Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Sa mai torn si eu niste gaz pe foc> :) . La mine in oras exista un service, al fostului dealer Daewoo, pe numele lui de alint "Betty", unde sunt niste baieti, mecanici, extraordinari, genul ala care nu bajbaie, daca stii sa-i explici ce te doare a pus direct mana si a rezolvat, fara sa schimbe jumatate din piesele de pe masina. La ei duc Matizul la revizii, la ei duc masinile de la firma pe care le am in administrare, vreo 4, asa, pentru carcotasii care vor sari imediat... Si, dupa atata polemica inutila, am cerut si lor parerea. Cu uleiul e cam asa, daca circuli zi de zi si se renteaza la nr. de km, vara poti pune si un 15w40, de firma macar. Insa iarna prieteni, la Suceava de exemplu unde frecvent ai -20, 5w30, max 5w40. Sa pornesti un Matiz dupa -10 cu 15w40 in el, nu stiu, mi se pare aproape o chestie cu premeditare... Iar asta e valabil nu numai pentru Matiz.

Polemica de pe acest forum pleaca de la o chestie simpla, sunt unii posesori de masina si unii cu cunostine solide de mecanica si experienta de peste 20 de ani in domeniul auto.

 

La Multi Ani! colegi forumisti.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Stii care e utopia? ca aici sunteti o mana de oameni la propriu care propagandati 5w30 la Matiz, se numara pe degetele la doua maini persoanele virtuale care fac asta, dar in viata reala, majoritatea Matizarilor pe care ii cunosc sau pe care ii intrebi folosesc 10w40 sau 5w40 la Matiz, fie vara fie iarna merg bine mersi motoarele, chiar si daca nu au cont pe forumuri sa parlamenteze despre asta.

 

nu am nicio treaba cu tine si in acelasi timp separat,in fata blocului ,unde locuiesc suntem 14 cu matiz ,niciunul nu vrea sa auda de ulei daewoo .

 

Argon ca tot veni vorba,ma streseaza unul dintre vecini astia ,sa pun in motor castrol edge sport 0w40,ca am sa vadeu adevarata diferenta fata de ce am folosit .ce ma sfatuiesti? sa-l incerc? 10000000.gif

Share this post


Link to post

Dupa ARAL, orice este mai bun ... sa speli motorul acela. :) )

  • Like 2

Share this post


Link to post

concluzie:spalati motorul cu orice numai cu aral nu :scarpin:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Off-topic: Unii dintre voi ati dat-o deja in obraznicie, in lipsa argumentelor.

On-topic: in seara asta am refacut un mic experiment si anume am masurat temperatura uleiului din baie dupa un parcurs urban de 12km la care se adauga doua stationari cu motorul la ralanti, una de 2.5 minute inainte de a pleca la drum si inca una de 5 minute pentru a astepta pe cineva. A se tine cont de faptul ca masina a fost parcata in parcare subterana unde temperatura ambianta era de 8 grade celsius. Ca regim de turati pot spune ca am schimbat la ~3600rpm cu accelerari normale. Dupa toate acestea temperatura uleiului era de 48 grade celsius(apa era la 86 grade). Uleiul folosit este un 5w30.

Le urez multe succesuri celor care baga in motor 5w40 si 10w40 pe vremea asta si celor care asculta "invataturile" acestora. Uleiul vostru, la un parcurs ca al meu din seara asta, va fi mai rece si de ~2 ori mai vascos. Sanatate nu alta, pentru motor.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Dupa ARAL, orice este mai bun ... sa speli motorul acela. :) )

 

stii bine ca nu va fi asa,dar vorbim ca sa nu treaca timpul degeaba.oricum ARAL e mai ok decit elful tau ,ambalat in romania.

 

Argon a fost o exceptie de la regula,cine stie de unde a luat el uleiul ala.apropo am vazut motor facut praf de castrol magnatec 10w 40 cumparat numai din vitan targ. ce coincidenta cand pui un ulei fake? oare la ce sa te astepti?

 

unii au facut sute de mii de km cu 10w 40 fara sa strice motorul,iar altii cu 5w 30 le e frica si de ziua de maine.

sanatate maxima ,mai ales la parte superioara a corpului.10000000.gif

Share this post


Link to post
... altii cu 5w 30 le e frica si de ziua de maine.

Aia si-o merita, ca pun ulei in motor dupa toate prostiile pe care le aud pe forumuri sau la vecini.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Când vorbim despre proprietăţile uleiului de motor,vâscozitatea are o foarte mare importanţă.Din păcate, este şi o parte neînţeleasă a acestor proprietăţi.Vâscozitatea unui ulei se referă la rezistenţa sa relativă la curgere, la diferite temperaturi.Cum am menţionat mai devreme, un ulei trebuie, nu numai să fie suficient de “subţire” ca să curgă bine la temperaturi joase, dar să şi rămână suficient de “gros” ca să menţină o protecţie adecvată la temperaturi înalte. <li>În mod ideal, uleiul îşi va mentine o vîscozitate consistentă într-o gamă foarte largă a temperaturilor. Indexul de vâscozitate al unui ulei este o măsură a tendinţei lui de a-şi schimba vâscozitatea odată cu schimbarea temperaturii. Cu cât indexul văscozitătii (VI) este mai mare, cu atât mai consistentă va fi vâscozitatea la schimbările de temperatură. <li>Uleiurile monograd, cum ar fi cele de grad 30, sunt concepute pentru aplicaţii la temperaturi înalte.De exemplu, veţi constata că majoritatea maşinilor de tuns iarba, ca şi minitractoarele de curte, mai vechi, necesită direct un ulei de grad 30(SAE 30).Aceasta se întâmplă deoarece presupunem că ele vor fi folosite în special în timpul lunilor toride ale verii. <li>Uleiurile multi-vâscoase (multi-grad), cum ar fi 0w30, 5w30, 10w40 şi aşa mai departe, sunt uleiuri produse pentru aplicaţii unde schimbările de temperatură pot fi semnificative.De exemplu, uleiurile multi-vâscoase pot fi folosite în climatul nordului Statelor Unite, unde temperaturile pot fi de -29°C iarna, până la +35°C în timpul verii. <li>Deci, nu e necesară o presiune redusa ŞI o vîscozitate mare a fluidului de bază care poate fi folosit când întruneşte condiţiile de pompare tip W. Cu alte cuvinte, este posibil să întrunească condiţiile 5W cu un fluid de bază sintetic, care va fi clasificat de categoria 25 sau 30 la 100° C.Pornind de la aceasta,cu putin aditiv de îmbunătăţire sau nu, uleiul va trebui să satisfacă categoria 30 de clasificare, dar şi cea de 5W. <li>NIMIC nu este mai important, pentru viaţa vehiculului dumneavoastră, decât o lubrifiere şi o filtrare corectă a uleiului, pentru motor şi alte părţi aflate în mişcare. <li>Aşa cum automobilele sunt recreate pentru a utiliza motoare mai puternice şi mai eficiente, tot aşa lubrifianţii trebuie recreaţi pentru a răspunde cerinţelor tot mai mari ale noilor motoare. Cu cât creşte temperatura motorului şi scade capacitatea rezervorului de ulei, cu atât mai mult uleiurile trebuie să lucreze mai bine în motoarele actuale, decât înainte. <li>Pelicula de ulei de motor dintre două suprafeţe metalice face mai mult decât o lubrifiere. Împiedicând contactul direct dintre componentele motorului, uleiul de motor oferă şi protecţie împotriva uzurii. Asta, probabil, pare evident. Totuşi, există un alt mod în care un ulei poate proteja. <li>Uleiul de motor trebuie să protejeze componentele motorului împotriva coroziunii.Oxidarea unui ulei şi contaminarea prin condensare şi prin impurităţi datorate combustiei sunt cauze care duc la producerea de acizi în uleiul de motor. Dacă acestor acizi li se permite să intre în contact cu componentele motorului, apare coroziunea şi rezultatul este distrugerea prematură a componentelor motorului. Uleiurile de motor au ca scop şi combaterea acestor acizi. <li>Dacă un motor nu rămâne curat, el nu rămâne eficient. Depozitele de impurităţi rămase în motor, împiedică funcţionarea şi reduc eficienţa combustibilului, în timp ce scad performanţele motorului. În plus, dacă sunt lăsate „nepăzite”, aceste impurităţi pot cauza o uzură mare a motorului. ...

 

Asa ca , dupa cum scrie la carte , 5W ca e 30 sau 40 isi pastreaza vascozitatea identic , cel putin teoretic la temperatura actuala diferentele nu vad de unde sa apara !!!

E drept ca la CARTE (ma refer la manualul Matiz) 30 e recomandat ( cu steluta ) pt temperaturi joase dar marja de vascozitate e destul de larga , intre 5 si 2o.

Eu presupun ca alegerea e limitata si de caracteristicile tehnice ale motorului stabilite de producator si nu numai de variatiile de temperatura.

 

Astept argumente si mai putina incrancenare

Edited by VaLa
  • Like 2

Share this post


Link to post

Pai isi pastreaza vascozitatea, problema este insa diferenta de vascozitate intre cele doua. Daca iei in calcul ce am scris eu mai sus, vei vedea ca dupa un parcurs urban mai mult decat ok ai in motor un ulei rece si cu ~50 mai vascos decat daca ai folosi un 5w30. Pe de alta parte, vara, temperatura uleiului nu sare de 95 grade decat greu(ma refer la o utilizare normala cu tot ceea ce presupune aceasta inclusiv ralanti/talpa de rigoare). In aceste conditii, care este motivatia rationala in a folosi un ulei mai vascos decat un 5w30? Rationamentul este facut plecand de la ideea ca 5w30 este o vascozitate recomandata si ca temperatura ok pentru ulei este la ~90 grade=> vascozitatea recomandata motorului asta la cald este de ~12 mm2/sec.

  • Like 1

Share this post


Link to post

si cum va proteja motorul,un ulei 5w 30, vara la 40 si ceva de grade ,pe autostrada la 130 km/h ? in carte scrie pentru perioada scurta nu e necesara schimbarea uleiului,dar perioada scurta inteleg maxim o saptamana,iar daca "caldurtile" tin o luna sau doua atunci...?

eu folosesc masina asta si in regim de autosrada ,mai frecvent .(e mai economca ,asta pe timpul verii)

din cate stiu eu orice ulei ,cat ar fii de sintetic ,in timp isi pierde din proprietati.

am mai spus ,singurul ulei pe care-l vad eu in stare sa reziste vara ,cu norma 5w 30 vara, este mobil esp formula ,dar e A5/B5.(inconvenient)

 

vorba unui coleg lasati odata incrancenarea si explicatia ca asa vrea producatorul.

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Daca te intereseaza pastrarea proprietatilor pe durata celor 10.000km dintre schimburi poti alege un SynPower XL III care este un ulei Long Life cu interval de schimb de pana la 30.000km si este A3/B3.

 

Referitor la ceea ce spuneai tu: nu am facut masuratori dupa un parcurs de autostrada cu 130km/h insa am masurat temperatura uleiului dupa un drum de 100km (Bucuresti-Campina) mers 100 in localitati si 110-120km/h in afara lor. La destinatie temperatura uleiului era la 97 grade celsius. Toata treaba s-a intamplat asta-vara, ziua. Tot drumul a fost facut cu AC pornit.

Ca idee, pana la 110-115 grade celsius este o temperatura normala.

Tu crezi ca la 130km/h temperatura uleiului sare de 115 grade celsius, repede si frecvent, astfel incat sa ai nevoie de o clasa de vascozitate superioara care, datorita incalzirii peste 110-115 grade sa-ti aduca vascozitatea la cea normala pentru regim de motor cald(11-12mm2/s)? Tine cont, un 5w40 are la 100 grade 14-15 mm2/s, fata de un 5w30 care are 11-12mm2/s.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

si cum va proteja motorul,un ulei 5w 30, vara la 40 si ceva de grade ,pe autostrada la 130 km/h ?

 

Masina are un sistem de racire eficient, asa ca nu e o problema temperatura. Si eu am avut aceeasi indoiala cu ceva timp in urma, dar dupa raspunsul simplu al lui Tolin mi-am dat seama de greseala de rationament. Ai vazut vreodata (chiar si cu temperaturi ridicate de peste 40 de grade) sa treaca acul de jumatate? Daca da, vezi ce nu este in regula cu racirea...

Edited by cristics
  • Like 1

Share this post


Link to post

@mitosu:

Pai, la 130 km/h se raceste natural, atata lucru nu te duce mintea. In plus, uleiurile actuale sunt stabile extins pe gama de temperatura. Degeaba va pune cineva documentatie la dispozitie sau clasificari SAE, dejaba a avansat tehnica, anii '80 a fost apogeul vostru., copii ai lui Stroe. Ramaneti in ignoranta tipic ortodoxa si alegeti uleuri dupa zvonuri de parcare, iarna un tip si vara altul =))

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Daca te intereseaza pastrarea proprietatilor pe durata celor 10.000km dintre schimburi poti alege un SynPower XL III care este un ulei Long Life cu interval de schimb de pana la 30.000km si este A3/B3.

 

Referitor la ceea ce spuneai tu: nu am facut masuratori dupa un parcurs de autostrada cu 130km/h insa am masurat temperatura uleiului dupa un drum de 100km (Bucuresti-Campina) mers 100 in localitati si 110-120km/h in afara lor. La destinatie temperatura uleiului era la 97 grade celsius. Toata treaba s-a intamplat asta-vara, ziua. Tot drumul a fost facut cu AC pornit.

Ca idee, pana la 110-115 grade celsius este o temperatura normala.

Tu crezi ca la 130km/h temperatura uleiului sare de 115 grade celsius, repede si frecvent, astfel incat sa ai nevoie de o clasa de vascozitate superioara care, datorita incalzirii peste 110-115 grade sa-ti aduca vascozitatea la cea normala pentru regim de motor cald(11-12mm2/s)? Tine cont, un 5w40 are la 100 grade 14-15 mm2/s, fata de un 5w30 care are 11-12mm2/s.

 

Multumesc frumos ,pare ca esti singurul mai documentat si mai priceput si de luat in serios ,adica spui ceva concret si probat. ok.gif

 

aceste argumente sunt de luat in seama .

o sa revin cu impresie dupa schimbare a uleiului.

 

 

 

@mitosu:

Pai, la 130 km/h se raceste natural, atata lucru nu te duce mintea. In plus, uleiurile actuale sunt stabile extins pe gama de temperatura. Degeaba va pune cineva documentatie la dispozitie sau clasificari SAE, dejaba a avansat tehnica, anii '80 a fost apogeul vostru., copii ai lui Stroe. Ramaneti in ignoranta tipic ortodoxa si alegeti uleuri dupa zvonuri de parcare, iarna un tip si vara altul =))

 

cu toate ca esti fost posesor de matiz si tradator,ca ai renuntat la el, uiti ca asta micu' face un efort mai mare fata de un motor de 1,4 sau 1,6..

Edited by mitosu

Share this post


Link to post
... uiti ca asta micu' face un efort mai mare fata de un motor de 1,4 sau 1,6..

La tine efortul este nemasurat, deci, vezi greutatea Matizului si greutatea unei masini de 1,4-1,6L si apoi vezi cine face efort. De cate ori ai mers tu cu 4 pers. in masina, la 5500 rpm, in treapta a II-a, ca sa stii ce-i ala efort ? Ca sa te linistesc, eu am pe masina un motor "de matiz" in 4 cyl, la care cilindreea este proportionala cu greutatea masinii.

 

Altfel, cred ca trebuie sa deschidem un topic mai tare decat cel cu 2 vecini: "mi-a zis 14 posesori de Matiz din parcare". Materialul curge de la robinet.

 

@closchkutza > daca presupui ca la 3000 rpm si treapta 5, la o convectie masiva datorata vitezei (de asta nu se mai pune scut pe masinile moderne), temp uleiului ajunge la 115'C, atunci la cat ajunge pe un traseu montan, cu turatii intre 4500 si 5500, in treapta 2-3, la o viteza medie la jumatate ? In ce conditii si de cate ori ai remarcat pornirea ventilatorul pe treapta 2 ?

Share this post


Link to post

 

Argon ca tot veni vorba,ma streseaza unul dintre vecini astia ,sa pun in motor castrol edge sport 0w40,ca am sa vadeu adevarata diferenta fata de ce am folosit .ce ma sfatuiesti? sa-l incerc? 10000000.gif

 

Tu fa ce vrei, dar eu nu l-as incerca pentru ca nu este in manual. Motorul Matizului e destul de vechi, conceput de vreo 20 de ani cel putin, si nu stiu cum se impaca cu 0w, dar uleiul 0w in general e de calitate foarte buna, sintetic de la zero, si pretul pe masura, un Mobil1 0w40 e 260 ron / 4 litri.

 

Ramaneti in ignoranta tipic ortodoxa si alegeti uleuri dupa zvonuri de parcare, iarna un tip si vara altul =))

 

Nu a zis nimeni ca e obligatoriu schimbat functie de anotimp, 5w40 se incadreaza iarna la acelasi intervat de temperatura negativa ca 5w30. Am mai intrabat un vecin(nu de parcare, ci de garaj) din intamplare, Matiz 2003, 130.000 km, foloseste 10w40 tot anul, Esso, de ani de zile, nu are probleme de nici un fel sau consum de ulei.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Da , sa recapitulam :

Daca am cazut de acord asupra lui 5w care defineste clasa de vascozitate , vedem ca diferenta intre 30 si 40 o face vascozitatea la temperatura de 100 gr si anume:

 

30 are 9,3-12,5

40 are 12,5-16,3

in conditiile astea , stimate closhkutza

de unde ai luat ca optimul pt Matiz e 12.5 ?? intrebarea nu e ironica ci doar curiozitate

 

de fapt XW vascozitatea la temperaturi scazute la care " rupem" pelicula de ulei pornind motorul in siguranta ( temperaturi negative)

 

Edited by VaLa

Share this post


Link to post
... Daca am cazut de acord asupra lui 5w care defineste clasa de vascozitate...

Nici n-am deschis bine categoria: "mi-a zis 14 posesori de Matiz din parcare" si au inceput sa curga materialele. Mai ramane sa ne punem de-acord asupra legii gravitatii.

 

PS: la mine este optim 9,9 la 100'C.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare : la un motor cu km mai multi ( neumblat la el pana acum ) e recomandat un ulei mai gros ? Prima data cand am luat masina am pus 10W40, mers subturat si nu a papat pic de ulei. Acum am 5w30, am mers mai turat si a cam inceput sa se dea la ulei.

  • Like 1

Share this post


Link to post

la un motor cu km mai multi ( neumblat la el pana acum ) e recomandat un ulei mai gros ?

 

Doar daca il cere, altfel, daca vrei.

Share this post


Link to post

Doar daca il cere

Cum imi dau seama daca il cere ? Mie unul mai mult imi comvine sa pun 5W30 ( GM - ieftin si bun si pe deasupra si recomandat ), il schimb la 5000-7500 km si mai completez cu ceva.

 

A...si mai e ceva: e normal ca pe gerurile astea sa faca spuma uleiul in motor ? E "prost" uleiul ?

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Da , sa recapitulam :

Daca am cazut de acord asupra lui 5w care defineste clasa de vascozitate , vedem ca diferenta intre 30 si 40 o face vascozitatea la temperatura de 100 gr si anume:

 

30 are 9,3-12,5

40 are 12,5-16,3

in conditiile astea , stimate closhkutza

de unde ai luat ca optimul pt Matiz e 12.5 ?? intrebarea nu e ironica ci doar curiozitate

 

de fapt XW vascozitatea la temperaturi scazute la care " rupem" pelicula de ulei pornind motorul in siguranta ( temperaturi negative)

 

 

Eu nu iau in calcul aici uleiurile cu norma A1/B1 sau A5/B5 care nu sunt ok de folosit in motorul masinii asteia. Te rog frumos sa-mi gasesti si mie un ulei 5W30 care are vascozitatea 9.3 mm2/s la 100 grade si este A3/B3.

Altfel, eu am scris ~12, nu 12.5. Daca vrei sa ma citezi..citeaza ceea ce am scris eu nu ce crezi tu ca am scris.

 

Cum imi dau seama daca il cere ? Mie unul mai mult imi comvine sa pun 5W30 ( GM - ieftin si bun si pe deasupra si recomandat ), il schimb la 5000-7500 km si mai completez cu ceva.

 

A...si mai e ceva: e normal ca pe gerurile astea sa faca spuma uleiul in motor ? E "prost" uleiul ?

Cat mergi cu ea(km/timp)? Apuca sa se incalzeasca motorul?

Ca idee nu prea e ok, doar daca nu mergi 1-2 km.

 

@closchkutza > daca presupui ca la 3000 rpm si treapta 5, la o convectie masiva datorata vitezei (de asta nu se mai pune scut pe masinile moderne), temp uleiului ajunge la 115'C, atunci la cat ajunge pe un traseu montan, cu turatii intre 4500 si 5500, in treapta 2-3, la o viteza medie la jumatate ? In ce conditii si de cate ori ai remarcat pornirea ventilatorul pe treapta 2 ?

 

Eu n-am afirmat nicaieri ca acest scenariu este posibil. Tocmai am spus mai sus ca la un regim de turatie intre 3500 si 4200 rpm mentinut constant, pe o distanta de 100km, vara, cu AC-ul pornit, temperatura uleiului era de 97 grade celsius, temperatura ideala.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cat mergi cu ea(km)? Apuca sa se incalzeasca motorul?

De obicei fac drumuri extraurbane ( cel putin 100 km fara oprire - la drumuri lungi nu am observat spuma in ulei ), pe gerurile astea am mers numai prin oras ( putin - max 20 km ), atunci am vazut si nivelul scazut al uleiului si spuma. De asta vara pana cand au venit gerurile nu mi-a papat ulei.

Share this post


Link to post

Inseamna ca uleiul este slabut. Ca idee eu in general merg 12 km per excursie si nu am nici un fel de spuma pe undeva(m-am mai uitat si eu de curiozitate). In alta ordine de idei, tu ai probleme cu (ne)incalzirea motorului, s-ar putea si de acolo sa fie.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cum imi dau seama daca il cere ?

 

Ti-ai dat seama, ai spus ca-l papa. Intrebarea ar fi cit, intre schimburi. Exista ieftin si bun, dar nu mereu si toate.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...