Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

deci nu trebuie sa vina curent pe el?pai si celalalt albastru duce la becul de la bord nu?pana la urma pe care tr sa vina 12V?

Share this post


Link to post

Alb cu dunga verde trebuie sa ai permanent (vine de la baterie si daca nu ma insel trebuie sa fie mai gros cu piulita prins de releu), si negru cu dunga alba pe contact (ai 12V pe el doar cu contactul pus - este firul de excitatie) - firul pt becul martor este alb cu dunga albastra

Share this post


Link to post

da deci cel permanent gros il am pus cu piulita si aici la mufa lipseste cel cu curent pe el de 12 V si nu stiu de unde sa l trag :( .....

 

da deci cel permanent gros il am pus cu piulita si aici la mufa lipseste cel cu curent pe el de 12 V si nu stiu de unde sa l trag :( .....

 

Toata treaba e ca acum nu stiu daca cel care a avut masina inainte sa nu fi inversat si firul care duce la becul din bord si sa l fi pus in locul celui de excitatie de 12V sau nu are importanta care dintre cele doua mufe are curent pe ea?

Share this post


Link to post

@zeno: uita-te pe dedesubt in stanga consolei si ai sa vezi ca ai niste cabluri care actioneaza comenzile aerului. Mai mult ca sigur ti-au iesit

 

a mers...m-am uitat pe dedesupt si am vazut ca este un fel de sina in semi-luna care erea iesita de pe "cuisorul" ei...l-am bagat la loc si acuma am caldura la masina////multumesc mult pentru sfat. o zi placuta

Share this post


Link to post

Deci alternatorul are 3 fire: unul de putere care vine prins cu piulita si inca 2 mai subtiri care vin in mufa aia. Daca oricare din fire e intrerupt,nu mai incarca.

Pe firele subtiri,trebuie sa ai o tensiune (aproape cea din baterie) doar cand pui contactul. Unul din ele trece prin becul martor,celalat vine direct de la contact (si nici unul nu e masa!!). Daca becul martor se aprinde,inseamna ca firul care duce direct la contact e intrerupt. Vezi unde e intrerupt,sau trage unul nou si gata!

Omul la care ai fost e mai degraba gradinar decat electrician :mda:

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

pai asta vreau sa trag unul nou dar nush de unde sa l trag?si unde vine cel de la contact sus sau jos la mufa?

Share this post


Link to post

Dar nu se vede pe mufa care era ala negru cu dunga alba (ala de merge direct la contact) si cel alb cu dunga albastra (care merge la martor)?

Ca vorbesti de parca nu mai ai nici un fir in mufa aia

Si daca se aprinde martorul in bord,probabil e bine pus.

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

deci mufa cred ca e schimbata ...eu am firul albastru care duce la martoru de bord si daca pun pe orcare fir de la mufa tot imi sta aprins becul...si nu am decat firul care duce la surub cu curent mereu de la baterie si lipseste fiorul doi de la mufa...l am cautat si nu e...

Share this post


Link to post

De ce crezi ca e schimbata? Eu cred ca e originala,nu cred ca vechiul proprietar era in stare s-o schimbe dar n-a fost in stare sa rezolve firul lipsa :scarpin:

Firul care lipseste il tragi tu si gata..

 

Noroc ca unii mai fac tutoriale cu poze calumea,uite cum arata mufa: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=52967

Si uite si tutorialul de schimbat alternatorul,poate mai vezi chestii prin el: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=27477

Share this post


Link to post

Pai il trag nu e problema dar nush de unde sa l trag...si daca poti sa mi spui te rog unde vine firul de contact si cel care duce la bec...in poza de ex ce fir pun jos si ce fir sus?

Share this post


Link to post

Nu te supara ca te intreb,dar eu si ceilalti care ti-am raspuns pana acum am vb degeaba? :wallbanger:

Deci ai o poza cu mufa,deci stii cum sa pui firele

In postul trecut ti-am zis ca firul negru vine la contact,deci acum stii si de unde vine si unde se duce.

Si pe schema observi ca acel fir vine la siguranta nr 8 (care vine de la contact). Deci e asa greu de tras un fir de la siguranta 8 la mufa de la alternator?

Ai absolut toate informatiile pe paginile astea 2!

Share this post


Link to post

Ok ms dar daca nu ai chef sa mi explici nush de ce te superi asa aiurea!!! Nush cum sa trag fir de la siguranta si pe unde...cine ma poate ajuta pls???multumesc

Share this post


Link to post

Eu zic ca ti sa explicat cu varf is indesat - de venit cineva sa ti o faca nu o sa vina, daca iti este frica sa umblii si sa nu strici ceva cel mai recomandat este sa mergi intr un service si ai scapat de griji - dar service sa fie nu nenea Gogu` de la coltul strazii

Share this post


Link to post

Pai si nu poti sa mi spui si mie de unde trag firul ala...cum sa l trag de la siguranta?dar cred ca nici voi nu stiti,parerea mea!

 

Pai si nu poti sa mi spui si mie de unde trag firul ala...cum sa l trag de la siguranta?dar cred ca nici voi nu stiti,parerea mea!

 

Asa imi e si mie f usor sa zic lu unu trage ma fir si o sa ti mearga...dar de unde fir si ce fir nu.Probabil asta stiti si voi sa spuneti ,,trage fir``....ok MS

Share this post


Link to post

Eu cred ca am scris destul de clar de unde vine firul si unde se duce (de la siguranta 8 la pinul liber de la alternator iti zice ceva?). Cum sa-l tragi vezi si tu la fata locului,prin ce gauri,prins de celelalte manunchiuri etc

 

Intr-adevar noi nu stim cum se trage firul :) )

Share this post


Link to post

Eu cred ca am scris destul de clar de unde vine firul si unde se duce (de la siguranta 8 la pinul liber de la alternator iti zice ceva?). Cum sa-l tragi vezi si tu la fata locului,prin ce gauri,prins de celelalte manunchiuri etc

 

Intr-adevar noi nu stim cum se trage firul :) )

 

OK

Share this post


Link to post

Buna ziua. .. sunt nou pe forum ... nu demlt am achizitionat un tico si am 2 mari dileme... 1.. knd pun faza scurta un bec mi se aprinde normal iar cel din partea stanga lumineaza k si cum as avea pozitie in far si la faza lunga lafel ..am schimbat becurile lafel ..am schimbat blocul de lumini din masina instalatia electrica de dinauntru chiar nu stiu ce sa ii mai fac... si a 2-a.. si cu instalatia electrica noua si cu cea veche knd apas butonul de la avarie mi se aprinde becul de a baterie si de la ulei.. k si qm as avea contactul pus... am desfacut bordul de cel putin 5 ori si mam uitat dak am prins mufele in ordinea in kre trebuiau si totul e ok .. iar knd motorul e pornit si apas butonul de avarie scade turatia la motor..orice sugestie e bine venita.. multumesc anticipat

Share this post


Link to post

 Salut in prima faza verifica siguranta din prima imagine (F1 - 15A)  cea incadrata cu rosu si firul de legatira dintre becuri (este firul rosu cu dung alba), cat despre avarie semnalul merge? Daca da e posibil sa fie de la buton de avarie sau releul de semnalizare.

 

Bafta

post-29784-087790600 1292331592_thumb.jpg

post-29784-014203000 1292331748_thumb.jpg

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Am sa incerc ce mi-ai zis... kt despre semnalul de la avarie nu merge...doar se aprind becurile...si am schimbat tot panoul ala cu tot cu mufa... de la semnalizare si avarie

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Salutare. Am si eu o problema legata de sistemul electric. este vorba despre electrovalva din imagine. Am pornit motorul am pornit AC si ventilatorul pe poz 3. Teoretic turatia motorului ar fi trebuit sa creasca. Am scos firele de la electrovalva si pe acele fire nu ajunge nici un volt. Imi poate spune cineva cu tico cu AC ce curent trebuie sa ajunga la acea electrovalva cand pornesti AC si ventilatorul pe poz 3.

 

Mai am o intrebare stie cineva de unde vin firele . Am observat ca vin din instalatia principala. Am studiat manualul dar nu imi dau seama care e pe schema electrica .

 

Va multumesc

post-29002-011408300 1292341982_thumb.jpg

Share this post


Link to post

salut..exact asta am patit si eu ...si a venit un electrician si mi-a taiat minusul de la jumatate...a venit cu o surubelnita de-aia a cautat un alt minus care era bun si le-a legat... si merge perfect acum... insa eu mai am mici probleme cu luminile.

Edited by VAXXi
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii şi majusculele acolo unde se impun şi renunţă la scrisul tip Irc.

Share this post


Link to post

Salut ai un aparat de masura sa poti masura ce tensiune are pe acele 2 picioruse. 12 V ??? sau ??

salut..exact asta am patit si eu ...si a venit un electrician si mi-a taiat minusul de la jumatate...a venit cu o surubelnita de-aia a cautat un alt minus care era bun si le-a legat... si merge perfect acum... insa eu mai am mici probleme cu luminile.

Share this post


Link to post

nu ...nu am :( si culmea k acuma knd am pornit in seara asta luminile nu mai mergea becu din stanga deloc nici faza scurta nici lunga.. am schimbat si becul si tot degeaba

Share this post


Link to post

Am masurat firele care imi ies din mufa de la regulatorul de tensiune...pe unul imi iasa curent am masurat cu un bec si pe celalat nu...intrebarea mea acum este urmatoare:pe care dintre fire il pun la firul care duce la becul din bord si pe care la cel cu care am tras curent de 12V...

Share this post


Link to post

Salut am si eu o mare rugaminte la tine ... Poti masura ce curent iti ajunge la electrovalva aia de care am vorbit putin mai sus . Acea electrovalva din poza. Vezi ca o poti masura numai cu mototrul pornit cred :) mersi.

Am masurat firele care imi ies din mufa de la regulatorul de tensiune...pe unul imi iasa curent am masurat cu un bec si pe celalat nu...intrebarea mea acum este urmatoare:pe care dintre fire il pun la firul care duce la becul din bord si pe care la cel cu care am tras curent de 12V...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...