Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Becul din bord care imi indica faptul ca usile sunt deschise nu mai functioneaza deodata...sa se fi ars? banuiesc ca nu are siguranta separata...chestia s-a intamplat azi imediat dupa ce am spalat masina. Sa fie doar o coincidenta? Toate celelalte electrice ale masinii functioneaza normal.

Deci, e becul din bord ars sau vreo siguranta, ceva?

Se ajunge greu la becul ala? Se poate inlocui cu vreun led, ceva?

Share this post


Link to post

Desfa, intai, contactul de pe stalp/prag de la usa soferului si verifica functionarea lui (eventual si celelalte trei). Scoate papucul cu fir alb din el si atinge-l la masa (la caroserie). Daca beculetul se aprinde e OK. Curata, eventual inlocuieste acel contact. Daca nu, desfa tabloul de bord si inlocuieste beculetul. Se poate monta un led rosu (lipit direct pe soclul becului) inseriat cu un rezistor > de 820 Ohm (orientativ).

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Deschide toate usile sau rind pe rind si inchide.Daca la nici una nu ne aprinde,atunci e becul din bord.Daca la cel putin una din usi se aprinde becul atinci trebuesc verificate intrerupatoarele de la celelalte usi(usa) care sint amplasate in stilpul A sau B al caroseriei.La cielo este amplasat in stilpul B partea inferioara (mai exact,un pic deasupra pragului).

Share this post


Link to post

Multam de promptitudine. Contactul este bun, problema apare la deschiderea oricarei usi...indiferent de usa, becul nu merge...Spune-mi, te rog, se desface greu bordul? - am umblat peste tot prin masina in afara de tot ce e in compartimentul motor si ceasurile bord- nu a fost nevoie vreodata- indemanare se gaseste, se pune problema sa nu dereglez ceva pe acolo ( ace, contoare, brice...si carice :D ) Exista vreo precautie speciala cand imi voi baga nasul pe acolo? ceva ce ar fi bine de stiut?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

E foarte simplu: desfaci doua suruburi prin care se fixeaza masca din spatele cochiliilor volanului (suruburi mascate de doua discuri de plastic care sunt aproape de aeratorul din stanga respectiv mijloc), cochiliile volanului (nu mai stiu cate suruburi) ca la mine e altfel datorita noii coloane de directie (reglabila) si doua suruburi deasupra la rama cu butoane, in dreptul partii superioare a tabloului. Scoti cu grija aceasta rama, desfaci conectorii de la toate butoanele de pe ea (atentie, au cate o piedica ce trebuie impinsa spre interiorul fiecarui conector) si inlaturi rama. Se vede tabloul. La partea lui superioara, in mijloc este prins cu surub. Il desfaci si ridici usor tabloul in sus. Incearca sa-ti strecori mana dreapta sub el, in partea dreapta. Pe pipaite ai sa dai de sirul de socluri de becuri. Cel pt. usi e primul dinspre butonul de resetare a jurnalierului, in dreapta lui. Rotesti soclul in sensul acelor de ceas cam 1/4 ture si... voila! Pacat ca nu am o poza sa-ti arat. Poate reusesc maine la serv. ca am in calc. de acolo.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Multam frumos. Maine ma apuc de treaba, numai sa primesc odata ledurile de la maestrul AB...parca a fost predestinata comanda la dansul. Deci nu voi avea treaba cu demontatul acelor si altor acareturi de mare finete pe acolo...uff, ce bine.

 

Off topic:

Stai asa ca m-ai blocat : COLOANA de directie REGLABILA? si nu-mi dai si mie niste detalii pe un topic dedicat sau pe PM? nu se poate asa ceva, domnu`, stii de cate vreme mi se freaca volanul de coapse din cauza perpendicularitatii sale? :uff:

Share this post


Link to post

Va salut dragi forumisti.Am si eu o problema,am schimbat blocul de lumini,la al meu cielo,ala vechi se incalzea si mirosea a incins in cocpit.Acum nu mai miroase si nu se mai incinge,dar dupa ce aprind luminile de intilnire si aprind lampile de ceata,se stinge iluminatul bordului,iar lampile de ceata nu se aprind,si nici pozitii spate nu am.Ce credeti vreun bec ars la poz ceata sau vreo siguranta cu,contact imperfect,sau releu,vreun scurt undeva,ce ar trebui sa verific?Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

salut sunt posesor de leganza, am si eu o problema cu geamul din dreapta.Nu mai functioneaza nici urcat nici coborat,nu se aude motorasul banuiesc ca este siguranta deoarece azi a mers insa peste o jumatate de ora nu am mai vrut.Vrea doar cateodata,odata mi sa intmaplat sa coboare si sa nu mai vrea sa urce,insa dupa ce am pus de mai multe ori contactul a urcat.Insa stau cu frica sa-l cobor,stie cineva unde se afla sigurantele la geamuri?Stima Vlad

Share this post


Link to post

Geamul din dreapta nu are sigurante separat.Ai probleme din buton .Schimba butonul.

Share this post


Link to post
Va salut dragi forumisti.Am si eu o problema,am schimbat blocul de lumini,la al meu cielo,ala vechi se incalzea si mirosea a incins in cocpit.Acum nu mai miroase si nu se mai incinge,dar dupa ce aprind luminile de intilnire si aprind lampile de ceata,se stinge iluminatul bordului,iar lampile de ceata nu se aprind,si nici pozitii spate nu am.Ce credeti vreun bec ars la poz ceata sau vreo siguranta cu,contact imperfect,sau releu,vreun scurt undeva,ce ar trebui sa verific?Multumesc anticipat.

 

Releu sau siguranta...astea sunt cel mai usor de verifica si , eventual, schimbat. Iti doresc sa nu fie mai mult.

Share this post


Link to post

{Geamul din dreapta nu are sigurante separat.Ai probleme din buton .Schimba butonul.}

Treaba e ca nu merge nici butonul de la consola soferului.

Share this post


Link to post

Da jos panoul de usa si verifica cu un aparat de masura daca vine tensiune la firele motorasului. Alimenteza-l separat. Daca tensiune vine si motorasul nu "maraie"... Altul!

Share this post


Link to post

Am mai spus pe undeva ca: daca butonul este defect sau lipsa nu va functiona nici comanda de la consola centrala. Deci, cel mai usor schimba butonul cu unul de la celelalte geamuri si verifica. Apoi poti urma sfatul lui cris06.

Share this post


Link to post

De ceva timp am o problema urata de tot pa partea electrica si nu reusesc sa inteleg care ar fi motivul.E vorba de un CIELO gle din 96.

Ca sa ma pot face cat mai inteles am sa o iau cu inceputul:

1.in urma cu o luna mi s-a aprins in bord martorul de la baterie, ca urmare am dat jos alternatorul , schimbat punte diode,releu incarcare si carbuni.In momentul cand am vrut sa-l montez la loc nu mai reuseam sa-l pun pe pozitie as ca l-am luat in brate si l-am dus la electrician care a conchis ca de vina e acel plastic care vine deasupra releului si a diodelor(e crapat-a spus)asa ca l-a scos de tot si mi l-a ansamblat la loc.Bineinteles ca mi-am luat si baterie noua(la moft-nu trebuia neaparat)

Cu aceasta ocazie am verificat si bujiile,fisele de bujii si bobina de aprindere,ceea ce a dus la schimbarea fiselor(una din ele era rupta-am ramas cu cablul in mana iar partea metalica a ramas pe bujie),curatat bujii si masurat distanta la electrozi(0,8)+schimbat bobina aprindere(dupa 2 ani am observat ca partea metalica pe care intra fisa principala era rupta-nu mai era acolo-banuiesc ca vechiul proprietar a facut aceasta "modificare")

2.Dupa aceste operatii au aparut simptomele ciudate:

-cand porneam la 1 bujie dadea sa porneasca la a 2-a murea iar la a 3-a , a4-a pornea

-imediat dupa pornire se tura pana la 2-2300 de turatii si statea acolo cam 30-50 de secunde dupa care scadea la 1000 de turati si

dupa1-2 minute scadea la 800(desfacut si curatat clapeta acceleratie+IAC)

-dupa aproximativ o saptamana de mers asa cu masina am vut surpriza sa constat ca nu mai vrea sa porneasca:puneam contact ,s aprindeau becurile in bord,pompa se auzea ca amorseaza dar cand dadeam cheie murea ca si cum ar fi bateria descarcata

-pornit motorul de la alta masina(cu ajutorul cablurilor) si masurat tensiune incarcare=13,4-13,6(cam putin dar totusi??????)

-a doua zi dimineata am zis ca sa-ncerc sa dau o cheie sa vedem ce se intampla-surpriza mare=a pornit normal

-plecat la servici cu masina ,sear cand sa o iau spre casa dau cheie si...nimic(becuri bord aprinse si toate celelalte ok dar la cheie a murit.

-m-am chinuit asa vreo doua zile(tot pornit de alta masina cu ajutorul cablurilor) si l-a sfaturile unui mecanic am scos bobina de aprindere si am pus-o pe cea veche+scos sigurante alarma(sa nu consume curentul)

-dupa aceste operatii dau cheie , a dat sa porneasca dar parca nu avea curent suficient(clipeau becurile in bord in timp ce dadea sa porneasca) asa ca am oprit-o am lasat-o 10 secunde si dau iar cheie:a pornit la "sfert" dar a bagat un miros de benzina de parca aveam rezervorul sub bancheta soferului

3.Cu bobina de aprindere noua se simtea ca masina e mai vioaie,are mai multa forta dar la pornire aveam acea problema.

4.Acum doua zile,alta problema:

-dimineata pornesc masina(a pornit normal) am mers cam 10 minute prin oras si m-am oprit undeva sa fac cumparaturi(5-10 minute)

-urc in masina,dau cheie si nimic(becuri bord aprinse ,tot tacamul-ok,nu avea curent suficient de pornire),la a 2-a cheie nimic,la a 3-a la fel.

-am chemat un prieten mi-a dat curent de la masina lui(cu ajutorul cablurilor) si am plecat spre casa

-pe drum am observat ca acul de la turometru sarea de nebun ,masina o tineam constant la 1500-2000 de turatii iar acul sarea la 4-5000 cu toate ca motorul nu se tura

atunci a fost prima si ultima oara cand am vazut aceasta problema

Cam asta ar fi problema(problemele pe care le am),in cazul in care cineva atrecut prin asa problema sper sa ne spuna si noua.

Sfaturi primite la aceasta problema:

-sa schimb bateria ca e scurtciruitata(am inteles ca se poate verifica acest lucru dar nu stiu cum)

-sa schimb carbunii la electromotor+curatat perii colectoare

-sa verific daca nu am consumatori(de aceea am decuplat alarma-scos sigurante,altceva nu stiu ce ar mai putea fi)

-sa cumpar alternator nou

-sa vand masina

Astept sugestii si sfaturi de la cei care au trecut prin asa ceva sau stiu sigur ce ar putea fi.

Share this post


Link to post
pe drum am observat ca acul de la turometru sarea de nebun ,masina o tineam constant la 1500-2000 de turatii iar acul sarea la 4-5000 cu toate ca motorul nu se tura

atunci a fost prima si ultima oara cand am vazut aceasta problema

 

o problema de genul asta am avut si eu, sursa problemei s-a dovedit a fi alternatorul, incarca putin si neregulat, inca nu am inteles ce efect are alternatorul asupra turometrului dar odata cu schimbarea lui s-a rezolvat problema.

Share this post


Link to post

Am citit TOT topicul, mi-a luat 1 ora jumate :( . Am o problema asemanatoare cu cea din postul #335: "In seara asta am constatat ca nu se mai aprind farurile; proiectoarele functioneaza, am pozitii, pot sa dau flash-uri, dar farurile nu se aprind, nici faza scurta nici faza lunga."

Invart de maneta blocului de lumini pe pozitii =>se aprind pozitiile.

Invart mai departe pe faza scurta => nema. Dau pe faza lunga =>nema. Trag de maneta sa dau flash => se aprinde faza lunga (flash).

Proiectoarele se aprind, functioneaza. Am verificat sigurantele din compartimentul motor, sunt ok. M-am uitat si la cele de la sofer. Releele de sub volan, de deasupra pedalei de ambreiaj nu le-am verificat, presupun ca trebuia si pe acolo, e cel pt faruri nu-i asa?

Nelamuriri: Daca nu sunt sigurantele, poate fi vreun releu? Sau sa fie blocul de lumini? Cel din urma facea figuri cand aveam faza scurta aprinsa si semnalizam nu mai revenea in pozitia initiala la viraj si, mai mult de atat, se comuta singur pe faza lunga :( .

Multumesc anticipat :D .

 

L.E.: Blocul de lumini de la Cielo se potriveste pe Espero? Sunt la fel, ca vreau sa fac proba cu unul de Cielo?

Edited by ing3r

Share this post


Link to post

Am urmatoarea problema: de cateva zile porneste ff greu si am observat ca porneste abia dupa ce iau cheia de pe demaror. Ma duc la electrician si imi spune ca este defect contactul. Cumpar unul nou si il; inlocuieste si la fel. Ma duc sa il schimb ca electricianul a zis ca este si cel nou defect. Ce pot sa fac ca nu cred ca contactul nou nu este bun. Poate fi din altecva defectiunea. Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

@mireusa De ce nu mergi pe mana electricianului ? Sa mai intamplat sa fie defecte piese noi! Crezi ca noi de aici stim mai bine decat el care a vazut masina si despre ce este vorba acolo? Mergi si schimba contactul!

 

Cel din urma facea figuri cand aveam faza scurta aprinsa si semnalizam nu mai revenea in pozitia initiala la viraj si, mai mult de atat, se comuta singur pe faza lunga :( .

Multumesc anticipat :D .

 

L.E.: Blocul de lumini de la Cielo se potriveste pe Espero? Sunt la fel, ca vreau sa fac proba cu unul de Cielo?

@ing3r Daca iti facea deja figuri inseamna ca sunt topite contactele in el .S-a mers mult cu farurile aprinse sau au fost imperfecte contactele. Incearca sa gasesti unul pe la SH si probeaza si apoi cumpara. Daca se mentine problema ,apoi cauta in alta parte!

 

P.S. Ce rabdare ai avut sa citesti atata timp! De ce nu folosesti SEARCH!

Edited by DGT

Share this post


Link to post

Am un Cielo din '97, primit ca masina de servici de vreo 3 luni, si un pic imi cam mananca nervii.

 

L-am primit cu lipsiuri destule (compresor AC gaurit, alimentare scoasa de la lumina torpedou, clapeta buson rezervor rupta, electromagent deschidere clapeta gripat, geamuri electrice functionabil 1 din 4, maner usa fata dreapta smuls, finitii usi cu lipsuri, opritoare usi defecte, lipsa prindere baterie, filtru aer cu cleme sarite, lipsa rezonator aer, lipsa galerie aspiratie filtru aer, lipsa electromagnet comanda deschidere portbagaj s.a.m.d) Am cumparat o tona de suruburi, surubele, cleme, clipsuri, ornamente, etc. de la magazinul de piese originale Daewoo de la mine din oras ca sa fac masina asta sa arate cat de cat civilizat. Nu mai spun ce jeg am scos din plafon si bord... sub bancheta din spate si sub mocheta din portbagaj am gasit ovaz si paianjeni...cica masina de servici...

 

Am rezolvat o parte din ele, mai am clima, dar aia mai incolo, acum m-am lovit de iluminarea din portbagaj, lipsea si lampa, am facut rost de ea, am gasit si firele, am montat-o, dar problema e ca nu stiu unde ar veni intrerupatorul, nu stiu cum arata, in catalog nu il gasesc, doar pe schema electrica, e notat cu S15. Am gasit si firul pt intrerupator, problema fiind doar intrerupatorul. Poate careva stiti cum e instalatia, ca nu am alt Cielo de comparatie, nu stiu nici macar conditia de aprindere, se face prin ridicarea capacului de portbagaj sau e comandat de deschiderea electrica ?

 

Va multumesc

 

 

P.S. Se pare ca din masina asta s-a servit toata lumea, atat de multe lipseau de pe ea...cand am vrut sa repar un geam electric de pe spate, surpriza, am crezut ca e butonul de comanda defect... Bietul de el era bun, numa ca nu aveai ce baga in el, cineva s-a servit cu mufa din cablul electric din usa + 5 cm de fir cu clestele...

Share this post


Link to post

Am marcat pe poza - o sa vezi locasul - pe langa balamaua stanga a portbagajului

post-1317-1249040139_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Multumesc frumos, se pare ca l-am gasit si in catalog, are codul 96100612, acu ramane sa intru in posesia lui.

Share this post


Link to post

Pai o sa incerc sa caut unul SH , dar mai mult decat atat ma interesa daca se potriveste de pe Cielo ca faceam direct proba cu cel al lui Banzay. Si am folosit SEARCH f mult, dar am preferat sa citesc TOT topicul , poate se strecoara vreo informatie printre posturi :P . Asa fac atunci cand am o problema: citesc foarte mult topicurile.

 

Gata am rezolvat-o! Am schimbat blocul de lumini cu unul de Cielo (sunt la fel) original din dezmembrari. Sincer nu am incredere in cele din comert , toate facaturile de proasta calitate. Ciudatenia e ca dupa ce l-am montat , cand dadeam pe faza scurta se aprindea cea lunga, iar cand dadeam flash se aprindea faza scurta =)) . Pana la urma si-a revenit, acum merge perfect! Sper sa nu se strice si asta :(

Share this post


Link to post
@mireusa De ce nu mergi pe mana electricianului ? Sa mai intamplat sa fie defecte piese noi! Crezi ca noi de aici stim mai bine decat el care a vazut masina si despre ce este vorba acolo? Mergi si schimba contactul!

 

Cel din urma facea figuri cand aveam faza scurta aprinsa si semnalizam nu mai revenea in pozitia initiala la viraj si, mai mult de atat, se comuta singur pe faza lunga :( .

Multumesc anticipat :D .

 

L.E.: Blocul de lumini de la Cielo se potriveste pe Espero? Sunt la fel, ca vreau sa fac proba cu unul de Cielo?

 

@ing3r Daca iti facea deja figuri inseamna ca sunt topite contactele in el .S-a mers mult cu farurile aprinse sau au fost imperfecte contactele. Incearca sa gasesti unul pe la SH si probeaza si apoi cumpara. Daca se mentine problema ,apoi cauta in alta parte!

 

P.S. Ce rabdare ai avut sa citesti atata timp! De ce nu folosesti SEARCH!

 

Am mers pe mana electricianului si am cumparat alt contact. Rezultatul = la fel. A desfacut contactul si este ok. Ce sa ma fac?

Share this post


Link to post
Am mers pe mana electricianului si am cumparat alt contact. Rezultatul = la fel. A desfacut contactul si este ok. Ce sa ma fac?

 

Mi s-a intamplat sa cumpar acel contact nou si sa fie defect.Deci posibil.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...