Jump to content
 

Sign in to follow this  
B-02-ERO

Modificare Frane Cielo

Recommended Posts

In primavara ma bag si eu la etrieri de astra.Oricum trebuie schimbati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dezechilibrul si asistarea sunt doua probleme diferite

 

prima se rezolva cu niste supape mai "permisive" - iar a doua, nu o consider problema - nu am simtit nevoia unei asistari mai puternice, dozajul fortei de franare mi se pare foarte ok la tulumba originala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei sa o faci renault? :D

Mie din contra, imi place asa mai ferma, o pot doza mult mai bine din picior cand simt ceva "rezistenta". Am la corsa pedala fleasca si nu e "fun" deloc, nu simti cand "prinde", mi se mai intampla sa ma pun in nas rareori cand ma opresc :) , dupa care ma uit repede in retrovizoare sa vad, ala din spate ce face? =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu domnu, pastrez emblema (doar). Ca ideie, pedala de frina are uzura doar pe coltul dreapta jos, nu prea imi ajunge toata talpa pe pedala sa frinez. La 130 km/h si frina brusca, pun piciorul in pedala ceva mai serios, chestie ce vreau sa o elimin daca se poate, desigur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o vei elimina in defavoarea "finetei" la franari normale.

 

Si la accent franele sunt excelente, are ebd, deci deci de dezechilibru nu se pune problema, insa pedala este prea finuta, greu dozezi frana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot caut ca inecatul date tehnice legat de tulumba servo, sa vad ce si cum inainte de a pune mina pe ciocan si ranga. :mrgreen:

@danutza, ce facem domnule, o lasam balta?

 

O, am uitat esentialul. Ceva date legat de tulumba daca are cineva, rog sa posteze.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post
Share on other sites

cea mai buna varianta de a avea frane pe cielo e schimbarea discurilor fata cu unele de espero cu etrieri asta in cazul in care ai discuri pe 13 pe fata si pe spate montata punte de opel vectra a cu discuri (gasiti pe vectra cu motor de 2000) eu asa am facut la masina mea si e diferenta f mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot caut ca inecatul date tehnice legat de tulumba servo, sa vad ce si cum inainte de a pune mina pe ciocan si ranga. :mrgreen:

@danutza, ce facem domnule, o lasam balta?

Deocamdata am pus plumb pe talpa papucilor sa fie mai grei sa nu mai apas eu asa tare. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic: Si ce te faci, in conditiile astea, cu acceleratia :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am terminat si cu sistemul de ABS de montat pe cielo(compus din unitate de ABS de pe un opel Calibra,,,pompa de servofrana marca ATE,,,conducte diferite,,,instalatie electrica de orice ABSde opel vectra a,,,calibra,,,astra f,,,si jambe fata cu senzori de astra f), facasn si unele modificari cu bidonasul de servo pozitionat in alta parte cu suport detasabil si prelungit furtunele de la el fara nici o problema,,,si evident cu mai multe modificari !!!

 

Totul functioneaza OK(becul de ABS stingandu-se in bord dupa 3 secunde de la punerea contactului si evident,,,nemaiinfranand rotile la franarea brusca a pedalei),,,avand acum pe fata discuri de 256mm new,,,etrieri de calibra de 256mm(ATE),,,iar pe spate avand un set de butuci pe discuri de vectra a 2000i cu senzori de ABS..

 

Am sa pun si poze cu toate modificarile facute ulterior,,,deocamdata nevand cu ce face aceste fotografii !!!

Edited by plopy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare, bravo. ECU standard a recunoscut modulul ABS de pe opel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte tare, bravo. ECU standard a recunoscut modulul ABS de pe opel?

 

ECU masinii nu are treaba cu ABS,,,ABS-ul de opel vectra a,,,opel astra f,,,si opel calibra,,,cu unitate de BOCH lucreaza independent !!!,,,adica nu are treaba cu ECU masinii,,,

Instalatia de ABS avand 3 fire maro care vin pe borna de minus de la baterie,,,un fir negru gros care vine pe borna de plus de la baterie,,,8 fire( adica 4 cabluri a cate doua fire la 4 senzori de la roti cu mufele respective), un fir care vine la becul din bord,,,,un fir care vine la comutatorul de la pedala de frana(mai precis pe stopurile de frana),,,si unul care trebuie pus pe o sigurantza de 20 amperi si dupa aceia dus pe contact si cam asta este tot !!!

Pe fata am explicat ca am jambe de astra f cu senzori,,,pe spate butuci cu discuri de vectra a 2000i,,,iar inelele de pe capetele de planetare sunt cu 29 de dinti de pe capete de planetare de calibra,,,ins anu au intra pe capetele de planetara de cielo cu roti pe 13,,,,asa ca au fot facute la strung in asa fel sa intre si cand intra capatul de planetara in fuzeta sa fie senzorul exact pe centrul inelului de ABS !!!

Poze indata !!!

post-26092-0-73365500-1331399039_thumb.jpg

post-26092-0-37386400-1331399073_thumb.jpg

post-26092-0-78353600-1331399216_thumb.jpg

post-26092-0-54337400-1331399289_thumb.jpg

post-26092-0-55265600-1331399307_thumb.jpg

post-26092-0-76514200-1331399327_thumb.jpg

post-26092-0-72568000-1331399342_thumb.jpg

Edited by plopy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Si daca ai un senzor busit cum stii care e?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa fie si un fir (cel putin) care vine in mufa de diagnostic. Cel putin, la Nexia asa apare din schema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha. Si daca ai un senzor busit cum stii care e?

 

nu se stinge becul de la ABS din bord deloc !!!

 

Ar trebui sa fie si un fir (cel putin) care vine in mufa de diagnostic. Cel putin, la Nexia asa apare din schema.

 

are si fir care vine intr-o mufa de diagnosticare la toate opel 91-97(calibra,,,astra f,,,vectra a),,,dar acela l-am izolat si nu am zis nimic mai sus de el !!!

 

- maro foarte gros merge pe borna minus la baterie

- negru foarte gros merge pe borna plus la baterie

- si astea maro tot pe borna minus merg pe baterie

- negru-glaben subtire merge pe comutatorul de la pedala de frana(valoare plus...adica pe stopul pe frana)

- maro-glaben subtire vine pe indicator ABS in bord

- negru-rosu(astra f), negru(calibra, vectra a) merge pe siguranta de 30 A pozitia 6 (astra f), sau pozitia 14(calibra sau vectra a),,,(se pune separat o siguranta pe fir), dupa care acest fir merge pe contact.

- maro-alb subtire merge la conector diagnosticare(atunci cand se pune un tester la service),

 

- la calibra mai este un fir gri care merge la controlul tractiunii atunci cand masina este 4*4

 

 

Astea sunt toate firele,,,acum urmeaza montarea propriu zisa,,,avand doua unitati de ABS Boch, doua instalatii de ABS, doua seturi de pompe de servofrana si doua seturi de conducte sper sa iasa ceva functional !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se stinge becul de la ABS din bord deloc !!!

are si fir care vine intr-o mufa de diagnosticare la toate opel 91-97(calibra,,,astra f,,,vectra a),,,dar acela l-am izolat si nu am zis nimic mai sus de el !!!

Bun bun, nu se stinge, asta e cert, dar cum stii care e problema daca ai izolat firul de diagnoza?

Daca ai un senzor busit la o roata, sau un rulment sau altceva care duce la nefunctionare.. de unde stii unde e eroarea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun bun, nu se stinge, asta e cert, dar cum stii care e problema daca ai izolat firul de diagnoza?

Daca ai un senzor busit la o roata, sau un rulment sau altceva care duce la nefunctionare.. de unde stii unde e eroarea?

 

poi asta numai pot sa vad pentru ca numai am acel fir dus la mufa de diagnosticare,,,!!!

se poate pur si simplu prin inlocuire,,,fiecare in parte pana se descopera problema,,asta este tipic ABS vechi,,,fara conectare la ECU,,,!!!

 

E putin mai naspa !!!

Edited by plopy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te in schema de la instalatia abs de nexia, e trecut si pinul din mufa aldl pe care trebuie sa-l pui. Pur si simplu il tragi acolo firul asta si gata, poti sa faci si diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu testerul de daewoo sau mai repede cu unul universal. Daca vede pin in mufa comunica daca nu, nu.

Oricum, e un standard la mufa aia aldl, pinii lipsa sunt de la TCM, ABS,AIRBAG...etc. In functie de masina selectata cauta dispozitivele sau nu, sunt trecute in fiecare schema la nexia si pinul corespondent pentru fiecare. Tcm e trecuta si la cielo/espero in manualul de service standard (calculator cutie automata).

Share this post


Link to post
Share on other sites

e o ideee buna si asta,,,dar nu cred eu sa il citeasca oricare ar fi softul,,,deoarece unitatea de ABS este de la BOCH si nu are nici o legatura una cu alta,,,o sa il leg si pe ala,,,insa nu am timp acum de asta,,,oricum l-am izolat si l-am lasat deoparte !!!

ma scuzati de claritatea pozelor !!! am sa fac altele mai clare !!!

post-26092-0-47614400-1331763477_thumb.jpg

post-26092-0-97790500-1331763483_thumb.jpg

post-26092-0-57862100-1331763489_thumb.jpg

post-26092-0-75994700-1331763497_thumb.jpg

post-26092-0-18935500-1331763505_thumb.jpg

post-26092-0-60177200-1331763512_thumb.jpg

post-26092-0-69218500-1331763684_thumb.jpg

post-26092-0-58410000-1331763691_thumb.jpg

post-26092-0-01643300-1331763702_thumb.jpg

post-26092-0-04573100-1331763717_thumb.jpg

post-26092-0-71450900-1331763726_thumb.jpg

post-26092-0-83558400-1331763734_thumb.jpg

post-26092-0-03107400-1331763742_thumb.jpg

post-26092-0-59411400-1331763751_thumb.jpg

post-26092-0-69987500-1331763788_thumb.jpg

post-26092-0-68225800-1331763797_thumb.jpg

post-26092-0-20626600-1331763883_thumb.jpg

post-26092-0-49801700-1331763894_thumb.jpg

Edited by plopy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu conteaza ce e, daca stii modelul de opel de pe care a fost luata, selectezi pe scanner si va sti sa citeasca. Cel putin asta e teoria, eu as incerca.

Mai conteaza si in ce pin al mufei era la opelul de pe care a fost luata ;)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe poi ce model de opel sa fie,,,acest model de ABS cu 29 de dinti este pe toate opel-urile de vectra a,,,pe calibra,,,si pe astra f ,,,toate au la fel !!!

sper sa mearga diagnosticare dupa ce il leg !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...