Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

al doilea, adica cel cu dexos2, este cel care se face in locul celui pe care il am in motor acum(motul 5w-30 specific gm LL a/b)...mai mult de 9000km nu meg cu uleiul..a fost o intamplare sa merg 12.000 cu un ulei, dar s-a comportat foarte bine si dupa 8-9000, nu ca cel original daewoo, dand semne de oboseala...iti multumesc mult pentru raspuns !

Share this post


Link to post

Am si eu o mica intrebare care ma macina. De aproximativ 1200 km folosesc Castrol SLX Professional Powerflow 5w30 Long Life ACEA A3/B3/B4. A fost destul de scump (70 ron/litru) de la midocar. (Din fericire nu am dat niciun ban pe el- ma rog asta e mai putin important). Dar ce vreau sa spun. Imi porneste destul de des electroventilatorul de racire si totusi nu e chiar atat de cald afara, mai ales zilele astea ploioase si destul de racoroase. De ce porneste mai des decat pornea inainte? Si inainte foloseam Aral 5w40 si cu el nu pornea asa des. Sa nu fie bun Castrolul asta? Sa ii pun alta specificatie de Castrol? Mentionez ca a fost sigilat uleiul cand l-am luat deci nu am luat teapa ca sa zic asa. In rest, motorul trage foarte bine cu acest ulei, si chiar consuma cam cu o jumatate de litru mai putin la 100 km. Motorul porneste la sfert iar ECU nu are erori.

Edited by florin_wow_2006

Share this post


Link to post

Am si eu o nelamurire ! referitor la motoare : eu am un Spark din 2008 cu motor 0.8 MTECH II . E vreo diferenta fata de motorul de Matiz MTECH ???

Share this post


Link to post

Incearca sa schimbi simeringurile de la supape.

Verificat nivel ulei ( GM Dexos 2) la 2000 km si facand comparatie cu cel vechi ( GM & Daewoo ) la acelasi nr. de km mi-a rezultat un consum mai mic de ulei (5w30). Cauza poate fi o calitate superioara a uleiului nou, uleiul vechi era amestecat cu un 5w40 Aral ( nu am spalat motorul la schimbarea tipului uleiului ) si noua schema de schimbare a vitezelor ( 25/40/55/70 - mergand exclusiv extra-urban se simte acel 55/70 fata de 60/80; insa acum in depasiri foarte des sar cu a-4-a pana la 100-120 km/h).

Share this post


Link to post

Deci GM 5w-30 dexos2 e bun sau nu ? Cine l-a folosit si poate spune din experienta ? (eventual de unde l-a cumparat si daca e sigur de provenienta lui )

Share this post


Link to post

E bun, de la autonet am luat.

Share this post


Link to post

nu am vazut prin tutoriale un topic de schimbat uleiul la matiz.

L-as schimba eu ca astia de la service de obicei sint f grabiti si n-au rabdare sa se scurga tot.

N-am rampa.

L-a schimbat cineva asa? Ridic masina pe cric in fata stinga sau dreapta? E usor de gasit busonul de golire? E destul loc sa il scoti cu masina pe cric?

Ce cheie trebuie?

 

Multumesc

 

sal, Johnny, daca nu ai sch deja uleiul, iti zic eu cum: eu fac asta singur.

Ridici masina de fata stanga (sofer) pentru ca baia e in dreapta. E bine sa pui o buturuga de siguranta langa cric, pentru ca vei intra sub motor si ... sa nu ai incredere in cric.Oricum, frana de mana trasa bine.

Sfatul meu e sa faci rost de o cheie inelara le 17mm. O tubulara sau fixa e posibil sa-ti scape de pe buson, distrugand acel hexagon moale.

Taie un PET de 5 litri ca sa-ti faci o galeata. Dai drumu la ulei. In timp ce se scurge desfa si filtrul ( o sa curga ulei din el dar sa ai o carpa ) . Desfa si busonul de umplere.

Probabil nu ai cheie de filtru - nici nu-ti trebuie, eu il desfac si il strang la mana, el sta pe garnitura.

Dupa ce s-a scurs tot baga-te sub masina si strange la loc busonul cu cheia de care ti-am zis. Pentru o strangere buna e bine sa lovesti usor cu podul palmei in cheie, nu sa te impingi ca oricum nu ai loc si misti prea tare masina.

Pune un pic de ulei nou pe garnitura filtrului de ulei. Nu e nevoie sa torni ulei in el.

Strange-l tare la mana sau daca nu poti roaga un tovaras mai dintr-o bucata.

Acum poti pune uleiul cel nou: iti recomand din prima 2.6 litri fara frica. Ii strangi capacul si dai cheie. Lasa motorul sa mearga 3-4 min.

Pe joja vei citi nivelul de ulei. E bine sa-l lasi un pic sub maxim.

Cam asta-i. Daca incerci prima data apeleaza la un prieten, e de ajutor.

Vezi si poza atasata

post-24441-0-93942300-1308680472_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Doar Argon (merci de raspuns) a folosit ???? GM DEXOS 2 ????

Share this post


Link to post

Tu ce ulei ai avut in motor cand ai cumarat masina, de noua ?

Share this post


Link to post

Salut Tolin ! Oare stie cineva cu siguranta ? Eu unul nu stiu. Ultima oara am bagat Petrocanada 5w-30 dar i-a cam sarit pretul binisor. Am gasit la firma AXXo(vis a vis ) de biserica Razoare, GM Dexos 2 la doar 23 RON. De asta intrebam cine a folosit si si-a dat seama cat de bun e, la pretul asta ...

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Doar Argon (merci de raspuns) a folosit ???? GM DEXOS 2 ????

Eu am in motor uleiul asta.

Share this post


Link to post

Pt.Korydon : care ? ai baza pe el (ca nu e contrafacut) ?cat te-a costat? esti multumit de el?

Share this post


Link to post
... esti multumit de el?

Motorul trebuie sa fie multumit. Oricum, intrebarea este absurda, te intrebi daca un ulei conceput dupa reteta producatorului motorului tau este bun la motorul tau. Cand producatorul il foloseste la prima umplere si la schimb, garantand viata motorului, este bun ?

Share this post


Link to post

Tolin , problema e ca nu stii unde e facut, ce cumperi de pe piata romaneasca. De asta eram curios , daca cineva are vreo "PILA" la vreun magazin sa-i spuna realitatea!

Share this post


Link to post
... problema e ca nu stii unde e facut, ce cumperi de pe piata romaneasca.

Intr-o lume globala nu mai are importanta unde este facut, importanta este reteta. De ex. langa Bv exista cea mai moderna rafinarie din EU, as prefera ca uleiul sa fie fabricat aici. Atata timp cat nu este facut in China, eu nu-mi fac probleme din astea. Si daca nu este bun, il arunc si pun altul, care-i problema ? Dupa iarna trecuta, acelasi ulei pe care il folosesc de 3 ani, era varza, din motive obiective (dupa mine). L-am aruncat si am pus acelasi tip.

Share this post


Link to post

Nu inteleg de ce nu ai prefera sa fie fabricat in a doua economie mondiala, ci in a 49-a, adica o tara semibananiera cum e Romania. Unele din cele mai bune produse din lume se fac al ora actuala in China, dar poate tu esti obisnuit numai cu alea proaste care si-au facut renume pe la noi.

Share this post


Link to post
... poate tu esti obisnuit numai cu alea proaste care si-au facut renume pe la noi.

Asa este, ai ghicit.

 

PS era o stire zilele trecute: 35.000 de chinezi au fugit din tara cu vreo $120.000.000.000. Cand o sa reusim si noi aceasta performanta, o sa ma scarbesc si de Romania.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pt.Korydon : care ? ai baza pe el (ca nu e contrafacut) ?cat te-a costat? esti multumit de el?

1. Nu stiu la ce te referi, sunt 2 tipuri de Dexos 2 ?

2.Inainte am folosit uleiul Daewoo ( care se gaseste acum prin magazine ) si l-am topit imediat ( 1 l la 3500 km ). Cu Dexos 2 am consum de 200 ml/1000 km la un motor cu 133.000 km.

3.Aici la Piatra Neamt e 27-28 lei/litru.Ulei 5w30 mai ieftin am gasit la MOL sau uleiul Daewoo. Pe uleiul Daewoo l-am probat si nu e bun pentru mine, iar cel de la MOL o sa il incerc la urmatorul schimb.

4.Da.

Share this post


Link to post

Pt.Korydon : de ce tinzi sa schimbi GM dexos 2 cu Mol ?

 

Pt.Korydon : de ce tinzi sa schimbi GM dexos 2 cu Mol ?

Share this post


Link to post

Pt.Korydon : de ce tinzi sa schimbi GM dexos 2 cu Mol ?

Ca sa trag o concluzie asupra consumului de ulei trebuie sa experimentez cel putin 3 marci de uleiuri. Prima data am incercat uleiul Daewoo, acum am Dexos2 si vreau sa incerc si Mol ( ulei recomandat de ovi_jer ). Sunt useri pe acest forum care folosesc uleiul MOL si mi l-au recomandat spunandu-mi ca rezista bine la turatii mai mari. Eu merg cu masina mai mult extra-urban si motorul sta mai tottimpul la peste 3000-3500 rpm ceea ce duce la un consum mai mare de ulei fata de un mers urban.

Daca te indoiesti de calitatea uleiului Dexos 2 ia un schimb de proba si ii urmaresti evolutia dupa drumuri urbane si extra-urbane si apoi tragi singur concluziile.

 

 

 

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Pentru un motor care are cuplul maxim la 4200 si puterea maxima la 6200, faptul ca "vede" 3000 3500 rpm nu inseamna decat ca mergi subturat. Also, de unde stii cate ture ai, ti-ai pus turometru?

Share this post


Link to post

Mol am avut si eu inainte de schimbul actual(aral).am fost multumit de el,si asa cum spunea korydon,vreau sa incerc si eu mai multe uleiuri.am avut pe rand daewoo,gm,mol si acum aral

Share this post


Link to post

Mol am avut si eu inainte de schimbul actual

De care ai avut ?

 

 

 

Share this post


Link to post

Pentru un motor care are cuplul maxim la 4200 si puterea maxima la 6200, faptul ca "vede" 3000 3500 rpm nu inseamna decat ca mergi subturat. Also, de unde stii cate ture ai, ti-ai pus turometru?

=)) =))

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...