Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Da, ai dreptate, e misto sa ai colegi de trafic care merg cu viteza si fara controlul directiei [...]

 

Si, daca nu ai auzit de motociclisti care dandu-se pe o roata au pierdut controlul vehiculului si au lovit pietoni aflati pe margine sau cate un copac, atunci poate ar trebui sa iti mai diversifici sursele de informatie.

La fel de mişto ca în situaţia în care, în locul motocicliştilor, merg cu viteză unii cu maşinile. Care în timpu' liber (şi au din belşug aşa ceva atunci când conduc) se gândesc să schimbe un CD sau să caute ceva pe sub bord... Controlul asupra direcţiei e la fel de mare.

Am auzit, desigur. Eu am spus altceva, că nu am auzit poveşti asemănătoare de la victime ci doar de la... potenţiale victime. Babe fricoase sau nu. Care au şi ele dreptate, într-un fel.

La fel de riscant e şi să traversezi pe zebră, indiferent de ce conduce dobitocul.

Share this post


Link to post

Aici e vorba despre o tampenie a unui taximetrist. Ori sa consideri ca acesti indivizi aparte fac parte din marea masa a "soferilor" si sa ii dai ca exemplu e ca si cum ai zice "scuterist, motociclist, tot aia-i, conduce un vehicul cu 2 roti". Hai sa fim seriosi.

Iar controlul pe care il are cineva care cauta ceva pe sub bord, cand merge cu 50 km/h cu un autoturism nu cred ca poate fi nicicum comparabil cu controlul pe care il are un "baiat in maieu si cu slapi" la x km/h, atunci cand suprafata dintre agregatul pe care il dirijeaza si asfalt este de doar cativa cm patrati. OK, e adevarat ca sunt multi adormiti la volan, mult mai multi decat cei de la ghidon, dar nu inteleg in ce fel neatentia unuia este o scuza pentru teribilismul si inconstienta altora.

Share this post


Link to post
Eu am spus altceva, că nu am auzit poveşti asemănătoare de la victime ci doar de la... potenţiale victime. Babe fricoase sau nu. Care au şi ele dreptate, într-un fel.

Sincer, nici eu nu am auzit de la victime. Doar de la televizor, la amiaza, cam pe la 5, asa.

Share this post


Link to post

Ca tot se vorbea de viteza. Incercati sa mergeti seara/noaptea prin oras cu motorul. Daca respectati legea si mergeti cu viteza legala veti fi ca niste sitting ducks in calea racerilor cu masini jmechere care ies sa isi impresioneze maimuta blonda din dreapta. ;)

Ca sa fii SAFE (atat cat se poate de safe..) pe motor in oras trebuie sa mergi putin agresiv, sa fii stapan pe tine, insa sa nu depasesti cu mai mult de 10-20km viteza celorlalti. In felul asta tu devii cel care trebuie sa evite, nu iti lasi sanatatea la indemanarea si bunul simt (LOL) al maimutelor care rup masinile pe bulevarde.

 

Multi soferi nu inteleg ca motociclistii care merg PUTIN mai tare decat restul traficului o fac chiar pentru a fi putin mai in siguranta, ei cred ca o fac din.. teribilism. Pentru a intelege asta trebuie sa fii motociclist.

Share this post


Link to post

Te referi la racerii din masini? Dar ei ce p*** lor isi protejeaza?

Eu imi protejez caroseria (adica corpul)..

Share this post


Link to post
Ca tot se vorbea de viteza. Incercati sa mergeti seara/noaptea prin oras cu motorul. Daca respectati legea si mergeti cu viteza legala veti fi ca niste sitting ducks in calea racerilor cu masini jmechere care ies sa isi impresioneze maimuta blonda din dreapta. ;)

 

"Sitting duck" esti si cu masina. Nu cred ca e foarte mare diferenta sa mergi legal si linistit pe banda ta si sa te trezesti cu ditai Q7 gonind ca nebunul spre tine pe contrasens.

 

Ca sa fii SAFE (atat cat se poate de safe..) pe motor in oras trebuie sa mergi putin agresiv, sa fii stapan pe tine, insa sa nu depasesti cu mai mult de 10-20km viteza celorlalti.

 

As mai adauga si experienta.

 

Multi soferi nu inteleg ca motociclistii care merg PUTIN mai tare decat restul traficului o fac chiar pentru a fi putin mai in siguranta, ...

 

Mai ales cand merg intr-o roata...

 

 

Te referi la racerii din masini? Dar ei ce p*** lor isi protejeaza?

...

 

Cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare :D

Share this post


Link to post
Multi soferi nu inteleg ca motociclistii care merg PUTIN mai tare decat restul traficului o fac chiar pentru a fi putin mai in siguranta, ei cred ca o fac din.. teribilism. Pentru a intelege asta trebuie sa fii motociclist.

 

Defineste ... PUTIN. 10-20km/h e intr-adevar putin si e foarte acceptabil. De DOUA sau de TREI ori mai repede cum se califica ? Sa fie clar, ma refer noaptea, nu ziua cind se circula bara la bara ;)

Share this post


Link to post
"Sitting duck" esti si cu masina. Nu cred ca e foarte mare diferenta sa mergi legal si linistit pe banda ta si sa te trezesti cu ditai Q7 gonind ca nebunul spre tine pe contrasens.

Nu ne referim la "contrasens" ci la "acelasi sens". Caz concret: Motociclist cu pasagera in spate, mergand intre tineretului si sincai pe ditai bulevardul in rand cu masinile, pe centrul benzii. Din spate vine facand slalom dupa slalom un schumacher manga care la un moment dat a acrosat o masina, apoi a lovit una parcata de a lasat'o fara roata spate apoi a ricosat iara spre banda 3 unde mergea frumos respectivul, proiectandu'i de pe motor. Nu vrei sa stii cum relata tipul milisecunda cu milisecunda patania (se dilata fantastic timpul si iti amintesti fiecare clipa). Din fericire au scapat amandoi doar cu vanatai, deoarece erau echipati full si nici nu s'au izbit de nimic decat de sol.

 

As mai adauga si experienta.

CLAR!

 

Mai ales cand merg intr-o roata...

De astia mi se rupe, o fac pe barba lor.

 

 

Defineste ... PUTIN. 10-20km/h e intr-adevar putin si e foarte acceptabil. De DOUA sau de TREI ori mai repede cum se califica ? Sa fie clar, ma refer noaptea, nu ziua cind se circula bara la bara ;)

10-20km/h in plus inseamna putin, insa e diferenta de viteza "de aur". Iti confera avantajul de a fii tu in control si de a nu te lasa "acoperit" de trafic.

Cine merge mai tare cel mai probabil nu a avut (inca) niciodata un accident in oras. O face pe barba lui, la fel ca cei pe o roata, cei in tricou, etc, etc.

Daca tu vii cu 120 si gigel schimba banda sau doar trage nitel de volan sa evite o groapa, tu esti pilaf, iar gigel are in cel mai rau caz conserva nitel sifonata...

Share this post


Link to post
....Daca tu vii cu 120 si gigel schimba banda sau doar trage nitel de volan sa evite o groapa, tu esti pilaf, iar gigel are in cel mai rau caz conserva nitel sifonata...

 

 

Nope. Gigel se pricopseste cu dosar penal pentru vatamare corporala grava sau ucidere din culpa. Cel care vine cu 120, in afara spitalizarii (in cel mai rau caz a decesului), nu prea are nicio vina - nu ca spitalizarea nu ar fi deajuns pentru unii.

 

Cat despre schumacheri manga, nu numai motociclistii sunt expusi. La fel de bine pot "calari" si vreo 2-3 pietoni pe trotuar.

Share this post


Link to post
Nope. Gigel se pricopseste cu dosar penal pentru vatamare corporala grava sau ucidere din culpa.

 

Ai tu niste exemple de dosare solutionate asa, eventual si cu executare ? Iluzia ca aplicarea legii in rutier chiar functioneaza este ... naiva :)

Share this post


Link to post

Exemple? Nu am. Dar, am aflat ca pentru vatamare corporala, poti primi inchisoare cu suspendare + anularea permisului.

Daca s-ar afla numerele dosarelor rezultate din astfel de evenimente, se poate afla si online finalizarea acestora.

faptul ca presa nu mai continua cu firul evenimentelor, nu inseamna ca nu se si finalizeaza.

 

P.S. In astfel de accidente, aplicarea legii o face procurorul si mai apoi judecatorul. Crede-ma pe cuvant cand iti spun ca astfel de dosare ajung la parchet.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Daca motociclistul il loveste din spate va fi scos vinovat... nu va putea demonstra ca Gigel a schimbat banda fara sa se asigure. Nu ca asa as vrea eu, dar asta se intampla, si nu din cauza ca ala care a lovit din spate e motociclist.

Fireste, daca ala care loveste din spate e parlamentar sau macar progenitura, e scos vinovat cel lovit chiar daca nu a schimbat banda si nici nu a iesit dintr-un drum lateral.

Asta e... traim in Romania si asta ne excita tot timpul. :wallbanger:

Share this post


Link to post

Ardelene Zeneseu, n-a zis nimeni ca nu ajung la parchet (ma rog, cand ajung, dupa luni bune sau ani). E vorba de cum se rezolva: nu se da inchisoare cu executare nici in cazurile foarte grave, iar suspendarea ... sa fim seriosi. Stii ca e o trecere de pietoni in Otopeni, unde a fost lovita o persoana ... e mutata la cateva zeci de metri mai incolo, inca se vad urmele de vopsea peste dungiel albe. Stii cum s-a castigat un proces in care unei alte persoane i-au fost rupte picioarele pe o trecere din Saftica de catre un turism ? ca nu erau montate indicatoarele "Trecere de pietoni" la distanta regulamentara si indicatorul de "Trecere pietoni" montat in centrul drumului (pe separatoarele alea de plastic) obtura vizibilitatea. Anamaria Straus, tanti aia de-a omorat-o pe studenta basarabeanca pe trecerea de pietoni la Muzeul Satului e libera bine mersi, 2 ani cu suspendare si 210 mii euro daune platite in solidar de Tiriac Asigurari, firma la care avea A8-ul asigurat.

 

Iar astea de mai sus pe cazuri clare, unde e trecere de pietoni, semafor, etc si nu apar incurcaturi de genul prioritate, influentarea accidentului de terte vehicule, etc etc.

 

Nu as vrea sa fiu in pielea motociclistului care tre' sa demonstreze LEGAL, in instanta, ca Gigel era ocupat sa scrie SMS-uri la volan si a tras aiurea de volan, sau Gigel vorbea la telefon si a evitat o masina care-a iesit din parcare aiurea, lovind lateral motoretistul, sau Gigel a tras brusc o frana "de distractie sa-l sperie pe fraier".

Share this post


Link to post
Mai ales cand merg intr-o roata...

De astia mi se rupe, o fac pe barba lor.

 

Pai de astia vorbeam mai sus si taman pe astia a sarit emil sa-i apere :)

Share this post


Link to post
Ardelene Zeneseu, n-a zis nimeni ca nu ajung la parchet (ma rog, cand ajung, dupa luni bune sau ani). E vorba de cum se rezolva: ...

Din pacate asta priveste intreaga justitie din Romania. Nu se reflecta doar asupra accidentelor de circulatie. Dupa cum mai spuneam, in legile din Romania exista o maaaareeee gaura neagra. Sunt facute sa fie cat mai ambigue si daca se poate, doua legi care ar trebui sa se completeze reciproc, se anuleaza una pe alta.

De aici pana la realitea de azi nu e decat jumatate de pas. Razorul a punctat destul de bine asta.

Share this post


Link to post
Pai de astia vorbeam mai sus si taman pe astia a sarit emil sa-i apere :)

Am zis că nu mă încurcă ăia de merg tare. Sunt de acord că o fac pe barba lor. Voi aţi zis că n-au control, că omoară lumea, că... că...

Pân' la urmă cum rămâne?! Motoriştii de se dau tare, în maieu, şlapi şi fără cască o fac pe barba lor, sau sunt "cremenali", că au contact mic cu solul (chiar mai mic atunci când se ridică pe-o roată), n-au direcţie... etc?

Da' cu şoferii care se dau tare?! Ăştia o fac tot pe barba lor şi nu sunt "cremenali" că au un mai contact cu solul şi controlul asupra maşinii e mult mai mare?!

Altă întrebare: - Cele 2 "tabere" se întâlnesc în trafic, sau joacă în seriale diferite?

 

@Zmeu, tot la ştiri nu cumva ai văzut şi accidente provocate de şoferi vitezomani/inconştienţi/teribilişti? :)

Share this post


Link to post

Asa, si? Vrei sa facem o statistica cu procentaje de conducatori de vehicule care circula la limita raportate la stabilitate si siguranta (a lor si a celorlalti) si la categoria din permis? De altfel mi se pare normal, cu cat esti mai expus, cu atat mai repede trebuie sa mergi pe langa ceilalti. Altfel nu e adrenalina.

Share this post


Link to post
Cat despre schumacheri manga, nu numai motociclistii sunt expusi. La fel de bine pot "calari" si vreo 2-3 pietoni pe trotuar.

Nu te lasi expus daca mergi putin mai tare si folosesti masinile depasite drept scut pentru posibilii jmekeri care pot veni din spate. Din acelasi motiv, daca la semafor sunt doua randuri de cate doua masini ma bag intre ele si stau ca punctul din 5'ul de pe zar (nu o scoateti acuma cu simboluri barbugistice ca nu e locul). Asta tocmai pentru a folosi pe cat posibil masinile pe post de scut. La fel cand trec printr'o intersectie si sunt disperati de pe contrasens sa faca stanga, merg in treapta inferioara in coltul dreapta-spate a masinii din fata, tocmai pentru a ma putea pune la adapost cu putin gaz. ;)

Dar na, repet, nu ai cum sa intelegi.

 

De altfel mi se pare normal, cu cat esti mai expus, cu atat mai repede trebuie sa mergi pe langa ceilalti. Altfel nu e adrenalina.

Nici tu nu ai inteles.. [-(

Edited by strumfuadi

Share this post


Link to post
Dar na, repet, nu ai cum sa intelegi.

Eu unul, sincer as vrea sa inteleg, insa nu o sa ma sui prea curind (vreodata) pe o motocicleta :) . Insa, fiind un forum auto, poate nu ar strica (sigur nu ar strica !) daca o parte dintre cei care merg si pe 4 si pe 2 roti mai "divulga" niste secrete din astea ... I-ar ajuta pe (unii din) conducatorii auto sa INTELEAGA mai bine atitudinea celor de pe moto si sa nu-i mai considere smecherasi, oportunisti, etc. O atitudine de genul celei citate, ma scuzi, nu e deloc constructiva. Ba chiar din contra, se delimiteaza si mai bine VOI de NOI si nu cred ca asta e obiectivul sau intentia :)

Share this post


Link to post
O atitudine de genul celei citate, ma scuzi, nu e deloc constructiva. Ba chiar din contra, se delimiteaza si mai bine VOI de NOI si nu cred ca asta e obiectivul sau intentia :)

Am spus'o cu regret, nicidecum in sensul ca ar fi incapabil intelectual sa inteleaga.

Delimitarea oricum exista, insa este inversa. Asta fiindca "noi" suntem si soferi, dar "voi" nu sunteti si motociclisti. Adicatelea "noi" stim prin ce treceti "voi", insa reciproca nu este valabila.

Share this post


Link to post

Pai e cam greu de inteles fara sa mergi, din pacate. Exemple ... asa ce-mi aduc si eu aminte:

 

- la semafor, te bagi printre masini => castigi timp si eviti posibilitatea sa se infiga vreunul in spatele tau, facandu-te sandwich

- cand ai de facut o curba la stanga, tii un vehicul pe dreapta si-l folosesti ca "scut" efectuand virajul simultan; vizibilitatea autoturismului e mult mai mare decat a motoretei

- cand mergi in paralel cu o masina, niciodata in unghiul mort (esti mai mic decat o masina si cresc sansele sa nu fii vazut), ca atare ori roata fata a motoretei e in spatele masinii, ori roata ta spate sa fie macar in dreptul montantului B al masinii

- mergi pe banda calcand pe unde ar veni urma rotilor stangi ale unei masini => suficienta vizibilitate in fata, poti evita in scurt pe stanga daca franeaza brusc cel din fata, nu calci mijlocul unde sunt pete de ulei

- cand filtrezi banda de masini la semafor, nu lasi motoreta chiar la ralenti ca-i prea tacuta ... o turezi un pic, ca sa nu te trezesti c-o portiera deschisa in fata (excludem cazurile "manelisti care tureaza la rosu intre masini sau claxoneaza")

 

Aia care-o dau pe-o roata in maieu, la fel cu cei cu BMW din 1990 inmatriculat in Bulgaria, nu intra pe forum ... asa ca ii aducem degeaba in discutie. Ei ... sunt o specie aparte :)

Share this post


Link to post
- cand filtrezi banda de masini la semafor, nu lasi motoreta chiar la ralenti ca-i prea tacuta ... o turezi un pic, ca sa nu te trezesti c-o portiera deschisa in fata (excludem cazurile "manelisti care tureaza la rosu intre masini sau claxoneaza")

Asta e faza care, cred eu, irita cel mai mult soferii. Contextul e mai larg si indivizii aflati mai sus intre ghilimele cred ca au cea mai mare parte din vina. Dupa ce trece un astfel de specimen pe linga geamul tau comportindu-se asa cum ai descris, e cam greu de convins soferii ca multi isi tureaza putin motorul din spirit de auto-protectie. Personal nu am nici o problema cu auto-protectia insa nu neg faptul ca ma irita motoarele turate in draci doar din motive de muschi. Nu sint singurul, chiar am povestit aici o bataie pe Ana Ipatescu intre un sofer si un motociclist.

Share this post


Link to post
- mergi pe banda calcand pe unde ar veni urma rotilor stangi ale unei masini => suficienta vizibilitate in fata, poti evita in scurt pe stanga daca franeaza brusc cel din fata, nu calci mijlocul unde sunt pete de ulei

si gropi, animale moarte!!.. @-)

Share this post


Link to post
Dar na, repet, nu ai cum sa intelegi.

 

Oi fi eu ardelean, dar le cam pricep in general. :P

Luatul curbei cu o masina drept scut o mai practic si eu uneori cand am posibilitatea. Ceea ce nu inteleg, este cum te poti baza pe un sofer care poate fi la fel de imprevizibil ca unii motociclisti?

Ceea ce zice vaxxi mi se pare de bun simt pentru supravietuirea in trafic. Uneori imi doresc si eu posibilitatea sa incapa masina intre dungile duble cu linie continua dintre benzi atunci cand fac stanga, tocmai din cauza unuia care m-ar putea "pupa" din spate. Precizare: faza de mai sus mi se intampla cand fac stanga pe drum cu 2 benzi pe sens acolo unde imi permite marcajul fara a incalca linia continua.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...