Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pai, cu 10w40 l-ai adus in situatia asta, vrei s-o faci in forma continuata ? Nu mai pune pana la nivel maxim si completeaza, daca este nevoie..

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai, cu 10w40 l-ai adus in situatia asta, vrei s-o faci in forma continuata ? Nu mai pune pana la nivel maxim si completeaza, daca este nevoie..

 

Multumesc pentru sfat- din punctul meu de vedere nu e problema sa completez aprox 1 litru in 10000 km, nu am completat niciodata pana la maxim, ci undeva peste jumatate.

Share this post


Link to post

Se pare ca motorasului meu ii cam place gustul de GM 5w-30

Exista o mare posibilitate ca uleiul GM sa fie contrafacut. Incearca uleiul Rheinol Primus GM 5w30

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumesc pentru sfat- din punctul meu de vedere nu e problema sa completez aprox 1 litru in 10000 km, nu am completat niciodata pana la maxim, ci undeva peste jumatate.

salut..chiar nu are nimeni curajul sa-ti spuna ca trebuie sa segmentezi masina ca este dusa...

Share this post


Link to post

Nu, ca i-ar spune o mare prostie, 1 litru la 10.000 e cu mult in limitele constrructive, iar probabilitatea ca acel consum sa fie pe la simeringurile de supapa e la fel sau mai mare cu cel de a fi ep la segmenti, ii platesti tu o segmentare degeaba in cazul asta?

Share this post


Link to post

Si daca este ca tine,de ce nu ii spui omului ca nu uleiul este de vina...se duce la un service si afla cauza...

Share this post


Link to post

Nu-i de mers la vreun service, mai citeste o data dilema omului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Sa fiu sincer nu m-as baga la o segmentare care ar fi destul de scumpa, iar consumul de ulei cred ca e dat de nr de km mare pe care ii are masina- nu il stiu exact. La 10w-40 nu consuma ulei mai deloc ( ulei folosit de foarte multi la matizuri) , iar la 5w-30 sunt 1cm peste minim si mai am vreo 300 grame de ulei ramase in bidon dupa aprox 3000 km.

Share this post


Link to post

Nu cred ca ai de ce sa-ti faci probleme, in medie pe multe marci de masini consumul de ulei peste care se intervine in motor, conform manualelor, este de cativa litri buni la 10.000 km, sub acest consum se completeaza, de asemenea unele motoare consuma ulei de noi(16v de la Opel, Tdi), si nu e nici o problema in functionarea lor, mai nou pe multe uleiuri de pe piata scrie clar ca protejeaza catalizatoarele, deci si producatorii de uleiuri s-au gandit ca uleiul se mai si arde de catre motor.

Share this post


Link to post

Se pare ca lipsa uleiul este datorata unei scurgeri in zona dreapta a motorului (dinspre cutie) si nu consumului motorului. Am schimbat astazi pivotii + flanse amortizor si rulmenti si s-a uitat mecanicul pe sub ea observand ulei de motor pe cutie si baia de ulei. Din cate a zis el este ulei de motor si nu de cutie, urmeaza sa vedem exact de unde curge.

Share this post


Link to post

Ca sa piarda atat, trebuia sa gasesti balta unde parchezi, daca e doar umed, si eventual mai cade cate-o picatura, nu se vede pe joja, asa am avut eu dar in partea cealalta, la distributie, era simeringul, gaseam picuri deseori pe asfalt, prelinsi de pe baie, baia umeda in permanenta, dar in 6000 de km cat am timut uleiul, a ramas tot la maxim pe joja.

 

La tine daca spre cutie, si e ulei de motor, e mai nasol pentru ca poate sa-ti ajunga ulei pe discul de ambreiaj, plus ca schimbarea simeringului din partea aia e mai complicata.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Nu stiu ce sa zic-cert e ca mecanicul dupa ce am dat o tura cu masina a zis ca imi cam patineaza ambreiajul( in sensul ca uneori exista un timp mort cand se accelereaza motorul fara sa debraieze ambreaiajul) si ca nu ma mai tine mult- mai ales ca tine si sus de tot. acum ma tot gandesc daca nu o fi de la uleiul de se scurge.

 

A ramas sa o desfacem cand o sa ma lase ambreiajul de tot.headbang2.gif

Share this post


Link to post

Salutare. Dupa ce in urma cu cateva luni militam pentru 5w40 Aral, ulei ce l-am folosit de la 0 la 60000 km fara probleme si fara consum de la schimb la schimb, am facut rost de Castrol SLX Professional Powerflow Longlife III 5w30 ACEA A3/B3/B4. L-am pus in motor impreuna cu un filtru Toyota (recomandat de Closchkutza de mai multa vreme). Diferente nu am observat. Motorul se aude la fel ca inainte. Astept sa vad cum se comporta in timp.

Nu are rost sa ma dau si eu cu parerea asupra tipurilor de uleiuri pentru ca ceea ce a fost de zis s-a zis in 124 de pagini.

Sa mai spun totusi cateva detalii si constatari personale despre Aral:

- pe la 16000 km (adica acum vreo 2 ani si ceva) mi-a zis un vecin camionagiu ca sa pun ulei 10w40 ca e cel mai bun. L-am crezut si am luat imediat ulei 10w40 si am pus in motor. Prima constatare a fost pornirea foarte deasa a electroventilatorului de racire a motorului la mersul prin oras, uneori chiar pe treapta a 2-a de turatie, lucruri care nu se intamplau cu 5w40...fapt ce imi intareste si mai mult convingerea ca un uleiul 10w40 este exagerat de gros pentru matiz. De multe ori cand porneam motorul la cald dupa o stationare de cateva minute, pornea imediat electroventilatorul pe treapta 2 de racire. De ce? Nu stiu. Dar singurul pe care am dat vina a fost uleiul nepotrivit. Cu 5w40 nu s-a intamplat asta niciodata.

- pana pe la 40000 km nu se innegrea deloc de la schimb la schimb. La 50000 km l-am scos destul de inchis la culoare. La 55000 am schimbat doar uleiul fara filtru si l-am scos la fel de inchis la culoare ca la schimbul anterior. La 60000 km cand am dat jos uleiul care avea tot 5000 km era tot inchis la culoare. Deci saracul ulei curata motorul de depuneri. Fratemiu foloseste in Loganul diesel tot Aral 5w40 si il innegreste foarte repede. El a folosit doar ulei 5w40 in 80000 km desi in cartea masinii se recomanda 10w40. Nu a avut niciun fel de probleme cu consumul de ulei (doar 200-300 grame in 10000 km la fel ca atunci cand motorul a fost nou). Toate testele facute, inclusiv cel de compresie au iesit impecabil ( s-au mirat si cei de la service cum de s-a mentinut asa bine motorul). Poate o avea vreo relevanta faptul ca a folosit la fiecare schimb de ulei aditivi metabond. Am utilizat si eu la 2 schimburi aditivi metabond si pentru ulei si pentru benzina si am fost placut impresionat cand matizul meu a prins 160 km/h. Ulterior din considerente financiare am renuntat la folosirea lor. Nu vreau sa imi sariti in cap cu contraargumente fiindca nu vreau sa conving pe nimeni cu absolut nimic. Eu am spus doar constatari personale. Un lucru e cert: daca voi fi multumit de Castrol 5w30, nu voi mai folosi niciodata Aral.

Share this post


Link to post

Studiind manualul de utilizare al Matizului descarcat de pe anagabriela.ro la capitolul date tehnice si specificatii la tabelul cu uleiul de motor (pag 3) sunt recomandate mai multe tipuri de ulei: 5w-30, 10w-30, 10w-40 si 15w-40.

Date tehnice si specificatii.pdf

Edited by bogdan_02122
  • Like 1

Share this post


Link to post

Cica e gresit manualul, vin imediat 2 useri sa-ti explice cum ca numai 5w30 suporta acest motor.

  • Like 1

Share this post


Link to post
... mi-a zis un vecin camionagiu ca sa pun ulei 10w40 ca e cel mai bun ...

Orice comentariu este de prisos.

 

PS @argon > am inteles ca n-ai inteles ce este vascozitatea, dar trebuie sa ne anunti periodic asta ?

  • Like 3

Share this post


Link to post

Incercand o logica simpla :

1.Daca in toate manualele de Matiz este specificat uleiul 10w-30 inseamna ca vascozitatea 10w este buna pentru vascozitatea uleiului la temperaturi mai mici.

2.Daca in toate manualele se specifica ca pentru zonele calde se poate folosi 15w-40 inseamna ca motorasul poate functiona la temperatura de regim si cu ulei SAE40. (oricum motorul este termostat si oricat de cald ar fi afara temperatura lichidului de racire este in jur de 82 de grade)

De ce nu ar fi buna pentru motor si combinatia lor - adica 10w-40 ?

Share this post


Link to post

2.Daca in toate manualele se specifica ca pentru zonele calde se poate folosi 15w-40 ...

Raspunsul se ascunde in logica ta, totul este sa-l gasesti: se poate, dar in zonele calde.

 

Daca tu vrei sa bagi 70% ulei mineral in motorul tau (10w), esti liber s-o faci, dar atunci schimba-l dupa 5000 km sau dupa 6 luni. Vezi acum cat de lacunara era deductia ta logica ?

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Vrei sa spui ca in zonele calde canalele de ungere din motor se dilata si atunci accepta si SAE 40.

Sau daca nu explica-mi de ce in zonele calde se poate folosi si ulei SAE 40 si in zonele temperate doar SAE 30?

Daca vrei sa nu folosesti semisintetic atunci poti folosi full sintetic 5w-40.

Edited by bogdan_02122
  • Like 1

Share this post


Link to post

In zonele calde, adica in alea la care dupa ora 8 am nu se mai sta la plaja, vascozitatea lui SAE40 este la nivelul lui SAE30 in zonele temperate.

 

Problema este pusa gresit de catre majoritate: POTI PUNE IN MOTOR CE ULEI VREI, DAR INTELIGENT ESTE SA-I PUI VASCOZITATEA CEA MAI MICA PE CARE ACESTA O SUPORTA ! Beneficiezi de ungere mai rapida, racire mai buna, filtrare mai rapida, consum mai redus de combustibil si protectie pe un timp mai indelungat.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si cum ajunge vascozitatea lui SAE 40 la cea a lui SAE 30 avnd in vedere ca uleiul circula in motor care este termostat in jur de 82 de grade ?

Edited by bogdan_02122
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu vrei sa citesti mai intai despre motoare si despre variatia vascozitatii cu temperatura? Daca este cum crezi, termostatat, de ce dracu se vorbeste despre zonele calde ? (ca sa aplic aceeasi logica simpla)

 

Circuitul de lichid de racire este termostatat si acesta in jos, nu in sus, adica sa ajunga motorul cat mai repede la 82'C. In sus, temperatura uleiului este limitata de catre capacitatea de racire ulei, apa si de temperatura ambianta prin ventilatie naturala si prin ventilatie fortata. In lagarele motorului se ajunge si la 150'C, temperatura normala, iar acolo, uleiul este singurul agent de racire. Uleiul se raceste in baie, in absenta unui radiator.

 

In zonele calde, temperatura de plecare peste care se adauga cea generata de catre pierderile din motor este, in medie, mai mare cu 20'C decat cea din RO, deci capacitate mai redusa de racicre prin ventilatie naturala si fortata.

Edited by tolin
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...