-
Posts
4965 -
Joined
-
Days Won
225
Viktor's Achievements
Enthusiast (6/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Bec Rosu Baterie Aprins
Viktor replied to VAXXi's topic in Probleme tehnice Cielo, Nubira, Espero, Leganza
Chiar de nu inteleg (momentan) de ce pe un alternator de 80A se cere o baterie cu o capacitate sa mare, se pare ca astfel trebuie sa fie, toate indiciile catre intr-acolo duc ca necesita o baterie mare luiind in calcul : ce a avut pina in prezent, dimensiunile suport/cutie baterie, ce sopteste amicul Google referitor la DNW-uri (ce-s mai rare) si un site romanos ce pentru acest model de tragaci doar baterii de peste 70Ah scot la interval. Intre timp am dat si de poze cu marimea suportului/cutie baterie, ca ideie ... -
Bec Rosu Baterie Aprins
Viktor replied to VAXXi's topic in Probleme tehnice Cielo, Nubira, Espero, Leganza
Tragaciul il patronez din toamna lui 2021 si cu bateria asta a venit la pachet, n-am ideie cit timp sa fi avut, cert e ca nu arata prea proaspata bateria (am ceva poze cu compartimentul motor insa nu dau de ele momentan). Un alt aspect ce-l gasesc interesant ii ca suportul bateriei ce-i un soi de cutie se pupa cu dimensiunile bateriei de 71 Ah. VATRA de am montat-o acum ii cu mult mai mica. Mai am de sapat, tin a sti cu ce a venit din fabrica ca pe viitor sa stiu exact ce-i trebuie. -
Bec Rosu Baterie Aprins
Viktor replied to VAXXi's topic in Probleme tehnice Cielo, Nubira, Espero, Leganza
Atit are, Salex. Ii un DENSO de 80A. Am mai cotrobait nitel si observ ca cineva vinde unul SH fix pentru acelasi model de caleasca si tot de 80A. Si la fel de 14V. Mai cotrobai in acest sens, tin a sti cu ce bateria a venit din fabrica, abia atunci ma linistesc. Oricum, bateria de 71Ah o ultima sansa o avot-o azi dimineata la ora 5.00 cind a mornait a jale si caput. Am inlocuit-o cu cea de 60 Ah si cu asta m-am dat pe ulita, faruri aprinse, AC, ventilatorul de racire l-am auzit gingurind in citeva rinduri ... n-am sesizat nimic deosebit, cu exceptia ca o ia la sfert ! 😉 -
Bec Rosu Baterie Aprins
Viktor replied to VAXXi's topic in Probleme tehnice Cielo, Nubira, Espero, Leganza
Nu am bec baterie aprins insa cert e ca bateria a plecat in tabara. N-am ideie citi ani are bateria, fu la pachet cu tragaciul cind l-am achizitionat. In iarna mi-a facut o data figura ca s-a descarcat si nu a pornit tragaciul, am incarcat-o si am zis sa ma folosesc de ea vara asta apoi sa.mi iau alta baterie, noua. Ei, acum mi-a facut figura si se pare ca de nu ma folosesc de tragaci doua zile, la revedere curent in baterie, nu mai tine. Treaba e ca nu gasesc (de moment) date referitoare la bateria originala citi Amperi are, din fabrica. Cert e ca alternatorul ii de 80A iar bateria actuala 71Ah. Am o baterie VARTA de 60 Ah aproape noua, iar din cite retin parca era vorba un 10 sau 20% diferenta de capacitate intre alternator si baterie asta nu mai retin. Din sapaturi pe net pentru modelul asta benzinar, Ford Focus Mk 1 de 1.6 16V Kombi DNW 2002, 74 KW 100 LE imi baga o sumedenie de diverse baterii ca si capacitate intre 44 si 75 Ah. De e la zi careva cu raportul alternator - baterie ... -
Dementa la Casa Alba ! Mai ieri rinjeau de Biden. Ce simt al umorului are viata ... cum ii da peste bot !
-
Le-am dat canistre, doua chiar. He - he, ce-mi plac glumele mele ! Zise GM.
-
Semne, Reguli, Prioritate De Trecere, Etc.
Viktor replied to Englishman's topic in Legislație și asigurări
Ba da, ba da, trebuie poligon ! Nici nu stiam ca nu se mai face poligon in scoala de soferi. -
Da, pe mine nu m-ar lua somnul de n-as sti de canistrele alea is goale ori ba. Daca ar fi goale ce rol au ? De vinturat gaze doar ? Poate dai de vreo poza pe net cu acele canistre sa studieze si bajeatu', ca si material de studiu, documentare. "Io noaptea n-am somn".
-
Chiar vroiam sa intreb de nu se merita un decantor. As mai fi curios sa vad in cit timp se umple canistrele alea mici. Oare sa nu se merite tinute departe acele urme de apa ? Mai ales ca are vlaga ma jos cin e curata.
-
Pai da, cu cit te lasi mai greu in accelerate > cu atit ajungi mai repede la destinatie > cu atit consumul ii mai mic. 😉
-
Macronela si legea jungjei. De stiti povestea ...
-
Da, imi amintesc cu drag de acele momente. In clasa unde se tinea examenul era o masa plina cu diverse piese iar intr-un castron erau fituicele, biletele cu trimitere la o piesa anume. Intram pe rind unu cite unu la purificat, nu retin cit timp aveam la dispozitie dar dupa citeva intrebari si raspunsuri erai invitat frumos la castron sa tragi la sorti, ce piesa trageai aia explicai. Cum e firesc la o examinare treceai de verificare apoi ieseai afara si stringeai din buci pina sa apara rezultatul, o fi alba, o fi neagra, daca e alba cit de alba, daca e neagra cit de neagra, nah, in firescul lucrurilor.
-
Eu din start ridic caleasca de bot cind am de trebaluit pe ambele parti. Slabesc prezoane/piulite pe ambele parti, o ridic pe capre, dau rotile jos si le bag sub praguri (plus un sistem de siguranta, in caz "de" pierd o roata da' nu o mina sau un picior) asta imi fu predata atit acasa de taca-meu cit si in scoala in practica la mecanica. Demontat tot ce-i de demontat pe ambele parti, curatat si gresat unde se cere, apoi impachetat la loc cu cele aferente. Ca tot ma ajunse din urma nostalgia acelor timpuri cu roata sub prag. Acuma, cine a prins acele vremuri si are memorie (din pacate multi au memoria scurta) stie despre ce vorbesc. Saracie in scoli, duceam de-acasa de la pinza de bomfaier la alternator, electromotor, carburator, etc piese de sacrificiu pe care sa invatam. La examen cind al tras biletelul mi-a cazut fix carburatorul ce l-am dus de-acasa doar ca de data asta era sectionat pe din doua inca din atelier iar in fata jupinilor examinatori a trebuit a il axplica cap coada labirintele care ce rol are, amestecul, harneala ansamblu plutitor - cui pontou ... Elevator, ce-i ala ? Canal ... O amarita de rampa in curtea scolii si cam atit. Azi, de nu ai elevator esti fleasca, gata, se opreste lumea-n loc, nu merge frate, nu merge, n-am elevator. Bey, baga-ti bey mintile-n cap si pune osu la treaba ce dreq doar nu te-ai nascut sub elevator ... Acuma, trebuie sa recunosc ca-i mai comod, mai eficient a bijuteri cu caleasca trasa pe un canal ori ridicata pe elevator da' se poate si fara, sa vrei doar !
-
Canal, rampa. ii ceva mai migalos pe cric si capra. Trebuie ridicat de capatul opus al basculei cind nu se aliniaza pentru a introduce surulurile lejer. Eu ma folosesc de un alt cric sub pivot de permete ori i apropiere plus o bucata de lemn sa nu deterioreze bascula, astfel, din cric o pot juca sus - jos la milimetru orificiile sa cada pe pozitie, suruburile gresate in ale proteja de rugina, in bucse nitica vaselina, putina doar pentru a evita pe termen lung "sudarea" bucsei cu surubul. Daca e ceva pe ce pun serios accent ii asigurarea calestii suspendate, minimum o capra, primeste doua - trei in diverse puncte, chiar nu vreau sa dau coltul de prost, aia nu o consider greseala ci iresponsabilitate, ii suficient sa cada caleasca pa "tine" si la revedere, nici sa o mai conduci nu mei esti in stare d-apoi s-o mai gideli la bascule. Asa ca ...