Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/23/20 in all areas

  1. Aia numai la bmw se intampla ๐Ÿ™‚ In alta ordine de idei, am remontat toata consola centrala (scrumiera, butoane incalzire in scaune) cotiera si tot, mai am torpedo-ul si scaunul din dreapta. Totodata am observat ca la scaunul sofer nu am rezistenta pe una din plase (cred ca cea de la sezut) la cel din dreapta par ambele in regula. Dupa ce il montez o sa il desfac si pe cel din stanga sa vad masa in primul rand daca e cum trebuie. Poze data viitoare cand o sa fie complet. Dupa, intoarcem masina si desfacem partea din spate, ar fi ambele usi spate (pe dreapta nu merge centralizata) si banchetele (ca sa prind in portbagaj cealalta statie, sa trag firele...etc) PS ca am uitat, dupa ce am dat 90 RON pe senzorul ala de ABS de la nipparts am gasit la 30 de lei original GM la radacini ๐Ÿ˜„ Singurul pe stoc, fix dreapta fata ce imi trebuia mie, binenteles ca l-am luat sa fie si am mai luat niste nimicuri, 2 capacele care astupa suruburile grilei de stergatoare (lipsea unul) si, nu mai stiu, oricum, 57 ron tot, o nimica toata ๐Ÿ™‚
    3 points
  2. Hai ca a trecut ceva vreme de la ultima postare si ar fi cazul sa ajung ce si ce la zi cu ce s-a mai intamplat. In primul si in primul rand, de cativa anisori rulmentul de presiune de la ambreiaj incepuse sa cam zornaie la fiecare apasare a pedalei de ambreiaj, asta fiind si primul lucru pe care l-a remarcat @mirceajo cand am venit pentru prima data cu Nubira la intalnire. Pentru ceva timp l-am ignorat, ca mai aveam alte lucruri pe cap la acea vreme, cum ar fi AC-ul functional, ca era picat compresorul, distributia si altele. Totusi, acum 2 ani am catadicsit sa cumpar chitul de ambreiaj VALEO 821416, ca nu era scump, 300 lei (acum e 384 lei), sa fie acolo, cand voi avea nevoie de el. Cum in fiecare an "trebuie" sa bifez o operatiune ce si ce importanta la Nubira, am decis ca in 2020 sa fie ambreiajul, ca incepuse sa imi faca nitel rulmentul pe creierul mic + pitici si am zis sa nu imi fortez prea mult norocul si sa raman in drum cu masina. Asadar, pe 25 iulie 2020 (asta e si pentru mine, in caz ca uit), inarmat cu toate piesele si consumabilele necesare, s-a purces la schimbarea ambreiajului de catre @mirceajo si @Luci, curatat clapeta acceleratie, IAC, lipit membrana unei boxe si schimbat manerele fata cromate. As fi vrut sa zic ca toata operatiunea a decurs fara evenimente, dar zeii mecanicii uneori cer cate o varsare de sange (din cot) si o baie de ulei de cutie de viteze la piciorul drept al lui Luci. Noroc ca luasem in plus spray de curatat frane si Mircea avea o pereche de tenesi de rezerva in masina. Discul de ambreiaj + placa de presiune din fabrica nu aratau asa de rau, dar mai erau urme pe ici pe colo de patinare, asta cel mai probabil din vina subsemnatului. Aaah, frumusetea pieselor noi pe masina, parca are un farmec aparte. Clapeta de acceleratie avea si ea nitica negreala dupa 18 ani, dar s-a curatat destul de repede cu solutia speciala de clapeta de la Liqui Moly. Pe de alta parte, IAC-ul zici ca avea un mic carbune in cap, asa ca a necesitat mai multa generozitate la solutie. Ca tot era masina pe elevator, Mircea a bagat de seama ca bieleta antibalans/antirasturnare din fata motorului este kaput, asa ca la momentul respectiv a fost pusa pe lista de cumparaturi si zilele trecute am reusit sa o achizitionez. Din pacate, nu am gasit originala nici in tara, nici afara. De asemenea, bucsa mare de la bascula din stanga e pe duca, iar cea din dreapta are si ea un inceput. Alea oricum nu erau originale, ci Bilstein-uri schimbate cu ceva ani in urma. Am un set de bascule pus deoparte. Poate le schimb la anu'. Mai vedem. Am mai usurat depozitul Radacini de diverse piese si maruntisuri, printre care si o timonerie nou nouta. ๐Ÿ™‚ De ziua mea, Mircea m-a cadorisit cu un set de jante de 15" originale (plus o magazie OEM pentru CD-uri, panou de clima, etc) ca sa mai am inca un proiect pe lista pentru Nubira. Am stat sa studiez nitel piata in ceea ce priveste partea de vopsit electrostatic si stiam deja de Top Wheels Auto, dar nu prea ma incanta timpul foarte scurt de 8 ore pentru o lucrare de sablat + revopsit, mai ales ca lor le trec pragul mai mult masini high-end, asa ca nu prea aveam asteptari sa le titireasca pe ale mele, fiind de la Daewoo, asa ca am preferat sa merg la un atelier aproape de mine. "La Polonezu" se numeste, patronul fiind chiar polonez, dar au si un site de prezentare: http://www.vopsitelectrostatic.ro/. Toata lucrarea m-a costat 700 lei si ma declar foarte multumit de cum au iesit jantele. Au trecut cu brio si de CTC a.k.a @mirceajo. Urmeaza anul viitor sa le incalt, cand o sa apara vreo oferta interesanta la anvelopele de vara. Momentan am pus ochii pe Continental EcoContact, dar mai e suficient timp pentru studiat. In ceea ce priveste capacele care vin peste prezoane, acestea nu au putut fi revopsite electrostatic, asa le-am dat cuiva ieri sa se ocupe de ele cu metoda clasica. Am incercat sa gasesc si capace noi, dar am reusit sa dau doar de unul singur in Germania. Restul le au rusii si ucrainienii. Ai naibii scartari. Nu in ultimul rand, in seara asta am dat comanda pe Ebay de lampi SUA pentru bare spate. Nu sunt noi, dar in stare decenta, mai ales ca au si cabluri + soclu pentru bec. Am gasit si lampa noua pentru partea stanga, dar ma mai gandesc in privinta ei.
    3 points
  3. Gata si pompa de apa! La aproximativ 108500km am reusit sa o schimb la mecanic care s-a chinuit vreo 6 ore. Detalii aici: Toata dracia m-a costat aproape 2000 lei - 70 lei antigelul, 1328 lei pompa si 600 lei manopera (cu tot cu reumplerea cu freon a AC). Sper ca acum sa mearga bine, deja m-a bagat la ceva cheltuieli neprevazute pana acum. Norocul ei e ca e mare, puternica si frumoasa, asa ca o iert ๐Ÿ˜„
    1 point
  4. Ieri am reusit sa prind loc la mecanic si sa schimb pompa. Schimbul, cu tot ce a presupus el (incarcare AC, schimb de lichid de racire) a durat 6 ore pe ceas, cu 1-2 pauze de max 5 min fiecare ๐Ÿ˜ฎ. Era prima data cand facea asta si a trebuit sa o ia pas cu pas si sa vada ce trebuie indepartat ca sa se poata schimba. Cateva poze la inceput ca sa fie clar asupra diferentelor dintre cele 2 tipuri de pompe: 1. Pompa simpla, in cazul de fata cea care sta la mine sub birou -> Hepu P381. Se observa locul unde se prinde fulia veche cu 3 suruburi. Aceasta vine fara termostat si fara corpul din spate (se vede direct elicea). 2. Pompa cu ambreiaj, originala GM, cod 25189645. Se observa ca vine cu tot cu luie, precum si conectorul pt electromagnet. Aceasta vine completa, cu termostat si cu corpul din spate. In final cateva detalii despre cum se schimba pompa: 1. Se dau jos teava si racordul flexibil dintre turbina si intercooler 2. Se recupereaza freonul. Se da jos compresorul de AC si prinderea lui pe motor. Aveti grija la cele doua garnituri de la prinderea conductelor pe compresor. 3. Se desface pompa de servo din suruburile de pe pompa de apa (corpul pompei de apa este suportul pt pompa de servo) si se trage in sus si spre in fata, apoi se prinde cu un soricel. Nu e nevoie sa fie desfacute furtunele. 4. se desface esapamentul intre DPF si racordul flexibil si se da intr-o parte (vezi poza de mai jos). Se extrage unul din prezoanele ramane pe PDF, cel dinspre radiatorul de racire. 4. Se scurge lichidul de racire. 5. Se desfac furtunele pompei de apa. Atentie, 2 dnitre ele sunt in spatele DPF-ului (vin pe cele 2 cuple mici in pozele de mai sus), deci sunt mai coapte, desfaceti-le cu mare grija. 6. Se scoate termostatul si capacul lui de pe pompa veche pentru ca locul este prea mic pentru a extrage pompa cu totul. 7. Se extrage pompa veche. 8. Se scoate termostatul si capacul lui de pe pompa noua pentru ca locul este prea mic pentru a introduce pompa cu totul. 9. Se monteaza pompa noua si restul componentelor in ordine inversa. Se reumple sistemul AC si sistemul de racire. Pt racire teoretic sunt necesari 10l, la mine au intrat cam 9 litri. Tin sa mentionez ca acesta nu este un tutorial, el mai mult un guideline cu care sa mergeti la un mecanic ca sa stie ce are de facut. Sunt necesare multe scule, chei mai lungi, mai scurte, mai late, mai inguste, deci nu e o lucrare de facut in regim DIY. In plus fata de ce am scris mai sus, tin minte ca pe un forum rusesc am citit ca au desfacut suportul motor si l-am mutat putin spre spate ca sa faca loc. Posibil daca faceti asta sa nu mai fie nevoie sa desfaceti prezonul de pe DPF, aviz celor cu prezoane blocate ๐Ÿ˜‰ . In final atasez si cateva poze cu locatia pompei si schimbul propriu-zis.
    1 point
  5. A mea a venit din Austria cu folie pe spate, nu are sticker, acte, nimic... nici macar la RAR nu le-a pasat de ea. Pe fata e problema
    1 point
  6. Teoretic trebuie sa ai de la montatori o chestie ca e autorizata rar. Si, ca sa fii perfect legal trebuie montata la o firma autorizata rar (erau doar 2 in tot bucurestiul cand m-am interesat eu). Practic pe mine nu m-a intrebat nimic de spate, nici foaia aia de conformitate nu am aratat.
    1 point
  7. S-a schimbat uleiul la gri dar trebuie sa ma laud ca aseara am ramas fara talon pentru folie fata, era noapte, nu am vazut un semn de intoarcere interzisa pe Maniu si am dat de un nene vigilent. Am folia aia de 5 ani de zile (25%) si pana acum doar 2 s-au prins (inclusiv asta). Deci, trebuie data jos si sa ma duc sa imi iau talonul inapoi, momentan am dovada de 15 zile. Macar a fost de treaba si mi-a dat doar amenda de intoarcere, la folie a fost avertisment, deci nu mai platesc aia 1300 ron (atat e, aviz amatorilor ๐Ÿ˜‰ )
    1 point
  8. RIP Doamna Draga Olteanu!
    1 point
  9. am uitat de poze ๐Ÿ˜„ , mi-a mancat zilele carenajul asta, s-au gandit "injineri" de la vag sa mai faca o extra piesa pentru noile carenaje, asa ca prinderile de jos cum este poza facuta numai exista pe noul carenaj, asa ca am fost nevoit sa stau cu carenajul prins cu "soricei" 3 zile pana a venit si ultima bucata .
    1 point
  10. O faci "sleeper" pe asta verde. Nu uita sa fixezi nuca de la schimbator bine, sa nu mai ajunga pe bancheta.
    1 point
  11. Azi am redesfacut cureaua de transmisie si capacul distributiei ca aveam eu o banuiala si am avut dreptate, volanta nu era stransa cum trebuie. Pe la distributie totul in regula, intinzatorul e la semn, ideea e ca am un zgomot usor de undeva din zona aia, nu stiu cum sa il definesc, un fel de "wailing" asa parca sunt dinti de transmisie, o fi pompa de ulei sau aia de apa, ideea e ca se aude si fara cureaua de accesorii, eh, poate am eu prea multe pretentii de la un motor vechi ๐Ÿ™‚ Ca si alta operatiune, am vopsit rapid (si prost) capacul de la rezervor. Nu e perfect dar macar nu mai e alb ๐Ÿ™‚ am bagat prea mult lac din pacate si s-a matuit dar dupa polish a iesit cat de cat. La montaj am reusit sa il ciobesc un pic fiindca nu era "copt" bine (deh, frig) l-am reparat cat de cat cu un betigas de urechi si vopseaua s-a scurs un pic, mama masii, asa ramane momentan. Ah si curgea si un pic de apa pe la furtunul superior de radiator care pare si cam umflat, o sa vad ce mai gasesc prin garaj cand schimb radiatorul. Momentan l-am strans mai bine. Ah da, mi-am luat radiator nou de la nissens ๐Ÿ™‚ La bmw-uri au fost ce trebuie, sper sa nu ma dezamageasca fiindca nu mai arata ca alea si nici ca originalul. Provocarea a fost ca a trebuit sa gasesc o varianta cu gaura de termocupla (espero nu are) altfel era simplu.
    1 point
  12. Ceva de genul, dar si-a facut treaba si am desfacut. Operatia a reusit, iar "pacientul" inca nu a murit. ๐Ÿ˜€ Deci succes, si multumesc tuturor pentru sfaturi! Drept feedback, tin sa mentionez ca am intampinat mari greutati la rotirea pompei in etapa de tensionare, pentru ca am avut doar o cheie reglabila prea mare / butucanoasa / lunga, desi pentru 41mm nu stiu ce altceva s-ar fi gasit (e.g. un cleste papagal, dar ar fi zgariat bine pompa). Am incercat si pe jos si pe sus. Poate daca ar fi fost pe elevator, vedeam altfel situatia. Oricum, recomand achizitionarea cheii speciale (J-42492 / GATV501A; BGS 8972 la ~60 lei), cel putin eu asa as proceda in viitor.
    1 point
  13. Ieri am dat o tura pana la tara pentru a preati nitel casa de iarna - curatare jgheaburi, schimbare baterii la senzorii sistemului de alarma etc etc. Cu ocazia asta am facut si al doilea schimb de ulei pe anul asta pentru ca din cauza pandemiei am reusit sa fac aprox 10500km in 7 luni ๐Ÿ™‚ , 90% din ei facuti pe drumul Bucuresti-tara, adica pe A2 si DN3. Deci la aproximativ 108000km am facut schimbul de ulei, tot cu Mobil Super 3000 XE (mai aveam 2 seturi de 4+1 litri, am ramas cu unul). Eu sincer am fost f multumit de ulei, motorul s-a auzit OK, torcea linistit la relanti, nu mi s-a parut un ulei prost. E drept ca l-am folosit doar 10000km si mai toti in afara localitatii. De regula eu schimbat uleiul la 12000-13000km cat fac intr-un an, insa acum venea iarna, aveam uleiul si ocazia sa intru in iarna cu ulei nou ๐Ÿ™‚ . Filtrul nu l-am schimbat pentru ca m-am hotarat de pe o zi pe alta si nu am apucat sa cumpar unul. Oricum ma astept sa tina cel putin pana in primavara/ 15000km, in manual se indica schimbarea la 15000km. Pont: desi uleiul se poate schimba usor cu masina pe roti, un cric pus in zona in care il vedeti in poza ajuta mult la scurgerea completa a uleiului vechi (busonul de golire e pus spre centrul masinii) La final un peisaj de toamna:
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
ย 

×
×
  • Create New...