Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Unde e cazul de mai sus, ca doar pe tine te-am vazut sa zici ca e fara depuneri si curata.

Share this post


Link to post

Era vorba de Sorinm.

Tot nu mi-ai raspuns la intrebare.

Share this post


Link to post

Care sorin, asta?

 

o pelicula ffff fina de funingine E un fel de praf maroniu.

Share this post


Link to post

Cand spun negru nu ma refer la culoarea lui pe joja sau pe deget,pt ca orice pelicula subtire e transparenta indiferent de cat de neagra e.negru e uleiul care l-am scos si pus intr-un pet.acolo asa se vede .de fapt e maro inchis

Share this post


Link to post

E curat si la mine, negru e pe afara de la jeg poate dar in interior este curat, simt metalul la atingere, doar o pelicula ffffoarte fina de praf castaniu.

Argoane, nu cred ca te-ai oprit la fiecare matiz sa le bagi dejtu-n tzeava, ce zicea lumea pe strada cand te vedea ? =))

 

Nu cred ca saracul matiz la norma sa de poluare euro 2/3/4 are capacitatea de a filtra noxele incat sa iasa bilbor pe teava de esapament, este normal sa ai niste reziduuri ale combustiei acolo, lucios sigur nu e dar nici sa ai funingine.

 

Nemtoaicele cu filtre de particule nu au toba curata dapai micul gigant..

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

revin cu problema cu uleiul ,deci cand am facut schimbul de ulei i-am spus "gainii" sa puna 2,7 ca sigur mai e ulei ramas in motor, "gaina" nu a vrut sa ma asculte si a pus 3 litri ,daca ii mai dadeam un litru il punea si pe ala.

atunci eu, pe loc, am controlat nivelul se incadra la maxim ,dar nu m-am gandit sa mai controlez ,nivelul de ulei,pina in zilele astea cand am sesizat ca merge urat.

asa ca am luat o siringa si un furtunas de perfuzor si am scos pe la joja 240 ml de ulei acum este cu vreo 2 mm sub maxim si comportamentul motorului s-a schimbat. :lavolan:

 

fiti atenti cand faceti schimbul de ulei .

 

p.s. de ce nu am sesizat pina acum ,fiindca in perioada asta de iarna am mers mai incet si rar il acceleram .

Share this post


Link to post

Si atunci de ce nu-ti facea de la inceput, nu dupa 3000 km sau cat ziceai de la schimb?

Share this post


Link to post

Se pare ca nu doar in cazul meu se manifesta problema uleiului negru, de obicei il schimb la aprox. 7000-8000 km, cu toate ca circul doar in extraurban. Eram doar contrariat de diferentele de culoare ale uleiului intre supernova si matiz.

 

Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si atunci de ce nu-ti facea de la inceput, nu dupa 3000 km sau cat ziceai de la schimb?

 

fiindca eu am observat de abia acum manifestarile motorului,cand acceleram mai tare.

Share this post


Link to post

Eu n-am vazut niciodata ulei negru la masina mea.

 

 

Nici eu, pana acum. E al 4-lea schimb cu Synpower 5w30, dar de aceasta data m-am speriat si vreau sa-l schimb imediat. Nu e doar negru la 4000km, dar face si spuma. Am zis ca e de la drumurile scurte, dar iarna trecuta nu s-a innegrit asa tare si nu a facut nici spuma. Sunt curios ce spune si SORINM, ca am luat de la aceeasi "sursa".

Share this post


Link to post

Al meu e curat deoarece inainte am spalat motorul cu Mobil Super FE 5w40 cu care am mers 500 Km. Nu a facut spuma sau poate a facut si nu am sesizat. E perfect normal iarna sa faca putina spuma daca mergi pe distante scurte.

 

Negreala e perfect normala, sa iti faci probleme cand e prea curat.

Share this post


Link to post

Negreala e perfect normala, sa iti faci probleme cand e prea curat.

 

 

Sunt de acord, dar compar acelasi tip (marca) ulei in acelasi motor, in aceleasi conditii (iar motorul are 56000km). De aceea am dubii in ce priveste provenienta uleiului, adica Synpowerul care se gasea in urma cu 2 ani era mai scump, nu avea eticheta dubla ca acesta si era produs in Olanda, iar acum nu stiu unde e produs, dar e distribuit de Prista Oil. Probabil asta ar fi explicatia pretului, respectiv a calitatii. Am cautat si exista doua preturi pe aceelasi tip (marca) de ulei. O sa incerc sa procur din Italia, care e in afara distribuitorului (producatorului) de uleiuri din BG.

Share this post


Link to post

Pai e SynPower asta simplu, mai e mxl,xl si nu mai stiu care.. poate de aici diferenta de pret.

 

Pe sticla scrie ca e produs in Olanda, o sa fac o poza.

 

Eu am 55000 in cap, trebuie sa ii schimb acum la 60k bujiile, lichidul de frana, curelele inclusiv cea de distrib.

 

Stiu ca-s offtopic, sa iau la distrib piese de origine sau sa caut alternative ? Daca ma sfatuiti la alternative ce curea si ce rola sa iau ?

 

 

L.E.

 

SynPower MXL 0W-30, 5W-30

Specifically formulated for Mercedes Benz and BMW LongLife service schedules

 

SynPower XL-III 5W-30

For the latest VW, Audi, Seat and Skoda extended oil drain schedules

 

SynPower MST 5W-30

Low SAPS (Sulphated Ash, Phosphorous and Sulphur) formulation prevents deposit build up in diesel particulate filters and reduces exhaust emission

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

Pai e SynPower asta simplu, mai e mxl,xl si nu mai stiu care.. poate de aici diferenta de pret.

 

 

M-am referit doar la synpowerul simplu.

Share this post


Link to post

Eu la urmatorul schimb o sa incerc GM DEXOS 2, sunt tare curios cum e. Il gasesc si mai repede decat Valvoline.

 

Pai si 35 ron/l nu ti se pare un pret ok ? vrei sa platesti mai mult ? E pret de distribuitor, e un pret decent.

 

La motoreta un ulei de grupa V (esteri) e 55/60 ron, 35 ron pentru un fullsyntetic (grupa III) e mai mult decat bine.

 

Alt exemplu, ulei de grupa III la moto, Bardahl XTC C60 pe care l-am folosit la 2 schimburi, direct importat din Italia, 35 RON/L.

 

De ce sa fie mai scump 1L de ulei de masina decat unul de moto?

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

face si spuma.

Ulei prost, si eu sunt patit. Un ulei bun nu face spume.

Share this post


Link to post

V-ati indoctrinat :) ))

 

Orice ulei face o pelicula de spuma la temp foarte mici si drumuri relativ scurte.

Share this post


Link to post

"Negreala e perfect normala, sa iti faci probleme cand e prea curat."

 

Asta spuneam si eu.

Share this post


Link to post

Asta e adevarul , ala e unul din rolurile uleiului, sa curete motorul de mizeria ce se formeaza in timpul functionarii. Daca uleiul e curat, mizeria ramane in motor.

 

Eu la urmatorul schimb o sa incerc GM DEXOS 2, sunt tare curios cum e.

 

Nu e bun, nici sa-l dregi cu sare, tot gusta rau, si am impresia ca e si toxic, dar masina nu comenteaza, il am de vreo 5000 de km, motorul suna bine, fara spume chiar cu drumuri scurte. Cum e in rest se vede in ani de zile, cat si cum duce motorul, nu-ti dai seama de la un schimb.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Stie careva vreun ulei de ala care nu spala mizeria? De ala care ramane curat si dupa 15 mii.

Ca eu m-am saturat de cand aud teoria asta cu uleiul bun care se innegreste,

si spun asta in context general asa cum se face aici referire, adica in orice motor l-ai pune.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Da,dar e de calitate inferioara si nu-i recomandat pt matiz,cel mult pt. multicar :lavolan:

Share this post


Link to post

Erau niste cetateni pe la CNEL/jurnal de bord care atunci cand au desfacut capacul de la culbutori au adunat cu spaclu jegul, si eu am facut la fel de altfel la Matiz cand l-am luat, mersese cu Aral, primul schimb cu ulei ieftin Daewoo 10w30 s-a facut negru in 10 km de zici ca avea 10.000, la urmatoarele schimburi cu Castrol si acum GM, s-a inegrit normal, dupa cateva mii.

Share this post


Link to post

Daca aveai matizul de nou si ii stiai istoricul era alta poveste. La fel cetatenii de care spui.

Matizul innegreste orice ulei i-ai pune in in 2 mii de km, de nou. Iti spun ca stiu la matizul maicamii luat de nou. La fel la cielo dupa 4 mii de km, iarasi vorbesc in cunostinta de cauza ca am avut de nou, orice ii puneam se innegrea desi motorul era bec. La coyota care se apropie dublu de km la care am vandut cielo, am cu ea 78 de mii, nu se innegreste uleiul, daca vrei ies si fac poza, am exact 10mii cu el acum, e tot mobil 1 5w-30, ceea ce bagam si in cielo. La fel, am vazut ulei Aral scos din bmw 320i la mult peste 10 mii de km care arata excelent, acelasi ulei bagat in cielo se murdarea imediat.

Deci concluzia ca uleiul care se innegreste e bun e falsa. Uleiul se innegreste mai repede sau mai tarziu functie de motor.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Uleiul ce l-a avut inainte mai multe schimburi, nustiu cate, a fost Aral. Si da, uleiul se inegreste mai mult sau mai putin functie de masina, Matizul are un motor de generatie veche si de aia se inegreste mai repede ca la altele uleiul, si toba e cu funingine, s-a mai discutat acum cateva pagini exact treaba asta, dar la masinile la care se inegreste repede, nu e rau ca se inegreste, e bine pentru motor. Motorul Toyotei tale e din alt film fata de Matiz, iti dai seama ca aici discutam din perpectiva Matizului, unde pot sa mai fie unii care vad ca uleiul s-a inegrit, si cred ca e rau, nu e asa, inseamna ca-si face treaba.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...