Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/16/19 in all areas

  1. Eu as zice sa faci ce ai de facut ... schimba-i si sonda cu una corespunzatoare. Adaptarea de care vorbesti poate s-a potrivit la filet, dar mai sunt si alte aspecte de avut in vedere.
    2 points
  2. Cel cu 3 fire nu au incalzire, au +1v sau 5V, masa si semnal care oscileaza ca un potentiometru intre masa si +. Cele cu 4 la fel, plus inca un fir pentru incalzire cu + 12v. Cele cu 1 fir actioneaza ca o rezistenta fata de masa. Cele cu 3 si 1 fir se folosesc pentru corectarea amestecului, de obicei inainte de catalizator unde nu e nevoie de incalzire, le incazesc suficient gazele de evacuare. Pot fi una, 2 sau chiar mai multe (cate una pe fiecare cilindru) in functie de cat de avansata e electronica motorului. Cea cu 4 se foloseste pentru a testa nivelul de noxe dupa catalizator si fiind departe de motor necesita incalzire. De obicei e una, dar daca masina are 2 evacuari (2 catalizatoare) sunt 2, de obicei la motoare cu 6 sau mai multe pistoane.
    1 point
  3. Pacat de tabla si vopsea... dar asta e, bine ca nu e mai rau
    1 point
  4. Uite cine atenteaza la stocul de piese de la Radacini. :))
    1 point
  5. Paiii nu ti-au dat factura?
    1 point
  6. Cu sondele lambda nu e mare filozofie, toate ar trebui sa genereze un curent sau o tensiune (aici depinde intr-adevar de tipul sondei). Cele cu 3 fire au o masa, un fir de semnal si unul pt "+" incalzirea sondei. Cele cu 4 fire au 2 fire de masa (una pt "-" incalzire si una pt semnal), un fir de semnal si unul pt "+" incalzire. Din pacate, in functie de care sonda este poti sa o verifci mai usor sau mai greu: prima poti sa o citesti cu un voltmetru, pt a doua ai nevoie de osciloscop. Daca este prima, exista in manualul de service ce gama de tensiuni ar trebui sa scoata. Daca este in gama, atunci sonda e ok. Oricum iti recomand ca prim lucru sa verifici cum au facut adaptarea, de regula mecanicii nu le au cu electricele si ii doar la basca daca inadirea pe care au facut-o tine o luna sau un an, important e sa scape de tine pe moment. Apropo, iti merge manualul de service?
    1 point
  7. @florinellll Depinde de unde a luat piesele. Pt distributie, bascule si flanse/rulmenti eu le-as lua de la service, chiar daca dau un 10-20% in plus pe piese. Asa eviti ping-pongul in care serviceul da vina pe piese si vanzatorul pieselor da vina pe montajul de la service. Plus ca daca sa zicem ca se dovedeste ca piesa a fost nasoala si ti-o schimba, tot trebuie sa platesti manopera din nou. @catapkz Iti urez sa fie ultima data cand bagi bani in ea! Legat de sonda lambda, verifica daca firele fac contact bine, eventual lipeste-le ca lumea cu cositor si pune un tub termocontractil peste lipituri ca sa nu se corodeze de la apa. Daca sonda era naspa, trebuia sa tina check engine aprins tot timpul, nu doar uneori. In plus, la Lacetti-ul sora-mii (1.4 94cp) am vazut ca facea figuri la benzina Agip (astia nu mai sunt in Romania din fericire) si Lukoil, ii aprindea intermitent check engine, pe cand cu petrom, rompetrol sau mol nu i s-a aprins niciodata. Poti sa ai si asta in vedere.
    1 point
  8. Oarecum... de cand cu segmentarea, parca nu mai are putere, nu stiu de ce. Si-a mai revenit putin, dar tot lesinata e (nu ca era vreo bestie inainte)... Sambata am inlocuit termostatul, am luat Wahler. Cel de dinainte era praf, pe o parte nu inchidea deloc bine. Nici asta nu e perfect... dar apa urca acum la peste 90 grade, dupa ce deschide scade pe la 80 si ceva, iar creste... si baga caldura, ceea ce e f important.
    1 point
  9. Si avem coil on sparkplug 🙂 Momentan provizoriu, urmeaza sa confectionez tabla de sub ele la dimensiunile corecte. Am pus si bujii ngk bkr6eix iridium si acum merge bine. Era si normal, cele vechi erau negre de la problema cu senzorul de temperatura cand imi baga in cilindrii toata benzina disponibila in rezervor 😄 . Erau atat de colmatate incat se vedea la ochi ca distantele dintre cei 2 electrozi de masa si centru erau diferite intre ele. @salex nu au nevoie de masa, isi iau prin mufa, are 3 pini. S-a terminat si instalatia proiectoarelor si s-a inceput cea de electroventilator. Am reusit sa ard si o siguranta de 5A fiindca pe principiul, noaptea, toate pisicile sunt negre, albastru/verde arata la fel ca negru/verde. Continuarea week-end-ul viitor
    1 point
  10. Azi am luat-o din service. Inlocuite: Kit distributie Curea pompa servo Curea accesorii Antigel Bieleta bara stabilizatoare Bascule față Discuri si plăcuțe față Flanse si rulmenți amortizoare Tampon antirasturnare motor Cost putin peste 3000 lei. A pus diagnoza pe masina si se pare ca e o problema intermitenta cu sonda lambda care nu e cea originala ci o cârpeală cu fire înnădite.
    1 point
  11. Si iaca cum stai cu asa cuminte la relax cu bale la gura, intr-o zi de Duminica.. suna telefonul.. Tu ai B30LON, mergi repede la masina ca te-a lovit cineva.. si incepe distractia.. Ajung la masina si ma intampina niste tineri care au vazut faza si au postat pe un grup pe facebook, asa a aflat vecina mea de a sunat. Imi spun povestea, in timp ce evaluam paguba.. usa sofer si putin aripa.. nu mai are rost sa comentez mai departe asa ca las pozele.. Am inteles de la ei ca asta a lovit si vroia sa plece, dar s-au certat cu el sa lase macar nr de telefon.. L-am chemat la masina iar ca o concluzie.. un pusti de 20 ani cu permis de 11 zile a facut "botezul" masinii (nu putea sa-l faca intr-un pom) 😞 Astept astazi sa ne vedem pentru amiabila.. P.S. Multumesc celor care au sunat @Petrica_CBD si inca 3 care nu sunt pe forum. P.S.2 am oprit si un echpaj de politie pana sa vina el, asa ca si aia au datele lui, deci nu ar avea de ce sa nu vina la amiabila 🙂
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...