Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/03/20 in all areas

  1. apropo de "o pompa" cred ca trebuie sa ii ofer o curatare sau inlocuire πŸ˜„ intre timp, a mai primit ingrijire tipica varstei πŸ˜† 2 holes 1 straw😎 , acum 1 an am bagat eu ceva ceara dar nu cum trebuie, anul asta i-am bagat pana in injectoare cred πŸ˜„ , plus in usii. rezultatul pute in masina a chimicale :)))) sper sa se duca cat mai repede 🀒
    3 points
  2. La cielo delco-ul are si rolul de senzor pozitie motor. Face asta cu o piesa polara (4 poli sub rotorul distribuitor scanteie) care are sub ea o bobina. Daca s-au schimbat fisele, bujiile (cu cele recomandate), rotorul si capacul de delco si face la fel, bobina asta e vinovata, trebuie schimbata. Este in manual un capitol pe la aprindere care zice si ce rezistenta trebuie sa aiba masurata dar nu imi mai amintesc cat exact (cativa kohmi parca, intre 2 si 4), oricum, cauta la radacini gara de nord daca mai au si schimb-o fiindca oricum e coapta de la vreme si temperaturi extreme. Atentie mare la schimbare, piesa polara nu se extrage de pe ax fiindca vei pierde pozitia si nu o mai nimeresti. Se desface piesa din spate, cea care intra in axa cu came (are un stift acolo acoperit cu un arculet) dupa ce in prealabil se marcheaza pozitia ei fata de ax si se extrage axul cu tot cu piesa polara. Inca o atentie, piesa aia are un arc sub ea si va sari impreuna cu tot ce mai e pe-acolo la scoaterea stiftului (prin bataie) daca nu o tii. PS, ca era sa uit. MAP e senzor depresiune galerie admisie, in functie de asta si pozitia clapetei (stiut prin senzorul TPS) calculatorul stie cat si cum sa comande injectia. Majoritatea masinilor folosesc debitmetru in locul MAP-ului. IAC, servomecanism de control al aerului pentru relanti, un fel de jiclor variabil πŸ˜›
    2 points
  3. Sparge-i fierea, pana-n inima πŸ˜› Bravo, mai tine 2 ani cel putin dupa tratamentul asta πŸ˜›
    1 point
  4. Si-i aia bre, undita ?
    1 point
  5. Am trimis jamba dreapta la schimbat rulment, am preferat sa o faca cineva cu presa decat sa ma chinui eu fara. Intre timp s-a mutat alarma cu pagerde pe bej, binenteles ca a trebuit sa redesfac usa stanga fiindca actuatorul soferului s-a incapatanat sa nu mai functioneze. S-a rezolvat asta, insa din pacate si dreapta spate are aceeasi problema, oricum trebuie redesfacuta fiindca avand in vedere ca nici geamul nu mai urca din butonul lui (doar din consola sofer) cel mai probabil sunt fire rupte in furtunul dintre usa si stalp (tipic espero). Important este ca alarma functioneaza, inclusiv deschiderea portbagaj.
    1 point
  6. Nu prea s-a mai lucrat din lipsa de timp si chef (vremea e de vina). S-a pus catalizatorul, evacuarea (stock deocamdata), bieletele antiruliu, planetarele +uleiul in cutie si jamba stanga (arc nou sport tatechnix). Cea dreapta a fost data jos de pe bej dar mai dureaza, trebuie schimbat rulmentul si vazut ce mai trebuie facut, cea din stanga era cam ruginita la palier drept urmare s-a curatat un pic, dat cu loctite si vaselina peste unde tine apa de obicei.
    1 point
  7. Si am revenit cu pozele pe lumina :))
    1 point
  8. Un mic update al evolutiei ... evolutiilor πŸ˜ƒ Naluca inca e in standby, nu s-au apucat de treaba, dar nici nu mai e mult. Am cam finalizat achizitiile de care mi-am propus sa ma ocup, mai astept kit-ul de radiatoare si ventilatoare din afara. O sa apelez la service pentru multe componente rare sau delicate. Aici intra tot ce inseamna adezivi (pentru a nu avea discutii ulterioare...) si chestii gen centuri (ale Nalucii sunt bej, imposibil de gasit la noi sau pe SH ...). Oricum, am reusit sa ma incadrez bine in buget, poate or sa ramana mici chestii care sa ma arunce cu 500-1000 lei in zona de cheltuit din buzunar. Ca fapt divers, kit-tul de bord incluzand airbaguri si centuri ( pe care nu le voi folosi pentru ca sunt negre πŸ˜„ ) a fost cam 1000E. La service devizul a fost de cca. 5000E. Corsa, devenit Bee de curand, a trecut fara probleme prin RAR. Am avut o emotie, totusi. Descoperisem ca are Xenon, dar fara spalator si fara auto-leveling. Din ce stiam, asa ceva nu ar trebui sa existe, mi-am imaginat ca fostul propietar a facut o dracie. Ei bine, nu. Daca nu stiati, exista o exceptie. Este vorba DOAR de farurile cu bec D5S, xenon la 25w. Se pare ca astea au sub 2000 lumeni, ceea ce le permite sa fie asociate becurilor "clasice". Exceptia nu e pentru Opel, se gaseste si pe la alti producatori, vezi Rapid-ul de la Skoda. Oricum, inspectorii de la RAR au ridicat din umeri, nu stiau faza, dar au zis ca e OK atata timp cat e dotare "de fabrica". Deci, la final, nu au existat discutii. De mers, sfarleaza merge incredibil, depaseste orice asteptare legata de un motor de 1litru. Consumul la mers decent este enervant de mic, aproape ca nici in frana de motor nu ajung acolo cu Naluca. O poza de pe centura Sibiului. Consum mediu, drum de deal destul de abrupt si plin de viraje. I-am facut un schimb de ulei si filtre, am mers pe un ulei dedicat GM de la Ravenol, respectiv DXG Dexos 1 Gen 2. Cu ocazia asta as vrea sa va atrag atentia tuturor privind normele Dexos 2 (actualmente recomandata pentru diesel !) si Dexos 1 Gen2 (actualmente dedicata benzinarelor). Ca fapt divers, i-am luat si Nalucii ulei pentru un schimb, desi nu sunt nemultumit de LM pe care am mers pana acum. Au fost demarate actiunile pentru inmatricularea lui Bee, merg ceva mai greu din cauza pandemiei. Cozi, lipsa de organizare, ghisee mai distantate etc. Prima data disponibila la Politie pentru inmatriculare (programare online) este 4 Decembrie 18:20 ... LE: legat de inmatriculare. Desi aveam o programare online, am decis sa mergem direct la fata locului, la risc. Am ajuns in jurul orei 18:40 si ... dupa mai putin de 30 de minute problema era rezolvata πŸ™‚ . Numerele si actele se dau dupa 2 zile, insa presupun ca la fel ar fi si in cazul programarilor online.
    1 point
  9. 1 point
  10. A mai rezistat o sesiune de circuit, cauciucurile au ajuns cam asa, si franele cam asa πŸ™‚ Franele sunt ce trebuie, cand ajung la temperatura mare flutura πŸ˜„se aud flu/flu/flu. La mers normal singurul dezavantaj este la drum lung cu franari rare, la prima frana au tendinta cam jumatate de secunda sa nu franeze corespunzator dar isi revin imediat. In oras unde se franeaza des si nici nu se racesc sunt ok. Pe circuit, no comment, nu tine masina la ce pot ele. Si o mica filmare din masina unui coleg.
    1 point
  11. Daaaa,am gasit titei. De astazi avem in dotare si un/o ,Renault LATITUDE Sau cum ar spune cineva[[πŸ™‚]] ...4,9 metri de masina.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
Β 

×
×
  • Create New...