Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

 

 

Aceeasi problema o am si eu. Se manifesta in momentul in care sunt mai multi consumatori activi ( ex: cand ventilatorul de incalzire functioneaza, cand inchid/deschid geamul, cand utilizez bricheta masiniim, cand folosesc AC ). In momentul in care pornesc/opresc acesti consumatori martorul de baterie din bord se aprinde ( ex: tin apasat pe butonul de la geam pe deschis se aprinde martorul, daca tin pe toate cele 4 butoane apasat se aprinde si mai intens iar motorul incepe sa nu mai mearga rotund tremurand toata masina apoi daca eliberez butoanele martorul se opreste si motorul functioneaza ok ) . Martorul din bord nu se aprinde la intensitate maxima ( nu ca atunci cand pun contactul ) ci se aprinde foarte putin ( doar noaptea e sesizabil ). Acelasi fenomen si la bateria mea... ledul e verde. Poate sa fie ceva de la alternator? Tin sa precizez ca problema a aparut acum 1-2 luni din senin.

 

Are cineva idee care ar putea fi cauza?

 

Se pare ca s-a rezolvat. Service-ul la care am dus-o este al lui nea Nicu, cu punct de lucru la Cora Pantelimon...

 

Cine vrea detalii exacte i le trimit.

 

OPractic era releul de la alternator bushit. Acest lucru se reflecta in tremuratul luminii, chestie de nesesizat pentru mine. A disparut (mai verific si daca se schimba ceva va spun) orice simptoma dintre cele declarate mai sus, mai mult nici radioul nu mai uruie atunci cand merge. Au pronit si lunile inauntru, in masina.

 

Sper s afie bine, se pare ca in montaj era o dioda impusctata... cred ca de teroristi :)

 

M-a costat final: 120 de lei electronica; 100 de lei manopera; 30 de lei am dat si eu asa sa rotunjesc

 

PS: Mai era p chestie: niste destepti imi prinsesera masa peste vopsea... si uneori nu mai prindea bine susrubul fiind si ruginit. Se pare ca era o problema rezultata din cele doua :) (altyernator+masa imperfecta)

Share this post


Link to post

Releul de incarcare si puntea de diode sunt 2 lucruri diferite in alternator. Ori nu ai inteles tu bine ori mesterul te-a "aburit". Fiecare din ele face cam 100 Ron.

 

Oricum, important e ca a rezolvat problema.

 

@gabi verifica intai becurile dupa care mufa de sub plasticul din stanga spate (langa antena) pentru contact imperfect.

 

PS. Lampile se aprind numai cu proiectoarele aprinse.

Share this post


Link to post

becurile sunt bune,cred ca este din mufa de la stalp stanga jos,sau sa nu aiba vre un releu! cele de la motor nu este nici unul pentru ceata pe spate? trebuie sa merg sa ii fac itp ul daca leg de la ceata pe fata de la un bec si le alimentez pe cele de pe spate solicit prea tare circuitul pentru ceata fata?

Share this post


Link to post

M-a costat final: 120 de lei electronica; 100 de lei manopera; 30 de lei am dat si eu asa sa rotunjesc

 

PS: Mai era p chestie: niste destepti imi prinsesera masa peste vopsea... si uneori nu mai prindea bine susrubul fiind si ruginit. Se pare ca era o problema rezultata din cele doua :) (altyernator+masa imperfecta)

 

Nu ma mira daca acest mecanic minunat si plin de bunavointa - doar a curatat o masa-doua (daca tot zicea ca erau prinse pe vopsea) si ti-a luat 250 lei, restul fiind can-can...

dar poate sunt eu carcotas...

Share this post


Link to post

O intrebare. Unde se afla exact releul temporizator de decuplare a dezaburirii? Am observat de cativa ANI :mrgreen: ca martorul de pe butonul respectiv nu mi se mai stinge dupa 6-7 minute cum se intampla cand masina era noua. Macar in iarna asta sa o rezolv.

Deci, unde se afla? ce culoare are? se gaseste de cumparat? cu ce alt releu se poate inlocui in caz ca nu gasesc original?

 

Multam.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Releul (cel putin la GLE dar cred ca si la exe e identic) - se afla pe dosul tabloului de sigurante de sub bord

Ai doua randuri de relee - pe un rand se afla 4 relee doar - ce te intereseaza pe tine este releul al treilea din stanga (stanga considerand randul cu 4 relee "sus")

Sper sa fi inteles aceasta explicatie savanta :)

Share this post


Link to post

Parca am vazut un releu din asta pe sub bord, deasupra ambreiajului, pe unde e si clompotelu' de faruri aprinse...cautam un surub desfacut care zornaie pe acolo...rolleyes.gif

Daca nu esti prea mare te poti introbaga cu o lanterna in mina si-l gasesti...

Share this post


Link to post

E un releu maro (cel original). La mine, la Exe e de culoare portocalie. Se afla langa releul temporizator de culoare gri al stergatoarelor. Se afla in spatele tabloului de sigurante. Esti sigur ca decupleaza dupa 7 min? Al meu cam dupa 20 min!

Share this post


Link to post

Multumesc mult pt raspunsuri...tot aceiasi baietii de baza mi-au raspuns la strigatul de ajutor :drinkers:

 

Am inteles acum ce sa caut. Ala PORTOCALIU ( sau le iau la numarat, cum a zis Madkat) Cam nasol sa ma bag pe sub bord, trebuie sa ma ung cu vaselina ca sa incap...la 1.91 cm si 100 de kg, e cam greu, dar ma descurc eu, ideea e sa pot iesi dupa aia... :) ) bine cel putin ca nu am burta, altfel ma impotmoleam sigur in volan...

 

Da, Chris, la mine dupa max 7 minute se decupla cand era masina noua. A murit inca din primul an de existenta al masinii mele, de acum aproape 5 ani...

 

Apropo, ce se poate intampla daca mizeria de luneta ramane conectata multa vreme sau daca efectiv uit de ea ?

 

Thanks, guys !

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Nu ma mira daca acest mecanic minunat si plin de bunavointa - doar a curatat o masa-doua (daca tot zicea ca erau prinse pe vopsea) si ti-a luat 250 lei, restul fiind can-can...

dar poate sunt eu carcotas...

 

de data asta esti carcotas. am vazut piesa veche, am vazut desfacerea alternatorului, mi-a fost confirmat diagnosticul... dar nu prea inteleg exact eu multe si poate de asta am gresit ce am spus :) ma refer la diode...

 

Toate bune, si multumesc tuturor.

 

Maine sunt curios daca masina este sau nu in starea veche... ca de 2 zile sta in garaj

Share this post


Link to post

Multumesc mult pt raspunsuri...tot aceiasi baietii de baza mi-au raspuns la strigatul de ajutor drunk.gif

 

Am inteles acum ce sa caut. Ala PORTOCALIU ( sau le iau la numarat, cum a zis Madkat) Cam nasol sa ma bag pe sub bord, trebuie sa ma ung cu vaselina ca sa incap...la 1.91 cm si 100 de kg, e cam greu, dar ma descurc eu, ideea e sa pot iesi dupa aia... 21000000.gif bine cel putin ca nu am burta, altfel ma impotmoleam sigur in volan...

 

 

Thanks, guys !

 

Off topic: deasta te vaiti de ... volan intre picioare!40000000.gif

 

E posibil, datorita anului de fabricatie al masinii, ca al tau releu sa fie maro si atunci se justifica timpul de aprox. 7 min cat tine alimentata luneta. Poate reusesc maine sa ma uit la codul rel meu si ti-l spun.

Nu e bine sa fie alimentata rezistenta lunetei mult timp, in primul rand datorita consumului "criminal" al acesteia! Un alt motiv e uzura rezistentei de dezaburire.

Curios cum de a "picat" releul asta. Dar, depinde f. mult de modul de intrebuintare. Personal, si mai ales pt ca am folie, folosesc dezaburirea destul de putin. Si nu astept decuplarea releului. O tai eu din buton.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

becurile sunt bune,cred ca este din mufa de la stalp stanga jos,sau sa nu aiba vre un releu! cele de la motor nu este nici unul pentru ceata pe spate? trebuie sa merg sa ii fac itp ul daca leg de la ceata pe fata de la un bec si le alimentez pe cele de pe spate solicit prea tare circuitul pentru ceata fata?

 

In loc sa te gandesti la improvizatii eu zic sa rezolvi problema, nu sa o ocolesti. Mufa de care am zis eu nu ai verificat-o. Pentru releu te uiti in manual si vezi daca are si unde e pozitionat.

Share this post


Link to post

Pt. Englishman: codul releului de dezaburire luneta e 96116223. Releul e de culoare maro deschis spre portocaliu (la Exe 2006) si maro inchis (cafeniu), cu acelasi cod pt. masinile mai vechi. E pozitionat langa releul temporizator de parbriz (gri), in stanga acestuia, cum privesti in spatele tabloului de sigurante si e montat pe un soclu de culoare verde. Pe el scrie, in clar "Heated back wdo time delay". Banuiesc ca e in limba... "englishmana"! Numai bine! smilies29.gif

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Si la mine eram nevoit sa decuplez eu din buton dezaburirea, dar acum de cand am montat incalzirea pe oglinzi iar decupleaza releul la 15-20 min.

Pentru pozitionarea releului vezi si in manual ca este o schema clara.

Edited by KumKum

Share this post


Link to post

Super precise explicatiile ! Multam mult !

 

PS Buna aia cu limba englishmana =))

Share this post


Link to post

25932057.jpg

 

Am o problema la panoul din imaginea atasata,nu e iluminat :) E posibil sa fie o siguranta ceva arsa? Precizez ca am si la panoul pentru reglarea farurilor aceeasi problema,precum si la jumatate din radio-cd (e cel original al masinii)

 

Care ar fi solutia de remediere a problemei? :)

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

In marea majoritate a cazurilor sunt de vina beculetele care se ard sau lipsa daca masina a avut mai multi stapani.

Share this post


Link to post

Nu e nevoie sa il scoti. Da casetofonul afara si bagi mana pe acolo, in partea de jos pe spate are 2 "butoane", le simti la mana. Le rasucesti un pic, le tragi afara si in ele gasesti becurile. Daca sunt bune cauti in spatele comutatorului de selectare viteza ventilator si pe langa mufa mare trebuie sa mai fie un "papuc" mic izolat. El e responsabil cu iluminarea consolei, masori si vezi cum sta treaba.

Share this post


Link to post

Apropo de faruri uitate pornite...o metoda simpla de rezolvare: se schimba + ul permanent de pe comanda releului cu + de pe contact pozitia "Accesorii".

Daca uiti de faruri, cind scoti cheia vor ramine numai pozitiile aprinse.

Metoda e valabila si daca nenorocitul de intrerupator de pe portiera nu functioneaza...headbang2.gif

 

 

Share this post


Link to post

Care releu? O schema electrica ar fi binevenita.

Share this post


Link to post

Este releul pt faruri. Batul ala de care dai sa se aprinda faza scurta/lunga comanda un releu, care il gasesti pe panoul cu sigurante. Comanda este facuta pe "masa" cel putin la mine asa era. Iar "+" -ul este /era permanent.

Nu ai nevoie de schema, un tester (bec cu fir) sau aparat de masura sa vezi care e firul cu pricina este de ajuns...adica ala cu + permanent...il tai si inlocuiesti cu un + luat de pe o siguranta care are + numai cind pui cheia pe "accesorii".

Releul este in spatele blocului de sigurante la Cielo. E unul mic, negru parca "si respira greu" 10000000.gif

Edited by EM!L
Înlăturarea citării integrale a mesajului anterior.

Share this post


Link to post

Intrebam fiindca la mine la Espero nu am gasit asa ceva. Batul ala actioneaza direct pe becuri si a trebuit sa montez eu relee. Nici la cielo gle nu exista in schema din manual, probabil astia la Craiova stiau problema de la dacie :) si au adaptat la ce au fabricat acolo.

 

Merci!

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Bre, tu esti sigur ca nu ai releul ala ? cand am avut eu problema cu farurile, de-am schimbat releul, ti-am zis ca am schimbat releul D (manual, pagina 14-11) cu codul 90229206. Electricianul protesta ca n-are cum sa fie ala, pentru ca ala schimba doar intre faza scurta/lunga (evident ca logic vorbind putea fi ala foarte bine, deoarece daca se strica de tot releul care comanda scurta/lunga, nu mai merge nici una).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...