Jump to content

mr_

Membru
  • Content Count

    2559
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    41

About mr_

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 02/09/1981

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Lume
  • Din
    Lume
  • Auto
    Skoda,
  • Model
    Suberb 1.8TSI
  • An
    2010

Recent Profile Visitors

4820 profile views
  1. Aici e fix jumatatea cealalta a "solutiei". RATB-ul ar trebui sa fie mai rapid si mai fiabil decat mersul cu masina (la mine e, ca sa meg in centru autobuzul e mult mai rapid si mai ieftin decat masina, daca iei in calcul si parcarea), iar daca timpul e pretios ar trebui sa fii incurajat sa iei transportul in comun, nu masina. Insa probabil o sa mai dureze pana cand ratb-ul o sa fie parte a solutiei, si nu a problemei.
  2. CET-urile poate se rezolva de la sine (prin faliment :D) chiar mai exista atat de multe? Si inca mai merg cu pacura? vechiturile alea de mare tonaj sau alte utilaje agricole ar trebui evident ejectate din orase. Eu nu sunt sigur ca masura asta heirupista luata de duamna firea o sa rezolve ceva (cu exceptia inca a catorva gologani pentru catedrala, daca tot ne curatam mai devreme macar sa fim mantuiti). Pe de alta parte insa trebuie sa fie toata lumea constienta ca nu exista oras in lumea asta care sa fi castigat batalia cu masinile. Singura solutie care a functionat oriunde in lume a fost reducerea numarului de masini, si/sau renuntarea la folosirea lor in oras. Daca nici americanii sau nemtii n-au gasit solutii ca tot poporul sa cumpere tigari cu masina in oras e foarte putin probabil sa o gaseasca dambovitenii. Evident, asta trebuie sa vina in paralel cu infrastructura de transport public. Insa in Bucuresti inca se betoneaza spatii verzi ca sa faca parcari, ceea ce sunt bani aruncati pe o "solutie" absolut contraproductiva. In loc sa dea banii pe parcarile alea mai bine ii dadea tot la catedrala Sau si mai bine, pe autobuze, tramvaie, alea alea. In Bucuresti insa se construiesc viaducte. Incet si prost, si probabil jumate din bani se fura. In multe orase mari europene se DEMOLEAZA viaductele. Tot incet si prost, la mine in cartier demoleaza un viaduct de 3 ani si inca n-au terminat Insa tendinta e de a dezafecta infrastructura de transport intrucat oricat ai construi, numarul de masini (sau de kilometri rulati) va creste mai repede decat poti construi. O masura proasta cred ca tot e mai buna decat a nu face nimic, macar are darul de a inflama si a porni o dezbatere serioasa, poate oamenii incep sa se gandeasca serios la problema si la o solutie mai buna. Macar poate pricepe majoritatea ca problema e REALA. Cu gunoiul e o problema distincta, si la fel si cu subdimensionarea statiilor de epurare de exemplu.
  3. Sunt multe de făcut și probabil nu exista un silver bullet. Însă de undeva trebuie început. Pana una alta bucureștenil pierd în medie doi ani de viata doar datorita particulelor (zice oms/who). Și cred ca trebuie oarecum făcut ceva "cu forța". Oamenii prefera sa cumpere o mașină ieftina și care consuma puțin, și sunt încântați ca au salvat câteva mii de euro la achiziție sau zeci de euro pe carburant anual fără sa pună în balanță ce însemna alegerea lor dpdv al aerului pe care îl respira și ei și copii lor.
  4. Puteti sa aruncati cu borcane, insa eu n-as permite in orase dizal de la Euro4 (inclusiv) in jos. La benzinare treaba e mai nuantata, de exemplu unele Euro4 (sau 3) in materie de particule scot mai putin decat unele E5 sau primele generatii de E6.
  5. Dinauntru e diferita fata de cum e pe dinafara Se "simte" fix ca o compacta, nu are prea mare legatura cu suv-urile alea in care stai ca pe wc.
  6. Nisa asta nici pe mine nu ma atrage, insa CX-30 e o compacta. E denumita SUV mai mult din motive de marketing... Cu exceptia plasticului de jos si poate a garzii la sol un pic mai mari (insa nu exagerata) nu are nimic de SUV. Fata de Mazda3 are doar 45kile in plus. E o idee mai scurta insa are cam 100L in plus la portbagaj, si cel mai important, nu e asa intunecoasa in spate. La M3 din motive de design geamurile din spate sunt minuscule, iar pasagerii au stalpii in dreptul capului...
  7. PS La mine a intrat pe lista scurta si sor-sa mai inalta si mai scurta, aka CX-30. Desi nu-s amator de SUV-uri, asta e SUV doar cu numele, in realitate e o compacta oarecum mai inalta. Insa e ceva mai scurta decat Mazda 3 (ceea ce e bine) o idee mai luminoasa in spate, si portbagaj un pic mai mare. Iar la greutate are doar 45kile in plus. Am testat versiunea automata - bag impresiile mai jos. Cutia mie mi-a placut, chiar daca multi o critica prin presa. E oricum cu 10 clase peste alea robotizate simple. In comparatie cu DSG-ul mie imi place mai mult cum se comporta la viteze reduse, gen blocaje de trafic. De CVT-uri nu mai zic, alea sunt foarte eficiente insa moartea pasiunii ca feeling. In mers schimbarile nu sunt la fel de rapide ca la un DSG insa nici nu te plictisesti asteptand. Shimbarile de trepte mi s-au parut suficient de line si de inspirate (si in sport si in mod normal), uneori mai inspirate decat cele de pe DSG7 uscat de exemplu. Schimbarea de la padele, pe care ai putea s-o folosesti atunci cand vrei sa anticipezi o haiducie e suficient de rapida si de lina in ambele sensuri. Pe de alta parte tot nu-s convins cu spatiul in spate vs 3 hatchback. Clar sta mai bine la cap. Insa la picioare si la latime nu-s convins, or fi diferentele nanometrice. Pe edmunds scrie ca Mazda3 e mai spatioasa in spate (mai putin pe inaltime), pe Mazda Belgia e invers. Acceptabil insa nu mai mult. Fata de Mazda 3 are geamuri mai mari si in plus nu mai are tavanul negru (la Mazda 3 singura nuanta de tavan e negru, ca asa a decis un satanist de la marketing). Ca sofer, mi se pare ca 3 sta un pic mai bine cam la toate capitolele dpdv al dinamicii. Si CX30 e foarte reusita si rafinata, insa 3-ul mi s-a parut chiar un pic mai reusita si mai rafinata. Evident, asta tine si de gusturi. Motorul (G122) aceeasi impresie ca la 3, e OK daca mergi normal si isi arata limitele daca tragi de ea. Parca pe 3 mi s-a parut mai silentios. In materie de insonorizare si pe CX30 am fost impresinat de cat de putin prezent e zgomotul de vant (testat pana la 150km/h), tinand cont pe de o parte de caroseria inalta si pe de alta parte de geamurile "chioare". Si sta foarte bine si la zgomotul de rulaj in ciuda pneurilor pe 18". Testul a fost de 4km de drum normal (cu trafic cam nasol) si vreo 18 de autostrada, mergand in toate felurile. Consum pe BC 7.4. Cred ca o 3 cu Skyactiv X si mergand mai eco are sanse sa fie sensibil sub chiar si cu awd.
  8. Demarajul in realitate e mai slab si de atat, nimeni din presa care l-a testat n-a scazut sub 9s... Insa pt mine nu e prea relevant, eu merg pe autostrada mult si cu viteza constanta. Sunt impacat cu gandul ca n-o sa aiba demarajul epavei actuale (care cu mine la volan a scos suta in 7.3s). Consumul a fost testat de o revista franceza (argus) vs versiunea diesel (care are 115CP), si a iesit asa: Oras (30km zona parisului) SkyX 6.9l/100km Pacura 5.7l/100km Drum (160km, viteze pana in 110km/h) Skyactiv X 5.6l/100km Boasca 5.1l/100km Autostrada (110km, pana in 130km/h pe GPS) Ambrozie Skyactiv X 6.6l/100km smoala 6.1l/100km Tot prin presa, testat "umar la umar" a iesit cam 1L mediu sub Focus 1.5 de exemplu. G8 inca nu a iesit, o sa-l testez. Daca au lucrat si ei la insonorizare e o optiune. Corolla (ca si honda dealtfel) a cazut de pe lista datorita cutiei CVT.
  9. La mine trebuie 25 ani ca o masina sa devina collector. Poate se armonizeaza treaba asta la nivel european...
  10. mr_

    Youtube

    Radeti voi radeti... da' la mine la monstrul de Citroen una din operatiile la ultima revizie era oficial "curatarea circuitului de alimentare". Iar mecanicul a scris pe foaia aia a lui "curatat carburatoru".... Nu stiu daca a suflat si-n jiglere insa parca mergea mai bine...
  11. Ca sa scoata putere senmificativ mai mare ai nevoie sa-i bagi mai mult aer. Rascoleste netul dupa o axe cu came cu profil sport pentru motorul tau. Eventual arcuri de supape modificate... alezat galerie de admisie... evacuare (totala, nu doar tobe). La motoarele cu distributie variabila (nu stiu daca al tau are) se poate castiga si ceva din soft, insa f putini tuneri chiar stiu s-o faca. Am si eu o rasnita aspirata care ar putea castiga aproape 20%, ceea ce e enorm pentru un motor aspirat. Insa am gasit un singur tuner care chiar stie s-o faca pe masuratelea, si multi altii care doar pretind insa in realitate aduc fix 0CP suplimentari. Daca motorul tau a fost folosit in vreo competitie de amatori s-ar putea sa ai noroc si sa existe modificari omologate si testate, altfel s-ar putea sa nu gasesti decat tepe. De exemplu filtrele de "aer rece" sau "directe" ajuta doar in situatiile in care filtru stock e unul prost gandit. Daca ala stock e unul bunisor cu unul "sport" nu mai castigi mare lucru sau poti chiar sa pierzi. De exemplu rasnita mea de care vorbeam fost folosita intr-o competitie de amatori si exista modificari si piese verificate (pt 90 in loc de 68CP).
  12. Eu nu cred ca ala care o Octavia 1.9TDI din 2002 o s-o vanda si o sa-si ia un Nissan Leaf doar pentru ca are chargere mai multe la dispozitie. Si nici macar ala care are una Euro5 poate insa i s-a parut mai interesant sa anuleze filtrul de particule decat sa-l schimbe. Primaria si autoritatile au partea lor de vina pentru situatie (se mai pot adauga si lipsa pistelor de bicicleta, lipsa traseelor dedicate doar pentru transport in comun, plan de urbanism...a... exista asa ceva? etc). Si probabil mai au nevoie de bani ca sa dea un glet si la catedrala ... insa asta ramane doar o parte a problemei. PS In Rotterdam au bagat chargere la greu. Rezultat? Toti taximetristii au masini electrice (inclusiv BYD-ul chinezesti) si e vesnic coada la ele. Cand o incarcare dureaza 40 minute ar trebui sa ai de 10 ori mai multe chargere decat pompe de benzina daca vrei sa nu astepti mai mult decat la benzinarie. Poate o sa se ajunga si acolo insa nu peste noapte.
  13. la ITP nu are tehnic cum sa-ti faca un control pe bune, nu pot detecta decat probleme grave (un motor muci, sau lipsa fizica unui catalizator sau filtru). ITP-ul se face cu motorul pe masina si fara sarcina, nu pe banc si in sarcina. Plus ca un dizal E3 sau E4 (n-au filtru de particule, n-au instalatie dedicata anti NOx) are voie sa polueze ca porcul, eu nu le-as permite in aglomerari nici pe alea conforme. Un dizal (indiferent de norma Euro) cu EGR-ul anulat are super rezultate la ITP pentru ca reduce fumul (particulele).... ce conteaza ca explodeaza NOx-ul, ala nu se masoara la ITP! In materie de dizal cel putin, ITP-ul e o gluma proasta. Genul asta de taxe / interdictii se baga in aglomerari urbane, nu in sate. Si normal ar fi sa nu se aplice pe drumurile de centura (acolo unde exista). Eu nu cred ca poti miza pe bunul simt ca bizonul sa renunte la TDI-ul ieftin adus de la babuta din Jermania, si sa-si ia un logan pe benzina care sa consume 2-3€/100km in plus, si sa puteti respira un aer ceva mai curat. Pentru el cateva sute de euro pe an e mai important decat ce respira si el, si tu, si copii tai, si copii lui. Cumva trebuie sa-l coste mai mult sa isi pastreze epava decat sa o schimbe cu o masina ceva mai curata, chiar daca e una mai putin fitoasa.
  14. Mie ideea in sine nu mi se pare rea. Cumva trebuie descurajate dizalurile alea ieftine si bune (E3-4) din jermanistan de la utilizarea urbana. WHO spune ca in bucale traiti cu doi ani mai putin in medie datorita particulelor fine. Insa mi se pare aiurea sa consideri la fel de poluant un benzinar E4 de exemplu ca un dizal E4. Eu cred ca un benzinar E3 de exemplu in realitate polueaza mai putin (ma refer la chestii toxice, nu la CO2) decat un dizal E5 sau chiar E6 pre-dieselgate. Mai multe, cred ca un benzinar E3 sau E4 polueaza mai putin decat unul E5 ca al meu, care fiind cu injectie directa produce particule fine... Adica mai simplu, ideea nu mi se pare rea insa mai trebuie lucrat la ea . PS Cu masinile de colectie cum o sa functioneze treaba asta? In curand asta o sa se aplice si la woo-uri
×
×
  • Create New...