Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

... uleiul se inegreste mai mult sau mai putin functie de masina, Matizul are un motor de generatie veche si de aia se inegreste mai repede ca la altele uleiul, si toba e cu funingine,

 

 

Nu accept chestia asta cu innegritul functie de masina, pt. ca e prima data cand arata asa rau uleiul de cand o am (de la 5km). De la schimb la schimb (maxim 7000km in 6 luni), uleiul pe joja nu scadea, culoarea era maroniu deschis. Uleiul de acum a fost verificat din 1000 in 1000km, si acum la 4000 s-a innegrit tare, la 3000 era maroniu. Motorul se comporta normal, consumul e acelasi, nu e funingine pe teava de esapament (la mine e ruginita chiar). Pe mine ma deranjeaza ca a spumat, ceea ce cu acelasi tip si marca de ulei, in acelasi motor, in aceleasi conditii de utilizare, nu s-a intamplat pana acum.

Share this post


Link to post

Cu spumatul nustiu ce sa zic, ca nu am patit, dar d ece nu accepti partea cu inegritul mai tare la Matiz? Acum cateva pagini cineva a comparat cu Supernova, unde nu se inegreste asa tare, mai sua cu Toyota unde nu-l inegreste mai deloc, si compar si eu cu 1.5 de pe Espero, unde iar nu se inegreste asa repede ca la Matiz. 99% din posesorii de MAtiz iti confirma ca se ingreste mai repede ca la alte masini uleiul, 1% fiind closhcutza care face nota dicordanta, nevazand ulei negru la masina sa, acestea fiind exact cuvintele. Daca face schimbul la 3000 km, se poate, dar la termenul normal de schimb, nu poate fii decat negru uleiul la Matiz.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Cu spumatul nustiu ce sa zic, ca nu am patit, dar d ece nu accepti partea cu inegritul mai tare la Matiz? ...Daca face schimbul la 3000 km, se poate, dar la termenul normal de schimb, nu poate fii decat negru uleiul la Matiz.

 

 

Nu accept INCA :o . Eu am vazut evolutia motorului de nou, masina are km putini (la anii ei). Insa, singurul lucru care s-a schimbat la ultimul schimb, s-a umblat la jocul culbutorilor (dupa masuratori era cam strans pe evacuare, admisia era buna...valorile erau sensibil egale). Chestia cu culoarea e relativa, pt ca unii spun culoarea de pe joja (maroniu), altii culoarea uleiului cand e in lighean (negru).

Share this post


Link to post

1% fiind closhcutza care face nota dicordanta, nevazand ulei negru la masina sa, acestea fiind exact cuvintele.

Nu degeaba in statistica marginile se elimina, closckkutza are poate mai mult de 100 de posturi in care divinizeaza uleiul ala. Faptul ca se innegreste nu e o problema, si la VW sunt motoare bune care au consum specific de ulei, doar ca se schimba mai repede. Nici maicamea nu-l tine 5 mii, are vreo 24-25 de mii de km din 2004 toamna. Uleiurile, cauciucurile si alte comsumabile le cumpara frate-miu sau eu, asa ca stiu ce e bagat in motor, ulei mobil mai scump decat ce bag la mine (mie imi pune la repr. de la butoi cred), ii fac poza cu prima ocazie :)

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Eu am masina de la 7 Km, numai EU am condus-o si stiu ce am bagat in ea. Daca vrei sa nu se mai inegreasca asa tare, inainte de schimb pune un ulei inferior, mergi cu el 100, 200 Km si dupa aia pune un ulei de calitate. Mai curat de atat nu se poate. Nici mie nu imi face spuma, am vazut o pelicula alba mica doar la joja sus, unde etanseaza in motor (probabil sunt vapori, condens...cine stie..), in rest la capacul de umplere nimic.

Edited by sorinm

Share this post


Link to post

Las-o drequ de masina, stam sa fim sclavii lor, schimb de schimb bibilita cu 2 ransuri de ulei? :)

La diesel nu se mai cramponeaza nimeni ca se innegreste, discutia era despre o capacitate a uleiului,

aceea de a spala. Cum nu toate masinile ard benzina la fel, e clar ca si partea reziduala e diferita.

Share this post


Link to post

Pai unii se pare ca nu mai dorm noaptea daca nu au uleiul de consistenta si culoarea mierii de albine ca sa si-l poata intinde pe paine. Asta e solutia pentru cei plictisiti ca sa aibe un ulei cat mai curat :) )

Share this post


Link to post

Nici mie nu imi face spuma, am vazut o pelicula alba mica doar la joja sus, unde etanseaza in motor (probabil sunt vapori, condens...cine stie..), in rest la capacul de umplere nimic.

 

La capac nu e nimic, e curat, in schimb cand scot joja, spuma e pe partea de jos (pe varful jojei)...Am vb cu un prieten care e sofer pe tir si saptamana viitoare imi aduce Synpower din Germania...O sa vad atunci, dupa o "spalare" prealabila cu un ulei curat.

Share this post


Link to post

Aveti idee, are ceva daca am pus in Matiz 2007 - 37.000 Km ulei

Ulei OEM Ford 5w30 1L Specificati motor :

WSS-M2C913-B - API SL ILSAC GF-3 ACEA A1/B1

?!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Discutia asta se repeta periodic..

  • Like 1

Share this post


Link to post

Am incercat sa imi dau seama care-s diferentele intre A1 / B1 si A3 / B3 dar in afara de faptul ca unul e ptr turatii si altul pentru consum redus de combustibil nu am gasit...si nu cred ca cer prea mult decat un raspuns, eventual si o explicatie : este bine sau nu ?! contine ceva compusi chimici ce poate cauza motorului ? Am ales ala pentru ca era singurul pe stoc 5W-30 si full syntetic...

 

ACEA

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

Pentru Matiz cel mai bun ulei este 5w30, API SM, ACEA A3, cand motorul nu cere altceva. In aceste caracteristici se incadreaza uleiul GM Dexos 2 care se gaseste destul de usor. Cine pune alt tip de ulei o face pe barba lui asumandu-si consecintele.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Am incercat sa imi dau seama care-s diferentele intre A1 / B1 si A3 / B3 dar in afara de faptul ca unul e ptr turatii si altul pentru consum redus de combustibil nu am gasit...si nu cred ca cer prea mult decat un raspuns, eventual si o explicatie : este bine sau nu ?! contine ceva compusi chimici ce poate cauza motorului ? Am ales ala pentru ca era singurul pe stoc 5W-30 si full syntetic...

 

ACEA

 

S-au dat destule explicatii chiar aici pe topic, de aia ziceam ca se repeta discutiile.

Share this post


Link to post

Si io ma enervez cand vad ca pt matiz cineva recomanda ACEA A3 .la mine in carte nu scrie lucrul asta si pun pariu ca nici intr-o carte nu scrie.atunci de unde recomandarea ?din burta?

Share this post


Link to post

In nici o carte nu scrie, dar uleiul A1 de Ford intruneste niste norme si aprobari Ford, care nu se regasesc la Daewoo. Sper ca stii english, spor la citit.

 

"ACEA A1/B1 oils are typically used in older vehicles as they do not provide the minimum performance demanded by the latest OEM specifications. These oils may be unsuitable for use in some engines.

 

Prior to ACEA 2008, ACEA A1/B1 was usually coupled with the Ford specification, WSS-M2C913-B. However, a new edition of this specification has been introduced by Ford which requires a higher minimum ACEA performance level of ACEA A5/B5-08. This will further reduce the range of applications for which ACEA A1/B1-08 oils are suitable."

Share this post


Link to post

Nu am intrebat ce ACEA e specifica pt Ford .unde scrie in ce manual ca-i specific ACEA A3 pt matiz?vreau raspuns pt matiz nu pt ford sau altele

Share this post


Link to post

Sa imi iau niste seminte si sa stau cu dejtu` pe F5 sa privesc cum se vor umple paginile iar degeaba :) )

Share this post


Link to post

Am avut si eu o tura si nu am fost dezamagit. Ford formula F, 5W30. Ulei economic dar decent. A1/B1 este mai putin rezistent ca A3/B3 si nu prea merge la motoarele muncite rau. Ma mir ca era singurul pe stoc. (Bucuresti ?). Ca majoritatea uleiurilor, este Sithese Technology. Fabricant necunoscut, dar cu eticheta si sub egida Ford. Unii furnizori zic pe Net ca e de la Castrol si ca rezista 15.000. Indoielnic. Prin analogie cu alte uleiuri norma Ford WSS M2C 912..., vascozitatea e in partea de jos a clasei, 10...10,5 si asa se si simte.

Share this post


Link to post

Uleiul este OEM Ford facut de Total...si culmea scrie ca Germania...astia de la Total nu erau francezi ? :P

 

Dar in concluzie...e grav sau pot sa merg linistit ?!

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

In concluzie are alta dinamica a fluidelor si alti aditivi fata de ce are matizul nevoie.

Share this post


Link to post

Manual Service pagina 17 --> voi ce intelegeti de aici ?!

" Folositi numai ulei de motor cu specificatia API SJ recomandata sau superioara acesteia"

Deci API SL ILSAC GF-3 ACEA A1/B1 nu este superior API SJ ACEA A3/B3 ?

 

Edited by SiNnY

Share this post


Link to post

A1/B1 pui numai daca producatorul mentioneaza asta, cazul Ford, daca nu mentioneaza, nu pui, ce e asa greu? Ce norme GM intruneste uleiul ala A1/B1? nici una, intruneste doar M2C sau WSS, care-s de Ford, nu de GM, MB, VW, etc.

Share this post


Link to post

Acolo pomeneste doar de API-SJ sau superior,de ACEA nu scrie nicaieri deci API-SJ,SK,SL,SM,etc superior

 

de fapt mi se pare normal sa nu pomeneasca,API fiind clasificarea americana a vascozitatii,si cum aici discutam de o masina produsa de gm...

Share this post


Link to post

Bai eu am mers 10.000 Km cu uleiul ala FE de Ford si nu am patit nimic dar acum nu mi-as mai pune, mai bine sa dorm linistit.

 

 

Ca si API si ACEA intra in standarde..da mai are alea de Ford M2C si WSS care nu au nici o treaba cu ce are nevoie Matizul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...