Jump to content
 

Sign in to follow this  
nrares

Despre taxa auto...

Recommended Posts

Salutari.

 

Am si eu o nelamurire.

Masina cumparata in vara anului trecut, inscrisa la finante pe numele noului proprietar, dar inca nu si la politie. Daca se vrea dupa 1 ian inscrierea si la politie trebuie platita taxa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, in cazul in care prima inmatriculare in RO a avut loc inainte de 2007.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol.

Bine ca tocmai mi-am adus aminte ca masina in discutie este din 2008 (nu e Cielo din semnatura, e un Spark). deci ura taxa.

:o fftopic: cat e amenda pt neinscriere la politie? Eu din cate stiam daca o inscrii la financiar si ai act de proprietate nu e obligatoriu sa radiezi masina de pe numele fostului proprietar in 30 zile.

 

Va multumesc

Edited by Corneda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art. 37. - In cazul schimbarii oricaror date referitoare la proprietar ori la vehicul, inscrise in certificatul de inmatriculare, titularul acestuia este obligat sa solicite autoritatii emitente eliberarea unui nou astfel de document, in termen de cel mult 30 de zile de la data la care a survenit aceasta modificare.

Art.101. - (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a III-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice:....

4. neîndeplinirea obligatiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului ori remorcii în cazurile prevazute de lege;

Art.98. - ... (2) Un punct-amenda reprezinta valoric 10% din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotarâre a Guvernului. ... c) clasa a III-a - de la 6 la 8 puncte-amenda;

Edited by tomis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am depasit cele 30 de zile si nu am platit nici o amenda (inca). Si nici nu mi-a zis la politie nimic despre asta. Sa o astept la impozite? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci amenda o primesti de la administratia financiara,nu de la politie.Daca ai trecut pe acolo si ti-a pus stampila pe fisa de inmatriculare si nu ti-a intocmit pv,ai scapat.

Edited by ovidiuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ne-inmatriculare iei amenda la ghiseu la Inmatriculari, ca tot romanul. Poate au omis baietii, cine stie...

Pentru ne-declararea unui bun dobandit, o iei la fisc, dar nu din Codul Rutier, ci dupa Codul Fiscal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca esti intrebat,e suficient sa spui la biroul de inmatriculari ca termenul de 30 de zile(care este un alt exemplu de tampenie din partea autoritatilor)a fost depasit pentru ca masina avea defectiuni ce n-au permis inmatricularea la momentul respectiv si nu mai da nimeni nicio amenda.Cei de la inmatriculari se asteapta la un altfel de raspuns si de-aia nu se leaga de asta.Ar trebui,totusi, sesizat avocatul poporului,ca sa aflam cum se impaca un astfel de text al legii cu dreptul de proprietate si cu libertatea de a dispune dupa bunul plac de bunul propriu.In schimb,declararea la serviciul de impozite si taxe este obligatorie in termen,pentru ca impozitul pe proprietate sa devina activ.Iar,pe astia,nu-i intereseaza daca masina functioneaza sau nu.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

e suficient sa spui ... ca masina avea defectiuni ce n-au permis inmatricularea la momentul respectiv

Bine ar fi ! Pe aici era vorba de intarzieri de ani de zile...

Am vazut si eu amenda trimisa de Politie la vechiul proprietar (masina ne-re-inmatriculata), pentru ca la data de... ora... auto cu nr... a circulat nu stiu cum... Mers si dat declaratie, etc, etc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, o sa intretin acest scurt off-topic cu un singura remarca, mi-am adus aminte de acest detaliu abia acum. In cazul meu cand am fost la administratia financiara sa iau stampila pe fisa de inmatriculare masina aparea deja ca fiind pe numele meu. Impozitul s-a calculat fix din data in care am cumparat masina. Nu imi dau seama exact cum au ajuns datele acolo dar presupun ca firma de intermedieri la care am facut doar contractul de vanzare-cumparare l-a inregistrat undeva si datele au ajuns la fisc. Habar n-am, e doar o presupunere.

 

@tomis: amenzile de circulatie sunt alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insa ma intreb daca oamenii nu isi doresc sa fie pacaliti. Unii poate vor sa creada ca sa zicem un SUV 4x4 de 2.2t si aerodinamica unei lazi consuma sub 7.5l/100km ca sa gaseasca pretexte sa "investeasca" in el, sau chiar vor sa creada ca prin cumpararea unei masini noi "eco" vor face lumea mai buna, si mai curata, si ca natura si pinguinii le vor multumi...

Dulap, te rog, nu lada :D Eu nu m-am amagit cu 7.5% dar trebuie sa recunosc ca am facut ochii cat CPL cand am resetat consumul si dupa 30 km de mers mai agresiv imi arata 22 l/100 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomis: amenzile de circulatie sunt alta poveste.

Era despre ce se mai intampla uneori cand pe cumparator l-a durut in pix sa-si re-inmatriculeze masina pe numele lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu vorbesc din auzite,am trait situatia.Acum 4 ani am cumparat o masina pe care am inmatriculat-o dupa 2 ani si jumatate la Constanta,fara vreo problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De azi intra in vigoare noua taxa de poluare.

 

In mod sigur vor fi si multe efecte "perverse"

Inca nu stiu ce regim vor avea masinile ... MOSTENITE !!!

Se pare ca nimeni nu si-a pus aceasta problema, dar e tot un transfer de proprietate. In plus, in aceasta situatie nu prea mai ai "portita de scapare" de intelegere cu posesorul anterior pentru amanarea legalizarii tranzactiei.

O masina de 1800...2200 cmc cu o vechime de 6...8 ani (relativ noua) Euro 2...3 te-ar putea saraci sau chiar falimenta (daca nu dispui de banii pentru toate taxele implicate)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romania cred ca e singura tara la care pentru aceeasi masina taxele se schimba anual. Curios totusi cum de nimeni nu i-a dat in judecata, la fel ca in cazul taxei de prima inmatriculare...

 

PS

O masina 6-8 ani nu mai are cum sa fie Euro2, nu poate fi in mod normal decat Euro 3 sau 4. Fostul meu Hyundai de ex e din 2006 si e Euro4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu presimt ca vom ajunge sa vindem masinile spre est, la fel cum ni le vand nemtii noua.

 

@kaloman: si la mostenire e la fel, practic nu ti se elibereaza certificatul de inmatriculare pana nu platesti taxa. Eu si daca vreau sa cumpar Matizul de la tatal meu (in eventualitatea ca as avea nevoie de o masina pentru drumuri in locuri mai exotice si nu as vrea sa umblu cu procura si altele la mine), chit ca o fac pe 1 leu, trebuie sa platesc 7-800 de euro la stat. In concluzie, va ramane in familie pana o voi da la Remat. De vandut cu imputernicire nici nu poate fi vorba, numai inconstientii pot face asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o nelamurire. Pe configuratorul noii taxe auto de pe ANAF, pentru un

Matiz euro2 din 2004 Taxa este 1077euro, iar pentru un

Matiz euro2 din 1998 taxa este 263 euro.

In concluzie, masinile mai vechi se vor vinde mai bine, si vor fi mai utilizate decat suratele mai noi, nu se justifica taxa de poluare.

Alte exemple:

Pentru un Golf 1,6 din 2000 (Euro4) taxa este 180 Euro. Daca completez la CO2 chiar si 500, taxa urca doar pana la 353 Euro.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e modul stupid de a gandi al gastii lu' Base.

 

Ma gandeam la o treaba. daca pana acum tot se castigau procese pe discriminare, adica masinile de afara plateau taxa, iar cele din tara nu plateau, pai tot pe discriminare se poate merge si acum. Adica, eu ca si cumparator, astazi, daca vreau sa cumpar o masina mai veche de 2007, trebuie sa-i mai platesc si taxa de poluare, pe cand proprietarul anterior n-a platit la ea nimic in plus fata de valoarea ei de piata. Nu sunt discriminat fata de proprietarul anterior ?

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

In urma taxei se modifica regulile de achizitie a unei masini: in primul rand trebuie sa fie cat mai veche apoi sa aiba o norma cat mai mare.

Pentru o masina de 1,4 litri mai veche de 1998:

euro2 = 630 euro

euro3 = 324 euro.

 

Daca vreti o taxa cat mai mica 99-250 euro, trebuie sa cautati masini din 2000-2002 euro4, si sunt putine: Opel Corsa, Volkswagen Polo, Seat Ibiza, Ford ca, Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Skoda Fabia. Si bine-nteles ca o sa fie iar cautate masinile aduse din Germania.

Noi o sa le vindem in alte tari sau o sa le pastram pana cand cade tabla sau Base. Sa vedem care rezista mai mult!

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Curios totusi cum de nimeni nu i-a dat in judecata.

Abia a intrat noua taxa. Ai un p[c rabdare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce nu s-a prins nimeni este cat din asa zisa taxa de poluare este intr-adevar chiar taxa de poluare,adica are legatura cu emisia de CO2.Asta,pentru ca pe site-ul ANAF nu este defalcata pe componente,ca sa nu stiti ce platiti.Dar,ia intrati pe 4tuning.ro si introduceti datele masinii in calculatorul taxei de acolo!Eu am facut o si iata ce a rezultat:pentru un motor diesel Euro4,cu filtru de particule avand o emisie de 160g/km,montat pe o masina de 5-6 ani se plateste o taxa de circa 1050€.Pana aici ai zice ca e bine.Insa,tot acolo,se spune ca partea din taxa aferenta poluarii este de circa 50€,restul de 1000€ datorandu-se altor factori(capacitate,an de fabricatie).Deci,sub sloganul(laudabil,de altfel)al protejarii mediului,se practica un furt ordinar si de mari proportii,care trebuie sanctionat si stopat de noi toti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut zilele trecute un interviu acordat de un secretar de stat din Ministerul Mediului. Dupa datele lor, anul trecut au fost directionate fonduri pentru crearea de parcuri in zonele RURALE ! Din 285 de finantari, 200 de beneficiari au fost SATE. Totalul fondurilor alocate parcurilor satelor au depasit 60%. Concluzia secretarului de stat: "Ideea este foarte buna insa s-au comis si erori ".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...