Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Cumva off-topic

@raduand: Fumezi in masina?

Share this post


Link to post

Ok, poate m-am hazardat spunand ca aveti vaporizatoarele sparte. Ar putea sa nu fie totusi asa, sa fie doar o scurgere de refrigerant localizata in conducta de ventilare, la o garnitura a instalatiei de A/C de exemplu.

 

De ceva timp am impresia ca moderatorii raspund cam "de sus" pe forumul asta. Poate ca aveti dreptate, mai sunt si alte forumuri... :-?

 

Referitor la refrigerant, este intradevar R134a si, cum spuneam, este toxic. Textul de mai jos este din manualul de service:

 

"MANEVRARE AGENT REFRIGERANT

Atentie: Intotdeauna lucrati in locuri bine ventilate

si evitati inhalarea vaporilor de agent refrigerant.

Daca aveti dificultati in respiratie, efectuati imediat

un control medical..."

 

Ca ulei refrigerant se foloseste RL 244 PAG, care se introduce odata cu agentul, la incarcarea instalatiei.

Depistarea unei scurgeri la vaporizator se poate face cu ochiul: se cauta urme de ulei refrigerant pe el sau in tubulatura de ventilatie

Share this post


Link to post

@Pedala: Nu, nu fumez in masina. Oricum pelicula de pe parbriz era uleioasa, nu ca pelicula de fum de tigara.

Share this post


Link to post

getablonda@Lasa atacurile la persoana si posteaza in sectiunea matiz pe viitor.

raduand@Pana nu se demonteaza bordul nu ai cum sa depistezi daca pierderea este pe la vreun o-ring sau daca intradevar vaporizatorul este fisurat.

Share this post


Link to post

M-am tot uitat pe topic ca nu cumva sa se mai fi discutat, dar nu cred .

Problema veche de 1 zi : zgomot la pornirea AC, dar un zgomot foarte ciudat, ca si cum intreg motorul s-ar ineca, adica se simte ca ceva nu-i convine, parca duduie mai tare, si mentionez ca nu e zomotul cu care sunt obisnuit la functionarea AC. Cureaua AC si rola sunt noi, ( dar e o curea dintata in loc de una simpla, si e putin mai scurta , dar scrie pe ea Daewoo) nu s-a auzit nimic pana azi ! oare din cauza ca am mers prea mult azi cu AC in functiune? de bagat rece , baga bine, dar de unde zomotul ala de motor uzat ? A mai experimentat cineva ceva similar ?

 

Ovi... pareri ? Multam.

Edited by radux

Share this post


Link to post

Un reset de ecm ai incercat? E frecvent dupa ce ai mers mult fara AC sa "uite" ECM-ul parametrii corecti si sa dea sa moara cand cuplezi aerul.

Share this post


Link to post

Pentru cei care au fost la Costinesti si s-au minunat de comportarea AC-ului meu vin acum cu lamuriri dupa excursia in service.

 

 

In primul rand mi-au intins cureaua dar asta nu a avut nici un efect in afara de faptul ca acum nu mai scartaie. Dupa multe strapuri facute pe diversi senzori au ajuns la concluzia ca ventilatorul nu porneste pe cea de a doua viteza si asta nu ii permite AC ului sa stea conectat la relanti. S-a corectat treaba asta prin schimbare a doua sonde de pe compresor. Nu stiu exact daca sunt presostate si alea dar acum (cel putin momentan) AC ul ramane conectat la relanti.

Share this post


Link to post

Sant de inalta presiune cele de pe compresor.Ti-au masurat si presiunea in sistem?

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare privitoare la aerul de pe Cielo a meu.

Respectiv, el functioneaza,baga rece, baga cald, DAR , toate astea numai dupa ce se incalzeste motorul. evident acum cat e cald afara se incalzeste repede, 1-2 minut aprox. si nu e mare tragedie daca astepti 3-4 minute sa se raceasca masina. Problema apare cand e frig si dureaza pana se incalzeste motorul ca nu am caldura de nicaieri.

E normal sa faca asa , sa depinda de temperatura motorului ?>

Share this post


Link to post
Sant de inalta presiune cele de pe compresor.Ti-au masurat si presiunea in sistem?

 

Nu aveau manometru. Au presupus prima data ca e presiunea prea mare, au mai dat drumu dar nici asa nu a mers, apoi au completat dar nici asa nu a mers. Pana la urma la final au golit toata instalatia si mi-au pus 740 de grame de freon (adica cat scria pe instalatie).

Share this post


Link to post

aaa si inca o chestiune, cand merge aerul se aude un susurat la motor, e normal ??

Share this post


Link to post

Toamna trecuta am schimbat condesatorul si dupa ce am inacarcat instalatia cu freon toate bune si frumoase pina acum 3 zile. Si anume dau drumul la A/C aer rece beton. A doua zi insa nimic. Nu mai cupla compresorul. Am facut "strap" cu o agrafa si a pornit deci nema freon. Chiar asa de pe o zi pe alta sa ramana fara pic de freon? L-am sunat pe mecanic si a zis ca ar fi putut exploda ceva !! :o

Si ca sa aberez si mai tare in momentul cand am descuiat masina au sarit din compartimentul motor pe dedesubt 2 pisici. Poate asta sa fie cauza sa fi miscat ceva pe la conducte?

Sper sa nu fie vaporizatorul ca m-am spart desi la cat de norocos sunt eu...Mii de scuze si multumiri pentru rabdarea de a fi citit tot ce am scris mai sus.

Edited by dino

Share this post


Link to post

Instalatia AC trebuie pornita periodic pentru a evita pierderile pe la oringuri si griparea compresoarelor.

Share this post


Link to post

In momentul cand am facut "strapu cu agrafa" compresoru a plecat deci poate nu e stricat. Ce ar putea fi insa "explodat"? In ceea ce priveste un test de etanseitate a instalatiei este valabil doar cel cu substanta luminescenta sau mai exista si altul?

Share this post


Link to post

Verifica intai cat s-a pierdut prin masurarea presiunii.

Daca e pierdut tot e clar ca ai fisura iar daca e numai o parte probabil pe la vreun oring din cauza nefunctionarii instalatiei si uscarii acestuia.

Share this post


Link to post

Am inteles. Multumesc pentru raspunsurile prompte. PS: Am apasat si pe "biluta" sau supapa de pe traseul ce leaga condensatorul cu vaporizatoril si nu a " fasait" deloc :mda: :wallbanger: :flaming: deci nu cred ca mai are nici urma de freon.

Edited by dino

Share this post


Link to post

Mda,atunci e nasol.E clar ca ai pierdut tot.

Share this post


Link to post

Recitind ultimele pagini ale acestui topic as incerca sa sper ca, avand in vedere ca pe interior parbrizul nu este nicidecum uleios, vaporizatorul sa nu fie spart. In orice caz, la un test cu substanta din aceea luminescenta, pentru a vedea daca e spart vaporizatorul trebuie dat jos bordul, sau se poate vedea doar inlaturand ventilatorul de la aeroterma din compartimentul motor?

A si inca ceva citeam mai sus de "masurarea presiunii in sistem" asta ar putea fi si un test de etanseitate pentru un interval foarte scurt de timp (pe loc) sau doar dupa cateva zile?-adica vroiam sa spun de masurare a unei diferente de presiune dupa reincarcare la un interval scurt de timp.

Edited by dino

Share this post


Link to post

Mergi la verificare. O sa iti bage aer sub presiune si o sa vezi unde e fisura.

Share this post


Link to post

salutare, am si o problema care ma macina, atunci cand pornesc AC dupa 1 min sau 2 , in interior se aude un zgomot mai mare de la compresorul AC-ului, ceva ca o uruiala, merge aerul bine este frig de ingheata dar ma deranjeaza zgomotul parca e tractor asa se aude compresorul, ce se poate face ???

Share this post


Link to post

Sa il folosesti mai des.

Share this post


Link to post

Am fost prin targul de masini, ca vreu sa iau un Espero de 1.5, si cum ma uitam asa pe la espero

la unul tot de 1.5 am observat ca nu avea vaporizatorul(borcanul acela metalic in care intra 2 furtune izolate termic parca io asa stiam ca ii spune si daca nu e vaporizator atunci ce e ? ) din dreapta de langa baterie. Nu am vb cu tipu ca cerea mult dar asi dori sa stiu si daca aerul conditionat a fost standard la Espero ???

Share this post


Link to post

Toate care s-au comercializat in Romania au avut aer conditionat. Cea pe care ai vazut-o tu , era probabil din lotul pentru Alaska. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Este posibil sa fie pozitionat in alta parte ?

Share this post


Link to post

Sau lovita si "reparata" romaneste :grumpy: toate au avut din fabrica, la vremea ei era modelul "deluxe" al Daewoo.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...