Jump to content
 

Sign in to follow this  
Salex

Naluca

Recommended Posts

Ok, adoptie sa fie 😉

Motorul merge super bine si rotund insa are o singua retinere, nu ii mai place sa fie accelerat brusc. Noxele au iesit ieri perfecte deci catalizatorul pare in regula (aici m-am temut, am crezut ca l-am trosnit cu un aditiv bagat in Austria).

De tras trage, am trecut de 200 ieri pe A2 si nu ezita ... doar sa nu fie accelerata brusc. Cumva, sentimentul este ca ECU baga motorul in limitare insa nu doar la 6500RPM+ ci cand detecteaza acceleratie brusca. Mai ciudat a fost altceva: cand am scos masina din hala RAR a mers perfect, disparuse simptomul. Posibil sa fie vorba de un contact imperfect pe la vreun senzor. Cand au umblat oamenii sa gaseasca seria de motor sau cand a fost zmucita de draciile de verificat suspensia si articulatiile, e foarte posibil sa fi fost atins calcaiul lui Ahile. Acum ramane sa vad cine pune efectiv degetul pe rana ...

Din pacate nu o sa am prea mult timp in viitorul apropiat si, colac peste pupaza, Luni imi expira si toate hartoagele deci nu mai pot circula pana o inmatriculez pe Ro. Sper sa gasesc pe cineva priceput in diagnoza, altfel ma tem ca nu mai merg metodele pe care le aplicam rapid si eficient la MOS.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, imi suna a senzor de presiune infundat/defect, am intalnit aspectul asta la o Astra J 1.6T o accelerai usor mergea bine, cand puneai biciul pe ea dadea in nas, ca si cand ii venea mult aer si numai stia ce sa faca.. gaz.. apridere etc.. sa dovedit a fi senzorul map si un senzor de temp pe admisie.. care numai citea bine parametri, daca ai acces usor la cei doi ar merge o curatare in prima faza.

bafta, isi revine naluca, face pe inabordabila, pana va cunoasteti, adica pana cand ii bagi mana sub capota 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci @Rafi. Si mie mi se pare ca lucrurile stau asa, figuranta de occident :D. Benzina nu ii place, gropile nu ii plac, aerul e prea poluat ... fite .

Ce-i drept, am luat o interfata OBDII si se comporta dubios sonda lambda II, "vede" amestec sarac. Dupa experienta care a dus la aprinderea Check-ului, a aparut Missfire. Am citit putin despre problemele astea si m-am lamurit bustean :))

Nu am acum vreme de ea, mai ales ca o sa ramana fara numere deci o sa fie nevoita oricum sa stea pe bara vreo 2 saptamani. Clar nu e o problema severa, motorul porneste super usor, merge perfect in ralanti si in regim constant deci doar din zona de senzori poate sa vina beleaua. Teama mi-e sa nu fie vorba de vreun contact imperfect ... asta va avea nevoie de slujbe pentru a fi depistat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw, daca ai nevoie, mi-am luat un tester delphi/autocom care e un pic mai bun decat interfetele alea obd la 20 de lei, cand ai timp daca vrei ne uitam ce se intampla pe-acolo.

Nu e cine stie ce testerul dar are mai mutle functii decat elm327.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dj_Dark: dupa ce o vad cu numere de Ro o sa aloc timp si depistarii problemei. Merci, de oferta, iti zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea crede ca inmatricularea unei masini aduse din afara e un lucru simplu. E pe naiba ... Ma rog, nu e dificil, insa mananca mult timp. Se justifica pe deplin serviciile de inmatriculare prestate serios ! Mai ales daca se rezolva toate etapele.

Astazi am facut penultimul drum la Politie. Saptamana trecuta nu am avut un certificat de la ANAF asa ca m-au amanat.

In fine, de astazi se stiu clar doua lucruri:

  1. Miercuri o sa iau placutele
  2. Naluca va fi identificabila prin B-762-MOS ... Povestea continua :). Sa speram ca va fi la fel de frumoasa.

LE: @DjDark: saptamana trecuta am luat o interfata OPCOM cu care m-am jucat cam o ora. Rezultatele au fost spectaculoase: absolut toate sistemele necesita service, toti martorii de bord s-au aprins, iar in ECU nu mai incap erori 😄. In acelasi timp masina a devenit hibrida, ineplineste normele de poluare EURO 8 si se conduce prin comanda vocala 😂. Noroc ca a trebuit sa fug la o bere, altfel devenea buna de lansat pe orbita. Habar n-am ce am facut pe acolo, cand o fi timp o sa ma incumet sa ma mai uit inca o data.

 

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări! Cât mai repede, la drum! Acolo îi stă bine unei mașini! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Salex said:

 

LE: @DjDarkRezultatele au fost spectaculoase: absolut toate sistemele necesita service, toti martorii de bord s-au aprins, iar in ECU nu mai incap erori 😄. In acelasi timp masina a devenit hibrida, ineplineste normele de poluare EURO 8 si se conduce prin comanda vocala 😂. Noroc ca a trebuit sa fug la o bere, altfel devenea buna de lansat pe orbita. Habar n-am ce am facut pe acolo, cand o fi timp o sa ma incumet sa ma mai uit inca o data.

 

cand ai agenda libera?? eu vreau maxim E6 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai grija ce faci cu Opcom-ul, sunt destui care au mai patit-o cu clonele chinezesti (adica 99% din ce gasesti la noi pe piata indiferent ce spun aia care le vand) si au pierdut cateva ore bune ca sa sterga erorile si sa faca masina din nou functionala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Softurile astea "de fabrica" gen opcom, inpa, vcds trebuie sa ai mare grija cu ele si sa stii exact ce faci fiindca sunt foarte invazive si o faci praf.

Pentru de-astia mai pro...pardon, incepatori exista autocom 😛 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu banuiesc ca e vorba de problema de interfata, nu am incercat sa scriu nimic in ECU, dar lucrurile au luat-o razna rau de tot.

O sa vad maine daca se mai misca Naluca dupa ce ii pun numerele. Una peste alta, incerc sa o obisnuiesc cu obiceiurile locale ... adica echivalentele patentului, sarmei etc. :))) Ca tot zicea cineva mai sus sa ma bag sub capota ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am avut jumatate de ora la dispozitie sa ma joc putin cu OP-COMul. Am scapat de erorile generate anterior, Naluca a revenit la starea cu care ne obisnuiesm.

Partea mai buna a lucrurilor a fost ca am terminat epopeea inmatricularii, e gata.

Nr_back_mic.thumb.jpg.fb98cd0dfd6b300f2d140478fae83ce1.jpgNr_frt_mic.thumb.jpg.5d734e57d10503bd3b9dceb84995d693.jpg

I-am facut si vinieta ... de acum nu mai are scuze, trebuie sa isi intre in drepturi :).

LE: acum, ca ma uit la poze, tare ciudata mi se pare culoarea. Nu degeaba i-au zis Gri Fantoma. Vai de capul meu daca va fi nevoie sa revopsesc vreo piesa 🤕

 

Edited by Salex
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/9/2019 at 7:02 PM, Rafi said:

bafta, isi revine naluca, face pe inabordabila, pana va cunoasteti, adica pana cand ii bagi mana sub capota 😂

Din categoria "Povestiri cu final neasteptat" ...

Astazi mi-am facut timp sa imi bag putin mana sub capota ... pe principiul enuntat in postul citat mai sus 😁.

In urma cu o luna si ceva, am luat de pe eBay, din State, 4 bobine de inductie. SH, evident, recoltate de la un Chevrolet Acadia din 2017. Sa fiu cinstit, habar nu am cum arata dihania respectiva si nici ce motorizare are insa se vedeau perfect codurile pe bobine, fix ce are nevoie Naluca. Au ajuns in urma cu aproape 2 saptamani insa nu a fost timp de ele.  Fata de ce am gasit in Ro (1500 lei/bobina), pe toate cele 4 luate din State am dat 70USD (39 bobinele si 31 transportul) asa ca le-am considerat ca fiind o investitie buna in piese de schimb.

Astazi am inlocuit toate cele 4 bobine. Am mai scos cateva mufe (la intamplare ...) si le-am curatat cu spray de contacte. Daca tot eram pe acolo, am scos si debitmetrul si l-am curatat bec. Refacut tot setup-ul, dat la cheie si ... soc si groaza 😨. Ventilatoarele au pornit direct pe viteza mare, Check-ul a ramas aprins ... Hait, drace ! Iar am comis-o. Inainte sa ma ia durerea de cap, trag cu ochiul si identific rapid cauza: uitasem sa bag mufa debitmetrului ... Mama masii.

Taiat contact, mufat debitmetrul, repornit ... Soc, dar fara groaza ! Motorul a revenit la functionarea perfecta pe care o stiam, zero trepidatii, adio dat in nas la accelerat in forta. Ieiiii, de data asta te-am dovedit, ii zic Nalucii bucuros de faptul ca drumul spre Sibiu pe care urmeaza sa il fac in seara asta nu va fi in compania Bondarelului (tot ala ... adica Polo, 1litru, 59 CP, 3 cilindri). Totusi, Checkul a ramas aprins. Nu aveam interfata la mine asa ca am mers cu grija pana acasa. In parcarea din spatele blocului sar pe ecran 6 erori. Din fericire toate erau corelate si pareau sa fie generate de faptul ca nu am conectat debitmetrul la pornirea motorului. Chestii de gen: eroare temperatura aer intrare, eroare MAF, eroare AIP ... de data asta nimic spectaculos.

Sa vedem cum se comporta la drum lung, eu sper sa isi fi revenit pe calea cea buna.

 

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fain cu preturile pieselor din SUA. Leganza nu mai merge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca la masinile astea mai desptepte check-ul nu se mai singe la disparitia erorii ci dupa ce se pune contact de "n" ori de la disparitia erorii. Sau din tester se poate stinge. 

Daca nu ai niciuna permanenta pe tester totusi ar trebui sa fie stins. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi cum este omu !! deja ati trecut la perversiuni :D peste tot i-ai facut ceva, nu ai inceput incet :D 

lasand glumea, este foarte ok ce ai facut, clar un set de bobine fresh readuc parametri optimi de functionare, dar iti recomand sa identifici si sa cureti si senzorul de temp pe admisie, fiind turbo este foarte expus la acumularea de calamina...etc, cel putin la mine avea o crusta pe el, si sunt sigur ca afecteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cris06: MOS-ul  merge super bine insa am o pasarica la cap ... Am impresia ca lonjeronul stanga nu mai este in stare buna. Din cauza asta nu am mai iesit cu MOSul din oras pe distante lungi. Nu am avut timpul necesar pentru o verificare serioasa asa ca prefer sa nu risc.

@Dj_Dark: Check-ul s-a stins de la sine dupa 3 porniri (cred) insa erorile le-am sters din interfata. M-am imprietenit cu OPCOMul, nu am mai bulibasit nimic. Beleaua initiala nu a fost din cauza interfetei ci din cauza softului. Variantele 2010 si 2014 nu vedeau cum trebuie Naluca, motorizarea nu aparea in lista ... In fine, am incercat varianta 2016 si asta pare sa fie mai in regula. Inca am niste parametri pe care nu ii vad insa nici nu sufar din cauza asta ... De fun este suficient !

@Rafi: Bobinele le-am schimbat pe toate de lene. In plus, nu mi s-a parut provocator sa tot fac permutari pentru a depista bobina defecta ... Pe de alta parte, daca erau doua defecte 😄. Debitmetrul l-am curatat cu spray de contacte electrice si a fost foarte in regula, rezistenta oricum nu era f murdara.  Ceva ma face sa cred ca modulul respectiv nu este doar un debitmetru, cred ca mai are si alti senzori incorporati insa momentan ma abtin, nu am investigat.

Ne-am intors in urma cu 2 ore dupa o deplasare pana la Sibiu. Joi ne-a prins noaptea pe drum, Dealul Negru a fost destul de ... interesant ... iar Valea Oltului crunta. Din dorinta de a ajunge cat mai repede, am testat comportamentul Nalucii la deal, pe viraje stranse etc. Doar din motive de testare ... ca nu mi-a placut deloc 😋. In conditiile astea, pe traseul Dristor-Sibiu, am facut 4,5 ore, din care o ora si 20 minute pana la iesirea din Bucuresti si inca 25 minute pierdute in Kaufland Rm. Valcea. Amenda a fost un consum de 9,7%.

La intoarcere, drumul a fost facut mai mult pe zi iar stilul de condus a fost mai relaxat. Oricum, raman la parerea ca nu o sa mor acasa. Intre Sibiu si Pitesti Naluca s-a "saturat" cu 8,1% in conditii de solicitare ... hai sa zicem medie. Pana acasa, autostrada si-a spus cuvantul si am ajuns cu 8,6%. De avut in vedere ca am vizitat Bolintinul, Chitila, Calea Grivitei ... datorita unui accident care iarasi a paralizat intrarea in Bucuresti.

Am avut nevoie de drumul asta, mai ales dupa "figurile" mimozei. Acum as zice ca ne-am mai imprietenit, parca parca nu mai agata nici schimbatorul ca inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie si cat mai putine probleme tehnice!😉

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam !

Azi am incheiat lista cu interventii de remediere a unor probleme identificate la Naluca. De aici incolo, pot spune ca intram pe mentenanta 😁 si sper sa fie asa cum a zis colegul mai sus. Mai am cateva idei, insa se incadreaza la alt capitol.

Compresorul de A/C (ca despre el este vorba) este in stare impecabila, doar ambreiajul s-a rupt - el stie de ce. Ma rog, pentru cei priceputi si bagareti ... s-a rupt bucsa de cauciuc. Apelat la o firma specializata, demontat compresorul, schimbat ambreiajul, vidat instalatia, incarcat in parametri ... In secunda 2 dupa actionarea butonului de A/C s-a lasat gerul. Declarat succes total, iar amenda a fost modica: 400 lei, factura, garantie, tot ce trebuie. Include piesa si manopera (care a presupus inclusiv demontarea galeriei de evacuare). Per ansamblu, 101% multumit.

Tot astazi am avut ocazia de a face o evaluare a consumului mediu real pe 500km. Am avut cca.250km extra-urban si cam tot atatia parcursi in Bucuresti. In plus, masina a mers destul de mult in gol, doar in weekend am pornit un Tiguan diesel care nu mai avea pic de curent. In conditiile astea, consumul real a fost de 11,3%, valoare care, pe mine, chiar ma bucura :).

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pt achizitie si cat mai multi km fara evenimente neplacute!! ma asteptam la o asiatica, nu credeam ca o sa te cucereasca altceva 😛

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc !

Incurcate sunt caile fiarelor ... Nici eu, pe de alta parte 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne-am mai obisnuit unul cu altul in ultima vreme, e drept si ca am facut aproape 12.000km de cand am luat-o.

La 10.000km situatia consumului se prezinta asa:

Nalu_10000.thumb.jpg.873976692d53a2f9031793ed6079ae74.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Include cam 75-80% mers extraurban si restul oras, incluzand aici si cateva ocazii in care motorul a mers in gol ore in sir (cumulat, evident).

Nu imi dau seama daca e mult sau putin insa aspectul asta ar conta doar pentru statistica. Fata de MOS recunosc ca sunt momente in care ritmul de mers este ceva mai alert, in special in zonele de deal/munte in care tractiunea integrala dezlantuie un dracusor. Presupun ca al masinii ... soferul e acelasi :D.

Sunt extrem de incantat de suspensii, directie si cutia de viteze, nu am nici cel mai mic repros de adus. Inca nu m-am obisnuit foarte bine cu functionarea AWDului insa recunosc ca nici nu m-am jucat deloc cu setarile. De pilda, abia aseara am aflat (de pe net) care sunt diferentele intre modul ECO, Tourer si Sport. Duminica trecuta am activat modul Sport mai mult la misto si m-am ingrozit de reactia obtinuta. In mod Eco Naluca are resurse mari insa in modul Sport parca facuse o cura de slabire dupa ce a mers la sala cateva luni. E destul de clar pentru mine ca modul Sport este doar pentru ... distractia personala, nu si pentru deplasari cu pasageri 🤣

Legat de motor, nici aici nu am reprosuri, trage de rupe ... atunci cand treapta de viteza este corecta. Este o problema care tine strict de sofer, respectiv inca nu sunt obisnuit cu "golul turbo". Nu e ceva grav, se manifesta "doar" pana la 1300-1400 RPM, insa mi se intampla sa nu retrogradez si apoi sa fiu usor surprins de reactie. E drept ca "feelingul" este relativ pentru ca, la turatii doar cu putin mai mari, situatia este foarte diferita. Cuplul ala anuntat, de 400Nm, incepand cu 3000RPM se simte super bine pentru o benzinara de doar 2000cmc. Ca sofer senzatia nu este resimtita din plin, insa au fost multi pasageri care s-au plans ca au simtit un gol in stomac. 

Foarte bune sunt si franele. Nu simt nevoia unui upgrade in acest moment desi incepusem sa investighez variante oferite de EBC. Sistemul TRW cu 2 pistonase pe etrierele fata functioneaza excelent. Desi e "moartea pasiunii", frana de mana electrica incepe sa imi placa. Nu stiu cum sunt alte sisteme similare insa, la Naluca, activarea franei de mana in timpul mersului (adica peste 1-2km/h) nu duce la blocarea spatelui, dar iti rupe efectiv gatul. Chiar daca si la MOS reglasem frana de mana de bloca complet rotile spate, senzatia este diferita, nu stiu de unde naiba au reusit sa scoata o asemenea forta de franare. E de bine, deci nu mai investigam :))

Inca nu am incercat Transfagarasanul insa, pana acum, Dealul Negru e drumul preferat al Nalucii. Bucata de drum care incepe la Cuca si se termina dupa Milcoiu este ... fix ce trebuie 😊.

E si ceva ce nu am inteles ... Masina a venit cu anvelope de iarna 225/50/17 si s-a simtit excelent din punct de vedere al stabilitatii. Surpriza mare a fost cand am pus setul de vara la care gumele au 225/55/17, deci talonul este putin mai inalt. Evident, calul de dar nu se cauta la dinti, gumele sunt in stare excelenta, asa ca am decis sa le pastrez pana cand le barbieresc 😄. Nu sunt probleme de stabilitate, am considerat ca nu are sens sa fac o investitie anul asta ... Ma rog, este si o ambitie personala, respectiv sa vad cat poate tine o masina SH pana cand cere piese. E drept si ca Naluca a fost foarte departe de a fi o cazatura.

Singurele probleme reale pe care nu am apucat sa le atac tin de vizibilitatea spate. Forma de coupe genereaza probleme la mersul cu spatele si asta o pot rezolva doar prin montarea unei camere. Am cautat diverse variante pe net, nu vreau un aftermarket care sa necesite ecran suplimentar, vreau sa pun ceva integrabil in sistemul masinii. Am gasit cateva oferte, din pacate costurile sunt destul de ridicate si nu am apucat sa vad in ce masura reusita operatiei este garantata. Momentan, prioritatile sunt altele, dar va trebui sa imi fac timp si pentru asta.

Masina e foarte placuta la condus, dar nu se preteaza la mers sportiv pur. Directia, suspensia si motorul ajuta insa, totusi, are 1750kg la gol ... As zice ca tremenul cel mai potrivit ar fi "mers alert". Da, daca o pui pe autostrada, doar limitarea la 250 o mai poate opri ... sau consumul instant afisat de CB. Probabil ca am imbatranit pentru ca nu ma mai simt atras de viteze de genul asta. De regula merg la un regim cat se poate de constant in jurul a 150-160, punctual se intampla sa mai depasesc viteaza la care risc sa raman fara permis.

Cam asta este impresia dupa 12.000km facuti la volanul Nalucii. Fata de poza anterioara s-au mai adunat kilometri si weekendul se apropie.

Edited by Salex
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si de masina, daca nu urla la tine nu prea iti vine sa o calci decat rar.

Ma uit la mine, diferenta intre cum conduc bmw-ul care este calm, linistit si troaca aia care urla la mine, scartatie, pocneste...etc, nu am cum sa merg normal cu ea 🙂 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aseara am revenit dupa un alt weekend in care s-au "consumat" 800km. Mama masii, MOSul era destul de silentios dupa standardele mele, insa in Naluca, pe autostrada la 160, motorul nu se aude absolut deloc, de-abia pe la 180 incepe sa zumzaie ceva pe acolo ...

M-am jucat putin si cu modul Sport 😈. Am activat doar suspensia Sport si AWD, am dezactivat directia Sport si Engine Performance ... A fost suficient 😆.  De pilda, acul asta de par il stiu de peste 40 de ani. In mod normal il iei cu 40km/h la urcare si 30km/la coborare. Cu setarile mentionate mai sus, l-am luat cu 70km/h la urcare fara fluierat in roti ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand mai ajung pe-acolo incerc si eu 😛 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...