Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

M-ar interesa cum se numeste semeringul de la rulmentul de la roata fata dr. ca am inteles ca treb sa schimb rulmentul si semeringul. Asa au zis aia de la service.

 

 

Multumesc. E interesanta da' imi cam prind urechile in ea.

Share this post


Link to post

Salut, ca sa curat IAC si capacul delco ce sa folosesc spray WD40 sau Gum remover?

Share this post


Link to post

Capacul de la delco se curata cu alcool, n-au ce cauta grasimi pe acolo.

Share this post


Link to post

Multumesc am sa caut niste izopropilic banuiesc ca merge si la contactele din capul fiselor de bujii.

Share this post


Link to post

Aseara am descoperit o problema, cand pun contactul se aude un huruit pana se stinge CHECK-UL in bord. Dupa ce pornesc huruitul ala se aude in mers pana cand opresc motorul iar. Si inca o problema, mi se aprinde CHECK-UL in bord daca trec de 90 de km la ora sau daca ii dau jar.

Share this post


Link to post

Pompa de benzina dusa? Eu pe asta as paria.

Share this post


Link to post
Aseara am descoperit o problema, cand pun contactul se aude un huruit pana se stinge CHECK-UL in bord. Dupa ce pornesc huruitul ala se aude in mers pana cand opresc motorul iar. Si inca o problema, mi se aprinde CHECK-UL in bord daca trec de 90 de km la ora sau daca ii dau jar.

Huruitul vine mai mult ca sigur de la pompa de benzina. Se poate identifica usor, scoti bancheta spate si asculti. Aprinderea check-ului dupa o anumita viteza sugereaza o problema la senzorul din cutia de viteze (VSS parca).

Share this post


Link to post

Dragi colegi forumisti, am nevoie de ajutor de un sfat orice.

 

Acum vreo 2 luni de zile mergeam linistit cu 60 km/h si deodata masina a inceput sa tremure, sa aprins Check-ul in bord si in momentul in care am urcat un deal pur si simplu a murit si nu a vrut sa mai porneasca. Becurile din bord nu se mai stingea nici unul cand puneam contactul, lumina din masina nici ea, ma duc la service a doua zi si au bibilit-o vreo 4 zile pana sa ii dea de capat, ei au zis ca este ceva pe circuit electric si pana la urma diagnosticul a fost ca senzorul de acceleratie ar fi fost problema. Tampitii au vrut sa-mi schimbe toata instalatia electrica ca nu ii dadeau de capat si nu am fost de acord pentru ca ma costa in jur de 650 RON si plus de asta ma deranjat atitudinea lor, au schimbat acel senzor si masina a mers fara probleme. Peste o luna cobor o vale o las pe liber si cand sa bag a doua sa plec la fel sa oprit motorul fara ca eu sa simt, ii dadeam cheie invartea dar nu o lua, am dus-o la service a umblat 2 minute la senzorul de acceleratie si a pornit, joi acuma cand puneam contactul incepea sa huruie mi-am dat seama ca este de la pompa de benzina, duminica m-am dus la padure si nu a mai vrut neam sa porneasca, la fel invarte dar nu o ia, ieri am fost la service mi-au schimbat pompa si filtru si acum cand sa plec cu ea dimineata iar invarte dar nu vrea sa porneasca.

 

Concluzia este ca: bujia lucreaza cand pun contactul, invarte dar nu porneste sub nici o forma, este deja a 5 oara cand ma lasa pe drum si cand ma duc la service si la interval de 2 saptamani imi moare fara motiv, becurile se sting in bord normal dar nu vrea sa porneasca. Trebuia sa plec la mare si baiatul de la service mi-a zis ca atunci cand nu vrea sa porneasca sa scot cablul de la senzorul de acceleratie si porneste. A murit odata la benzinarie si am facut cum a zis el. A pornit dar nu vreau sa porneasca cu "artificii" din astea.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

Salutari la toti.Sunteti amabili sa-mi spuneti cu ce spray sa curat IAC-ul?Si inca ceva am o bataie la roata din stanga fata si nu reusesc sa o depistez,am fost la service mi-au schimbat un amortizor,bataia tot persista iar supermecanicii astia au zis ca ei nu aud nimik(dupa ce au facut o tura cu masina pri curtea service-ului) poate aveti vreo idee,va rog mult.

Share this post


Link to post

Yaz, am avut si eu problema cu masina cam tot asa, nu voia sa porneasca nici cum, si pana la urma era de la delcou/distributor, nu mai aveam carbune acolo si toate contactele erau oxidate.Dupa ce se incalzea motorul nu mai voia sa porneasca nicicum.Poti sa te uiti si acolo inainte sa mai dai bani si pe alte chestii.Si daca nu-i de acolo pune-o pe scaner nu mai schimba piese dupa ureche(a ta sau a mecanicilor).Si mie mi-au spus o gramada de mecanici ca e pompa de vina, dar nu am vrut sa iau alta pana nu eram sigur.Si am avut dreptate.Bafta.

Share this post


Link to post

Pompa oricum trebuia schimbata ca era varza si incepuse sa huruie urat iar in privinta delcoului cand am avut prima data problema delcoul a fost schimbat.

 

Mi-au schimbat pompa de benzina luni si marti iar nu a vrut sa porneasca, pompa era defecta de noua si iar au schimbat-o, acum merge foarte bine revin cu detalii daca mai am probleme.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post

La rugamintea lui Mircea, m-am mutat aici cu problemele tehnice despre care am amintit pe sectiunea "Masina Mea".

@Tommy: Nu gadil prea mult masina, pur si simplu am pretentia sa pot merge si pe drumuri mai nasoale, cu viteza mica, fara sa troncane tot sub mine si sa-mi fie frica sa nu se rupa ceva.

 

Am stat astazi si m-am mai uitat la masina. Amortizorul dreapta fata este curs, a decedat. Oare din cauza asta avea tendinta aia de fandare la stanga, la denivelari?

 

Exista vreo procedura prin care se poate verifica daca caseta de directie(cu servo-directie) este intreaga(asta in legatura cu troncanelile metalice insotite de mici batai in volan)?

 

De roti am tras in toate directiile, pe pamant ce-i drept, nu ridicata pe cric. Nu se simte nimic dubios iar masina raspunde prompt la cele mai mici miscari ale volanului, insa m-am saturat de troncaneli pe un drum unde intr-un logan este liniste iar la mine troncane tot. Vreau sa descopar odata sursa boncanelilor si astfel sa nu ma mai poata duce de nas prin service-uri, asa ca daca poate cineva sa ma invete ce sa fac si unde sa ma uit/ ce teste sa fac ii sunt recunoscator. (la tot ce tine de trenul de rulare).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pai mai omule, cu roata pe pamant nu ai cum sa simti nimic, daca ai jocuri sau nu ai jocuri.. crezi ca daca tu nici nu ridici roata pe cric.. cineva iti poate da un raspuns? Se trage in plan vertical si orizontal de roata.

Da, daca telescopul e ftt e clar ca in partea respectiva nu are cine sa opuna rezistenta.

 

In general la matizurile astea noi s-au pus telescoape de cacao, ti-a spus multa lume, cele bune s-au facut pina in 2004, valabil si la alte masini din gama daewoo. Vinde-o si ia skoda aia.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Bre`, stai un pic, de unde conceptia asta cu "vinde-o si ia-ti skoda aia"? Nu ti se pare ca am dat destul de multi bani pe masina asta? Ce ar trebui sa inteleg din a doua parte a postului tau, ca numai laudele trebuiesc postate pe forumul asta?

M-am saturat de service-uri incompetente(si aici nu vorbesc doar de Daewoo) si m-am saturat de troncaneli la o masina noua. M-am simtit eu jenat, fata de mine insami, sa aud com troncane masina de care am avut grija 1 an si 9 luni. Nu e chestia doar de amortizoare, am 3 tipuri de troncaneli care se aud simultan de sub masina, pe 3 voci, de parca ar fi concert. Daca mergi pe drum bun, ca in palma, e ok totul, daca ai iesit pe un drum mai denivelat sau cu ceva gropi, s-a stricat toata jucaria. Sa inteleg ca se incurajeaza conceptia cu "Pai ce vrei dom`le la 7000 de euro, sa nu se auda nimic?".

 

Cat despre cric, nu am ridicat-o pentru ca nu am avut unde, sunt inca plecat, in concediu.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Bre, la 2 ani nu e mai e noua, noua e cand iesi cu ea pe poarta dealerului.

Cum naiba nu ai unde sa o ridici, nu gasesti tu o parcare sa ridici roata, dai de cateva ori la coarba si gata :) )

 

Nu stiu cat ai dat tu pe matiz, si zau nu are nici o legatura cu banii din punctul meu de vedere, printre alte vreo 4 masini fiecare sub 30 de mii de km, am in familie si un matiz, e un matiz din 2004 euro 2 ce a costat vreo 4700 de euro parca, nu stiu ce naiba promotie a fost atunci si merge ceas.

Nu se compara cu matizurile mai noi, am condus cateva, si motorul suna altfel (in a 2-a la 70 ca una euro 3 in a 3-a), pe drum sta foarte bine si nu trancaneste nimic. Si nu e o masina bibilita si stearsa cu servetele japoneze, inclusiv uleiul i se schimba la un an, si nici dracu nu-i pune ulei de 300 de mii de lei kilu.

 

E mai usor sa strigi la mine de parca eu as fi zis sa nu scrie lumea de defecte. Inlocuieste cat mai repede telescopul defect, si mergi la orice service sa verifice bucsaria. Ce mama naibii e atat de greu?

Share this post


Link to post

Pai uite ca e greu Tommy, de 2 ani tot m-am dus prin service-uri si m-am dus degeaba: "masina nu are nimic", asta mi se spune, doar troncane de fericire probabil. Nu tipam la tine, pur si simplu ceream un sfat despre cum as putea sa diagnostichez eu anumite chestii. Nu stiu cum merge matizul din 2004, o merge bine, insa eu am unul din 2006(noiembrie) si nu-mi convin anumite chestii.

Pe matiz am dat 7200 euro. In plus, mistoul legat de uleiul de 300 de ron si servetele umede nu-si au locul aici, zic eu.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Mergi in alt service, non daewoo. La matiz zgomote mari provoaca glisoarele si etrierii daca si-au facut joc, precum si flansele de la amortizoare, mai ales daca ai amortizoare proaste. Cauta flanse coreene si inlocuieste-le, la fostul meu matiz, la 40 sau 50 k erau iesite in afara ca niste gogosi...

Share this post


Link to post
...m-am saturat de troncaneli la o masina noua. M-am simtit eu jenat, fata de mine insami, sa aud com troncane masina de care am avut grija 1 an si 9 luni.

 

Lasa mai Closchkutza, sa vezi cum troncane de noi (si ma refer aici sub 1000 km sau mai putin de 6 luni), masini in segmentul de pret 11k-12.5k euro (cred ca banuiesti la care ma refer...)

Share this post


Link to post
Pai uite ca e greu Tommy, de 2 ani tot m-am dus prin service-uri si m-am dus degeaba: "masina nu are nimic", asta mi se spune, doar troncane de fericire probabil. Nu tipam la tine, pur si simplu ceream un sfat despre cum as putea sa diagnostichez eu anumite chestii. Nu stiu cum merge matizul din 2004, o merge bine, insa eu am unul din 2006(noiembrie) si nu-mi convin anumite chestii.

Pe matiz am dat 7200 euro. In plus, mistoul legat de uleiul de 300 de ron si servetele umede nu-si au locul aici, zic eu.

 

Salutare! Avand in vedere ca masina ta este inca in garantie, fa-ti timp si ia la rand service-urile pana cand rezolvi problemele. E adevarat ca e bataie de cap. Si eu am umblat destul prin service-uri, dar cu rezultat. Mi-au fost schimbate amortizoare, bascule, senzorul de acceleratie, caseta de directie, discurile de frana. E adevarat ca, la inceput, service-urile Radacini (la astea am fost eu) incearca sa te intimideze. Lipseste-te de masina o perioada si spune-le asa: "Nu o iau pana nu e gata!!!" Fii insistent si incruntat...pentru ca altfel NU SE REZOLVAAAAAAAAA!!!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

Vin si eu cu o problema la voi poate imi dati vreun sfat. Am si eu un matiz care se pare (cred eu) ca ar avea o problema la directie. Cand cobor in frana de motor si sunt mai multe curbe aud un runet ciudat cand virez stanga de cele mai multe ori: ca si cum ai invarti niste bile de metal intro oala. Au verificat vreo 2 mecanici problema dar nimic, nici la rulmenti si nici la planetare.

Va adresez multumiri anticipate :)

Share this post


Link to post

Am si eu o mica problema cu matizul meu care nu e atat de vechi, dar cum am apelat la prieteni si mi-au spus "oh, femeie la volan...ce vrei?" am zis sa incerc si aici ca nu m-a lamurit nimeni. Azi cand mergeam la servici am auzit ceva cazand de pe dedesubt, dar am stat linistita ca aveam un capat care dabia se tinea si am zis ca a picat acela dar cand am ajuns la un sens giratoriu am constatat ca volanul nu se mai misca usor si se aprinsese ledul de la baterie. Cand am ajuns la servici capacul era la locul lui. Aveti idee ce ar fi putut pica?

Share this post


Link to post
#3. Ce capac ? @-)

 

 

Banuiesc ca se refera la capacul de la roata.Asta pentru tine, ca n-am idee ce probleme ar putea avea noua noastra colega.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...