Jump to content

mariustotel

Membru
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About mariustotel

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 09/07/1972

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    Suceava
  • Din
    Suceava
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Matiz
  • An
    2003
  1. Am inteles. In cazul asta, mecanicul la care mergi este bun? E dubios sa pice 3 in cateva luni, au fost noi sau luate second? Partea optica din ele mai da rateuri daca sunt obosite.
  2. Cand spui delco te referi cred la capacul delco. Cauta unul bun si mai ales verifica si starea "lulelei". In plus iti recomand cu caldura bujii si fise NGK. Bafta!
  3. Bine ar fi fost... Manerul e intact, invarte axul, in interior la macara pocneste ceva.
  4. Prieteni. Am citit pagini intregi despre subiect dar nu am gasit raspuns la urmatoarea intrebare: ce anume, ce piesa se strica la macaraua de geam la Matiz atunci cand fortezi (geam inghetat) si rezultat, manerul se invarte in gol? Intreb pentru curiozitatea mea, inainte de a cumpara alta macara. Nu am dat inca macaraua veche jos, cremaliera arata intacta din cate am vazut. Daca e pinionul de pe ansamblu maner, e atat de slab? Am fortat, dar nu atat de tare. Va multumesc.
  5. . o sa mai revin dupa 2 /3000km . Te felicit pentru alegerea facuta. Am venit ieri spre Iasi, primul drum in afara de la schimbul de ulei si am vrut sa-mi confirm impresia formata pe drumuri scurte. Pur si simplu m-am trezit de cateva ori la 140 de nu stiam de ce se dau toti la o parte din fata mea, motorul este extraordinar de elastic si silentios cu Valvoline. Stiu, vor sari imediat carcotasii dar dupa cum am mai spus, am inca 4 masini pe mana si stiu sa fac o diferenta. .
  6. Sa mai torn si eu niste gaz pe foc> . La mine in oras exista un service, al fostului dealer Daewoo, pe numele lui de alint "Betty", unde sunt niste baieti, mecanici, extraordinari, genul ala care nu bajbaie, daca stii sa-i explici ce te doare a pus direct mana si a rezolvat, fara sa schimbe jumatate din piesele de pe masina. La ei duc Matizul la revizii, la ei duc masinile de la firma pe care le am in administrare, vreo 4, asa, pentru carcotasii care vor sari imediat... Si, dupa atata polemica inutila, am cerut si lor parerea. Cu uleiul e cam asa, daca circuli zi de zi si se renteaza la nr. de km, vara poti pune si un 15w40, de firma macar. Insa iarna prieteni, la Suceava de exemplu unde frecvent ai -20, 5w30, max 5w40. Sa pornesti un Matiz dupa -10 cu 15w40 in el, nu stiu, mi se pare aproape o chestie cu premeditare... Iar asta e valabil nu numai pentru Matiz. Polemica de pe acest forum pleaca de la o chestie simpla, sunt unii posesori de masina si unii cu cunostine solide de mecanica si experienta de peste 20 de ani in domeniul auto. La Multi Ani! colegi forumisti.
  7. [stiu, cunosc, au fix 5ko toate, problema e de izolatie deficitara si conductie insuficienta la ce debiteaza bobina de Matiz... masina de altfel merge perfect, consuma putin, porneste la sfert numai ca eu sunt un perfectionist-tipicar-experimentator
  8. Sunt curios daca vreun forumist foloseste fise NGK, ar fi interesant tandemul facut cu bujiile de aceeasi marca.
  9. Clasamente pentru ulei, pentru bujii, etc... sunt. Pentru fise nu am gasit decat referiri sporadice, daca gresesc rog a se inchide. Deci ce fise de bujii ati folosit si ati fost multumiti? Intreb in contextul in care cele vechi, originale, au inceput sa faca orga de lumini sub capota (bujiile sunt NGK si sunt ok, capac delco nou, de altfel schimb totul la cel mai mic semn), am cumparat altele, de origine, pe cutie scrie KAP, ele sunt Packard ca si cele originale si de asemenea si al doilea set face la fel, se aud si pocniturile-piriiturile generate de scantei. Exista vreo marca de fise care nu se manifesta asa? Multumesc.
  10. Confirm, fara a face reclama, calitatea uleiului si seriozitatea celor de la... site-ul de mai sus. La 4 litri este si mai convenabil, 136+16 curierul. Argon, dupa cum spune o vorba, pune Valvoline si daca n-o sa sesizezi diferenta de la prima cheie, poti sa-mi spui Cutzu in direct pe site ). Acum serios, daca si dupa 5000 km parcursi va fi la fel de liniste sub capota si 5% calculati pe o mie de km, altceva nu mai vede motorul. Capacitatea este de 2,7 cu filtrul schimbat, insa, pentru ca in motor mai ramane o oarecare cantitate, un mecanic bun face asa: nu toarna din prima 2.7 l ca in galeata, pune sa zicem 2,5 dupa care verifica pe joja si mai pune incetisor daca este cazul, toata operatiunea facuta cu calm si cu timp, nu cum vad unii care nu stiu cum sa te scoata mai repede din service. Stima.
  11. In mod normal nu m-as fi deranjat sa raspund, aici discutandu-se probleme tehnice dar aia cu "baiatule" m-a cam deranjat, am o varsta prietene si o experienta tehnica care imi permit sa emit pareri. Inghetat era o metafora legata de fluiditatea uleiului dar nici pe asta nu ai priceput-o. Canalele de ungere la Dacie erau la nivelul 1960 si ceva, data conceptiei iar pornirea iti termina jumatate din baterie, atat de greu invartea demarorul. Matizul porneste la sfert. Si apropo de Matiz... il am pentru ca chiar imi place aceasta masina si o consider un concept foarte reusit, nu pentru ca stau nu stiu cum financiar, chiar stau bine daca tot veni vorba si vreau eu sa-i pun Valvoline si sa recomand si la altii, ok?
  12. Pentru cei care sustin ca in motor se poate pune orice tip de ulei, ca "nu conteaza". Am, de pe vremea indepartata a posesiunii unei Dacii Break, un bidon de ulei o marca ciudata romanesc, 15w40 "multigrad". Il donez ) ,Dumnezeule Mare, sa si-l puna in Matiz. Cum sa sustii ca nu conteaza uleiul este ceva de necrezut... Un simplu test: un pahar cu ulei 5w30 si unul cu 15w 40 in congelator sau mai bine afara cand or fi -20 grade si pe urma poate ne mai gandim, asa cum a spus Tolin, la circulatia acelui ulei inghetat prin canalele de ungere. Citez: "timpul de acces al uleiului pana la culbutori va fi proportional mai mare". De aceea auzim pe strada niste "matiji" care tzacane ca masina de cusut si din pacate mai rar unul care "toarce". Si nu e vorba de cat anume pe an e frig si cat este cald, e suficient o saptamana, doua, la -20 sa freci motorul pentru 2-3 km si pe urma sa te intrebi, mirat, de ce aia, de ce aia? Pe forum, bineinteles ). De aceea producatorii recomanda 5w30, ca sa fie "acoperiti" in perioadele de garantie de 2-3 ani. Ar fi un dezastru sa puna din fabricatie un 15w40, la cum se conduce in Romanica ar face numai garantii la motor. Stima.
  13. Exista cineva care a trecut de la GM 5W30 la Valvolyne Synpower GM 5W30 si a sesizat o schimbare in bine? (inca am mustrari de constiinta ca nu am luat Valvolyne) Da, dupa 3 ani de GM, de fapt Daewoo 5w30 am trecut la Valvoline SynPower 5w30. Impresii: Primul este absolut ok pina in 5-6000 km/ 1 an, dupa care producatorul recomanda schimbarea lui la acest interval, mie personal mi s-a parut o idee prea subtire la "varsta" asta si incepuse sa scada nivelul pe joja. Dupa 600 km cu al doilea, motor silentios si nu e placebo, (dupa 4 ani cred ca imi cunosc masina), si cel mai important, motor "elastic", efectiv cere urmatoarea treapta de viteza. Voi reveni cu impresii dupa 5000 km. Oricum, ce ti-au bagat aia in motor la kilometrajul lui... vai vai
 

×
×
  • Create New...