Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

atunci nu se manifesta asa,probabil ca trebuia sa raman tot pe 5w 40 ,motorul fiind invatat cu 10w 40 30 000 km apoi aral high tronic si valvoline durablend.

 

cu riscul de ai deranja pe unii pe aici,cred ca aralul a fost cel mai bun ulei,pentru buburuza mea, cat l-am tinut a mers la fel. voi reveni la aral si nu voi mai face experimente..

probabil ca daca se respecta norma de la inceput ,adica se mergea constant pe 5w 30 ,nu erau probleme ,dar pierdeam garantia daca nu puneam uleiul lor. asta e.

 

p.s. am schimbat tipurile de benzina,am repus fostele bujii ,am scos iacul am scos siguranta la ecm (reset) aceeasi manifestare.

Share this post


Link to post

Dupa 5000 Km cu valvoline, merge ca-n prima zi. Poate ai alte probleme matale !

 

Nici dupa 3000 Km cu Floriol nu aveai efectele descrise mai sus, da-i o forja, s-o fi imbacsit dupa iarna asta.

Edited by sorinm
  • Like 2

Share this post


Link to post

o sa-l alerg pe autostrada vineri,dar nu stiu daca o fi chestia asta devina,oricum merg turat de obicei.

Share this post


Link to post

se aude urat in turatii ,nu mai trage ca inainte .si din toate banuiesc uleiul.

Schimba uleiul, daca-l banuiesti. De ce umbli la electrica ? Sau arunci vorbe in vant, doar te crede cineva ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

poate cineva sa puna niste poze cu joja care sa-mi arate culoarea uleiului dupa: 5000 km, 6000km, sau in momentul in care este.

-de ce va rog asta: am senzatia ca la mine se innegreste prea repede, la super-nova dupa aproape 7000-8000km uleiul este mult mai curat comparativ cu al meu din matiz

-e normal???? am folosit si motor flush si rezultatele intarzie sa apara

Share this post


Link to post

La mine peste 3-4000 deja e inchis bine la culoare, il inegreste mai repede ca la Espero, dar daca imn rest merge normal, si nu consuma, nu-mi bat capul cu asta, eventual il schimb pe la 6000, ca merg doar in oras, drumuri scurte.

Share this post


Link to post

Se stie din batrani.uleiul cel mai bun este cel care devine negru.asta din cauza ca isi face datoria si curata motorul.asa ca feriti-va de uleiurile care raman curate dupa kkm.

Share this post


Link to post

Schimba uleiul, daca-l banuiesti. De ce umbli la electrica ? Sau arunci vorbe in vant, doar te crede cineva ?

 

Domnu' Tolin la ulei nu ma gandeam ,era recomandat pe aici, am crezut ca e ceva de ordin tehnic. o sa-l schimb pe la 5000 km tot am dat un ban pe el.

Share this post


Link to post

Se stie din batrani.uleiul cel mai bun este cel care devine negru.asta din cauza ca isi face datoria si curata motorul.asa ca feriti-va de uleiurile care raman curate dupa kkm.

 

Atunci cum explici ca acelasi ulei ramane mai curat la o masina, si se murdareste mai repede la alta?

Share this post


Link to post

Istoria uleiurilor din motoarele lor explica asta, nu masinile.

  • Like 1

Share this post


Link to post

@argon.la care?

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

La Matiz se inegreste mai tare, adica problema ridicata de jorky1987, asa patesc si eu. Dar probabil ca e din cauza ca merg numai in oras, nu folosesc si Matizul si Espero in acelasi regim.

 

 

O alta problema asemanatoare, la Matiz voi aveti funingine la interiorul tobei? adica se ia ceva pe deget la atingere? M-am uitat la mai multe Matizuri, la toate e negru si se ia pe deget, la alte masini (ex. renault) e curat..poate are legatura cu inegrirea mai rapida a uleiului.

Edited by argon
  • Like 2

Share this post


Link to post

Tu crezi ca benzina ,praful si uleiul in urma procesului de ardere nu lasa urme?asa-i si pe teava de la maty al meu .si eu circul numai in oras cu el.daca as face doar drumuri mai lungi ar fi mai curata teava dar asa nu apuca sa se arda caiar o iau din loc.de la rece.

Share this post


Link to post

Asa il face negru matizul, asa e motorasul. Povestea "din batrani" ca uleiul bun se face ca taciunea tocmai ca spala e o snoava pentru creduli scoasa de mecanicii care nu lasau sa curga uleiul vechi complet din motor.

Share this post


Link to post

@calinjack, Verifica de curiozitate la o Supernova care e euro 2, cu motor renault, care merge doar in oras, ca e oglinda toba, la Logan nu mai zic, indiferent de regimul de mers, gram de funingine nu gasesti, in schimb la Matiz arata ca la diesel #-o

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

nu e o snoava scoasa de mecanici,ci de producatorii de ulei.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Unde ai gasit tu asta?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Orice ulei contine aditiv(i) detergent(i).prin urmare cu cat e mai negru uleiul cu atat e mai curat motorul

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dar probabil ca e din cauza ca merg numai in oras, nu folosesc si Matizul si Espero in acelasi regim.

Nu are nici o legatura cu mersul in oras. Eu merg 95 % pe trasee extra-urbane si e neagra teava si la mine.

Eu am patit o chestie care intareste recomandarile producatorului: Am schimbat asta vara uleiul ( 5w30 - GM non LL) si pana a venit sezonul rece nu s-a dat deloc la ulei. Odata cu venirea frigului ( care a coincis cu implinirea a 6 luni de la schimbul uleiului ) a inceput sa imi haleasca ulei. M-am speriat si am vrut sa trec pe un ulei mai gros, dar am bagat pana la urma tot un 5W30 -GM LL. Acum am 500 km cu uleiul nou si e intact ( in astia 500 km am dus motorul si la 5000rpm ).

Concluzia : Motorul Matiz-ului este unul de turatie, deci de uzura mare, de aceea e recomandat sa se schimbe uleiul la 6 luni sau 10.000 km.

  • Like 1

Share this post


Link to post

La mine e curat interiorul tevii de esapament. Doar o pelicula ffff fina de funingine si nici aia neagra.

Share this post


Link to post

funingine si nici aia neagra.

Ai vazut vreodata funingine de alta culoare ?

Share this post


Link to post

E un fel de praf maroniu.

Share this post


Link to post

O alta problema asemanatoare, la Matiz voi aveti funingine la interiorul tobei? adica se ia ceva pe deget la atingere? M-am uitat la mai multe Matizuri, la toate e negru si se ia pe deget, la alte masini (ex. renault) e curat..poate are legatura cu inegrirea mai rapida a uleiului.

 

Uleiul din motorul masinii mele, dupa 9400km rulati este de culoare un pic mai inchisa decat caramelul(pe joja se vede de culoarea caramelului) iar interiorul gurii tevii de esapament este curat-curat, fara nici o depunere, are culoarea tablei din care e facuta teava si nu te murdaresti pe deget.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Tu esti un caz izolat, m-am uitat pe strada si la toate e negru la toba..nustiu ce euro erau, ca anul nu se vede, nu cred ca toate erau E2, dar ma indoiesc sa aiba legatura cu norma de poluare, ca la Espero non euro o am curata fara nici o depunere.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Mai este un "caz izolat" mai sus. De ce as fi eu un caz izolat? Ce are motorul masinii mele in plus/minus?

 

Orice ulei contine aditiv(i) detergent(i).prin urmare cu cat e mai negru uleiul cu atat e mai curat motorul

 

Si cu atat mai mare jegul era in motor. Eu n-am vazut niciodata ulei negru la masina mea.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...