Jump to content
Sign in to follow this  
sp67

Probleme Si Reparatii Aer Conditionat (a/c)

Recommended Posts

O rugaminte mare pentru cei care ma pot ajuta. La un drum mai lung am observat ca AC-ul nu mai baga aer suficient de rece, motiv pentru care am procedat la completarea cu freon(150 grame) si ulei( pe aparat). Am verificat cu termometrul digital in aeratorul central si dupa circa 10 min, la treapta a doau erau 6,8 grade la relanti, dar in mers nu raceste suficient.

Am citit toate posturile anterioare, motiv pentru care am verificat compresorul, acesta cupland, ventilatoarele pornesc, stutul de scurgere este curat, se simte curent de aer la treapta a patra a aerului. Conducta de freon, (cea groasa) este super rece, acoperita cu picaturi de condens rece.

In ciuda acestui fapt, in interior aerul nu intra rece, iar pe acel stut nu curge apa de la condens. Desfacand compartimentul de manusi, am observat ca toate piesele si tubulaturile sunt calde, nu se simte urma de frig, cum probabil ar fi normal.

Precizez ca anterior, chiar daca dadeam drumul la AC pe caldura, pe aeratorul central se vedea ca intra aer rece acesta aratand ca o ceata, inghetand dintii in gura.

Nu stiu ce ar putea fi.

Ma poate ajuta cineva?

Multumesc

Share this post


Link to post

Verifica daca voletul sursei de aer mai este actionat de buton .

Share this post


Link to post

Voletul sursei de aer este clapeta care selecteaza ca aerul sa patrunda din afara sau sa fie recirculat? Daca este vorba de acesta, functioneaza. M-am uitat si la clapeta care dirijeaza aerul rece sau cald, cand rotesc de buton se misca si cablul aferent, dar daca dau pe aer cald, mi se pare ca nu baga suficient( totusi se aude zgomot ca si cum ar inchide orificiile). In mod normal nu ar trebui sa fie fierbinte? Est posibil sa "amestece" aerul aspirat din exterior cu cel din sistemul de incalzire/racire?

Scuze pentru expresiile non tehnice, dar nu cunosc termenii specifici mecanicii.

Share this post


Link to post

Astazi am demontat carcasa de plastic inclusiv ventilatorul.

Fara ca acesta sa fie in functiune am pornit AC-ul si in 5 minute atat conductele cat si radiatorul din interior s-au acoperit cu pelicula de gheata.

Am o nelamurire referitor la o piesa pe care am gasit-o montata in carcasa ventilatorului. Cu AC-ul pornit aceasta era ca o plita electrica. Din acest motiv ma intreb daca este normal, pentru ca dat fiind faptul ca era superfierbinte(m-am fript la mana), este posibil sa incalzeasca aerul si implicit radiatorul, iar aceasta sa fie motivul randamentului scazut al AC_ului? Sau este o piesa defecta care din acest motiv se incalzeste si trebuie schimbata? Dupa ce scria pe ea cred ca era un rezistor, dar nu sunt sigur, asa cum am mentionat anterior mecanica( si implicit partea electrica) nefiind punctul meu forte.

Multumesc

Share this post


Link to post

Volete sunt mai multe printre care si cel de la recirculare dar pe tine te intereseaza numai cel de sursa aer rece-cald daca inchide sau deschide complet.Incearca sa dai si ventilatorul de la climatizare jos si sa te uiti in dreapta la vaporizatorul AC pentru a verifica daca nu este infundat cu frunze.

Rezistente acelea sunt pentru treptele de ventilare 1-2-3.Sunt montate acolo pentru a fi ventilate.

Share this post


Link to post

Am demontat tocmai ventilatorul de la climatizare langa care se afla acea rezistenta, m-am uitat la vaporizator (care se afla in stanga sa)acesta fiind curat, am folosit o oglinda si am observat ca se vede printre elementii sai. Daca pe acesta si pe conducte s-a depus gheata cand am pornit AC-ul fara a ventila, inseamna ca este suficient freon in instalatie, nu-i asa?

Atunci de ce oare aerul care ajunge in habitaclu nu este suficient de rece? Este posibil sa intre aer cald care sa se amestece cu cel rece? Dar pe unde?

Voletul inchide complet, chiar daca plasticul acestuia se incalzeste de la radiatorul de caldura de sub el.

Share this post


Link to post

Filtrul de aer este curat?

Incearca si demontarea ventilatoarelor din fata si suflarea cu aer comprimat a radiatoarelor.

Share this post


Link to post

Filtrul de aer este nou.

Teoretic, din moment ce vaporizatorul si tevile sunt cu pelicula de gheata pe ele, nu ar trebui ca si in habitaclu sa intre aer rece?

O sa demontez si radiatoarele sa le suflu cu aer comprimat.

Multumesc

Share this post


Link to post

Atingea temperatura de inghet pentru ca ai demontat ventilatorul si nu mai trecea aer prin el.

Share this post


Link to post

Multumesc din suflet pentru sfaturi!

O sa incerc ce mi-ai indicat si sper sa se rezolve.

Share this post


Link to post

Astazi am avut putin mai mult timp si am pus laptopul pe masina, interesandu-ma in primul rand parametrii de functionare ai A/C; am obtinut astfel: la temperatura ambientala de 23 grade si umiditate 40% o presiune in instalatie de 1300 kPa masurata cu MyALDL si 1450 Kpa masurata cu EfiLive, la o tensiune de 13.5 V (exista o cadere de tensiune de 0.5 V pana la mufa de bricheta). temperatura aerului masurata la aeratorul central era de 1 grad la viteza 1 a ventilatorului de climatizare si 5 grade la vit. 3. Totusi, la temperaturi exterioare ridicate (>32 grade) mi se pare ca nu prea face fata A/C-ul; daca schimb freonul, obtin vreo imbunatatire sau nu? Dupa spusele unor "mecanici", cica si-ar pierde din proprietati in timp, si ar necesita schimbat...

Share this post


Link to post

Este adevarat si faptul ca freonul pierde din proprietati dar problema cea mai mare este ventilarea radiatorului de racire din fata.Incearca sa-l suflii cu aer comprimat si sa-l speli la presiune mare de apa.Eu am scos mult nisip si pamant de acolo .Dupa operatiune aveam nisip si in gura :) )

In principiu ventilarea are de suferit si datorita infundarii radiatorului pe partea de jos prin obturarea canalelor sau strimbarea celulelor.

Eu de o saptamana am pus o rezistenta de 20 k ohmi in locul senzorului de presiune AC si ecm-ul vede o presiune de peste 1850 Kpa si pornesc ventilatoarele pe treapta mare :D

 

Cu motorul la relanti si ventilatia la 2 ce presiune ai la AC?

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Revin astazi cu noi precizari.

Am demontat ventilatoarele, am suflat cu aer comprimat radiatoarele si apoi le-am spalat cu apa la presiune mare, cred ca au iesit cateva sute de grame de nisip. Acum raceste mai bine dar nu -mi mai ingheata degetele pe volan ca inainte. Sincer nu stiu ce as mai putea face.

Multumesc din suflet ovi_jer pentru indrumari. Crezi ca s-ar mai putea face altceva?

Share this post


Link to post

Ai masurat temperatura la aeratorul central din mijloc pe treapta 1 ventilare si ac pornit cu motorul la relanti?

Cand dai ventilatorul pe treapta 3-4 mai este rece dupa 1 minut conducta groasa de joasa presiune?

Share this post


Link to post

Am masurat temperatura la aeratorul central si indica 6,8 grade, la treapta intai( O fi suficient?).

Nu am incercat verificarea conductei de joasa presiune cu ventilatorul la treapta a treia dar o sa o fac maine.

Multumesc din nou pentru sfaturi.

Share this post


Link to post

E oarecum ok.Incearca sa masori si presiune si sa completezi cu freon.

Share this post


Link to post

Nu m-a rabdat inima sa astept pana maine si am mers sa fac ceea ce mi-ai indicat, ovi_jer. Cu ventilatorul la treapta a IV-a, conducta de joasa presiune ramane rece.

Am observat totusi ca partea de jos a radiatorului de ac ramane rece in timp ce partea superioara este fierbinte( o fi normal sau trebuie sa suflu cu aer comprimat mai bine celulele?)

Ma gandesc sa merg si la un alt service pentru reverificarea incarcarii cu freon, in ciuda faptului ca acea conducta de joasa presiune este in permanenta rece.

Share this post


Link to post

In mod normal conducta de joasa presiunea la iesirea din vaporizator ar trebui sa fie inghetata cu bruma pe ea.

Share this post


Link to post

Inghetata nu este are doar picaturi de condens pe ea. Temperatura masurata de 6,8 grade este optima sau e prea mare?

Share this post


Link to post

Temperatura vaporizatorului trebuie sa fie intre -7 si 7 grade iar temperatura la aeratorul central trebuie sa fie cea de la vaprizator plus 2-6 grade.Cel mai bine este cand temperatura la aerator este sub 4-5 grade.

Share this post


Link to post

Unde pot sa repar un compresor crapat ?

Share this post


Link to post

Mai bine cauti altul sh.

Share this post


Link to post

Referitor la radiatorul de incalzire din bord, stie cineva cam cat costa o manopera de schimbare a acestuia? Si daca operatiunea de shimbare pt Espero difera cu ceva fata de acelasi lucru la Cielo. Stiu un mecanic care zice ca el a schimbat doar la Cielo.

Merci!

Share this post


Link to post

Radiatorul de incalzire din bord la instalatia AC?

Share this post


Link to post

Pai nu stiu daca are sau nu vreo legatura cu instalatia AC. Radiator incalzire se numeste piesa.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...