Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

In 1990 Castrol a inceput comercializarea unui ulei provenit din grupa III pe care l'au denumit "SynTec Full Syntetic". Mobil a dat in judecata Castrol reclamand folosirea neadecvata a termenului "sintetic" (falsa reclama) insa dupa 9 ani a pierdut acest proces. S'a decis ca formularea "sintetic" sa nu mai reprezinte neaparat grupa de baza din care provine ci, mai degraba, performantele. Astfel, Castrol continua sa produca "ulei sintetic" care de fapt e un ulei mineral de grupa III foarte rafinat din a carui compozitie au fost inlaturati gandacii si gargaritele. Si la fel ca ei, mai toate celelalte mari companii producatoare de uleiuri pentru motoare procedeaza la fel. Este foarte greu de spus in ziua de azi care ulei este cu adevarat sintetic si care nu.

 

PS Ce sa le faci mai omule doar voteaza si ei si uite unde a ajuns tara :)

Uneori ajung si parlamentari :) )

Chiar Presedinti , mai ramelor.... :tractor: :tractor: :dacucapul: :dacucapul: :dacucapul:

Edited by VaLa
  • Like 1

Share this post


Link to post

dupa 100 km ,cu valvoline syn power 5w 30, motorul pare mai "descurcaret" ,se incalzeste mai repede si o idee mai silentios.

sunt curios la consum si la vara,pe in timpul caldurilor mari .bine nu-mi e frica cu uleiul asta fiindca e fullsintetic adevarat .drive.gif

 

o sa mai revin dupa 2 /3000km .

 

 

 

 

 

.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

eu folosesc 5w40 si la tico si la damas... e mai bun decat 10w30 .

Share this post


Link to post

Am mai auzit asta: "cozonacul este mai bun ca painea".

Share this post


Link to post

bingo!cineva s-a prins ca 5w40 e mai aditivat decat 5w 30,deci nu poate fi mai rau.doi nu stiu cum e la voi mai in sud dar la mine in judet,chiar e cald vara si chiar e frig iarna asa ca un ulei cu mai multi aditivi face 'cozonacul' mai bun ,e ca la paine :cea integrala e mai buna decat cea alba si daca e aditivata cu seminte atunci e mai buna. :lavolan:

Share this post


Link to post

,se incalzeste mai repede

 

Vezi ca de cand ai facut tu schimbul, afara sunt cu 10-15 grade in plus, asta ca sa stii de ce ti se incalzeste mai repede motorul.

Share this post


Link to post

.drive.gif

 

o sa mai revin dupa 2 /3000km .

 

Te felicit pentru alegerea facuta. Am venit ieri spre Iasi, primul drum in afara de la schimbul de ulei si am vrut sa-mi confirm impresia formata pe drumuri scurte. Pur si simplu m-am trezit de cateva ori la 140 de nu stiam de ce se dau toti la o parte din fata mea, motorul este extraordinar de elastic si silentios cu Valvoline. Stiu, vor sari imediat carcotasii dar dupa cum am mai spus, am inca 4 masini pe mana si stiu sa fac o diferenta.

 

 

 

.

 

Share this post


Link to post

Referitor la ceea ce spuneai tu: nu am facut masuratori dupa un parcurs de autostrada cu 130km/h insa am masurat temperatura uleiului dupa un drum de 100km (Bucuresti-Campina) mers 100 in localitati si 110-120km/h in afara lor. La destinatie temperatura uleiului era la 97 grade celsius. Toata treaba s-a intamplat asta-vara, ziua. Tot drumul a fost facut cu AC pornit.

Ca idee, pana la 110-115 grade celsius este o temperatura normala.

Tu crezi ca la 130km/h temperatura uleiului sare de 115 grade celsius, repede si frecvent, astfel incat sa ai nevoie de o clasa de vascozitate superioara care, datorita incalzirii peste 110-115 grade sa-ti aduca vascozitatea la cea normala pentru regim de motor cald(11-12mm2/s)? Tine cont, un 5w40 are la 100 grade 14-15 mm2/s, fata de un 5w30 care are 11-12mm2/s.

 

 

Temperatura interna a uleiului se apropie de 150 grade Celsius, de aceea s-a introdus HTHS-ul (care se masoara la 150 grade), in motor sunt anumite puncte mai fierbinti. De aceea se recomanda ca inainte de a oprii motorul sa-l lasi la relanti ceva timp ca sa se raceasca si punctele astea.

My linkpt matiz turbo

 

Daca este Vw 507.00 inseamna ca este Low SAPS deci cu nivel mai mic de ZDDP, de care Matizul cam are nevoie pentru a pervenii uzura axelor cu came. Chestia este ca la noi se comercializeaza si uleiuri facute pentru EU si pentru SUA cum este acesta si au formule diferite. Dupa cate stiam eu parca in EU nu au voie sa scrie pe cutie ca este full sintetic daca nu e, pe cand in state se poate scrie si daca a fost modificat indeajuns (asta si in legatura cu castrol-ul nefiind sintetic).

Am schimbat si eu uleiul de curand, am scos GM 5w-30 "Super Synthetic" care mi s-a parut slab, si am pus un Mobil 3000 5w-40 turcesc(cum am mai postat si inainte convingerea mea este ca 5w-40 este uleiul pt Matiz, fiind prima recomandare a mai multor producatori de ulei). Mi se pare ca motorul este mai silentios acum, trage f bine, GM-ul ala intotdeauna mi s-a parut cam subtire si nu f bun, sper ca DEXOS-ul sa fie mai bun, cred ca este o idee mai gros.

Share this post


Link to post
... cum am mai postat si inainte convingerea mea este ca 5w-40 este uleiul pt Matiz, fiind prima recomandare a mai multor producatori de ulei ...

Asta este doar in imaginatia unora care uita sa mai judece: producatorii de uleiuri ar trebui sa testeze pe sute de mii de km uleiurile lor pe fiecare dintre motoarele existente pe piata. O absurditate demna de "mi-a zis 14 posesori de Matiz din parcare". Cum poate un producator de ulei sa contrazica proiectantul motorului ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

la fel cum un producator de ciorba poate sa contrazica prioectantul furculitei :banana:

Share this post


Link to post

Cum poate un producator de ulei sa contrazica proiectantul motorului ?

 

Nu contrazice nimeni nimic,inafara de voi, in primul rand Daewoo ROmania nu e proiectantul motorului, ci Suzuki, in al doilea rand si Suzuki si Daewoo au 5w40 alaturi de 10w40 in lista de uleiuri pentru acest motor. Am pus acum mai multe pagini scan cu uleiurile din manualul de Alto 0,8 vandut in UK, dar poate cauta oricine pe net daca chiar vrea.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

@argon: Am si eu o intrebare, nu neaparat legata de Matiz, insa are legatura.

 

Deci, intrebarea este: daca uleiurile astea recomandate de producator ar fi echivalente si nu ar exista o ordine (in recomandare, desigur), ce se intimpla daca bagi intr-un motor un ulei 10W40 dupa un 5W-30 si ce se intimpla daca procedezi invers ? Te-as ruga sa detaliezi putin raspunsul adica sa explici putin fenomenul. Desigur, asta daca spui ca se va intimpla ceva :) .

 

PS: Desigur, ne referim la un motor care, in momentul schimbarii uleiului, nu prezinta defectiuni sau uzura.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Nu se intampla nimic inafara de usoare variatii ale consumului de carburant. Eu nu m-am legat de 5w sau 10w, binenteles ca prefer 5w, ci de w30 vs w40. Personal am pus la 65.000 5w30 asta toamna, dupa ce a mers doar cu 10w40 Aral, si nu s-a intamplat nimic. Motorul merge la fel, si consumul de carburant a scazut dar nu intr-atat cat sa conteze la buzunar.

Share this post


Link to post

Toate motoarele " Matiz" de Daewoo/GM vin incarcate cu ulei SAE30. Niciun producator de motoare nu incarca motorul cu un ulei mai putin vascos decat trebuie. In toate manualele producatorului, care nu a fost uzina din Craiova, specificatia uleiului este clara pentru cea mai mare parte a globului: 5w30/10w30. Ca exista mii de posesori de matiz se cred mai destepti decat cei care au facut ceva (proiectantii) este doar pentru ca n-au Volvo sau Toyota, sa-i auzi cum ar pune ca uleiul Volvo sau uleiul Toyota este cel mai prost.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru rodaj e mai bun un ulei subtirem poate si de aia se incarca cu w30.

 

MAi stiu cetateni cu Matiz din 2007-2008, la prima revizie la service Daewoo(10.000 sau cat e) li s-a bagat w40.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru rodaj e mai bun un ulei subtirem poate si de aia se incarca cu w30.

Scoala lui Stroe loveste din nou. Rodajul tine cateva sute de km, iar ei le incarca pentru 15.000 de km.

Share this post


Link to post

Ia uite ce zice un coleg posesor de Matiz:

Cred ca acum inteleg de ce al meu se da la uleiul subtire. ...cand am luat-o dar nestiind ce sa ii pun am bagat aral 10w40. Nu a papat pic de ulei 6500 km pana l-am scos afara si am pus 5w30 la care vad ca s-a dat la numai 3500 km. Chiar daca papa ulei vreau sa raman tot la 5w30 pentru ca ma ajuta la consum.

Share this post


Link to post

Motoaere noi sunt mai 'stranse', se lasa pe la 10.000, atunci scade si consumul de carburant, nu doar la Daewoo, ci e fapt universal valabil la orice masina noua.

 

Ia uite ce zice un coleg posesor de Matiz:

 

SI eu am zis ca dupa 65.000 cu un ulei 10w40 prost de altfel(Aral), nu mananca o picatura de 5w30.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Imi pare rau ca toate discutiile pe acest forum au ajuns sa fie "certuri" forumiste. Nu o sa cobor la nivelul ala si o sa incerc sa-mi spun doar parerea. Eu cred ca producatorii de ulei sunt mai "la curent" cu ce fel de uleiuri sunt pe piata, fata de producatorul care a facut o recomandare acum un nr de ani. Cred ca ei stiu ce uleiuri produc si la ce fel de motor se aplica. Atata vreme cat Castrol, Total samd recomanda 5w-40 nu vad de ce sa nu iau asta in considerare si sa cred mai mult in parerea anumitor "cercetatori de curtea blocului". Uleiul 5w-40 nu exista pe vremea cand au fost facute recomandarile producatorului. Si producatorul pune 10w-30 cand masinile ies pe poarta fabricii pentru ca este cel mai ieftin si este ulei de rodaj, cu mult ZDDP, fata de celelate uleiuri superioare. De-aia se si schimba la 1000km prima data.

 

@argon: Am si eu o intrebare, nu neaparat legata de Matiz, insa are legatura.

 

Deci, intrebarea este: daca uleiurile astea recomandate de producator ar fi echivalente si nu ar exista o ordine (in recomandare, desigur), ce se intimpla daca bagi intr-un motor un ulei 10W40 dupa un 5W-30 si ce se intimpla daca procedezi invers ? Te-as ruga sa detaliezi putin raspunsul adica sa explici putin fenomenul. Desigur, asta daca spui ca se va intimpla ceva :) .

 

PS: Desigur, ne referim la un motor care, in momentul schimbarii uleiului, nu prezinta defectiuni sau uzura.

 

Nu exista o ordine de recomandare pentru ca o vascozitate e mai buna decat alta, ci o ordine de recomandare bazata pe climat.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Nu exista o ordine de recomandare pentru ca o vascozitate e mai buna decat alta, ci o ordine de recomandare bazata pe climat.

Si de unde, din posturile mele, ai tras concluzia ca m-am referit la faptul ca o viscozitate e mai buna (in valoare absoluta) decit alta ?

 

@argon: nu am contestat cele spuse de tine doar ti-am aratat la ce se poate ajunge. Tu insuti ai recunoscut o optimizare a mersului motorului (prin reducerea consumului). Mai departe nu are sens sa mergem, nu comparam un motor de 70.000km cu unul de 300.000

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Raman in continuare de parerea ca in lunile calduroase, cu motor turat pe autostrada sau tratamente de genul, nu e prea potrivit 5w30. Cei ce-si prepara masinile gen Logan Cup, pastrand motorul din fabrica dar ciptiunat de exemplu, folosesc 10w60, pentru ca merg turat, motor abuzat, si nu il au in manual, au maxim w40 ca Matizul, in cazul asta mai gros inseamna mai bun, macar la Matiz w40 e in manual.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Si de unde, din posturile mele, ai tras concluzia ca m-am referit la faptul ca o viscozitate e mai buna (in valoare absoluta) decit alta ?

 

 

Scuze, la ce te refereai?

 

Eu sunt de acord cu argon, adaugand doar ca la 5w-30 este impus un anumit nivel de ZDDP la uleiurile de generatie recenta, ceea ce nu se aplica la xW-40, de aceea eu consider 5w-40 mai bun pentru Matiz-ul fabricat la noi (Chevroletul a facut modificari) decat 5w-30.

Share this post


Link to post

si mie mi-au pus la a doua sau a treia revizie gm 10w40 si nu s-a intamplat nimic.apoi am trcut eu din proprie initiativa la 5w40.am consum de manual vara.

Share this post


Link to post

Odata ca specificatiile tehnice ( din carte) sunt biblie , altadata ca fabricantul( de matiz) a ramas in urma celui de ulei...

Poate specialistii se hotarasc ce si cum ca pana una alta disputa se da pt 5w 30 sau 40.

Desi cartea spune clar :

API SJ

SAE10W30

ZONE RECI : SAE 5W-30

ZONE CALDE : SAE 15W-40 SAU 10W-30

 

INTELEG CA NU SE SPECIFICA TEMPERATURILE CLIMATELOR CALD SI RECE dar , daca fabrica din Romanica pune 5w-30 inseamna ca , desi chiar si la Craiova precum la Pitesti inca domina generatia lui Stroe ( cum spune intelept un domn) asa trebuie.

Sunt de parere ca nu trebuie un alt tip de ulei in perioada de rodaj decat dupa ci doar ca , precum in linkul pus de stimabilul calinjack ,uni recomanda 10w30 pt motoare (rulate) uzate .

Ramane de discutat daca de cand s-a scris manualul si pana astazi s-au schimbat caracteristicile uleiurilor adica sunt mult mai performante.

 

 

PS Off topic domnu Tolin , cu tot respectul , nici eu nu l-am iubit tare pe d-nul Stroe dar nu cred ca e cazul sa jignesti o persoana care a facut ceve pt ai lui in comparatie cu altii care ne-au bagat in kkt ,.....si asta doar asa , din respect ! Hai sa ne limitam la argumente tehnice si cum nu e u colocviu de specialisti , sa intelegem ceva ce comunistii nu au priceput:

nu putem sa-i facem pe altii fericiti cu forta !

Edited by VaLa
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...