Jump to content
 

mr_

Membru
  • Content Count

    2620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    59

About mr_

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/28/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Lume
  • Din
    Lume
  • Auto
    Citroen
  • Model
    C1 1.0 auto
  • An
    2011

Recent Profile Visitors

5242 profile views
  1. Vreau sa rootez un telefon CAT S31 cu android 8.1.0. Prostioarele gen kingoroot, framaroot & shit au dat chix. A reusit cineva schema asta?
  2. mr_

    Octavia Nera

    Exact, în mod normal dacă senzorul nu a pățit nimic se poate face direct reglajul la șuruburi.
  3. mr_

    Octavia Nera

    Cu vcds-ul le pui în mod normal pe poziția "0", înainte sa faci reglajul din șuruburi. Însă ala din șuruburi trebuie oricum făcut ca să fie treaba ca la carte. Dacă unul din faruri bate în copaci și unul sub pământ reglajul din vcds nu le poate rezolva.
  4. mr_

    Octavia Nera

    Pana la senzor, poate tre' să-i faci un reglaj old style din șuruburi. Senzorii (de fapt e doar unul, la mine pe suspensia stânga fata) doar corectează pozitia atunci când se schimba încărcarea masinii. În mod normal il poți citi cu vcds-ul.
  5. mr_

    Octavia Nera

    Cand spui curatarea admisiei, te referi la dat jos galeria si curatat supapele de admisie? Daca o faci sunt curios si eu unde, cat, cum arata, etc.
  6. mr_

    Covid 19

    Pai și eu care ma gândeam sa vin pe acolo sa sprijin economia locala... Dacă ne închide în case nu mai vin!
  7. mr_

    Covid 19

    Bai se pare ca a innebunit lupu' la numarul de contaminari noi. S-a terminat sapunul??
  8. Am facut o mica investigatie ca sa testez ipoteza unei limitari de putere in prima treapta vine de la faptul ca in testele adunate pe zeperfs, modelele cu X180 au un comportament relativ ciudat. Gen pe 0-60km/h, sau 0-80km/h sunt mai lente decat aceeasi masina cu motorul G122. Insa odata trecut de ~50-60 incep sa se miste bine, din acelasi film ca alte masini cu putereri si greutati asemanatoare. Cu alte cuvinte se comporta ca un aspirat de 180CP care insa are o piedica pusa la viteze mici. Ma gandeam ca cel mai simplu mod de a le limita puterea e sa le limiteze aerul. Asa ca am facut un mic log de blana in treapta 1, si in tr3/4, inregistrand turatia, deschiderea clapetei de acceleratie si MAF-ul. Rezultatul insa nici nu confirma, insa nici nu darama ipoteza. Din grafic se vede ca in treapta 1 managementul e clar diferit. Clapeta de acceleratie nu se deschide complet decat la peste 4000rpm, in timp ce in alte trepte se deschide la 2700rpm. Pe de alta parte insa asta nu pare sa limiteze prea tare cantitatea de aer (si deci puterea). Din grafic pare ca in treapta 1 intra ceva mai putin aer, (gen 5-10%) insa asta nu mi se pare nici pe departe suficient incat sa explice "pierderea" a 50CP. Cu alte cuvinte, cred ca ori nu are botnita in prima treapta, ori daca are, nu m-am prins eu cum functioneaza si ar trebui sa investighez si alti parametri. La benzina nu cred ca umbla, amestecul e aproape de stoichio din orice pozitie (ochiometric, am tras cu ochiul la afisaj, nu am facut log serios). In prima poza e deschiderea clapetei vs turatie. Curbele albastra si rosie sunt in tr1, doua teste diferite. Cea gri e tr3 si portocalie 4. In a doua poza e MAF vs turatie (aceleasi teste). In 3 e tot maf vs turatie insa facut "zoom", si adaugat niste trendlines. Aprope, in treptele astea testul durand mai mult, am adunat mult mai multe puncte de masura. Sunt curios daca oscilatiile alea de MAF sunt "fizice" sau doar erori de masura/esantionare etc.
  9. E pe lista. În vara asta ajung probabil în România și ma bate un gand, la un mazdar care se ocupa de mulți ani de detailing. Însă asta ajuta la zgârieturi fine gen perie de spălătorie sau pete de gainat, însă nu și la criblura&stuff
  10. Pe la mine Kia a început să sară calul la preturi, s-au cam aliniat cu Mercedes. Aka un Ceed 1.6t 204cp at costă cât un A-Klasse 2.0 190cp at... Însă într-adevăr, și kia și sor-sa de la hyundai sunt bine făcute. Aka cu excepția emblemei nici Mercedes nu oferă mare brânză in plus. Mazdele din generația asta sunt mild hybrid, pe lângă bateria normala mai au una de 24v, și 0.16kwh, și un motoraș electric de ceva peste 4kw care uneori contribuie la accelerare și care la frânare încarcă bateria aia. E folosita în special ca să alimenteze consumatorii atunci and motorul e oprit (are start - stop, unul al naibii de bine făcut)
  11. A, si sa nu uit... dupa ce pot citi prin OBD, in continuare povestea cu Skyactiv functionand ca un diesel cu amestec de doua ori mai sarac decat normal e in continuare marketing. Sau ce citesc prin OBD nu e corect. La 125km/h pe regulatorul de viteza amestecul (repet, citit prin OBD) e foarte apropiat de cei stoichiometric. Si nici clapeta de acceleratie nu e complet deschisa (ca la un diesel), ci doar vreo 25% (cu plus minus ceva functie de panta, inclinare, etc). Daca ma urc pe accelerator urca la 92%, deci cumva parametrul asta cel putin pare corect citit. Insa astia sunt parametri tipici pentru orice benzinar chior, fara X-ul din Skyactiv X....
  12. Aveam o nelamurire legata de modul in care se recupereaza energia la franare. Am doua indicatoare la bord, unul la indicatorul de consum care in zona de consum "negativ" arata cat se incarca bateria, si unul care arata fluxul energetic intre motor/roti/baterie. Observasem ca "regenerarea" pe primul indicator, cel de consum, nu parea sa fie activata doar in frana de motor, ci doar pe al doilea, si ca atunci cand franam si se activa "regenerarea" pe primul indicator se accelerau sagetile de pe al doilea, ca si cum bateria s-ar incarca mai tare. Si ochiometric parea ca franarea cu pedala usor apasata incarca bateria mai repede decat frana de motor. Asa ca daca tot aveam juma' de ora si o jucarica pe OBD la dispozitie (un OBDlink MX+) am facut un test. Si spre surpriza mea, nu exista diferente semnificative, conteaza doar intervalul de viteze, nu si modul in care decelerezi, cel putin la viteze ridicate. Pui sau nu frana, turezi sau nu motorul, castigi cam 1% din baterie pentru fiecare 10km/h. Testele au fost facute pe autostrada, iar decelerarea de la 140 la 100km/h (mai incet mi-e frica :D). Am luat in calcul si diferenta de altitudine masurata pe GPS (care probabil insa nu da pe dinafara de precis). Test 1, pedala de frana apasata, durata decelerarii 11s, coborat 3m, bateria s-a incarcat de la 51 a 55% (4%) Test 2, pedala de frana apasata, durata decelerarii 7s, coborat 2m, bateria s-a incarcat de la 52 la 56% (4%) Test 3, lasata in frana de motor, in mod full auto, durata decelerarii 35s, URCAT 17m, s-a incarcat de la 59 la 63% (4%). Test 4, frana de motor "manuala" - turatie mentinuta peste 3000rpm - durata 11s, urcat 2m, incarcat de la 67 la 71% (4%). Si alta observatie, e hazlie jucaria asta de OBDLink MX+. Torque stie sa inregistreze la min 0.25s (4Hz) si inregistrand doar doi parametri are rata asta de refresh, cu clonele ELM327 nu prea reuseam sa sar peste 1Hz real indiferent cum setam Torque. Am si un ELM327 autentic (made in Ro), o sa il testez si pe asta. E drept ca OBDlink autentic e vreo 95€ vs 10-15€ cat e o clona de ELM327.
  13. mr_

    Naluca

    Nu știu cum e la voi, dar la mine pe asigurare se umfla rău devizele. Când aveam Hyundai o aripa înfundat 2200e pe asigurare, sau 450 fără, la același tinichigiu...
  14. mr_

    Naluca

    Shit happens... Neplăcut, însă bine ca n-a fost grav cu adevărat.
  15. S-a vândut... Mai puțin de 24h. A luat-o un băiet care teoretic se pricepe la mașini, e expert pentru o societate de asigurări.
 

×
×
  • Create New...