Jump to content
 

Sign in to follow this  
Salex

Naluca

Recommended Posts

1 sau 2mm la ce, inaltimea totala a ansamblului janta+anvelopa?! Eu zic strict de "balon", grosimea anvelopei... nu-mi dau seama ce diferenta e, pt ca nu stiu dimensiunile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Geo_ZGA: Nu te-ai uitat la postul la care am facut referire 🙂

18 hours ago, Salex said:

Concret: acum am 225/50 (iarna), adica talon de 112.5. La astea noi am 245/45, adica talon de 110.25. Diferenta de talon e de cca 2mm, deci absolut neglijabila. Fata de cele de vara de 17", unde am 225/55, ar rezulta o diferenta de vreo 11mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spre finalul lui Decembrie am reusit sa ii cumpar Nalucii gornele "de la mama ei". Desfacut carenaj, desfacut partial spoiler, obtinut acces  la goarne. Aratau impecabil, ceea ce m-a pus pe ganduri. La actionarea claxonului se auzea releul de sub capota insa cui sa ii dea prin cap sa se uite cu MARE atentie la siguranta !? La o investigare sumara, mi s-a parut ca e OK...

Motiv pentru care nu am schimbat goarnele si m-am decis sa merg la un electrician, in ideea ca si-or fi facut de cap niste sobolani si au rontait cablurile. Care cabluri sunt biiine de tot ascunse. Era si frig afara, alea catev zile cu temperaturi negative in Bucuresti.

In fine, mai mult de amorul artei, intr-unadin zilele trecute am reverificat siguranta si, evident, am gasit-o impuscata. Oprit la o benzinarie, luat niste sigurante (de toata jena ...) si schimbat la fata locului. Claxon, vocea isi revine daaar ... liniste totala in mai putin de jumatate de secunda. Deja aveam experienta asa ca am scos siguranta. E un fel de-a spune ca am scos siguranta, mai precis am scos bucati din siguranta (plasticul topit, piciorusele scoase individual cu patentul ...) . Cum ziceam, se vedea ca nu sunt niste sigurante de calitate inca de la inceput ... ce calitate la 4,6 lei setul de 10 buc ? Quick fix ... pus o siguranta de 20 in locul celei de 15 si, vreme de vreo saptamana, totul a decurs "normal". Zilele trecute iarasi a amutit goarna mare, acum ma astept sa prajeasca din nou siguranta. Evident, e ceva aiurea acolo de a aparut supracurentul respectiv.

Morala ... mare diferenta intre mentenanta predictiva si mentenanta preventiva ! Inca ma intreb si eu de ce am un claxon nou nout in portbagaj in loc sa fie montat pe masina si sa am problema rezolvata :)))

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil una din goarne e in "scurt" recomand sa le schimbi pe ambele si sa pui siguranta corespunzatoare. Cu ele deconectate se arde siguranta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva de genul asta. Cea mare "moare" prima, deci aia e suspecta rau. Probabil e "aproape" in scurt, intrucat nu a ars siguranta de 20 A si mai si merge cand are chef.

La Naluca, e ansamblu de goarne, vin doar impreuna. Posibil sa existe si variante aftermarket insa am luat ansamblu cu totul, vreau sa isi pastreze "vocea" normala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ocazia asta o sa verific si eu de imi functioneaza claxonu' ca nu retin cind l-am activat ultima data. Altfel, de verificare in caz ca face fente ii dau tensiune direct, astfel stiu una si buna de acolo-i buba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preventiv am luat si eu de la Radacini ambele claxoane pentru Nubira ca erau ieftine. Faza comica, la Skoda am patit in 2018 sa mi se arda pur si simplu unul dintre claxoane, cel de ton jos. Cand apasam pe "buton" iesea un mare "Tiiiiit".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haideti ca-mi dati idei :))).Daca are claxon de Cielo la Radacini il ,,arestez".Al meu functioneaza dar "you can never know."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizie serioasa facuta la Naluca. M-am tinut de ce mi-am propus anul trecut, respectiv sa (imi) demonstrez ca se poate lua o masina SH fara sa fie nevoie sa bagi o galagie de bani in ea la scurt timp.

Multe din chestiile schimbate nu erau chiar la limita insa mi-am propus sa fac un RESET la aproximativ 100.000km

Pe langa consumabilele uzuale (ulei si filtrele de aer, ulei, polen) au fost schimbate si discurile si placutele de frana, fata-spate. Desi sistemul de franare este TRW, am facut o mare struto-camila. Nu am avut niciodata discuri Brembo, asa ca le-am bagat acum in schema. Placutele de fata sunt TRW, iar cele de spate GM. Aici am dat de o chestie foarte interesanta ... nu am reusit sa aflu care este producatorul real al placutelor GM.

Disc_fata.thumb.jpg.b9c5aef537b5427c50aa1139ec94b87a.jpg   Disc_spate.thumb.jpg.a627a124c7dbd2290a30cc25d68a35a1.jpg

Uriase, atat discurile de fata cat si cele de spate. Etrierul cu doua pistoane de pe fata gestionaza o placuta imensa, in vreme ce, spatele este franat de un etrier normal si o placuta de-a dreptul minuscula (in comparatie cu cea de pe fata). Dupa numai cativa km inca nu s-a rodat sistemul, insa nu cred ca o sa imi produca emotii in oras in perioada urmatoare.

Pentru lichid de frana am mers pe ATE Typ 200, putin peste SL6 din punct de vedere al temperaturilor ... adica OK din punctul meu de vedere.

Tot cu ocazia asta s-a facut si prima revizie la Haldex si cutia de transfer. Aici lucrurile au fost putin cam razna. Din ce imi aduceam eu aminte, in manual scria ca revizia trebuie facuta la 100.000km. Realitatea din teren a fost de-a dreptul horror !!! In viata mea nu am vazut atata mizerie intr-un ulei, mare minune ca nu au aparut simptome de functionare aiurea ...

Mizerie.thumb.jpg.12683879efe630dca90e6218f6e8cc28.jpg

Mult namol, span ... sper sa nu constat curand ca am intarziat prea mult cu revizia.

In materie de uleiuri, la motor am ramas pe Liqui Moly, iar la Haldex si cutie de transfer s-au adunat Liqui Moly, Ravenol si uleiul specific de Haldex.

S-a mai schimbat sonda lambda 1, deterioriata de niste baieti dibaci, nu mai conteaza in ce context ...

In rest, masina sta foarte bine. Pe partea de suspensii si articulatii, la 105.500km nu sunt necesare interventii, sa vedem cat timp lucrurile raman asa. Toate sistemele sunt complet functionale, poate doar parbrizul lasa de dorit ... O sa mai ramana asa o perioada, mi se pare mie ca, de cand e spart, parca atrage mai putine pietre. Sunt aprope convins ca, daca as pune unul nou, in mai putin de 2 saptamani deja ar avea pistrui ...

Edited by Salex
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multi ignora uleiul de la Haldex si cutia de transfer. Chestie simpatica. Eu am schimbat uleiul chiar si  la cutia de viteze manuala. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix asa arata si "namolul" de pe busonul de la diferentialul spate si cutia de transfer de la Captiva. La cutia de transfer l-am schimbat din nou dupa aprox 6 luni acum cu ambreiajul si deja era contaminat cu piritura fina, dar macar nu era negru. La cat costa uleiul (~150 lei pt cutie de transfer + diferential), eu cred ca o sa il schimb la maxim 2 ani.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, ches said:

. La cat costa uleiul (~150 lei pt cutie de transfer + diferential), eu cred ca o sa il schimb la maxim 2 ani.

Mi-s de aceiasi parere ! Mi-ai luat vorba din taste .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In apararea mea, asa cum am scris anterior, sunt la prima experienta cu AWD, Haldex, cutie de transfer samd. Nu imi dau seama pe ce s-au bazat "aia" de au scris sa revizia trebuie facuta la 100.000km ... E clar ca la Naluca a fost prima revizie de genul asta si e clar ca nu o sa mai respect schema de revizie la 100.000. Pe undeva, poate ca se "pupa" si pe reviziile anuale (schimb de ulei si filtre ...). Daca nu as avea altceva mai bun de facut, m-as apuca sa fac o statistica. Respectiv, cate din masinile la care proprietarii respecta la sange planul de revizii pica inainte de durata medie de viata data de constructor. Pe de alta parte, daca ar fi fost sa merg pe uleiurile GM ... dadeam faliment ! Un litru de ulei ajunge la cca. 500 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

O zi frumoasa de inceput de Februarie ... Numai buna pentru chirurgie/ginecologie ...

De cand am luat Naluca m-a lovit o "jena" cu care nu m-am obinsuit nici dupa aproape un an de mers cu ea. Asa cum am semnalat si pe topicul asta, forma de de coupe penalizeaza sever vizibilitatea, in special atunci cand dau cu spatele. Pana acum am reusit nici macar sa nu ma ating de vreun zid sau vreun coleg parcat, dar povestea asta era clar ca nu poate ramane neabordata. Si astazi a fost ziua operatiei.

Pe la inceputul saptamanii mi-a sosit o interfata video dedicata catorva modele Opel, Cadillac sau Buick. Interfata se prezinta sub o forma eleganta, cu conectori dedicati si jumperi pentru diverse configuratii. Nu i-am facut prea multe poze ... in fapt am reusit sa o instalez doar urmarind sectiunea de "Ce contine pachetul" =)). Extrem de simplu si intuitiv, singura provocare a venit din partea locului in care puteam sa o montez fara a afacta alte module. Pana sa ajung la sectiunea de conectare ... deja aveam imagine pe monitor.

In ceea ce priveste camera, aici am fost luat luat usor pe nepregatite. Intrucat comanda de camera dedicata inca nu a ajuns, am fost nevoit sa risc sa iau o parnaie de camera din Vitan, doar pentru teste. M-am temut ca nu va merge deloc, dar nu s-a lasat :). Avand in vedere ca Sambata a fost singura zi in care m-am putut misca, alta varianta mai buna si mai rapida nu am avut. In fine, nu a iesit rau.

Incredibil de usor de demontat consola centrala, totul este prins doar in "clips-uri".

Pic_1.thumb.jpg.55fbb5baea3f347bb45fd539d1fb07d6.jpg

Odata scos monitorul, cablurile interfetei au fost plug & play.

Pic_2.thumb.jpg.3b06619365e87b730d5b4739e5b88ee8.jpg

Camera de test:

Pic_3.thumb.jpg.4b12677998279126b075cca7e54cd54b.jpg

Interfata CAN

Pic_4.thumb.jpg.88c481b3dba3c7d7f0d35beb663fe756.jpg

Ineterfata video:

Pic_5.thumb.jpg.390f65eeb07dbbe4725e512046153643.jpg

Si semnalul video pe monitor. A se observa faptul ca imaginea este in oglinda. La camera dedicata ar trebui sa nu fie asa ... sa vedem ce face prietenul chinez :)).

Pic_6.thumb.jpg.118cc0346febf4fa9809b55f766a3e83.jpg     Pic_7.thumb.jpg.a9bc92db5e087c4abd762345fe85427e.jpg

Pe parcursul montajului am crezut, pentru o clipa, ca m-am pacalit. Am dat de o interfata care parea sa fie ceva de gen "pre-echipare" ... Inca nu m-am uitat sa vad despre ce e vorba, insa sigur nu are Video In pentru camera ... Mai studiem.

Pic_8.thumb.jpg.8ff1c858e297e4d547fa4d922d78a479.jpg   Pic_9.thumb.jpg.1a29bacd2cd38b01ae68076b438e72df.jpg

Cu putin efort am reusit sa dau doua gauri in consola centrala, pentru a monta noul sistem nu doar cu banda dublu-adeziva ci si cu un "soricel" sanatos. Rezultatul a fost foarte bun, montajul e OK, imi permite sa umblu atat la jumperi cat si la cabluri. In acelasi timp, nu atinge nimic din echiparea de baza si nici nu genereaza zgomote la denivelari.

Pic_12.thumb.jpg.bc1fd79fb7391fc30cdb90d8fbbc760e.jpg

Pozitia finala am ales-o si din considerente de acces ulterior. Scrumiera se scoate cel mai usor si asta m-ar ajuta pentru a cupla, pe viitor, diverse jucarii la cele trei intrari ale sistemului. Momentan am scos doar un conector pentru viitoarea camera, mai vedem daca ne intindem.

Parti bune ale sistemului: e robust, carcasa e metalica, toti conectorii sunt profi, interfatarea cu sistemele masinii este f simpla si sigura. Montajul a durat mai putin de 1,5 ore, in conditiile in care nu am desfacut nimic de la bordul Nalucii pana acum. Interfatarea cu sistemul MMI al masinii e simplu, selectia intrarilor video se face dintr-unul din butoanele de pe bord

Parti rele (sau dubioase): Nu mi-a mers intrarea de camera, desi tocmai camera am pus ... Mama masii, cred ca e din cauza camerei. Al doilea aspect negativ cred ca e legat de primul. Conform manualului, la alimentarea camerei, sistemul ar trebui sa bage imaginea pe monitor fara alte manevre. Momentan trebuie sa comut eu intre surse, posibil sa se rezolve cu o camera dedicata. Chiar daca va ramane asa, nu e o nicio drama ...

Edited by Salex
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

camera dedicata si aia e ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Offtopic: MOS-ul e inca in stare foarte buna dpdv tehnic. Sta mai rau la partea de caroserie. Ieri a plecat spre un nou proprietar si sper sa nu fie sub asteptari 🙂.

Ca sa fac rectificarea si aici: pana la urma MOSul nu va ramane pe strada, planurile au fost schimbate. Pentru a nu denatura scopul acestui topic, orice curiozitati va rog sa le adresati prin PM.

Edited by Salex
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos!

Si eu am inceput sa ma uit dupa o Insignia B insa ''tractor'' 1.6 sau 2.0 intrucat merg ~30k km pe an si un benzinar nu ar face prea bine buzunarului.

Am fost la reprezentanta sa pipai una si chiar mi s-a parut ok ca si materiale insa n-am apucat sa vad la drum cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...