Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Pai 2 contacte noi si ambele defecte?Sa nu fie de la altceva,eu am avut o problema asemanatoare,pornea f greu,si era de la solenoidul electromotorului,nu mai impingea bendixu bine pe coroana.Eu zic sa schimbi electricianul in prima faza.Succes.

Share this post


Link to post

Am plecat din tara spre Germania si am stat aproape 4 ore pe loc pe centura Budapestei cu motorul pornit si cu aerul conditionat dat drumul dupa care am oprit intr-o parcare si am observat ca au ramas ambele electroventilatoare deschise si nu se mai opresc sub nici o forma.Ce e de facut ?Trebuie sa ma intorc in tara si am de parcurs 2000 km.Va rog ajutati-ma cu un sfat!

Share this post


Link to post

Releul a ramas blocat.

Share this post


Link to post

Asa am crezut si eu si am scos toate releele din cutia de langa baterie si nu se opresc.

Share this post


Link to post

Verifica termocupla insurubata in radiator. Scoate-i mufa si vezi daca electroventilatoarele se opresc. Daca asta-i problema iti recomand sa o rezolvi cand te intorci pt. ca trebuie sa golesti radiatorul de lichid de racire.

Share this post


Link to post

Motorizarea 1,8-2 l nu are termocupla de pe radiator si chiar daca ar fi ea tot prin releu este trecuta.

 

Gogoreata@Daca ai scos toate releele din tablou inclusiv cele doua marcate in poza de mai jos atunci problema este la instalatia electrica.Nu se opresc nici dupa oprirea motorului?

relee.JPG

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Nici 1.5 nu are. E pe chiulasa un senzor.

 

Si acum o mica nelamurire. In schema electrica la ECM-ul de tip eifi-6 comanda viteza mica si mare o da direct ecm-ul prin 2 relee, in schimb la eifi-s pe mica nu exista releu, comanda se efectueaza de catre termocupla direct.

 

Avand in vedere ca al meu este de tip eifi-6 (m-am prins mai demult din configuratia firelor care intra in el in mufe), Exista espero sau cielo cu ecm eifi-s in Romania? Care e treaba cu acest tip de ECM?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

La varianta cu termocupla in radiator (conform schemei) electroventilatoarele sunt actionate direct de aceasta prin rezistentele de limitare.

Share this post


Link to post

Asta am observat si eu. De asta intrebam, exista asa ceva in Romania? Cielo (unde termocupla e pe radiator) mai are releu de viteza mica? Are ECM eifi-S? Eu asta nu inteleg.

Share this post


Link to post

Da, la Exe am termocupla in radiator si doua relee de comanda (pt. viteza mica si mare) montate pe tabloul de sig. din habitaclu. Are ECM pt. E3.

Share this post


Link to post

Acum 5 ani am explicat functionarea ventilatoarelor pe cielo si espero : http://www.gmclub.ro/forum/index.php?s=&am...ost&p=18450

La noi in tara s-a folosit numai IEFI6 din cate stiu eu insa programate diferit cielo fata de espero.

Am mai scris undeva si despre nubira si leganza dar repet :

Doua ventilatoare (principal + auxiliar dar pe aceasi parte si principale defapt :) ) alimentate de un releu(fara rezistente ca la cielo-espero) care pe treapta mica le pune in serie si pe treapta mare in paralel.Acest releu principal este alimentat de cele 2 relee intalnite si la cielo-espero insa functioneaa pe principiu diferit si numai cu senzorul CTS.

Treapta 1 porneste la : pornirea ac-ului sau cand temperatura indicata de CTS atinge 93 de grade.

Treapta 2 porneste la : 97 de grade sau cand presiunea refrigerantului din sistemul AC depaseste 1850 Kpa.

Share this post


Link to post

Multumesc de precizari, au fost foarte utile. Si am si eu unele strict la espero de 1.5 dohc pe baza schemei electrice, a manualului de service si a faptului ca am una :) (fiindca in link te-ai referit doar la 1.8/ 2.0).

 

La fel ca la 1.8/2.0 nu exista termocupla pe radiator. Senzorul este localizat sub galeria de admisie pe chiulasa. Comanda de treapta mica si mare o face ECM-ul prin 2 relee (cea mica prin 2 rezistente ca la cielo, localizate fizic pe contraaripa din dreapta oarecum in spatele proiectorului) insa difera temperaturile la care se intampla.

 

Astfel, motorul de espero merge cu apa la aproximativ 90 grade (nu stiu de ce dar asa e, lucru specificat si in manual), mai concret, oscileaza intre 87 si 95 de grade in mod normal.

 

Termostatul de espero 1.5 incepe sa deschida la 87 grade (daca cel de cielo e de 82 grade, nu mai stiu sigur, atunci sunt diferite). Mare atentie la acest aspect fiindca vanzatorii de obicei nu stiu si le incurca.

 

Treapta 1 porneste la 95 grade sau la pornirea A/C.

Treapta 2 porneste astfel:

1)Cu A/C pornit, in functie de presiunea freonului din instalatia de A/C sau daca apa a ajuns la peste 100 grade (nu mai stiu exact temperatura).

Nu aprinde check-ul si se intampla frecvent vara in traficul din bucuresti, cel putin la mine.

2) Fara A/C numai daca apa a ajuns la 105 grade si se considera avarie (nemaiavand si condensatorul de A/C incalzind aerul nu e normal) Astfel se aprinde martorul de bord. Asta nu ar trebui sa se intample niciodata daca instalatia e in mintile ei.

 

PS. Temperatura de 95 de grade la care pleaca ventilatorul a fost observata pe tester fiindca in manualul de espero s-a dat copy/paste la greu din cel de cielo :) . Cel mai elocvent exemplu este sistemul de franare fata, unde este explicat foarte clar sistemul de CIELO, total diferit de cel de espero. Pana si dimensiunile discurilor sunt 236 mm date, espero avand 256mm.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

offtopic si eu, pentru conformitate:

Cel mai elocvent exemplu este sistemul de franare fata, unde este explicat foarte clar sistemul de CIELO, total diferit de cel de espero. Pana si dimensiunile discurilor sunt 236 mm date, espero avand 256mm.

 

Pina la cele fabricate in 2000. Apoi sistemele fata si pompa frana sunt aceleasi. Nu stiu pe spate daca pe cielo sunt tamburi mai mici sau nu. Nubira2 are la fel discuri de 256.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Asta stiu. Cu atat mai mult. Ce cauta aia in manualul de espero? =)) . S-au prins si ei din 2000 ca espero e o masina buna si au luat tot de pe 1.5 DOHC :P cand s-au apucat de executive.

 

Pe spate e la fel frana la espero si Cielo gle. nu stiu mai sus dar ma indoiesc de faptul ca ar diferi ceva.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Scuze, ultimul offtopic, dar trebuie sa deferim informatii corecte :)

S-au prins si ei din 2000 ca espero e o masina buna si au luat tot de pe 1.5 DOHC :P cand s-au apucat de executive.

In mare parte tu ai dreptate, doar ca pe nexia erau deja din ce stiu eu discuri de 256 plus ABS, si asta de prin 95-96.

Masina buna espero, mai putin franele.. unde nu prea urca fata mai mult de 1800 si ceva de N, cam cat are o masina decenta pe spate :)

Share this post


Link to post

salut...am si eu o problema la un cielo din 97,nu imi mai merge pompitele de apa pentru spalarea parbrizului..ce pot sa ii fac??si unde este??

Share this post


Link to post

Pompita e una singura, e pe rezervor, iar rezervorul e in aripa linga stalpul A stanga.

Share this post


Link to post
Pompita e una singura, e pe rezervor, iar rezervorul e in aripa linga stalpul A stanga.

 

si pot sa schimb doar pompita??sau cu tot cu rezervor??

Share this post


Link to post

Doar pompita. E infipta in rezervor intr-o garnitura de etansare undeva aproape de baza. Trebuie sa verifici intai daca e pompita, daca ai curent pe firele care vin la motoras cand dai comanda de spalare.

Share this post


Link to post
Doar pompita. E infipta in rezervor intr-o garnitura de etansare undeva aproape de baza. Trebuie sa verifici intai daca e pompita, daca ai curent pe firele care vin la motoras cand dai comanda de spalare.

k...ms mult d tot

Share this post


Link to post

Va salut.Am si eu o nelamurire:ce sistem de conexiune au firele care vin in tabloul de sigurante, la contactul cu suportii sigurantelor?Este cumva pe direct sau firele au la capat papuci care intra in suporturile sigurantelor.Am 2 sigurante, cea de la claxon si cea de la ventilator climatizare care stau bine in slotul lor dar nu fac contact.As vrea daca au papuci sa tai firele si sa-i schimb,daca nu cum fac sa scot slotul afara si sa refac contactii.Auto cielo,mersi anticipat.

Share this post


Link to post

In seara asta am patit un fenomen foarte ciudat si greu de explicat:

Daca butonul de la proiectoare e apasat, cand aprind pozitiile se aude un zgomot puternic la releul din panoul din compartimentul motor...Daca scot siguranta de la proiectoare (tot din panoul acela) dispare zgomotul. Se aprinde si faza scurta, insa faza lunga nu, in locul ei se aprind avariile permanent (adica nu intermitent, raman aprinse).La fel si daca dau flash. Cand sting luminile de pozitie pornesc O DATA stergatoarele...De asemenea , daca dau drumul la A/C se aprind semnalele, daca apas claxonul la fel!!!

Insa daca butonul de la proiectoare nu e apasat, se aprind pozitiile, faza scurta normal,nu se mai aude sunetul de la releu, insa faza lunga tot nu se aprinde (in locul ei semnalele se aprind permanent). Mentionez ca am verificat (impreuna cu Banzay) toate releele din panoul de sub capota, sigurantele la fel, cat si cele din stanga volanului.Am verificat si cu alt bloc de lumini, la fel face! Am verificat cu mufele scoase de la xenon, la fel!Releul de la ABS merge, se aude cand face click. Am schimbat releele intre ele, tot nimic! Nu inteleg de ce au luat-o toate razna...Singura mea explicatie este ca ar fi intrat umezeala la panoul de relee din compartimentul motor(a plouat in seara asta) si ar fi dereglat funtionarea lor. Deci in loc de faza lunga se aprind semnalizarile laterale si raman aprinse permanent , claxonul si a/c daca le actionez se intampla acelasi lucru... Maine dimineata ma duc la service... Revin cu info!

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

E foarte probabil sa ai o legatura de masa deficitara! Oricum, ia un spray de contacte, deconecteaza bateria de acumulatori, scoate releele si sigurantele din panoul din comp. motor si pulverizeaza din belsug la papucii acestora. Da cu spray si in mufele de interconectare a panoului cu restul cablajului. Verifica si legatura de masa intre baterie si caroserie.

Share this post


Link to post

Am revenit. Mersi cris pt ajutor...

Insa nuu era decat firul care pleaca de la baterie (parca de la minus) de vina, nu era conectat la masa. Papucul lui era prins cu surubul care tine vaporizatorul pe caroserie...Si cand am umblat la faruri am uitat sa il mai punem :P . Oricum, trebuie neaparat sa ii multumesc lui Dj_Dark pt promptitudine si , mai ales, pt ca m-a trimis sa verific direct firul cu pricina...NOTA 10 "digeiule" :P

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...