Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Imagini de la evenimentul de Sambata din Ploiesti :

 

1.jpg 2.jpg

3.jpg 4.jpg

Share this post


Link to post
Imagini de la evenimentul de Sambata din Ploiesti :

A fost o parada moto, aferenta intalnirii HEAVY RIDERS BIKE FEST.

Detalii aici.

Share this post


Link to post
Oi fi eu ardelean, dar le cam pricep in general. :P

 

Nu are treaba cu Ardealul. E chestie de "daca nu practici, nu stii".

Iti mai amintesti cand am mers impreuna prin Bucuresti si ti-am spus sa o calci nitel ca ma pui in pericol? Iti amintesti cum se infigeau masinile in fundul meu si apoi ma depaseau din scurt, franandu-mi in fata? Poate ti se aprinde acum vreun bec.

 

Ceea ce nu inteleg, este cum te poti baza pe un sofer care poate fi la fel de imprevizibil ca unii motociclisti?

 

Pe motor nu te bazezi pe nimeni decat pe tine (si pe pasager, dar nu prea mult, si el poate gresi).

 

 

Salex, daca chiar vrei sa intelegi, urca-te ca pasager, o sa ti se aprinda multe beculete. Trec printre masini ca la semafor sa plec primul folosindu-ma de capacitatea de accelerare a mobrei din dotare. Desi pare din exterior ca merg cu 100kmh pentru ca fac zgomot si accelerez repede, nu ating decat 60kmh dar o fac foarte repede. Plecand tare, pot sa imi concentrez atentia doar inainte, neavand, teoretic, ce sa accelereze la fel de tare in spatele meu si avand o zona de tampon foarte importanta.

Pe un drum aglomerat, intotdeauna verific oglinzile. Cel putin 20% din timp il petrec uitandu-ma in oglinzi. Daca e unul care face o manevra imprundenta cu masina si se grabeste, ii fac loc sa se duca. Daca nu poate sa se duca, plec eu, pun ceva dinstanta intre el si mine (chiar daca asta inseamna sa trec peste dunga continua, bineinteles, asigurandu-ma cat se poate de bine). Prefer sa imi ia carnetul decat sa ma pocneasca un grabit neatent.

Incerc sa depasesc cat mai mult masinile pentru ca:

1. Daca stau in spate, am nevoie de o zona mare de tampon, echivalentul a 2s.

Daca pastrez zona asta de tampon, masinile de pe alte benzi o vad ca un spatiu pentru a castiga inca un loc in trafic (specia asta de cretin are un loc aparte in inima mea). Din pacate, dobitocii intra brusc pe banda si pun frana dupa. Daca am noroc, tot ce o sa fac este sa imi creez inca o zona de tampon care va fi si ea ocupata in curand de alt dobitoc.

2. Daca merg cu aceeasi viteza cu masinile, in paralel, ma inghesuie. Nu am probleme daca semnalizeaza, le dau voie sa intre, dar nu imi permit sa uite de mine si sa intre peste mine, poate iesi foarte nasol, ori sar bordura, ori ajung pe contrasens.

3. Merg constant mai repede decat traficul. Partea proasta la asta este ca nu pot sa trec printr-o intersectie (chiar daca e semaforizata, sunt cei ce fac stanga) repede decat daca am vreo masina cu mine. Nu neaparat ca se baga, dar inainteaza usor pana la jumatatea benzii. Asta nu ma incomodeaza, dar ma sperie, franez, ala poate intelege ca vreau sa il las sa treaca...

 

Cea mai buna varianta este 3. Asta e. Daca cineva crede ca sunt inconstient pentru asta, mi se rupe, este cea mai buna pentru pielea mea. Nu e perfecta, dar e cea mai buna.

 

Alte chestii:

- nu pot sa stau ultimul la semafor, stiu ce a patit Vaxxi, am avut masina care m-a evitat doar pentru ca am plecat eu (pietonul era sa il ia)

- nu pot sa stau foarte mult in trafic cand e cald. Ia o geaca pe tine, o caciula, si stai in lateralul masinii tale cand ai A/C pornit. Arde? Incearca si cand este un camion langa, unul din ala care te face sa mori axfisiat.

- cand trec printre masini, imi este mai la indemana gazul decat claxonul. Defect de fabricatie, cum zice tolin, dar asta e. Gandeste-te ca daca eu nu merg cu motorul, daca nu ma lasi, data viitoare vin cu masina si vei sta mai mult la semaforul ala.

- da, uneori am faza lunga pornita. Din fericire, bate la fix 4.5 m in pamant, in fata motorului. Din pacate, nu conteaza, si faza normala e foarte puternica. Daca te deranjeaza, gandeste-te ca e mai bine sa te deranjeze decat sa nu ma observi (stiu ca asta e foarte greu de inteles, pielea ta e protejata mai bine ca a mea). Oricum, asta se intampla doar ziua.

- da, uneori merg foarte tare. Dar la fel fac si cu masina. De fapt, mai des. Dar tu te iei dupa zgomot, dupa faptul ca te las mult in urma la semafor (deh, 0-100kmh e sub 4s - ganditi-va la asta inainte sa va incercati muschii cu motoare) ai zice ca Gata! Are 100kmh. Nope. Doar am ajuns mai repede la 60kmh.

- da, uneori merg foarte incet. Nu ma impinge de la spate, am un motiv pentru care fac asta. Da semnal stanga si am sa te las sa depasesti daca pot, eu nu pot sa merg mai tare. Nu te apropia prea mult de roata mea spate, din cauza turatiei, am o frana de motor destul de buna, si tu o sa iesi vinovat.

 

Mai sunt multe de spus, dar m-a lovit lenea. Mai incolo, poate.

Share this post


Link to post
Nu are treaba cu Ardealul. E chestie de "daca nu practici, nu stii".

Iti mai amintesti cand am mers impreuna prin Bucuresti si ti-am spus sa o calci nitel ca ma pui in pericol? Iti amintesti cum se infigeau masinile in fundul meu si apoi ma depaseau din scurt, franandu-mi in fata? Poate ti se aprinde acum vreun bec.

 

Tu cand mergi cu o baba pe strada, o impingi de la spate sa se grabeasca? :D

M-as fi tinut bucuros dupa tine, dar avea masina ceva de nu tragea motorul cum trebuie...

 

Pe motor nu te bazezi pe nimeni decat pe tine...

 

Din ce a zis Adi, eu am inteles ce am scris mai sus. :) In fond, si eu ma bazez uneori

pe o anumita reactie a celorlalti participanti la trafic. De multe ori acestia ma surprind cu reactii diferite fata de ce anticipam si ma pun in situatii jenabile sa zicem. Dar deh,eu sunt in masina, poate mai protejat fata de un motocilist

Share this post


Link to post
Dar deh,eu sunt in masina, poate mai protejat fata de un motocilist

Cand sunt cu masina merg in cel mai mare sictir, imaginati'va ca am scos consum doar in bucuresti de 10,2%, iar in carte Reno da 10,7.

Totusi, merg mult mai miserupist pe drumurile principale cu masina, nu ma mai stresez ca "ce se intampla daca iese unul de pe straduta laterala". Cu motorul nu iti poti permite luxul asta.

Sinteza lui Cata a fost foarte buna, este exact ceea ce traiesti zi de zi pe motor. Bravo!

Share this post


Link to post
Tu cand mergi cu o baba pe strada, o impingi de la spate sa se grabeasca? :D

M-as fi tinut bucuros dupa tine, dar avea masina ceva de nu tragea motorul cum trebuie...

 

Sorry, man, sigur masina ta merge peste 45kmh. Si sa mergi cu viteza asta pe Barbu Vacarescu, in Bucuresti,... te pui singur in pericol.

 

 

Cand sunt cu masina merg in cel mai mare sictir, imaginati'va ca am scos consum doar in bucuresti de 10,2%, iar in carte Reno da 10,7.

 

Top this: Civic, 8.8l/100kmh, clima pornita :D

Share this post


Link to post
Aia care-o dau pe-o roata in maieu, la fel cu cei cu BMW din 1990 inmatriculat in Bulgaria, nu intra pe forum ... asa ca ii aducem degeaba in discutie. Ei ... sunt o specie aparte :)

 

Si ca sa ma citez singur, sa fie mai clar: si ele sunt in trafic alaturi de noi, si pun pariu ca nu citesc forumul in de sfaturi utile pentru condus, prevenire, stickere cu "atentie la motociclisti" si alte balarii. Ca sa zic asa, noi aci' pe forum purtam niste discutii foarte bune, tips & tricks, alea alea, si suntem mai catolici decat Papa ... pana cand iesim la volan/ghidon si realizam ca restu' de nooj' la suta din aia de pe strada ii cam doare in pix de toate subiectele astea, de campanii, de etc etc.

 

Asta e faza care, cred eu, irita cel mai mult soferii. Contextul e mai larg si indivizii aflati mai sus intre ghilimele cred ca au cea mai mare parte din vina.

 

Isi au cea mai mare parte din vina si din pacate se inmultesc. Iar lumea retine mult mai usor un idiot decat zece care merg normal. Tine si de bun simt, la fel ca meltenii de-o tureaza aiurea noaptea in linie dreapta pe bulevard, si rasuna blocurile; normal ca incepe lumea sa le arunce borcane in cap si sa lege corzi de-a latul drumului, dar pacat ca si-o iau altii nevinovati din cauza lor.

 

 

De multe ori acestia ma surprind cu reactii diferite fata de ce anticipam si ma pun in situatii jenabile sa zicem.

 

Pai atunci se cheama ca nu conduci cum trebuie, imi pare rau sa-ti spun :) ideea tocmai asta e, sa fii pregatit pentru orice si sa NU te ia nimic prin surprindere. Se cheama "a conduce paranoic" si asigura garantarea propriei piei !

Share this post


Link to post
Sorry, man, sigur masina ta merge peste 45kmh. Si sa mergi cu viteza asta pe Barbu Vacarescu, in Bucuresti,... te pui singur in pericol.

 

Merge, merge...doar ca... in conditiile de atunci ajunge mai greu la o viteza acceptabila. Mai mult de atat, nu rare sunt momentele in care sunt in accelerare sa tin aproape ca mai apoi sa franez pentru ca asa imi cer conditiile de trafic. Cu masina incarcata ca atunci...sincer imi era teama sa nu fiu eu ala care iti face tiuning la motor. Dupa ce nu ti-am mai purtat grija, nu am avut probleme in trafic. :)

In plus, mi-am facut un obicei de a pastra o distanta mai safe fata de motoarele din fata mea; dar asta o fac in orasul meu si se pare ca nu e la fel peste tot. :)

 

 

 

Pai atunci se cheama ca nu conduci cum trebuie, imi pare rau sa-ti spun :) ideea tocmai asta e, sa fii pregatit pentru orice si sa NU te ia nimic prin surprindere. Se cheama "a conduce paranoic" si asigura garantarea propriei piei !

 

Posibil, nu vreu sa te combat. :D

As vrea sa dau un exemplu a ceea ce am zis.

Intersectie strada secundara cu artera principala. Eu vreau sa fac stanga din strada secundara, la fel si o masina de pe artera principala(deci pe strada de pe care vreau sa ies eu). Acord frumos prioritate masinii respective care se angajeaza in manevra de schimbare a directiei de mers. masina respectiva porneste hotarata ca mai apoi sa i se inece motorul si sa o ia la relanti. Ei, in cazul in care as fi pornit si eu sigur fiind ca masina respectiva nu pierde vremea, probabil ca ne-am fi tamponat.

Poate asta inseamna ca sunt sofer prost sau nu... :)

Share this post


Link to post

Sunteti oftopic, ce au treburile astea cu motociclismul?

 

@Sato, fuchiu cu consumul ala! :shock:

Share this post


Link to post

Au, au, ca poate intelege lumea mai bine cum e sa vezi chestiile de mai sus din perspectiva calare in locul perspectivei cu curul in scaun ;)

Share this post


Link to post

Au domnu'. Eu cel putin caut sa inteleg cam ce ar fi in capul unui motociclist normal cand e pe motor. :)

Share this post


Link to post

Este exact ce este si in capul unui sofer normal la volan. In plus nu este decat un instinct de conservare mai exacerbat. ;)

Share this post


Link to post
Eu cel putin caut sa inteleg cam ce ar fi in capul unui motociclist normal cand e pe motor. :)

Pe lângă ce ţi-a răspuns @Adi, mai pun şi eu nişte citate, din pagina anterioară, poate aşa le mai citesc şi alţii, renunţă la "prejudecăţi", la subiectivism şi devin mai receptivi şi dornici să înveţe din cuvintele/sfaturile/povestioarele celor ce fac parte din ambele "tabere".

Pentru a intelege asta trebuie sa fii motociclist.
Pai e cam greu de inteles fara sa mergi, din pacate.
E chestie de "daca nu practici, nu stii".

Share this post


Link to post
Dupa ce nu ti-am mai purtat grija, nu am avut probleme in trafic. :)

 

Pai nu imi mai purta. Oi fi tu prietenul meu, dar cand sunt pe motor, nu ma bazez pe nimeni. Nu merge aia cu "depasirea stil coloana", nu merge nimic. Esti pe cont propriu.

 

@Sato, fuchiu cu consumul ala! :shock:

 

Las' ca scot 9 din FJR, la drum intins, daca am chef :D (cu motorul incarcat, mers sportiv)

Share this post


Link to post

mers sportiv = mai tragi un pic de gaz, mai pedalezi cativa metri

Share this post


Link to post

Am si io niste intrebari pentru motociclistii adevarati:

 

Cati km mergeti pe an?

Dupa cati km te poti considera experimentat pe motor?

 

Intreb pentru ca majoritatea motociclistilor pe care ii cunosc fac sub 3000km/an (e drept ca aici nici vremea nu e ideala de motociclism). Eu cu scuterul fac vreo 1000/an.

 

Pe mine ma bate un gand sa trec la 125cc tocmai ca sa pot merge mai repede decat traficul si pleca primul de la semafor, si sa imi pot permite sa merg "pe mijlocul drumului" fara sa incurc pe nimeni. Sa mergi f aproape de marginea din dreapta e naspa, una ca un vezi mare lucru in partea dreapta din cauza masinilor parcate si a doua intotdeauna se gaseste un tembel care sa te depaseasca si apoi sa-ti taie calea.

Oscilez intre scuter si moto "de-adevaratelea", insa pana in 125cc pentru ca mi-e lene de scoala si permis moto.

Share this post


Link to post
Dupa cati km te poti considera experimentat pe motor?

 

Dar la masina dupa cati km te poti considera experimentat?

Share this post


Link to post

dupa o viata, si tot nu le inveti pe toate :)

 

Edit moderator: Studiaza te rog Regulamentul, cu atentie sporita la 2.7 ! (linkuri in semnatura)

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Am si io niste intrebari pentru motociclistii adevarati:

 

Io ma bag ca musca-n lapte, ca-s fitzobiker :mrgreen: cum definesti "motociclist adevarat" ? cum definesti "motociclist fals" ? :)

 

Probabil ala fals vrei sa zici ca-i cel care si-a luat motor pentru agatat si mers la terasa, stie sa-i dea viteza in linie dreapta si cam atat. Ala adevarat poate sa fie unul care merge de placere, unul care si-a luat motor ca sa mearga la intalniri sau unul care si-a luat motor ca sa-l foloseasca zilnic in loc de masina, fiind mai eficient.

 

Cati km mergeti pe an?

 

Variaza mult, dar nu e un criteriu. Sunt oameni care isi fac concediul si ceva plimbari, altii care merg cu el pana se acopera drumurile cu zapada ... de exemplu io, n-am sarit de 10 mii in nici un an. Si regret asta :)

 

Dupa cati km te poti considera experimentat pe motor?

 

Daca ai minte, nu te consideri niciodata "experimentat" pe motor, ci intotdeauna "in invatare". Asa cum nici despre un instrument muzical nu poti spune "gata, il stapanesc la perfectie" - intotdeauna e loc de mai bine, intotdeauna poti fi luat prin surprindere de ceva, intotdeauna se poate schimba ceva.

 

Pe mine ma bate un gand sa trec la 125cc tocmai ca sa pot merge mai repede decat traficul si pleca primul de la semafor, si sa imi pot permite sa merg "pe mijlocul drumului" fara sa incurc pe nimeni. Sa mergi f aproape de marginea din dreapta e naspa, una ca un vezi mare lucru in partea dreapta din cauza masinilor parcate si a doua intotdeauna se gaseste un tembel care sa te depaseasca si apoi sa-ti taie calea.

Oscilez intre scuter si moto "de-adevaratelea", insa pana in 125cc pentru ca mi-e lene de scoala si permis moto.

 

Parerea mea personala e ca un 125 e cam struto-camila, din pacate; in 4 timp e cam lenes, in 2 timpi ... e in 2 timpi. Ai suficient zvac pentru a te descurca foarte bine in trafic, dar mi-as lua macar un 250 cm mai masiv. Dar asta sunt eu :)

Share this post


Link to post
Am si io niste intrebari pentru motociclistii adevarati:

 

Defineste motocilist adevarat! :) ) Cred ca vrei sa te referi la cei care nu si'au luat motor ca sa se dea pe o roata si sa impresioneze proastele, ca asa au auzit ei ca pica proastele ca mustele cand vad o carena rosie..

 

Am si io niste intrebari pentru motociclistii adevarati:

Cati km mergeti pe an?

 

Maxim 14000, minim 5000. Sezonul asta, spre exemplu, am 6000 pana acuma, din aprilie.. Pana in noiembrie spre sfarsit o sa ma apropii de 8500-9000 care e media mea per sezon..

 

Dupa cati km te poti considera experimentat pe motor?

 

Daca ai cap, NICIODATA! ;)

 

Intreb pentru ca majoritatea motociclistilor pe care ii cunosc fac sub 3000km/an (e drept ca aici nici vremea nu e ideala de motociclism). Eu cu scuterul fac vreo 1000/an.

 

Oscilez intre scuter si moto "de-adevaratelea", insa pana in 125cc pentru ca mi-e lene de scoala si permis moto.

 

Pai ce, pana la 125 nu ai nevoie de scoala acolo? Aici ai nevoie cel putin de A1 daca CMC>50 si musai de A daca CMC>125..

Eu acum sub 600cmc nu mi'as mai lua. Mi se par mult prea lenese si prea "biciclete" in feeling. Daca vrei si putere si confort si fiabilitate si toate astea fara sa te puna in cap, iti recomand un CBR600, preferabil din 99 incoace, sau chiar din 2001 pe injectie..

Bafta!

 

 

LE: :dizzy: Vaxxi raspunsese deja de IERI la toate punctele cheie.. Asta e, daca nu citesc topicul pana la sfarsit.. :D

Edited by Satori

Share this post


Link to post
Am si io niste intrebari pentru motociclistii adevarati:

 

Nu exista motociclist adevarat sau fals. Exista diferite motive pentru care ti-ai luat motorul.

Eu consider, totusi, ca nu esti motociclist adevarat daca nu ai carnet.

 

Cati km mergeti pe an?

 

Anul trecut am mers 10kkm. As fi mers mai mult, dar timpul nu mi-a permis.

 

Dupa cati km te poti considera experimentat pe motor?

 

Intotdeauna te va surprinde ceva si, daca nu o face, e bine, inseamna ca esti treaz si atent, asa cum ar trebui sa fii. Asta nu inseamna ca nu exista pericole pe care nu le poti trata si poti sa stai linistit. Nu exista un prag de experienta care sa te tina in siguranta.

Este exact ca la masini, desi majoritatea soferilor nu isi dau seama de pericol (care, e adevarat, e mai mic).

Ce poti sa numesti experienta relevanta este numarul de km cu aceeasi mobra. Ii inveti cat de cat reactiile, ce poate in termen de dinamica si ce nu poate. Asta conteaza.

 

Intreb pentru ca majoritatea motociclistilor pe care ii cunosc fac sub 3000km/an (e drept ca aici nici vremea nu e ideala de motociclism). Eu cu scuterul fac vreo 1000/an.

 

Cate luni se merge?

Depinde si la ce folosesti agregatul. Pentru mine, este mijloc de transport zilnic.

 

Daca poti, fa scoala. La voi chiar se face si vei invata chestii care te vor tine in viata. Nu prea e loc de lene pe 2 roti.

Share this post


Link to post
Nu prea e loc de lene pe 2 roti.

Ba da, pe 600F mai merge. Pe 954 nu! :P

Share this post


Link to post

Eh, pai asa, pe FJR dorm.

Dar in comparatie cu masina, sunt in priza.

Share this post


Link to post

Eu merg zilnic cu scuterul. Si tot 1000km/an fac :caaalm:

 

"Motociclist adevarat"=motociclist care nici nu incurca traficul nici nu se face praf la prima situatie mai exotica din trafic. E cel care cunoaste si limitele lui si pe ale agregatului, si de care e capabil sa se apropie ori fara sa-si rupa gatul.

Eu am avut un coleg de birou care la PRIMUL drum cu motocicleta a derapat pe o portiune de drum murdar si a picat. A stat cu corset si gatul in ghips cam 4 luni.

 

In BE nu prea e interesant sa ma complic cu motocicleta, desi ploua doar de doua ori pe an (si tine cate 6 luni). Asta e probabil unul din motivele pentru care motociclistii din jurul meu merg f putini km, in jur de 2500km/an.

Scuter e altceva, e bicicleta cu motor si pentru asta nu merita sa ma complic cu scoala. Dupa oarece experienta pe 50cc, pot trece la 125cc si fara scoala. Ca sa trec de la 50 la 600cc fara scoala nu as risca.

 

In BE cu permis B de mai mult de 2 ani poti merge pana la 125cc si 11kw parca. Permis A1 se poate lua la 16 ani (adica nu poti avea inca B), consta doar in examenul de sala si un asa-zis examen practic in care trebuie doar sa arati ca stii care sunt butoanele si comenzile unui scuter, cateva elemente de poligon foarte simple, fara examen de traseu pe bune.

 

Pt mine trecerea de la 50 la 125cc ar insemna sa trec sa zicem de la 45 la 65km/h (nu neaparat la 100 de care sunt capabile draciile, cel putin nu din prima), la care sa ajung mai repede decat un golf tdi care nu se strofoaca prea tare, ar insemna in plus frane disc fata-spate, ABS, niste roti ceva mai mari, poate un centru de greutate mai coborat, etc. Adica "pericolul" puterii mai mari sa fie compensate de cateva chestii de siguranta activa in plus. Poate dupa un "stagiu" pe 125cc o sa imi vina si ideea sa devin motociclist pe bune, si atunci voi face si scoala.

Share this post


Link to post
Dupa oarece experienta pe 50cc, pot trece la 125cc si fara scoala. Ca sa trec de la 50 la 600cc fara scoala nu as risca.

Când spui "nu aş risca", la ce fel de risc faci referire?

Există variantă legală de-a merge pe motor de 5-600cc fără a avea permis moto (implicit fără a fi făcut şcoala)?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...