi in rotita,ca s-o rotesti. Parca scria si pe plasticul farului(tot vazut de sus) ce face fiecare rotita

Share this post


Link to post

exact asta am vazut si in cartea tehnica...ideea e ca acolo nu am nici o rotitza...am surub cu o saiba dintata...am zis ca poate trebuie rotit de saiba aia dar am rotit de am zapacit-o shi nu se intampla nimic. probabil ca rotitza de care spui era cumva prinsa de surub ca altfel nu vad cum.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun.

Share this post


Link to post

Da,sunt saibe dintate! Se intampla ceva,daca nu sarit ceva prin far

Share this post


Link to post
<BR>Da,sunt saibe dintate! Se intampla ceva,daca nu sarit ceva prin far<BR>
<BR><BR><BR>Hmm...deci inseamna ca e bine. O sa mai incerc sa vad daca ajung la vreun rezultat dar din cate tin minte una dintre ele era slaba slaba...dadea destul de mult in gol( ceea ce m-a facut sa renunt). eu i-am dat cam 3 spire dinte cu dinte asha shi nu am vazut nici o modificare.

 

<BR><BR><BR>Hmm...deci inseamna ca e bine. O sa mai incerc sa vad daca ajung la vreun rezultat dar din cate tin minte una dintre ele era slaba slaba...dadea destul de mult in gol( ceea ce m-a facut sa renunt). eu i-am dat cam 3 spire dinte cu dinte asha shi nu am vazut nici o modificare.

 

 

Cam cat de departe trebuie sa fiu de perete la reglaj? stau sa ma gandesk ca atunci cand am dat alea 3 spire eram destul de aproape...2m daca nu ma insel. si la distanta asta nu cred ca s-ar fi vazut vreo skimbare minora.

Edited by Mircea
Scrie romaneste ca sa nu te-nvarti de-un warn-doua...

Share this post


Link to post

Si mai usor observi schimbarea daca te uiti la oglinda farului,ca se misca acolo in interior,si vezi cum se modifica distanta fata de margine

Ma rog,compari distanta dintr-un far cu alalt

La cat de nasol e sisteemul de reglaj,numai sa mearga si greu i-ar mai trebui > :)

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

One last intrebarica! Unde e sonda de la rezervorul de benzina? trebuie cumva sa dau rezervorul jos ca sa ajung la ea? ca nu mai imi afisheaza nivelul de benz.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun. Nu mai folosi limbaj IRC!

Share this post


Link to post

ein rezervor da,da vezi sa nu te uiti cu lumanarea :D

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare pentru cei care au umblat la blocul de lumini: Am umblat in al meu (nu mai mergea faza scurta: s-a supraincalzit un contact,s-a topit cositorul si contactul s-a deplasat prea mult) si dupa remontare,imi face figuri butonul de avarii,adica apas pe el si cateodata nu mai revine (ramane apasat). Chiar langa buton e un surub,daca il strag la maxim,butonul ramane garantat apasat

Cat am stat cu blocul desfacut mi-a sarit arcul compas,dar l-am pus la loc (si l-am tensionat foarte putin)

Trebuia sa tensionez arcul mai mult? Sau care e problema?

ms

Share this post


Link to post

Aia e singura pozitie a arcului,alta n-am gasit

N-am reusit sa rezolv problema :wallbanger:

Blocul de lumini arata cam asa: post-21270-12783668504_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Aia e singura pozitie a arcului,alta n-am gasit

N-am reusit sa rezolv problema headbang2.gif

Blocul de lumini arata cam asa: post-21270-12783668504_thumb.jpg

 

 

ma uit la blocul meu vechi si revin spre diseara cu raspuns.Revin cu raspunsuri. Arcul e ok. asa e si la mine uitate daca nu agata undeva pe traseul ala din plastic (slefuieste un pic varful arcului sa fie mai rotund).. verifica celalat arc , care impinge butonul in sus.poate nui la locul lui.altceva nu stiu ce ar putea fi .

Edited by fishy86

Share this post


Link to post

Aha,ok,o sa verific

Ms de raspuns! :thumbl:

Share this post


Link to post

Off topic: interesanta metoda lui gn_ro de a da demarorul jos fara a desface alternatorul, dar parca dupa ce am studiat link-ul postat de Dr.L e mai complicata,cel putin asa vad eu lucrurile,nu credeti?

 

Asa este, dar eu am si instalatia de GPL, care nu-mi permite sa scot alternatorul decat dupa ce demontez "plamanul" si toate tevile de GPL... asa ca asta a fost cea mai buna si mai simpla metoda pentru mine.

Share this post


Link to post

va salut

am si eu o problema care poate va aduce zimbetul pe buzele unora...dar sincer nici nu am studiat prea mult masina...

am cumparat de curind un stop pe frina suplimentar original de tico si nu prea imi dau seama cum vine prins pe masina...

cei care au asa din fabrica imi pot spune si mie unde vine prins?.....pe hayon sau pe plafonul masinii?

masina vine echipata din fabrica cu vreo mufa ascunsa pe undeva sau trebuie sa ma leg la una din lampile de pe spate?

 

e vorba de un tico sl din 99...

Share this post


Link to post

Vine prins de polita

Daca din plasticul din dreapta din portbagaj nu ai un fir cu o mufa,atunci trebuie conectat la firele din spatele panoului

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...