Jump to content
 

Sign in to follow this  
FLEX

Optimism? Daewoo Auto Romania incotro?

Recommended Posts

Dezinformare

BUCURESTI - Ford şi Renault îşi menţin planurile de afaceri pentru România şi nu comentează afirmaţiile ministrului Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum nu l-a crezut nimeni pe Vosganian. FORD zicea ca vrea sa exporte 90% din productie, deci nu prea are treaba cu importurile noastre de masini.

 

Desi sunt offtopic aici, eu sunt de acord ca trebuie franate importurile de auto vechi la noi ... Eu sunt din Craiova si vreau sa spun ca la noi devine deja o manie cumpararea masinilor din Bulgaria si circularea cu procura. Spre marea mea dezamagire, am remarcat ca se cumpara doar masini cu an de fabricatie maxim '96, care costa pana in 1500E din care 500 E sunt doar actele facute in Bulgaria ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform TMC "Comisia Europeană va anunţa mâine decizia în cazul privatizării Automobile Craiova. Potrivit unor surse oficiale europene citate de RFI, producătorul american de automobile va trebui să înapoieze aproape 27 de milioane de euro, sumă considerată ajutor din partea statului român".

 

Din fericire, acelasi articol precizeaza ca americanii sunt decisi sa preia uzina indiferent de decizia CE. Ramane de vazut ce se va mai intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guvernul Romaniei trebuie sa recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, pentru a elimina denaturarea concurentei provocata de ajutorul ilegal acordat, este decizia Comisiei Europene anuntata miercuri printr-un comunicat de presa

 

O bila neagra primita de AVAS sau de Comisia de Privatizare, insa partea pozitiva este ca procesul de privatizare continua. Acum, sa vedem si un eventual comunicat din partea Ford.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Europa: Salutam decizia de astazi a Comisiei Europene, planurile noastre pentru Craiova raman neschimbate

 

Ford Europa saluta decizia de astazi a Comisiei Europene prin care se anunta finalizarea investigatiei deschisa in cazul privatizarii Automobile Craiova si spune ca planurile sale privind fabrica nu se schimba, au spus reprezentantii companiei, intr-un comunicat remis HotNews.

 

"Achizitia fabricii va fi finalizata dupa adoptarea legii speciale pentru privatizarea Automobile Craiova de catre Parlamentul Romaniei. Legea speciala urmeaza sa fie adoptata in data de 4 Martie 2008" se mentioneaza in comunicat.

 

"Ma bucur ca investigatia Comisiei Europene s-a incheiat intr-un timp atat de scurt", a declarat John Fleming, presedinte si CEO al Ford Europa. "Am lucrat impreuna cu autoritatile romane contra cronometru, pentru a transmite toate informatiile necesare Comisiei in elaborarea deciziei sale."

 

"Planurile si angajamentele noastre pentru fabrica din Craiova raman neschimbate", a spus Fleming. "Acum, scopul nostru este acela de a prelua fabrica cat mai curand posibil si de a o transforma intr-un centru de productie auto de talie internationala.".

 

Comisia Europeana a anuntat miercuri ca Guvernul Romaniei trebuie sa recupereze 27 de milioane de euro de la Automobile Craiova, pentru a elimina denaturarea concurentei provocata de ajutorul ilegal acordat.

 

Comisia Europeana a finalizat investigatia privind privatizarea Automobile Craiova deschisa in 2007, iar decizia luata miercuri in Colegiul Comisarilor - ca Guvernul roman sa recupereze 27 de milioane de euro de la compania din Craiova - se bazeaza pe constatarea ca au fost acordate ajutoare de stat ilegale.

 

"S-a constatat că România a impus o serie de condiţii referitor la vânzare care aveau drept obiectiv asigurarea unui anumit nivel de producţie şi ocupare a forţei de muncă, acceptând în schimb un preţ de vânzare mai mic, se arata in comunicatul CE.

 

Realizarea unui nivel mai ridicat de productie si de ocupare a fortei de munca pentru Automobile Craiova prin vanzarea conditionata si, dimpotriva, obtinerea unor venituri mai mici de catre statul roman reprezinta ajutor de stat, mai arata Comisia, argumentand ca ajutoarele de stat se acorda in anumite conditii, care nu se aplica in cazul acestei privatizari. "Prin urmare, ajutorul este incompatibil cu piata comuna", arata sursa citata.

 

"Impunerea de condiţii în ceea ce priveste o privatizare duce, de regulă, la scăderea preţului de vânzare, astfel încât statul pierde venituri, iar activitatea privatizată dobândeşte un avantaj selectiv. Comisia sprijină dezvoltarea regională, însă acest lucru nu trebuie să ducă la denaturarea concurenţei”, a spus in acest context comisarul european pentru concurenta, Neelie Kroes.

 

Investigaţia Comisiei a arătat că impunerea unor conditii din partea statului roman a dus la scăderea preţului de vânzare. Valoarea de piaţă a participaţiei de 72,4% deţinută de statul român din activele industriale de bază, participaţie cumpărată de Ford, a fost estimată la 84 de milioane de euro.

 

În consecinţă, prin impunerea unei serii de condiţii de altă natură decât economică în ceea ce priveşte licitaţia, România a renunţat la venituri în valoare de 27 de milioane de euro.

 

© hotnews.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot e bine... toate articolele precizeaza ca Ford ramane la Craiova. Daca imi aduc aminte bine, la un moment dat se vehicula ideea ca un verdict negativ ar fi putut sa anuleze licitatia, intrucat ceilalti participanti nu ar fi beneficiat de acelasi ajutor din partea statului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privatizarea Automobile Craiova: Soluţii tehnice încă neclare

 

Soluţiile tehnice găsite de Comisia de privatizare în cazul Automobile Craiova rămân confuze. Sebastian Vlădescu spune că agentul economic, respectiv uzina de la Craiova, este cea care trebuie să plătească suma de 27 de milioane de euro considerată de Bruxelles ajutor de stat ilegal. Tot el explică însă că, la data plăţii, proprietarul companiei va fi Ford care, prin calitatea de deţinător al pachetului majoritar, trebuie să achite datoriile.

Lyle Watters, şeful echipei de negociere din partea Ford a declarat pentru The Money Channel că preţul pe care compania sa îl va achita pentru pachetul de 72% din Automobile Craiova rămâne de 57 de milioane de euro. "Ford va prelua 72% din companie şi sperăm să realizeze acest lucru până la sfârşitul lunii. În acest proces de achiziţie, compania va înregistra în bilanţ plata celor 27 de milioane de euro. Deci, decizia Bruxelles-ului va avea un impact economic asupra Fordului", a declarat Watters.

Preşedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vlădescu, spune că, pe de o parte, Automobile Craiova este cea care trebui să plătească datoria de 27 de milioane de euro, bani pe care îi poate plăti, susţine el.

Pe de altă parte "din punct de vedere tehnic este mai complicat pentru că Ford este proprietarul din acel moment şi proprietarul plăteşte. Trebuie să luaţi în considerare că în contract este şi un program de restructurare inclus, ceea ce va schimba structura acţionariatului deci sunt aspecte tehnice multe", a spus Vlădescu.

Ford spune că întârzierile în procesul de privatizare sunt minime şi că va începe producţia de autoturisme la începutului lui 2009.

 

Sursa - The Money Channel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne apropiem, se pare, cu pasi rapizi de clipa in care acest topic va avea tag-ul CLOSED :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e de bine, si mai bine era daca se facea si mai repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde din ce perspectiva privesti lucrurile. Din cite am vazut eu, targetul celor de la Ford este altul. La aceeasi valoare cel mai probabil se va cobori cu o clasa. Desigur se va cistiga la tehnologie, la dotari standard si optionale dar si la costuri de revizie si intretinere ... Dupa parerea mea o sa ramina un segment de piata oarecum neacoperit, segment din care multi o sa se orienteze catre SH sau Logan. Bun, ca in ultima vreme Daewoo RO nu mai facea nimic e alta poveste ... Oricum, eu ramin la parerea ca solutia logica ar fi fost preluarea de catre GM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma se va mai fabrica matiz?

Ca sigur cei de la ford vor face ceva mai bun dar mai scump iar romanul va cauta din ce in ce mai mult masini SH

Sa speram ca v-a fi mai bine cu privatizarea dar daca renunta la fabricarea matizului sau a unui model asemanator cu ceva imbunatatiri va fi nasol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca era mai bine cu GM mai ales daca fabricau Spark si Aveo, pentru ca sunt masini ieftine pe care si le permit relativ multi romani. Nu cred ca Ford va face masini low-cost la Craiova eventual Fiesta care la clasa ei nu este chiar ieftina. Dar asta e pentru economia Romaneasca este ceva extraordinar sa avem o asemenea fabrica a unui mare producator auto. Guvernul si-a facut treaba bine de data asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar guvernul nu a facut nimic, ce anume a facut bine? A scos la privatizare o fabrica si a dat-o singurului interesat la un pret atat de mic incat UE a fost nevoita sa intervina si sa mai scoata cateva zeci de milioane de dolari din buzunarul lui Ford... Bravo, guvern. Buna treaba :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iertati-l pe Scorpion ca doar ce s-a intors de la Nationala :)

Edited by perfidus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regele aproape a murit, traiasca regele!

 

 

Vânzări slabe pentru producătorul de maşini din Bănie

 

Daewoo frânează, Ford accelerează

Actualitate - Ramona Olaru

 

 

 

Fabrica mai are de produs 2.500 de autoturisme Matiz, iar procesul se va încheia la sfârşitul lui aprilie, începutul lunii mai. Din cauza modificărilor tehnice care vor surveni, primul automobil Ford nu are cum să iasă pe poarta uzinei anul acesta.

 

La Daewoo, muncitorii trag tare să producă ultimele autoturisme marca Matiz „made in Craiova“. Ultima şarjă de 2.500 de maşini va mai ţine fabrica ocupată o vreme, asta dacă nu decid altceva americanii de la Ford, după ce se va semna contractul final de preluare a uzinei din Bănie. Directorul general al Daewoo Automobile România, Ion Ion, a declarat, pentru GdS, că procesul de fabricare a mărcii Matiz se va încheia în cel mult o lună şi jumătate. „În prezent, facem modelul Matiz, pe care îl echipăm cu Euro 4. Vom mai produce aproximativ 2.500 de maşini, după care se opreşte definitiv producţia de autoturisme Daewoo. Va mai dura aproximativ o lună şi jumătate“, a menţionat Ion Ion. La începutul lunii mai, linia de asamblare a Daewoo ar fi liberă pentru noul proprietar. „Din motive tehnice, autoturismul Ford nu va putea fi produs anul acesta. Liniile de fabricare a autoturismului s-ar putea schimba după venirea americanilor, pentru a pregăti producţia noului model Ford“, au afirmat surse de încredere din fabrică, deşi autorităţile române estimau că primul model Ford va fi fabricat în 2008. Acest aspect este infirmat de Nadia Crişan, din partea consultantului pentru Ford McGuire & Woods, care a afirmat că abia anul viitor se va produce Ford la Craiova: „Trebuie schimbată întreaga linie de producţie. Conducerea Ford a menţionat că primul model marca Ford va fi produs la Craiova abia în 2009. Anul acesta nu este posibil acest lucru“.

 

 

Cotă de piaţă 2,9% pentru Daewoo

 

 

 

Vânzările de autoturisme Daewoo au scăzut spectaculos după ce Ford a semnat contractul de preluare a pachetului majoritar de acţiuni. Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) din România, în 2006, cota de piaţă a mărcilor Daewoo era de 9%, cu 23.075 de unităţi vândute. În 2007, cota de piaţă a scăzut la 5,1% cu doar 15.923 de maşini vândute. Pe finalul anului 2007, Daewoo a pierdut cei mai mulţi potenţiali clienţi, astfel că în decembrie a înregistrat doar o cotă de piaţă de 2,4%. Trendul descendent s-a menţinut şi în 2008, când în ianuarie uzina a reuşit să vândă doar 567 de unităţi (o cotă de piaţă de 2,9%). „În februarie, vânzarea a fost cam la acelaşi nivel cu ianuarie“, a afirmat directorul Ion Ion. În prezent, se vinde numai modelul Matiz, pentru că acesta se mai produce. Paradoxal, dealerii Daewoo spun că mai există o cerere considerabilă pentru Matiz, dar că vânzările, pe ansamblu, au scăzut din cauză că a rămas un singur model în fabricaţie. Directorul Popeci Motors (dealer Daewoo), Vasile Munteanu, a declarat: „Din 2006 s-au redus vânzările Daewoo pentru că a rămas un singur model pe piaţă. Cererea de Matiz a scăzut, dar nu exagerat de mult. Nu aş putea spune că a scăzut cu 50%, pentru că mai există cerere consistentă de la firme de distribuţie şi de la segmentul de tineri şi femei“. Vasile Munteanu a afirmat că, în schimb, a crescut cererea de autoturisme marca Ford: „Deşi nu suntem dealeri Ford, lumea ne întreabă din ce în ce mai mult de această marcă de autoturisme“. Afirmaţiile acestuia sunt confirmate de APIA. Potrivit buletinelor statistice publicate de APIA, în decembrie 2007, vânzările de autoturisme Ford au fost de 2,3 ori mai mari decât cele ale Daewoo. Adică de 1.855 de unităţi Ford (cotă de piaţă 6,7%), faţă de 793 de maşini Daewoo (cotă de piaţă 2,4%). Fabrica de la Craiova este obligată ca, timp de opt ani de la ieşirea din producţie a unui model, să producă piese de schimb.

 

 

 

Câteva zile până la sosirea Ford

 

 

 

Preşedintele Traian Băsescu a promulgat, zilele trecute, Legea Ford şi urmează ca actul normativ să fie publicat în Monitorul Oficial. Legea va fi publicată până vineri, 21 martie, când se va semna, la Craiova, contractul final de preluare a companiei din Bănie de către Ford Motor Company. La ceremonie va participa John Fleming, directorul Ford pentru Europa. Începând de vineri, compania americană va putea să-şi pună în aplicare planul de afaceri.

 

Banner cu Ford, în loc de siglă

 

După ce, la sfârşitul săptămânii trecute, a fost dată jos sigla cu numele Daewoo (literă cu literă) care fusese arborată pe clădirea principală de birouri din curtea fabricii, compania va aştepta americanii vineri cu un banner cocoţat pe clădire, cu inscripţia Ford. „Am înţeles că se montează doar un banner cu Ford, pentru că nu se ştie noua denumire exactă a societăţii şi nu se poate face acum o firmă“, a spus liderul sindical de la Daewoo, Ovidiu Cioroianu.

 

SURSA: Gazeta de Sud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit azi la radio ca ar mai fi vre-o 3000 de matizuri la fabrica si trebuiesc vandute. Le-or da 3 la 10 mii? :D Ca imi iau si eu 3.

Serios vorbind, or face vre-o reducere? Eu mi-as lua de oras unul sincer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...