Jump to content

Sign in to follow this  
sprite

Reglarea şi îmbunătăţirea farurilor

Recommended Posts

Are cineva idee cum se pot regla farurile de Matiz? Mai exact cum le mai pot "ridica" un pic? Am impresia ca, de la o vreme, au inceput sa "bata" din ce in ce mai jos...

 

Bineinteles, vreau o idee pentru a le ajusta cu manuta, desi butonasu' functioneaza ireprosabil, numai ca e pe "zero" demult!

 

Stie cineva? ...ca io n-am gasit pe nicaieri si nici nu vreau sa le dau extemporal baietilor de la service... ca am vazut ca nu prea se descurca la finetzuri...

 

[color="darkred">VAXXi: am schimbat titlul, si l-am pus sticky pentru ca merita atentie.[/color]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ajung joi (foarte posibil) la intalnire sunteti invitatii mei sa folositi farurile mele drept etalon pentru reglare inaltime la masinile voastre ca am dat banii acum 3 sau 4 saptamani la service pentru reglare faruri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda si eu am dat banii la service pt.reglarea farurilor dar cred ca sunt cam oligofreni aia de-acolo :-?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradatia de pe butonul de reglaj al farurilor arata cat de mult se lasa farurile. Pozitia 0 este cea mai inalta

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks VAXXi, informatii foarte folositoare, dar mai am o problema de rezolvat inainte de a ajunge sa le folosesc:

concret, cam care ar fi suruburile din care se pot regla farurile la matiz e?

cred ca pe unul l-am dibuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum fara suparare, dar cand vad ca ma chiorasc doua faruri din fata si face flash, deci era pe faza scurta, sunt doua variante: 1. Camion, 2 Matiz, deci eu cred ca oricum bat prea sus, asa mai jos e tocmai bine pt cel care vine din fatza pe timp de noapte.

bafta!! No offence

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu bat prea sus, ci e de vină fabrica de la Craiova, care s-a zgârcit la 2 căpăcele ce vin peste becurile farului X(

Share this post


Link to post
Share on other sites

La a mea au pus capacelele, farurile sunt bine reglate, dar uneori ii deranjeaza pe unii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum, cel mai important daca te deranjeaza unu cu farurile, din fata, sa-ti repeti mereu: don't go into the light... don't go into the light... :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din instinct omul are tendinţa să se uite spre lumină, tendinţă care trebuie evitată cu orice preţ (te uiţi puţin spre dreapta direcţiei de mers până trece OZNul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventual mai reduci si nitel din viteza... macar iei picioru de pe acceleratie un pic... sigurantza inainte de toate.

 

Spre rusinea mea eu tin farurile ridicate la maxim.

Cei din fata imi dau flashuri indiferent ca le am pe 0 sau pe 2, asa ca e tot aia... macar eu sa vad mai mult. > :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba e ca si eu am fost si am dat banii sa regleze nenorocitii farurile. Eram super fericit ca de acum o sa bata mai bine, am tras si lumina de xenon...in oras nu prea se vede cum bat, in afara de faza lunga care se duce la et 2.

Cea mai tare metoda de reglat farurile este :

- 1 buc vreme cetzoasa

- 1 buc perete drept de referinta

- 5 buc oameni cu imaginatie

Este mai greu dar e singura modalitate pt ca se vede fluxul de lumina in ce parte se duce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Matiz [si nu numai] farurile vin reglate din fadrica defectuos, in sensul ca bat stinga sus[s-a raportat si lucrul asta dar degeaba, tot asa vin] de aceea adresati-va service-urilor sa refaca reglajul farurilor [intra in garantie daca masina nu a fost lovita la partea din fata].Nu montati becuri de far asa zise cu "xenon" care pe linga faptul ca deobicei au 90/100W[in cazul defectarii inst electrice de iluminare semnalizare sinteti buni de plata reparatia nemai facind obiectul garantiei] sint doar becuri cu sticla colorata care dau bine la imagine si cam atit.Puteti cumpara becuri de far de firma Osram,Philiphs,Hella dar astea costa destul de mult, dar merita si ca durata de exploatare si ca eficienta luminoasa.Nu le montati singuri decit daca aveti indeminare suficienta, un bec montat defectuos face ca fasciculul luminos sa bata total aiurea.Pt a avea o buna lumina emisa de faruri este necesar sa se inlocuiasca becurile de far periodic pt. ca este stiut faptul ca intensitatea luminoasa scade in timp datorita subtieri filamentului[si aici se aplica legea lui ohm ].Farurile facind parte din categoria elementelor de siguranta a circulatiei nu va recomand in nici un fel sa vi le reglati singuri[la perete sau mai stiu eu unde] pt. asta existind aparate speciale de reglat[bineinteles ca si aici intervine factorul uman care prin nepricepere poate sa le faca si mai rau decit erau] :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si in cazul in care cei de la service sunt neputinciosi ,noi nu avem voie ca nu suntem de meserie, atunci intrebarea mea este cine trebuie sa ne regleze farurile ??? :-?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai matiz incearca sa lasi farurile mai jos :shock:

dupa ce ca sant pozitionat la o inaltime considerabila, mai e si scurta masina si se inclina fata spate de dai flashuri si la avioane. Acum vrei sa le ridici sa te vada si OZNurile.

DUTE-N SERVICE. iti trebuie aparat special.

noi, romanii santem niste idioti cu farurile. Sa nu mai zic ca sant dacii care lumineaza varful blocurilor

e un adevarat calvar sa mergi noaptea in Romania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu Dacia lu' taica-miu mergeam asta fara prin oras cu faza mare si nu-mi dadea nimeni flash-uri, asa de jos erau, noroc de un prieten ca mi le-a reglat la perete cat de cat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prieteni, am o problemă cu farul stînga (Tico)

 

După ce a buşit soaţa maşina, a trebuit să-l schimb

 

Problema e că nu mai merge reglat dinăuntru - rămîne veşnic orientat la maxim-sus. La reglaj, motoraşul se aude mergînd, dar nimic nu mişcă...

 

Nu bat pînă-n vîrful blocului, dar îmi dau seama că-i neplăcut pentru ceilalţi; şi nici mie nu-mi place

 

Vreo idee de "reparat" singurel?

Edited by Tiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa treaba am patit si eu la esperoiu meu si am dat faru jos, am scos motorasul de reglaj (se roteste antiorar si iese) si am avut surpriza sa constat ca in interiorul farului clema care actioneaza oglinda era rupta. Am scos clema si bucata rupta, le-al lipit cu ceva adeziv bun, juma' de ora m-am chinuit sa o fixez inauntru cu surubelu dar in final a mers!

Deci da jos faru si trage un ochi in interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al meu a fost la fel. lovit pe partea dreapta. la mine merge dar nu merge bine Probabil, la reparatie, si-o fi bagat nasul vr-un mester iscusit in motoras ca parghia n-are nimic. :wallbanger:

vaxxi multumesc pentru pdf-ul ala cu reglarea farurilor. :thumbl:

Edited by ZLI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la Nova mi-am reglat singur farurile, si am avut chiar si pleoape... erau ok, cat pot fi farurile la Nova...

Farurile laMatizache mi se par excelente, mai ales in oras pe stradute, dar in afara faza lunga nu bate chiar asa ca la Nova, cred, pentru ca sunt mai sus pozitionate, probabil o fi si ceva din reglaj.

Anyway, a incercat cineva sa puna pleoape pe faruri? Eu am vazut la un coleg doua fasii finute din banda colorata, arata bine, si nu mai deranjeaza pe cei care vin din directie opusa, sau cei care sunt in fata noastra pe aceeasi banda; nu afecteaza cu nimic.

Ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu la Nova mi-am reglat singur farurile, si am avut chiar si pleoape... erau ok, cat pot fi farurile la Nova...

Farurile laMatizache mi se par excelente, mai ales in oras pe stradute, dar in afara faza lunga nu bate chiar asa ca la Nova, cred, pentru ca sunt mai sus pozitionate, probabil o fi si ceva din reglaj.

Anyway, a incercat cineva sa puna pleoape pe faruri? Eu am vazut la un coleg doua fasii finute din banda colorata, arata bine, si nu mai deranjeaza pe cei care vin din directie opusa, sau cei care sunt in fata noastra pe aceeasi banda; nu afecteaza cu nimic.

Ce parere aveti?

Eu am pleoape si urmeaza sapt viitoare sa le duc la vopsit .

Sunt din fibra de sticla si arata ok !

Dupa ce o sa le pun mai vb !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca nu aveam chef sa ma duc pana la Braila ca sa-mi regleze aia farurile si sa ma trezesc ca mai rau mi le deregleaza m-am decis sa mi le reglez singur. Am facut rost de ghidul atasat mai sus si m-am apucat de treaba acum cateva zile. Am cautat o poarta de garaj, o ruleta,o rigla, o cumpana folosita in constructii, o creta, vreo 2 pietre si am imprumutat un set de chei in imbus (asa trebuia la mine pentru reglaje). Avand in vedere ca a fost prima data cand reglam farurile am zis sa urmez exact pasii din ghid. Am masurat cei 7.5 metri de la perete, am marcat aceasta distanta si m-am dus cu masina pana la cativa cm de perete. Acolo am marcat un punct ce reprezenta mijlocul masinii, eu m-am folosit de emblema, l-am notat cu V, si inca 2 puncte din dreptul becurilor de faza mica, pe care le-am marcat cu C. Atentie cum marcati centru becurilor, intrucat la mine nu este marcat pe far cu un punct locul corespunzator centrului becului (la matiz este). Mai bine va uitati intai din fata la far si apoi cu putina pasta corectoare marcati acest centru (pasta va iesi apoi usor daca frecati putin cu degetul). Ideal pentru asta eu as recomanda sa se foloseasca o cumpana de constructii, pentru a nu se marca aiurea punctele pe perete. De corectitudinea marcarii punctelor farurilor pe perete tine reusita intregului proces. Din punctul V se va cobora o dreapta cam 15-20 de cm sau mai mult. Apoi se va cobora din dreptul fiecarui punct C 7.5 cm si se vor marca punctele noi. Cele 2 puncte nou obtinute se vor marca cu B. Apoi se vor uni printr-o dreapta. Daca ati marcat corect atunci distanta intre punctul V si punctele C, respectiv B trebuie sa fie identica.

Apoi mutati masina la linia de 7 metri, pe care eu am facut-o din 2 pietre ca sa le vad mai bine pe intuneric si aprindeti farurile pe faza scurta. Reglajul farurilor trebuie sa fie pe zero acum. Avand in vedere ca zero este reglajul standard, cu o persoana pe locul conducatorului in masina, recomandabil ar fi sa se gaseasca cineva in acest loc, sa fie ceva benzina in rezervor si sa nu fie frana trasa sau altceva, adica se vor lua toate masurile pentru ca masina sa fie perfect dreapta pe strada.

Acum se va trece la reglajul farurilor. Daca se poate ar fi bine ca acum sa scoateti alimentarea farului din stanga. Veti vedea cum fascicolul de lumina va desena o linie dreapta in partea stanga iar in partea dreapta va desena o linie la 45 de grade. Deasupra acestor linii va trebui sa fie mai intuneric. Intersectia acestor doua drepte desenate de lumina va trebui sa coincida cu punctul B din dreapta. Daca nu va coincide se va actiona asupra suruburilor de reglaj.

Suruburile de reglaj este bine sa le cautati cand aveti lumina la indemana.

Asadar daca punctul de intersectie al celor 2 drepte desenate de fascicol se afla in afara punctului B se va umbla la reglaje pas cu pas pana la aducerea lui in acest punct. Dupa ce vom aduce punctul pe linia BV se va actiona asupra surubului de reglaj stanga-dreapta (aici n-am avut nevoie, asa ca nu stiu sensurile) intr-o parte sau in alta pana se va aduce punctul pana va fi exact pe punctul B. si gata. apoi se va deconecta farul din dreapta pentru a nu fi jenati de fascicole nenencesare.

Se alimenteaza apoi farul din stanga si se repeta operatiile.

 

Atentie pentru cei care au bateria veche (slaba). Daca reglajul dureaza mai mult ca timp este bine sa se mai porneasca motorul din cand in cand, farurile consuma mult.

Recitind documentul am descoperit ca nu am facut chiar bine anumite etape si ca ar fi bine sa-l fac din nou. Asta e cand faci prima data reglajele.

Aseara am terminat reglajul, in sensul ca am dat treptat farurile in jos pana am ajuns la o pozitie multumitoare de iluminare pe treapta zero, tot bat putin in sus acum, dar cred ca le las asa, am sa vad pe cati ii streseaza.

In sfarsit am si eu lumina cum aveam inainte la Matiz, nu mai am stres cand merg cu faza mica si nu vad nimic, cum patisem inainte.

 

Concluzie: cu un perete perfect vertical ce poate fi mazgalit, o suprafata plana cateva instrumente simple si putina indemanare reglajul farurilor este la indemana oricui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am prins spilul reglarii usoare a farurilor.

SCULE NECESARE:

-perete la acelasi nivel cu drumul (fara vreo bordura in fata) si un teren plat, fara denivelari sau inclinari;

-creta (sau marker, etc, ceva sa marcheze sa se vada);

-ruleta 5-10 metri;

-rigla 10 cm;

-scule de reglat farurile (de la caz la caz, surubelnita, cheie imbus, etc);

SFATURI:

-reglajul se va face obligatoriu intr-un loc intunecos;

-in cazul in care autoturismul este dotat cu reglaj din interior al inaltimii farurilor, autoturismul va fi golit de eventuale sarcini inutile (saci cu diferite continuturi in portbagaj, etc) chiar si rezervorul este preferabil sa nu fie plin; in cazul in care autoturismul nu este dotat cu un astfel de reglaj (sau este defect), se va cauta sa fie incarcat cu sarcina la care este utilizat cel mai des.

-inainte de orice reglaj sau masurare, se va apasa de cateva ori pe colturile caroseriei pentru a aduce la echilibru suspensia.

-in cazul farurilor deteriorate, cu sistemele de reglaj defecte sau cu argintul de pe oglinda deteriorat sau sticla mata pe far sau sparta, sistemul de prindere al becului deteriorat, se vor remedia mai intai eventualele defecte si abia apoi se va trece la reglajul farurilor.

 

REGLAREA FARURILOR CU BEC CU 2 FILAMENTE SAU BECURI SEPARATE PE FAZE, DAR ACELASI FAR

REGLAREA FARULUI DE FAZA SCURTA, LA FARURI SEPARATE PE FIECARE FAZA

 

-se masoara 7.5 metri de la perete si se marcheaza pe asfalt. preferabil se va masura in 2 locuri, in stanga si in dreapta locului unde se va situa autoturismul, apoi se vor uni punctele cu o linie dreapta.

-se aduce autoturismul cat mai aproape de perete, lipit daca se poate, dar se vor lasa cativa cm intre far si perete pentru a avea spatiu de marcat peretele

-se aprinde faza scurta a farurilor

-se va marca cu creta centrul fasciculului luminos de pe perete, cat mai precis posibil, oricum, daca se greseste cu 1-1.5 cm nu e nici o tragedie, dar e bine sa fie corect.

-se va muta autoturismul in spate, pana cand linia trasata anterior pe asfalt se va gasi sub becurile de la far (se admite o abatere de 5 cm); autoturismul trebuie sa se gaseasca absolut perpendicular fata de aceasta linie;

-pe perete, se va marca un punct aflat cu 7.5 cm (3 inci) mai jos fata de punctul marcat anterior; se va folosi rigla in acest caz, ce se va folosi perpendicular cu solul; punctul nou creat se va intari incat sa fie cat mai vizibil. Daca se poate, se va folosi marker negru.

-se va aprinde faza scurta a farurilor;

-apoi se va acoperi unul din faruri si se va trece la reglarea celuilalt;

-fascicolul luminos creat de un far va fi in partea stanga pe perete o linie dreapta, deasupra intuneric, iar in partea dreapta o linie oblica.

-se va cauta ca intersectia acestor doua drepte sa se "aseze" pe punctul nou creat de pe perete. se vor folosi suruburile de reglaj in acest caz. De regula, pe far se gasesc doua suruburi de reglaj: unul pentru reglaj sus-jos, ce se gaseste in general in mijlocul farului, si unul pentru reglaj stanga-dreapta, ce se va gasi la extremitate, de regula in apropierea coltului aripii. Dupa ce intersectia celor 2 fascicule luminoase create de far se va suprapune cu punctul desenat pe panou se va considera farul reglat corect.

-farul reglat se va acoperi si se va trece la reglajul celuilalt far in mod analog.

-apoi se vor descoperi ambele faruri, in cazul unul reglaj corect, fascicolele luminoase vor fi identice unul fata de celalalt si se vor situa la acelasi nivel

 

REGLAREA FARURILOR DE FAZA LUNGA, LA FARURI SEPARATE PE FIECARE FAZA

 

-se presupune ca s-a facut anterior reglajul la farurile de faza scurta, daca nu, se vor masura 7.5 metri de la perete in 2 locuri si se vor uni cele 2 puncte cu o linie;

-se aduce autoturismul cat mai aproape de perete si, cu farurile aprinse, se va marca pe perete punctul de maxima intensitate, corespunzator centrului farului;

-se va muta autoturismul in spate, in asa fel incat sa fie perpendicular fata de linia trasata anterior pe asfalt si farurile sa se gaseasca deasupra acestei linii;

-se va face cat mai vizibil punctul marcat anterior pe perete;

-se va acoperi un far si se va trece la reglajul celuilalt;

-apoi se va regla farul in asa fel incat centrul petei luminoase emise de far sa se suprapuna cu punctul; cand aceasta conditie va fi indeplinita, farul va fi considerat reglat corect;

-se va acoperi acest far si se va trece la reglajul celuilalt far in mod analog;

-la sfarsit se va verifica ca centrul petelor luminoase ale farurilor sa fie la acelasi nivel;

 

REGLAREA FARURILOR DE CEATA

 

-se va masura si marca distanta de 7.5 metri in modul descris anterior;

-se va aduce autoturismul cat mai aproape de perete si se va marca punctul de maxim al petei luminoase emise de acesta; acest punct va corespunde centrului farului;

-se va muta autoturismul in spate pana ce proiectoarele se vor situa deasupra liniei marcate iar autoturismul va fi perpendicular cu aceasta;

-in cazul in care proiectoarele sunt montate la nivelul rotilor sau al barei de protectie (below the bumper), de la punctul desenat pe perete, cu ajutorul riglei, se va marca un nou punct aflat la 5 cm (2 inci) mai jos de vechiul punct;

-in cazul in care proiectoarele sunt montate deasupra nivelului rotilor sau deasupra barei de protectie (above the bumper), noul punct se va marca la 10 cm (4 inci) mai jos fata de vechiul punct;

-se vor face cat mai vizibile punctele nou create;

-se fa acoperi unul din faruri si se va trece la reglarea celuilalt far;

-farurile de ceata creaza un fascicol demarcat de o linie orizontala; se va regla farul de ceata in asa fel incat punctul de maxima intensitate luminoasa sa se suprapuna cu punctul nou creat pe perete.

-se va acoperi farul reglat si se va trece la reglajul celuilalt far in mod analog;

-la sfarsit se vor descoperi ambele faruri si se va verifica ca fascicolul luminos sa fie la acelasi nivel la ambele faruri, in acest caz pe perete sa apara o singura linie orizontala.

 

Succes

 

 

Acest ghid de reglaj al farurilor reprezinta o adaptare pe intelesul tuturor al metodei lui Daniel Stern.

In aceasta metoda folosesc chiar fasciculul luminos pentru a crea punctele pe perete, alta metoda este extrem de greoaie, aproape imposibila. Eu propuneam utilizarea unei nivele, dar care nu era precisa pe orizontala etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Tinand cont ca acesta este un topic despre imbunatatirea farurilor, am decis sa pun aici intrebarea mea. Va rog, nu radeti, dar cum se schimba becurile de la far la cielo, ca vreau sa-mi pun Philips Vision Plus?

Daca nu am postat unde trebuia, imi cer scuze, dar cu search nu am gasit, sau is eu prea obosit acuma (crazy day at work)...

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×