Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Jurnal de bord - ce probleme ati avut la MATIZ?

Recommended Posts

Dacă ai servo-direcţie, din ceea ce îmi dau eu seama, ţie ţi s-a oprit motorul (atunci când s-a aprins "becul de la baterie") şi era normal ca volanul să se mişte mai greu cu motorul oprit.

Cât despre căzut... poate doar ai trecut peste ceva (o bucată despinsă de şină de tramvai etc.).

Oricum, dă mai multe detalii. În afară de zgomotul iniţial şi problema cu volanul (care, a propos, nu ai spus dacă e permanentă sau e cum am presupus eu - doar la oprirea motorului), alte probleme au apărut?

 

PS: cum se citeşte user-name-ul tău???

Share this post


Link to post
Dacă ai servo-direcţie, din ceea ce îmi dau eu seama, ţie ţi s-a oprit motorul (atunci când s-a aprins "becul de la baterie") şi era normal ca volanul să se mişte mai greu cu motorul oprit.

Cât despre căzut... poate doar ai trecut peste ceva (o bucată despinsă de şină de tramvai etc.).

Oricum, dă mai multe detalii. În afară de zgomotul iniţial şi problema cu volanul (care, a propos, nu ai spus dacă e permanentă sau e cum am presupus eu - doar la oprirea motorului), alte probleme au apărut?

 

PS: cum se citeşte user-name-ul tău???

 

 

doar teo :P m-am lamurit intre timp...s=a rupt cureaua aceea cu zimti si cealalta a sarit. Si-a facut un prieten mila de mine si mi le-a schimbat :D e ok acum, nu se oprise motorul eu am crezut ca mi-a picat capacul de la roata, dar defapt din ce mi s-a spus a sarit cureaua de la servodirectie si de aceea nu mai puteam sa trag de volan usor. Iar cealalta curea probabil avea treaba cu bateria ca ledul acela era aprins mereu si cand mergeam .

Share this post


Link to post
doar teo :P

Ăsta e un Teo + french kiss ??

 

Altfel, bine că ai rezolvat cu maşina (ai mai... ameţit povestea, dar am înţeles ce s-a întâmplat) şi... bun venit între noi!

 

PS: când vrei să scrii un post foloseşte butonul "AddReply" în loc de "Reply" (e mai în josul paginii), pentru a nu mai cita inutil postul anterior. :thumbl:

Share this post


Link to post

Hello posesori de matiz si altele:

 

Am urmatoarea problema si ma gandeam ca ma puteti ajuta:

Am un Matiz Euro 3 careia din cand in cand ii variaza relantiul si daca nu o acccelerezi se opreste. Din cand in cand se aprinde butonul Check iar pe teava de esapament da fum negru si miros de benzina.

 

Poate voi ati avut astfel de probleme si stiti cum se pot rezolva.

 

PS: Din cand in cand mi se oreste si in mers; IAC-ul e schimbat, bujiile sunt schimbate, senzorul optic de la delco e schimbat, nu stiu ce sa mai schim iar pe tester nu da nici un defect.

Share this post


Link to post

Trebuie reglat TPS-ul la 0,4V la ralanti pe scaner si apoi sa-ti dea reset din scaner. Reglajul sa-l faca din rotirea senzorului, sa nu umble la surubul de limita minima a pozitiei clapetei ! Senzorul oftic de la delco a fost schimbat dejaba, merita schimbat doar capacul de la delco.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Trebuie reglat TPS-ul la 0,4V la ralanti pe scaner si apoi sa-ti dea reset din scaner. Reglajul sa-l faca din rotirea senzorului, sa nu umble la surubul de limita minima a pozitiei clapetei ! Senzorul oftic de la delco a fost schimbat dejaba, merita schimbat doar capacul de la delco.

 

 

La Matizul meu euro4 de anul acesta TPS-ul nu are nici o gaura ovala deci nu se poate roti. In acest caz nu e corect sa umbli la surubul clapetei de acceleratie?

Share this post


Link to post

NU, s-a scris de atatea ori pe forum, surubul acela are alt rol si are un reglaj de fabrica. Carcasa senzorului este de plastic, se poate ovaliza usor gaura de pe mana dreapta sau poate fi inlocuit cu un TPS de Cielo.

 

PS: nu mai citata inutil un post anterior, daca nu poti sterge textul foloseste alt buton de reply ( Fastreply sau Addreply).

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Salutare!

1.Astazi am remarcat ca imi oscileaza/tremura pedala de frana atunci cand franez... masina sta foarte mult timp in garaj nefolosita... Discuri de frana ovalizate??? Trebuie sa plecam cu ea la un drum mai lung si imi e teama sa nu faca fite pe acolo.

2.Tot astazi curatant motorul am tras din greseala cu carpa de firul ala de la compresorul de aer conditionat si aiesit din locasul lui... am vazut ca avea o chestie alba acolo. L-am pus la loc si aerul merge... Ce e chestia aia alba? Poate sa-mi faca urat de acum inainte?

Share this post


Link to post

Inca o chestie pe care am observat-o pe drumul dupa ce am parcurs "drumul mortii" Brasov-Piatra Neamt: la diferente pronuntate de nivel(de exemplu diferenta dintre acostamentul drumului si drum, diferenta de 5-10cm), cand roata din fata urca pe drum, restul rotilor fiind pe acostament, se aude din partea din spate a masinii un fel de scartait. Am identificat (cred eu) scartaitul: amortiozoarele haionului scartaie un pic. Este normal sa se auda acel scartait, provenind de la amortizoarele haionului atunci cand apar asemenea diferente de nivel? Ma simt de parca masina ar sta sa se rupa.

Share this post


Link to post
...

Am si eu un matiz care se pare (cred eu) ca ar avea o problema la directie. Cand cobor in frana de motor si sunt mai multe curbe aud un runet ciudat cand virez stanga de cele mai multe ori: ca si cum ai invarti niste bile de metal intro oala. Au verificat vreo 2 mecanici problema dar nimic, nici la rulmenti si nici la planetare.

Va adresez multumiri anticipate :)

 

Si mecanicii cum au verificat? Au ridicat roata, au tras cu minutza si s-au uitat cu ochiu, nu?

Apoi au constatat ca jocul este in limite ("nu se vedea nimik"), deci nu e niciun defect, "asa face toate", ti-au luat banii si, Pa!

Pe carte n-ar pune mina vreunu, deh, ei sunt cu cheia - nici aia dinamometrica pentru ca-"s meseriashi", nu ca n-ar avea habar sa o foloseasca!

Share this post


Link to post

Langa IAC.

Share this post


Link to post

Intrun final am ajuns la al treile mecanic si mi-a spus ca e rulmentul si imi joaca caseta de directie putin. Mi-au schimbat rulmentul si au reglat directia. Sper ca va fi oki, oricum sunt toti o apa si-n pamant :(

Share this post


Link to post

Salutare din nou! Dupa revizia de 2 ani unde totul a fost ok din punctul de vedere al mecanicilor de la Craiova, am facut ITP-ul (dupa o luna, in acelasi service in care am efectuat toate reviziile si verificarile )... Bineinteles, am fost respins la ITP din cauza unui mare joc (flansa amortizor stanga). Am platit 150 RON ITP, 80 RON flansa +manopera si inca 30 RON respingerea ITP. Asta e... Tot inainte...

Share this post


Link to post
Inca o chestie pe care am observat-o pe drumul dupa ce am parcurs "drumul mortii" Brasov-Piatra Neamt: la diferente pronuntate de nivel(de exemplu diferenta dintre acostamentul drumului si drum, diferenta de 5-10cm), cand roata din fata urca pe drum, restul rotilor fiind pe acostament, se aude din partea din spate a masinii un fel de scartait. Am identificat (cred eu) scartaitul: amortiozoarele haionului scartaie un pic. Este normal sa se auda acel scartait, provenind de la amortizoarele haionului atunci cand apar asemenea diferente de nivel? Ma simt de parca masina ar sta sa se rupa.

 

Sa stii ca si eu am observat chestiile astea...numa' ca eu am scos bancheta, credeam ca de la ea scartaie asa... Am observat acum ca amortizoarele haionului cam au joc, nu prea sunt stranse bine.

Share this post


Link to post

Si la mine au joc, unul chiar rau de tot. Oricum, nici nu mai amortizeaza la capat de cursa, daca dau drumul haionului din mana se duce tinta pana sus de zici ca se rupe.

Share this post


Link to post
Si la mine au joc, unul chiar rau de tot. Oricum, nici nu mai amortizeaza la capat de cursa, daca dau drumul haionului din mana se duce tinta pana sus de zici ca se rupe.

Am intrebat si eu de faza asta la service si mi-au zis mustacind ca se schimba pe garantie cand nu mai tin haionul sus , nu cand se duce haionu pana in tavan singur :)

Share this post


Link to post

Niste dobitoci, numai la matiz este valabila asta, la nici o alta masina nu am vazut asa ceva. Plus, eu nu cred ca vreodata o sa fie cazul sa-ti pice haionul in cap, deci nu o sa se schimbe ever pe garantie.

Share this post


Link to post

Pipal, voi chiar nu ati auzit de ANPC, OPC, CSA?

Ati depus vreodata reclamatie la ei (nu neaparat legata de domeniul auto) in conditiile in care in Romania extrem de multe produse/servicii nu sunt conforme cu cerintele, iar preturile de multe ori exagerate?

Cand mergeti in service cereti o nota de constatare, pe care sa fie trecut si motivul refuzului (sunt curios daca vor scrie acolo: "Asa face toate").

Va e frica sa nu apara masinile GM pe lista produselor periculoase, alaturi de reno, pasta de dinti maxam si jucariile cu prea mult plumb?

Ce atitudine paguboasa am: daca tot dau un ban muncit, macar sa moara caprele patronilor.

Edited by john

Share this post


Link to post

Da, dar eu maisna pe leasing. Cine imi ia in seama plangerea?

Share this post


Link to post

Din care stiu eu, ce zici tu acolo se aplica daca ai leasing pe persoana juridica, ceea ce nu e cazul nici la mine, nici la tine.

Daca chiar vrei sa iti rezolvi problemele suna la ei si afla exact ce poti sa faci.

Share this post


Link to post

Adica utilizatorul nu se poate plange, oricare ar fi el ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...