Jump to content
Sign in to follow this  
Mammut

Probleme Electrice Tico

Recommended Posts

aha...o sa ma uit pe acolo sa vad care e treaba..totusi nu inteleg de ce s-a topit siguranta cand am apasat bricheta..stiu ca bricheta sare automat cand se incinge spirala aia din ea, dar la mine nu s-a intamplat asa.

Share this post


Link to post

Ce-i asa greu de inteles, a facut scurt-circuit.

Share this post


Link to post

Sall all. Am si eu un Ticozaur cu o mica mare problema. Nu imi functioneaza faza scurta pe stanga. Am schimbat bec, verificat sigurante dar nimic. Posibile cauze daca stie cineva. Mentionez ca pe dreapta si faza lunga merge pe amandoua. Va multumesc.

Share this post


Link to post

Cel mai probabil ai o problema cu firul

Verifica intai mufele prin care trece firul,de la blocul de lumini spre far

Share this post


Link to post

dar pentru faza scurta nu e o singura siguranta la ambele faruri, si nu merge + pe un singur fir pana la un moment dat? sau pleaca direct pe doua fire?

Share this post


Link to post

Vezi schema electrica in manualul de service. Aici

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Fiecare far are cate o siguranta,daca se duce nu mai merge nici o faza a becului

Becurile au + permanent si - prin blocul de lumini

Share this post


Link to post

...

 

merci mult. Deci e o singura siguranta pe far. Acum am inteles. Nu e ca la Dacia 1 faza scurta, una faza lunga. as fi foarte recunoscator daca mi-ar da si mie cineva schema de la sigurante, sa stiu si eu care si de ce raspunde.

 

Am crezut ca am inteles, dar m-am incurcat mai tare. Am masurat cele 3 fire care merg la far, iar doua dintre ele au 12,.. V (cele din lateral). Firul din mijloc banuiesc ca e masa, dar intrebarea mea e daca merge dreapta si e curent pe +, si merge si stanga faza lunga unde poate fi problema?

Va multumesc.

 

Din cate am vazut eu firul rosu-alb e cu probleme. Temporar am sa leg un fir de la celalalt far (am vazut ca la fel e si in schema). Daca mai aveti idei ...

PS: Cine ma poate lamuri ce e 133 si 244 din schema?

Edited by tolin
Citare inutila

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Intrebari ...grele: a desfacut cineva pana acum un actuator care se gaseste la faruri? Si daca da, Intrebarea este: Acel potentiometru, trebuie sa fie intre arc si rotite, sau in spatele arcului? Ma rog, acelei lame?

 

M-a pus > :) sa desfac actuatorul si acum... dupa ce face o cursa inainte-inapoi, tace cateva zile. Apoi mai face o cursa, apoi pauza 2-3 zile. :o :-? Eventual AB, ma puteti ajuta??

Edited by angelopf

Share this post


Link to post

Actuator de lampi? :o

Share this post


Link to post

Actuator reglaj farururi ,curiozitatea costa ! Cred ca mai degraba cumperi unul nou ! :thumbl:

Share this post


Link to post

angelopf, am desfacut mai demult un "motoras" din ala de faruri. Prima data l-am montat inapoi gresit si nu a mers (nu facea reglajul), apoi l-am demontat si l-am pus in felul care initial mi se paruse ciudat, inacceptabil. Ei bine, de data asta a mers.

Succes!

Share this post


Link to post

motorasu de la reglaju farurilor,trebuie introdus cu gamalia din capu lui in taietura dupa tija de reglare din far :)

Share this post


Link to post

angelopf, am desfacut azi un "motoras" (actuator) reglaj faruri nou. Tija cursorului potentiometrului trebuie sa stea intre rotita alba si lamela elastica de cupru.

Daca tot nu functioneaza bine, verifica si contactele de la butonul de reglaj din bord.

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Multumesc kinetix!

 

Ma gamdeam ca asa ar fi logic sa fie montat, dar am zis sa intreb inainte sa dau jos actuatorul (sunt un pic ruginite suruburile si sa nu am surprize). Dar acum pot sa ma apuc linistit de lucru.

 

Mersi inca o data.

 

Ciao

Edited by angelopf

Share this post


Link to post

Dupa cate se observa din poza de mai jos..imi curge bateria.Problema o am cam de o luna de zile..dar doar de curand am observat defectul.Din cauza asta am fost nevoit sa schimb bornele.Cele din imagine au cam o saptamana.Bateria functioneaza perfect..porneste masina la sfert.Acum nu stiu..asa se manifesta o baterie care trebuie schimbata sau am o problema la sistemul de incarcare a masinii?.Am desfacut capacelele de la baterie si nivelul la electrolit pare normal..cu toate acestea prezinta simptome de fierbere dupa cate am inteles de la altii. :(

post-19010-1243337562_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Daca fierb toti elementii asta inseamna supraincarcare ! Pune mana si fa niste masuratori !

Share this post


Link to post

Ok..am dat o fuga pana la masina:

-12.60v motorul oprit.

-13.88v ~ 13.90v la relanti constant.

-13.30v la relanti cu consumatorii porniti.

 

Bateria are sub un an vechime de 46A ..dar am avut vreo 6 pene totale din cele care imi amintesc eu.

Share this post


Link to post

Fuguta cu ea la garantie, impreuna cu masina, ca sa-ti masoare si ei tensiunea de incarcare si sa se convinga de marfa lor de cacao! :spumelagura:

Share this post


Link to post

Mda..dupa ce am verificat tensiunile mi-am dat seama ca trebuie schimbata bateria.Problema intre timp s-a agravat..acum daca aprind farurile scade relantiu atat de brusc de intra in rezonanta toata masina.DIn pacate am pierdut actele de achizitie a bateriei..urmeaza sa-mi iau astazi alta.Alta dandana..nu mai gasesc baterie cu plusul in stanga si se pare ca si cablu de plus e cam scurt.

Share this post


Link to post

Ciudat ca nu gasesti, dar ce zici daca iei o baterie d-aia, si sa o pui invers in locas? Pt a veni plus-ul spre masina..? oricum sa ti cont de dimensiunile noii baterii, nu orice baterie are loc la tico! si..cat mai mare amperaj la ea! eu o am de 45.. bafta :)

Share this post


Link to post

Oricum invers o puneam..dar si asa imi pare prea scurt cablu de +..adica e incordat si asa.Oricum..cumva o rezolv zilele care urmeaza.Mai ma uit.

Share this post


Link to post

Vezi ca alternatoru de tico dezvolta 50 A deci de 40-45 A maxim :)

Share this post


Link to post

Si ce legatura are puterea alternatorului cu capacitatea acumulatorului? Poti pune ce acumulator vrei,in limita spatiului,nu se consuma mai repede,nu cere mai mult curent,doar ca te tine mai mult cu masina oprita si dureaza mai mult sa-l incarci daca-l descarci(lucru neindicat si destul de rar)

Share this post


Link to post
Si ce legatura are puterea alternatorului cu capacitatea acumulatorului? ...

Are, cand "h" din "Ah" este, doar, o litera.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...