Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

Sal,

 

Nu am zis ca creste temperatura ci ca dupa mai mult de 1 ora de mers cu A/C pornit scade puterea ventilatiei.

Baga foarte incet dar tot rece.

Instalatia este pusa de 2 sapt. pe masina si este curatat tot in ea si schimbate inclusiv tot ce inseamna garnitura sau oring de peste tot.

 

Ce poate fi ?

 

Mecanicul mi-a spus ca compresorul are o electrovalva pe el care simte cand este obosit compresorl si reduce presiunea ca sa-l lase sa se relaxeze.

 

Daca opresc pentru 5 minute isi revine apoi.

Share this post


Link to post

Compresorul nu are treaba cu debitul aerului pe ventilatie.

Curge condens pe la furtunul de purjare al acestuia?

Instalatia AC are 2 senzori de oprire a compresorului in caz de presiune prea mica sau prea mare dar astea nu au treaba cu puterea de ventilatie.

Share this post


Link to post

Am achizitionat condensorul pentru AC (la 3.100.000 lei inclus transportul), dar acum urmeaza sa il montez. Problema este ca unde am intrebat in TM cu ce pret mi-l monteaza pe masina fara umplerea instalatiei, mi-au spus ca e in jur de 2.200.000 lei numai manopera!!! fara umplerea instalatiei.

 

Gasesc pretul foarte piparat si poate imi puteti da voi o estimare de pret mai realista eventual sa imi recomandati un atelier in Timisoara sau imprejurimi unde practica preturi mai omenesti ...

Edited by sorin77

Share this post


Link to post

Ia-ti o zi liber de la servici si schimba-l singur.Ai luat si oringurile de la conducte?Inainte de a reumple instalatia sa faci un test de 2-3 zile cu aer sau azot sa vezi daca mai pierde.

Share this post


Link to post

Ovi_jer multumesc de raspuns. Singur nu m-as fi gandit ca mai am altceva de cumparat.

In mod explicit nu am cumparat oringurile de la conducte.

Ar trebui sa ma uit in colet sa vad daca cumva sunt incluse cu condensorul.

Am cautat pe autodaewoo dupa oring si nu imi intoarce nimic.

Oringurile astea se cumpara intr-un set de reparare AC sau cum se procedeaza?

 

Apoi am mai citit ca este un ulei in sistemul AC care face nu stiu ce ungere. Am intrebat la service daca acest ulei se schimba in timp sau se completeaza. Mi s-a spus ca numai cu inlocuirea compresorului se adauga ulei in sistem si ca in cazul meu acest lucru nu este valabil.

Ar trebui sa completez/ sau sa schimb si acest ulei? Daca da de unde il cumpar?

Share this post


Link to post

Compresoarele noi vin direct cu ulei in ele.

In condensator se pun 30 ml ulei PAG la montare.Se poate pune cantitatea asta si in acumulator inainte de incarcare daca nu s-a facut la montarea condensatorului.

Share this post


Link to post

Saptamana trecuta am montat condensorul/radiatorul de AC, am si reumplut sistemul cu freon, respectiv alti 30 ml ulei PAG au fost adaugati. Din pacate nu am gasit ca piese de schimb oringurile alea la tevile care intra in condensor. Le-am pus pe alea vechi si sper sa ma tina. [-O<

 

Vanzarile/cumparaturile/donatiile se fac in sectiunea Bursa!

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

La Nubira mea se intampla urmatorul fenomen: can pornesc A/C-ul se aude peste zgomotul motorului un zgomot supraadaugat, ca un huruit, care se accentueaza cu cresterea turatiei. De facut face rece, insa ma ingrijoreaza acest zgomot, care la inceput nu se auzea. Sa fie oare o problema sau e normal si asa se aude compresorul?

Share this post


Link to post

E normal zgomotul pina se pune in miscare agentul din instalatie.

Share this post


Link to post

Si daca zgomotul persista pana cand opresc A/C-ul? Uneori daca merg sa zicem 30 de km in oras, cu A/C pornit se aude pana il opresc.

Share this post


Link to post

Nu prea e normal.La masinile care au sarit de 100k km e normal un oarecare vuiet la functionarea AC-ului.

Share this post


Link to post

Stiu ca procedura normala de intretinere a instalatiei de AC presupune schimbarea freonului din dispozitiv, numai ca nu stiu cat de des se face acest lucru. Cielo meu este din 98 (GLE) si nu a "suferit" pana acum o interventie de acest gen. In vara asta am simtit totusi ca AC nu a facut fata asa de bine si m-am gandit ca asta ar fi o solutie. A fost prea cald afara si ma insel eu? :-?

 

Voi ce stiti? Cum se procedeaza si cat costa?

Share this post


Link to post

1.In primul rand foloseste functia si nu mai deschide subiecte existente.

2.Aunca un ochi aici http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?act=boardrules pentru a vedea cu ce poze ai voie in avatar.

 

Ontopic :Nu se specifica nicaieri faptul ca trebuie in locuit agentul de racire decit sa fie mentinut la presiunea normala prin completari daca sant pierderi.In tarile cu apa calda intradevar se inlocuieste la 2-3 ani pentru eficienta maxima a sistemului.

Share this post


Link to post

va rog sa ma ajutati cu ceva informatii

s-a busit ac #-o ... pentru ca s-a rupt cureaua si in miscarea ei ulterioara, bezmetica de altfel, a smuls priza electrica de la compresor, mai precis de la electromagnet!

vreau sa stiu daca se poate repara, sau tre schimbat cu totul... si unde se poate repara? sau schimba ?

va multumesc pentru ajutor

Share this post


Link to post

Sal, acum ceva timp ( 1,5 luni )am reumplut cu freon instalatia de AC. Mai aveam ca 200 ml si racirea nu facea fata. Dupa ce am umplut ( 700 mii m-a costat ) totul a fost ok. Acum . 4-5 zile nu mai stiu de ce dau drumu la aer si ... surpriza, nu mai porneste. Se aude declicul de sub bord, se aprinde ledul din buton dar NU mai porneste. Pornesc ventilatoarele dar modificari in turatie, zgomotul specific de scartaiala ce il aveam intainte si aerul rece NU mai exista. E posibil sa fie de la o siguranta ?? Acum aprox 2 saptamani a umblat mecanicul pe sub bord cautand sa rezolve problema cu claxoanele care nu mai sunau ( a rezolvat-o ) >??? Vre-o idee ?? Macar daca ma duc la service sa stiu ce sa le cer sa nu ma arda rau. Multumesc !

Share this post


Link to post

Verifica sigurantele din spatele tabloului si releu compresorului.

Share this post


Link to post

Salutare tuturor! Dupa minunata revizie de 20k km, unde am inlocuit filtrul de A/C printre altele m-am ales cu un miros foarte dezagreabil al aerului in masina. Inainte sa schimb filtrul de aer de la instalatie nu mirosea, si odorizantele isi faceau efectul. Acum, chiar si cu aeroterma oprita, aerul pe care il baga din inertie miroase intepator, gen mucegai. Ce se poate face, pt. ca mecanicul mi-a spus sa mai pun odorizante, ceea ce nu duce decat la un amestec de mucegai cu parfum. Se poate sa fi pus el filtrul ala gresit, nu stiu, ceva de genul, pentru ca exact in momentul cand l-a schimbat a inceput mirosul.

Share this post


Link to post

Foloseste ventilarea masiv si incearca sa folosesti aerul conditionat pe durata mai lunga astfel incat condensul sa curete vaporizatorul.

Share this post


Link to post

Merci mult pt. raspuns. Ventilarea o folosesc 100% din timp, mai ales acum ca duhneste :) am pus la fiecare aerisire cate un odorizant. Ciudat este ca daca dau drumul la A/C nu mai miroase dupa cateva secunde. Maine probabil am sa plec din Bucuresti si o sa merg cu A/C-ul tot drumul (in jur de 400 Km).

Share this post


Link to post

Verifica sa nu ai furtunul de purjare al condensului infundat.

Share this post


Link to post

Verific cu mare interes, dar nu stiu exact unde este situat, insa banuiesc ca pe undeva in partea inferioara, pe la caseta de directie.

Share this post


Link to post

Poza este de la lanos dar si la nubira este asemanator.

index.jpg

Share this post


Link to post

@hadul: Aici s-a discutat despre service-uri pt AC.

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...